Palauduitko hyvin?
:D
Juu, mutta sanotaanko ettei kannata vetää 5 kakkua reeninpäälle, koska siinä tapauksessa palautuminen voi kestää hyvinkin pitkään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Palauduitko hyvin?
:D
Muuten hyvää tavaraa, mutta en ainakaan itse uskaltaisi käyttää pariakymmentä grammaa päivässä enempää tuon valtavan mangaanipitoisuuden takia. Tuo 800% viittaa jenkkisuosituksiin ja samoja arvoja ilmoitellaan joka paikassa netissä. "Tolerable upper intake level" mangaania (joka on n. 4-5 x saantisuositus) tulee jo vastaan jostain 60 grammasta hamppuproteiinia, joka vastaa vasta 30 grammaa proteiinia. Pitää ottaa huomioon myös, että terveellisesti syömällä saa jo ilman hamppuakin helposti enemmän kuin minimisuosituksen verran mangaania. http://www.umm.edu/altmed/articles/manganese-000314.htm
Mä olen ostellut hampunsiemeniä noista Punnitse & säästä-kaupoista, mutta useasti ne on tuontitavaraa siellä. Nyt tilaan luomuruokapiirin kautta kotimaista, kilo vähän reilu 8e. Kannattaa tiedustella oman paikkakunnan ruokapiireiltä tietävätkö he toimittajia. Jotkut viljelijät saattavat myydä suoraan. Hamppua viljellään Suomessa melko vähän, olisko muutama hehtaari ollut kokonaispinta-ala kun viimeksi sitä tietoa jossain tarvitsin, joten sitä voi olla hankalaa saada.
Mä popsin noita rahkan ja puuron seassa, ei mitään hirveitä määriä kerralla. Jotkut hurjat tekee hefua ja muita hampputököttejä, mutta en oo ite kokeillut.
Makealupiinista huhuavat että olis myös hyvä proteiinin lähde. Ei ole siis sama asia kuin tien varsilla rehottava ongelmakasvi ;)
Edit: tuo kilo muuten riittää varsin pitkäksi aikaa, tää on tosi riittoisaa tavaraa.
onx kellään ollut tätä ikinä käytössä??Kuulostais ihan hyvältä..Varsinkin noiden rasvojen ja vitamiinien puolesta.
Yaohin luomu hampunsiemen proteiinijauhe on fantastinen proteiinilisä ensisijaisesti vegaaneille, kasvissyöjille
sekä kaikille niille jotka tarvitsevat ravintoonsa lisää potkua!
Hamppu on näinä päivinä ympäristöystävällinen viljelyskasvi ja siten eettisesti helppo valinta lisäproteiiniksi!
Jauhe on mukava käyttää: se sekoittuu nopeasti veteen tai mehuun ja toki voit käyttää sitä myös
soijamaidon tai muun juoman kanssa ja tehdä siitä vaikka pirtelöä!
Hampussa on kevyesti pähkinäinen hyvä maku toisin kuin monissa muissa jauhomaisen makuisissa proteiinilisissä.
100 g jauhetta sisältää:
Proteiinia 48.5 gm
Hiilihydraattia 25gm
Rasvaa 12gm
(Omega 6 7.2gm)
(Omega 3 2.4gm)
Vitamiini E 80%
Kalsiumia 16%
Fosforia 125%
Rautaa 114%
Magnesium 250%
Sinkkiä 110%
Kuparia 50%
Mangaania 800%
(% suositeltu päiväannos)
Sisältää paljon tärkeitä Omega 3 and Omega 6 rasvahappoja!
Olen tuota ilmaiseksi kerran yhden 800g pussukan saanut, juomasta tulee mutaisaa sotkua ja todella kokkareista vaikka kuinka sheikkaisi. Maku ei ollut kamallimasta päästä. Yhteenveto= en suosittele kenellekkään