GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Hanskat tiskiin justiinsa!

Tyhmyyksissäni menin mittauttamaan rasvaprosenttia vaikka olisi pitänyt muistaa mitä itkua ja hammasten kiristelyä se viimeksi, noin vuosi sitten aiheutti.
Sama juttu taas, mikä pahinta lukemat melkeinpä täsmälleen samat kuin vuosi sitten, eli mitään ei ole tapahtunut suuntaan tai toiseen.
Turhaanko sitä on treenattu ja syömisiä vahdittu, voiko tämän turhauttavampaa enää olla?????
Niin, eetä lyödäkö hanskat tiskiin vai jatkaa "turhanpäiväistä" treenaamista? :curs:

Älä missään tapauksessa luovuta!!! Siihen rasva% mittaukseen ei kannata sokeasti luottaa. Kaikki pienetkin tekijät/muuttujat voivat vääristää tulosta, mittaapahan sitten pihdeillä tai elektronisella Tanitan laitteella. Luota enemmän peiliin ja itseesi. :thumbs:

edit: Täysin totuudenmukainen rasva% saadaan mitattua tietääkseni vain DEXA- ja ns. upotusmittauksella.

eikös ne elektroniset mittarit yleensä anna virheellisen lukeman todella helposti? siis virhe voi syntyä siitä, millon on viimeksi syönyt/juonut ja treenannut...

Tuntuu vaan niin uskomattomalta! Tiedän, ettei noihin mittarilukemiin tule liikaa tuijotella, mutta siitä huolimatta...
Omasta mielestäni kun olen saanut lihaa tarttumaan vähän jokapuolelle ja mittauksen mukaan kehossani on yhtä monta kiloa rasvaa kuin silloin vuosi sitten. Ja kuten tuolla dietti-threadissa kerroin niin meikäläiselle rasvanpolttaminen on aina ollut työn ja tuskan takana niin tämänpäiväinen ei ainakaan nostanut dietti-intoa yhtään. Ei auta itku markkinoilla, yritän jatkaa suunnitelmien mukaan diettiä eteenpäin joka sekään ei tunnu edistyvän mihinkään päin. :itku:

Älä Missään Tapauksessa Luovuta!!!
Omalla salillamme on Tanita mittari, (vaaka, jossa seisotaan paljain jaloin) ns. bioimpedanssi, joka ARVIO kehon rasvapitoisuuden sen mukaan kuinka "nopeasti" sähkövirta alaraajojen kautta menee. Sama idea kuin käsillä puristettavassa versiossa.Tanitan tulokseen vaikuttaa vuorokauden aika, syöty ravinto, juotu neste, kuukautiskierto jne... Olen tehnyt oma-aloitteista tutkimusta mittarilla; käynyt siinä kerran viikossa aina aamulla ja ennen sekä jälkeen treenin. Mm yhden aerobic tunnin aikana rasvaprosenttini oli pudonnut huikeat 4%, ja viikossa tulos saattoi heittää saman verran, jopa 6%. Eli se siitä koneesta. Todellakin suuntaa antava arvio.
Pihtejäkin olen kaverin kanssa testannut ja niillä tuloksen saa ainakin heittämään moneen suuntaan, riippuen mittauspisteiden määrästä, mittaajasta, omatunnosta (kuinka paljon ottaa ihoa ja puristaako hieman). Pidit on kyllä mielestäni luotettavammat, jos mittaaja ja mittari on samat ja mittauskohdat ovat tarkat (tarkoittaen aina samat), esimerkiksi jonkun pienen luomen tai luun vierestä tms...
Paras tapa on peili ja pienet poseeraukset "salaa" muilta ja nipistys vatsanahkasta.
Eli Jätä mittarit omaan arvoon... :)

She Devil sanoi:
Tuntuu vaan niin uskomattomalta! Tiedän, ettei noihin mittarilukemiin tule liikaa tuijotella, mutta siitä huolimatta...
Omasta mielestäni kun olen saanut lihaa tarttumaan vähän jokapuolelle ja mittauksen mukaan kehossani on yhtä monta kiloa rasvaa kuin silloin vuosi sitten. Ja kuten tuolla dietti-threadissa kerroin niin meikäläiselle rasvanpolttaminen on aina ollut työn ja tuskan takana niin tämänpäiväinen ei ainakaan nostanut dietti-intoa yhtään. Ei auta itku markkinoilla, yritän jatkaa suunnitelmien mukaan diettiä eteenpäin joka sekään ei tunnu edistyvän mihinkään päin. :itku:
Voi She Devil, älä masennu! Sehän on sula mahdottomuus, ettei sulta oo rasvoja lähtenyt jos olet vuoden tosissasi treenannut etkä ole paljoa mässäillyt! Joten heitä seuraavan kerran vesisorsaa sillä mittarilla, joka ilmeisesti ei ole mistään kotoisin...

Kiitos kannustuksen sanoista, sillä olen edelleen epätoivoisessa tilassa.
Yritän ajatella positiivisesti koska jos alan surkutella niin mistään ei varmasti tule yhtään mitään.
Eilinen rinta-selkätreeni nosti tunnelmaa huikeasti, sujui niin perkeleen hyvin!
Ehkä jätän sen vaa'alla hyppimisen hetkeksi ettei totaalisesti masennu enkä kyllä käytä mittanauhaakaan muutamaan viikkoon...

