Hamppuproteiini

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muuten hyvää tavaraa, mutta en ainakaan itse uskaltaisi käyttää pariakymmentä grammaa päivässä enempää tuon valtavan mangaanipitoisuuden takia. Tuo 800% viittaa jenkkisuosituksiin ja samoja arvoja ilmoitellaan joka paikassa netissä. "Tolerable upper intake level" mangaania (joka on n. 4-5 x saantisuositus) tulee jo vastaan jostain 60 grammasta hamppuproteiinia, joka vastaa vasta 30 grammaa proteiinia. Pitää ottaa huomioon myös, että terveellisesti syömällä saa jo ilman hamppuakin helposti enemmän kuin minimisuosituksen verran mangaania. http://www.umm.edu/altmed/articles/manganese-000314.htm

Muuten hyvää tavaraa, mutta en ainakaan itse uskaltaisi käyttää pariakymmentä grammaa päivässä enempää tuon valtavan mangaanipitoisuuden takia. Tuo 800% viittaa jenkkisuosituksiin ja samoja arvoja ilmoitellaan joka paikassa netissä. "Tolerable upper intake level" mangaania (joka on n. 4-5 x saantisuositus) tulee jo vastaan jostain 60 grammasta hamppuproteiinia, joka vastaa vasta 30 grammaa proteiinia. Pitää ottaa huomioon myös, että terveellisesti syömällä saa jo ilman hamppuakin helposti enemmän kuin minimisuosituksen verran mangaania. http://www.umm.edu/altmed/articles/manganese-000314.htm

Katoin heti alkuun että mitäs peppua toi mangaanin määrä on. Kantsii kyl jättää väliin tollanen :/

Mä olen ostellut hampunsiemeniä noista Punnitse & säästä-kaupoista, mutta useasti ne on tuontitavaraa siellä. Nyt tilaan luomuruokapiirin kautta kotimaista, kilo vähän reilu 8e. Kannattaa tiedustella oman paikkakunnan ruokapiireiltä tietävätkö he toimittajia. Jotkut viljelijät saattavat myydä suoraan. Hamppua viljellään Suomessa melko vähän, olisko muutama hehtaari ollut kokonaispinta-ala kun viimeksi sitä tietoa jossain tarvitsin, joten sitä voi olla hankalaa saada.

Mä popsin noita rahkan ja puuron seassa, ei mitään hirveitä määriä kerralla. Jotkut hurjat tekee hefua ja muita hampputököttejä, mutta en oo ite kokeillut.

Makealupiinista huhuavat että olis myös hyvä proteiinin lähde. Ei ole siis sama asia kuin tien varsilla rehottava ongelmakasvi ;)

Edit: tuo kilo muuten riittää varsin pitkäksi aikaa, tää on tosi riittoisaa tavaraa.

Mä olen ostellut hampunsiemeniä noista Punnitse & säästä-kaupoista, mutta useasti ne on tuontitavaraa siellä. Nyt tilaan luomuruokapiirin kautta kotimaista, kilo vähän reilu 8e. Kannattaa tiedustella oman paikkakunnan ruokapiireiltä tietävätkö he toimittajia. Jotkut viljelijät saattavat myydä suoraan. Hamppua viljellään Suomessa melko vähän, olisko muutama hehtaari ollut kokonaispinta-ala kun viimeksi sitä tietoa jossain tarvitsin, joten sitä voi olla hankalaa saada.

Mä popsin noita rahkan ja puuron seassa, ei mitään hirveitä määriä kerralla. Jotkut hurjat tekee hefua ja muita hampputököttejä, mutta en oo ite kokeillut.

Makealupiinista huhuavat että olis myös hyvä proteiinin lähde. Ei ole siis sama asia kuin tien varsilla rehottava ongelmakasvi ;)

Edit: tuo kilo muuten riittää varsin pitkäksi aikaa, tää on tosi riittoisaa tavaraa.

Mä taas olen uutisista ja iltapäivälehdistä käsittänyt että hampun viljely on varsinkin suomalaisten opiskelijoiden keskuudessa kovassa suosiossa nykyään, ja että ny hamppua viljellään Suomessa enemmän kuin koskaan. :rolleyes:

Vaimo osti mulle synttärilahjaks pussin hamppuproteiinia, siitä on niin hauskaa ostella tommosia kun olen ammatiltani päihdetyöntekijä. En yleensä ole kovinkaan nirso makujen suhteen mutta se hamppuprotsku oli niin pahaa että sitä ei saattanut edes sekottaa minkään muun kanssa, pienikin määrä sitä scheissea tuli maussa läpi. Se jäi syömättä vaikka olenkin luonteeltani pihi ja en mitään raaskis heittää roskiin. Mulle on aivan sille kuinka hyvät ravintoarvot tuossa on, en kyllä tuota pistäis enää naamaani paitsi jos siitä maksettaisiin!

Mietiskelin jo tuolla MSM-ketjussa, että onkohan mun makuaisti jotenkin viallinen. Kyseinen teoria saa tukea täältäkin, nimittäin en mä pidä hamppuproteiiniakaan mitenkään vastenmielisen makuisena. Erikoiselta se kyllä maistuu, muttei nyt suoranaisesti pahalta. Jos se kuitenkin potkii smoothiessa tms. nestemäisessä sotkussa kovasti vastaan, niin suosittelen kokeilemaan kuiturieskaa. Tuohon läpyskään hamppuprotskukin uppoaa aikalailla huomaamatta, eikä se maku puske ihan yhtä voimakkaasti läpi muiden ainesten joukosta.

Toi hamppuproteiinijauhe on munkin mielestä aika karsean makuista ja oikeastaan ainoa tapa, miten se menee mulla alas, on sekoittaa se jääkaappikylmään suklaanmakuiseen soijamaitoon. Kuoritut hampunsiement on puolestaan ihan eri juttu. Ne maistuu varsinkin paahdettuina oikein hyviltä. Tosin noissa kuorituissa siemenissä on se proteiinipitoisuus alhaisempia kuin jauheessa, muistaakseni 30% luokkaa.

onx kellään ollut tätä ikinä käytössä??Kuulostais ihan hyvältä..Varsinkin noiden rasvojen ja vitamiinien puolesta.

Yaohin luomu hampunsiemen proteiinijauhe on fantastinen proteiinilisä ensisijaisesti vegaaneille, kasvissyöjille
sekä kaikille niille jotka tarvitsevat ravintoonsa lisää potkua!
Hamppu on näinä päivinä ympäristöystävällinen viljelyskasvi ja siten eettisesti helppo valinta lisäproteiiniksi!

Jauhe on mukava käyttää: se sekoittuu nopeasti veteen tai mehuun ja toki voit käyttää sitä myös
soijamaidon tai muun juoman kanssa ja tehdä siitä vaikka pirtelöä!
Hampussa on kevyesti pähkinäinen hyvä maku toisin kuin monissa muissa jauhomaisen makuisissa proteiinilisissä.

100 g jauhetta sisältää:
Proteiinia 48.5 gm
Hiilihydraattia 25gm
Rasvaa 12gm
(Omega 6 7.2gm)
(Omega 3 2.4gm)

Vitamiini E 80%
Kalsiumia 16%
Fosforia 125%
Rautaa 114%
Magnesium 250%
Sinkkiä 110%
Kuparia 50%
Mangaania 800%
(% suositeltu päiväannos)

Sisältää paljon tärkeitä Omega 3 and Omega 6 rasvahappoja!

Nykyihmisen ruokavaliossa nuo Omega-6 rasvahapot on lähinnä kirosana, niitä kun saadaan 10x liikaa suhteessa Omega-kolmoseen ja vääristyneessä suhteessa nautittittuna aiheuttavat tulehduksia.
Lisäksi tuossa on liikaa rasvaa ja hiilihyraatteja, jollei ole massakausi menossa.

Olen tuota ilmaiseksi kerran yhden 800g pussukan saanut, juomasta tulee mutaisaa sotkua ja todella kokkareista vaikka kuinka sheikkaisi. Maku ei ollut kamallimasta päästä. Yhteenveto= en suosittele kenellekkään

Silloin kun joskus söin hamppua oli sen nimi space cake. Oli kyllä vitun hyviä:kuola:

Käytän hamppuproteiinia aamupirtelössä. 3:een desiin mehua sekoitan n.½ desiä hamppua + macat. Kyllähän molempien maku potkii ikävästi läpi, mutta pieni tujaus sitruunamehua auttaa asiaan. Hamppuproteiini kuitenkin sisältänee vähemmän lisäaineita kuin normihera ja kasvipohjaisena siinä on paljon muitakin hyödyllisiä aineksia.

Olen tuota ilmaiseksi kerran yhden 800g pussukan saanut, juomasta tulee mutaisaa sotkua ja todella kokkareista vaikka kuinka sheikkaisi. Maku ei ollut kamallimasta päästä. Yhteenveto= en suosittele kenellekkään

Itselläni on kyllä sekoittunut ihan/todella hyvin.Ja mausta pidän todella paljon.

Löydä lähin Life-myymälä - www.life.fi
Life-kauppoja löytyy ympäri Suomea. Sieltä löytyy superfoodit, lisäravinteet jne. ja mikä mukavinta myös kotimaisia vaihtoehtoja esim finnmax after training joka sisältää enemmän vitamiineja kuin perus XXXtukun jauheet (yhtään arvostelematta). Pikkusen tyyriinpää, mutta mitä kukakin arvostaa... Sieltä siis löytyy myös hamppuproteiinia ja esim. spiruliinia.

Yhdyn aikaisempiin vastaajiin hamppuproteiinijauheen maun suhteen. Ihan hirveetä paskaa, pussi jauhoineen lensi roskiin, kun ei tullut päiväysten aikana käytettyä. Mielummin sekoittaa esimerkiksi chiai-siemeniä smoothien sekaan, jos ravintoarvojen takia tuota moskaa haluaa kiskoa, chiai-siemenissä näyttäisi olevan mm. omega 3:a yli 20g/100g ja omega 6:tta alle 6g/100g, eivätkä ne maistu hyvän smoothien läpi juuri lainkaan. ;)

Ostin tänään salilta kokeeksi puolen kilon pussin(5,60 e) hampunsiemeniä. Smoothien sekaan nakkasin, ei maistunut siinä mitenkään ihmeemmin, tarttee vaan antaa blenderin ryskyttää kunnolla että siemenet hajoaa pieniksi.
Jostain luin että olisi suotavaa liottaa siemeniä vedessä pari tuntia ennen käyttöä, oletteko liottaneet?

Ostin pussin hamppuproteiinia idealla että käytän sitä leivontaan tai johonkin... En vaan vielä ole todellakaan keksinyt mihin. :D Kylmään kaakaoseen sotkettuna toi on mustakin ihan ok makusta. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom