Jotkut nykii.... ei niitä tehoja ole rajattomasti ja pelintekijät joutuu tekemään kompromissejä. Trendi on kauneus ennen nopeutta
Jos kattelee vaikka jostain ps2 alkutaipaleilta asti tilannetta niin ps2:lle oli enemmän 60fps ruudunpäivitykseen kykeneviä pelejä mitä nyt on x360:lle ja ps3:lle. Kasvanut resoluutio syö järkyttävän paljon "uusimman sukupolven" tehoista ja kun populaation tunnututaan haluavan koreita pelejä niin tekstuureja on nippu päällekkäin ja hups, sinne menikin ne tehot, ruudunpäivitys jää taka-alalle.
Toki sitten on ns. tökkimisongelmia joka johtuu siitä että kentät on niin isoja ja vaihtelevia että kaikkiin kohtiin ei saada edes sitä peliin haluttua frame ratea pidettyä yllä... esim. mass effect tippuu joskus yksinumeroisiin lukemiin /s. Vituttaa itteäkin mutta tähän on tultu ja pakko tottua
Seuraava generaatio tähtää varmaan full-hd resoihin ja siihen meni ne tulevat tehot... ehkä next-next-genissä sitten resoluutio on käyty loppuun ja aletaan saada tehoja siihen standardi ruudunpäivitys olisi 60fps