ARGH!! Mä menin tekemään saman jutun, kävin mittauttaa rasvaprosentin pihtimittauksella.. sama paikka, jossa oon kolmesti aiemminkin mittauttanu. Kehitys on näköjään ollu.. no, ei ainakaan kehitystä. Tulos oli 30%, ihan älytön!!! Masensi kyllä jälkeenpäin ja punttitreeni meni ihan v*tuiksi suoraan sanottuna, ajattelin vaan koko ajan että turhapa tässä on kovaa tehdä, ku ei mitään vaikutusta näköjään ole..
Aiempina vuosina prossat on ollu: 1998 23% (16v), 2000 Jenkkilästä tullessa 32% (18v.), 2001 10kg tiputettuani 29% (19v) ja nyt 2004 30% (21v.).

Todella masentavaa. Tällasilla lukemilla on varmaan turha haaveilla mistään fitnesskisoista :itku:

Hulluinta on se, että painoindeksin (22,5) ja peilin puolesta en mikään karmea jokinorsu kuitenkaan ole. Mutta ilmeisesti aika rasvainen silti :(

Sori tilitys, mut nyt just on täsmälleen samanlainen olo.. hanskat tiskiin ja suklaata syömään!

olen kanssa mennyt mittaamaan rasva%:n elektronisella mittarilla, eikä sitä olisi pitänyt tehdä (fitnessmurojen mukana kun tuli ne pari lipuketta...). Odotin tietty, jotain 10-15% ja mittaajan kauhistelua siitä, että ei naisella näin pieni prossa voi olla... :D Ja mitäs vielä! 22% ja tokaisu "se on ihan normaali"... Salitreeni meni päin persettä. En muuten edelleenkään usko sitä tulosta.

:hui: olkoon. Johan tässä alkaa kaksi kertaa miettimään uskaltaisiko tuota rasvaprosenttia mittauttaa. Kovasti olen pohtinut jotta pitäisikö. Halua kyllä olisi saada selvää kuinka paljon sitä fläsää nyt on. Mutta mutta mitäs tässä oon lukenut ni kuulostaa vähän siltä että ei noihin mittauksiin olis oikein luottamista?

Joten neuvoja. Kannattaako mennä mittauttamaan? Jos niin minne? Ja kuinka paljon noihin kannattaa sitten loppuviimein luottaa?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Totaalisesti samaa mieltä edellisten kanssa, älä missään nimessä luovuta! Itseltäni ei ole koskaan mitattu rasvarosenttia, uteliaisuutta olisi, mutta pelko on ettei sieltä kovin miellyttävää kuultavaa tulisi, toistaiseksi tyydyn peiliin. Asia, mikä näissä prosenttien luotettavuuksissa on mietityttänyt, on kun olen lukenut paljon amerikkalaisia fitness-lehtiä ja niissä usein esitellään muodonmuutostarinoita. Tarinoissa henkilöiden lähtöprosentit on kolmenkympin luokkaa ja lopputuloksessa viidentoista kieppeillä. Viidentoista prosentit on niin alhaiset, että kuvista päätellen ei uskoisi niiden olevan kovinkaan paikkaansa pitävät. (Mittausmenetelmiä ei näissä stooreissa ole kylläkään kerrottu)Varsinkaan kun samoissa lehdissä esitellään fitness-kilpailijoiden prosentteja, jotka ovat samaa tai vielä alhaisempaa luokkaa. Tuntuu vaikealta uskoa, että entinen "läski" saisi rasvaprosenttinsa sille samalle tasolle vuodessa tai parissa, mihin fitness-starat ovat tehneet vuosien duunin.

p.s. Ensiesiintymiseni täällä, kauemmin olen taustalla kyllä lukemassa luurannut! Hyväksi olen todennut!

She Devil sanoi:
Tyhmyyksissäni menin mittauttamaan rasvaprosenttia vaikka olisi pitänyt muistaa mitä itkua ja hammasten kiristelyä se viimeksi, noin vuosi sitten aiheutti.
:curs:

Samanlaisen reaktion sai aikaan tässä taannoin Tallinnasta ostettu hieno vaaka, joka painon lisäksi mittaa tuon rasva%n ja vesipitoisuudenkin. (heti hotellilla piti kokeilla ja voitte kuvitella, että meni vähän fiilis koko reissusta.. ainakin hetkeksi) Rasva% oli sen verran korkealla, että selkeästi ylipainoinen... Kumma kyllä peili ei ole ihan samaa mieltä.. Eli ei kai noihin oikein ole uskomista.

Nyt on kiva tarkkailla rasva% kun se tuntuu dietin myötä hieman laskevan! Taulukoihin en enää sitä vertaa..

-elektra

Apuva mulla on tanaan kello 1800 rasvaprossan mittaus! Olen kylla tosi alussa tassa treenauksessa ja siksi odotan todellista pohjanoteerausta...mutta haluankin tietaa nain alussa etta mihin aikanaan verrata.

Siihen mittaukseen vaikuttaa monet asiat kuulemma tosi paljon. Itse sainkin etukateis ohjeet joissa sanotaan:
ei syomista tai juomista (edes vetta) 2h ennen
ei urheilua 6h ennen
ei solariumia tai aurinkoa 12h ennen
ei kuumaa suihkua, saunaa tai kylpya 12h ennen
ei kofeiinia tai alkoholia 12h ennen

Voin kertoo huomen miten muijan kavi...taidan vetaa pohjat. Mutta saadaanpa hyvat naurut ja eipa v....a enaa muita omat tulokset. :hyper: :D ;)

Älkää tytät huolehtiko noista rasva%
Kyllä naisella tuollainen 20 on ihan hyvä tulos eikä se vielä kovin kummoiseen fläsä kasaan oikeuta.
Niitä rasvoja ei saa alas muuta kuin ottamalla rankan dietin, mutta ihen oikeasti kuka haluaa näyttää sellaiselta tikulta jatkuvasti ?

Minullakin rasvat 18-20 hujakoilla ja näytän kyllä ihan hyvältä ja läskittömältä kun peiliin katson.

Viivi sanoi:
Älkää tytät huolehtiko noista rasva%
Kyllä naisella tuollainen 20 on ihan hyvä tulos eikä se vielä kovin kummoiseen fläsä kasaan oikeuta.
Minullakin rasvat 18-20 hujakoilla ja näytän kyllä ihan hyvältä ja läskittömältä kun peiliin katson.

Niin juuri - rasvaprosenttihan on vain "numero" ja kun tiedetaan miten epaluotettavia nuo mittausmenetelmat ovat niin ei sita kannata tosissaan ottaa. Peili ja mittanauha toimivat paljon paremmin. Ja kaikkein paras keino mitata edistysta on ottaa valokuvia vaikka parin kuukauden valein. Niista nakee tasan mita on tapahtunut. Etenkin jos varvaa avuksi puoluettomia silmapareja (omissa kun on joskus ihmeellista karsastusta kun pitaa arvioida itseaan).

Itse olen yrittanyt hokea itselleni jo vuosia, etta numerot (paino, rasva%) eivat maarita minun ihmisarvoani - ja nyt viimeiset pari vuotta olen alkanut vahitellen uskoa itseani. Paino on noussut 5 kiloa (noin viiden vuoden aikana), rasvaprosentista en tieda kun en ole mittauttanut muutamaan vuoteen ja kuvat kertovat, etta lihasta on tullut paljon lisaa :thumbs:

ZannaZ ja Faidra: Voitte mittauttaa rasvaprosentin mun luona tulevana viikonloppuna tolla mun suuntaa-antavia tuloksia kehittävällä Omronin sähköisellä mittarilla. Tulos ei välttämättä ole oikea ja saattaapi olla hitusen masentavakin mutta ei se maailmaa kaada...

Itse olen tullut siihen tulokseen, että laite ei juurikaan kiinnitä huomiota siihen oikeaan sähköjohtavuusseikkaan vaan laskee pääasiassa painon ja pituuden suhteen ikään ja sukupuoleen. Näiden asioiden muuttaminen kun pistää laitteen antamaan ihan erilaisia tuloksia.

Esim. dietin alussa kun paino tippuu parissa päivässä pelkästään nesteistä 2 kg niin mittari näyttää huomattavaa muutosta rasvaprosentissa (alaspäin) vaikka mittaisit samaan aikaan päivästä. Tämä on sinänsä ristiriitaista, että lihaksien pitäisi johtaa virtaa paremmin kuin läskin. Kun ylimääräiset nesteet häipyy hiilarivarastojen myötä niin rasvaprosentin pitäisi pikemminkin nousta tai pysyä samana. Mutta ei...

Joo, siis kuten joku tuolla ylempänä sanoi ettei ole syytä huolestua mikäli rasva% ei ole yli 25... no, entäs sitten kun se on tosiaan sen 30% ja pihdeillä mitattuna! Hitto että tympii, oon vieläkin hieman maassa ja yhtäkkiä peilikuvakin näyttää ihan läskiltä. Mun profiilissa nyt on yksi kuva jos joku haluaa katsoa miten paljon sitä fläsää näkyy... mä en oikeasti jaksa uskoa että 30% minusta on silkkaa läskiä!

Vuoden huonoin lahjaehdotus naiselle: rasvaprosenttia mittaavat vehkeet.. siitä vois saada jo ihan vakavan depression :P

faidra sanoi:
mä en oikeasti jaksa uskoa että 30% minusta on silkkaa läskiä!

Ei ole Faidra, ei ole!
Moon nähny sun kuvat ja tiedän omaavani lämpimämmän fyllin.

Pihtimittauksessa on varmasti monta muuttujaa otettava mukaan - joillakin rasva kerääntyy juuri tiettyyn paikkaan. Mittaa sieltä niin saat hurjat lukemat. Mittaa toisaalta ja olet alle kahdenkympin rasvoissa. Hassu juttu mutta totta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom