Hampaiden vihlonta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RJDIO
  • Aloitettu Aloitettu
jooh, eli jos jollain on jonkinlaista vinkkiä miten saan vihlonnan pois niin tänne KIITOS.

join taas viikottaisen coca-cola pulloni ja ai saatana kun alkoi vihlomaan, mitään en voi purra ja illalla olisi tarkoitus lähteä ravintolaan ja juhlimaan, EI PERKELE:curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hammaslaakäriin hopihopi.

Sääli vaan kun on perjantai. Viina tunnetusti auttaa, mut huomenna on sit mukavempaa.
Krapula ja hammas-särky.

JUURIHOITO JUURIHOITO HAHA! :kuola:

Sensodyne hammastahna autto minua ihmeen hyvin hampaiden vihlontaan, ainot vaan, ettei se ihan ensimmäisellä hampaanpesu kerralla vielä ala auttamaan ^^.

elmex sensitive tahnan oon ite todennu jonkinverran vähentävän vihlontaa.

ch_032_010720_V01_C01_elmex_sensitive_zp.jpg

join taas viikottaisen coca-cola pulloni ja ai saatana kun alkoi vihlomaan, mitään en voi purra ja illalla olisi tarkoitus lähteä ravintolaan ja juhlimaan, EI PERKELE:curs:
Jos hammas vihloo aivan tajuttomasti jo siitä, että neste koskettaa sitä etkä pysty puremaan niin sulla saattaa olla hammas lohjennut.

Puretko hampaita yhteen yöllä? Sitä voi tehdä ihan tiedostamattaan, ehkä petikumppani on kuullut yöllä hampaiden narskutusta?
Hammaslääkäri voi todeta asian helposti hampaiden purupintojen kulumisesta. Yön aikana narskuttaminen todella kuluttaa hampaita peruuttamattomasti. Leuat on vahvat ja niskat menee jumiin jos oikein kunnolla narskuttaa yöt läpeensä. Päänsäryt ja mm. tinnitus voi liittyä tähän myös.
Mulla loppui jatkuva vihlominen, kun aloin käyttää öisin purentaspesialistin valmistamaa purentakiskoa. Ei tosin ole kovin seksikäs, mutta muuten elämänlaatu parani taas kertaheitolla ja nykyisin hammassuojaa ilman on kurja nukkua. Nyrkkeilyhammassuojat eivät käy tähän hommaan, vaan henkilökohtainen kisko teetetään oman purennan mukaan.

Lukeekohan aloittaja enää tätä... mutta sanon siitä huolimatta. Minulla oli samankaltaista juttua vuosia sitten.

Join Pepsi Maxia ja mehujakin. Söin lisäksi purkkaa päivittäin. Sitten kun kävin h-lekurilla niin se sanoi että minkään happaman jälkeen ei saa heti syödä purkkaa tai pestä hampaita. Kiille oli hajonnut siinä vaiheessa reippaasti.

Onneksi se kyvyttömyys puremiseen on ohimenevää. Kannattaa tosiaan muistaa se että happaman syömisen/juomisen jälkeen kiille hajoaa mistä tahansa hankauksesta, oli se hankaava esine sitten purukumin kova kuori tai hammasharja tai jokin muu. Ensin pitää odottaa että suun happamuustilanne palautuu normaaliksi.

Happojen päälle kannattaa ottaa ainakin vettä, mikä hieman lievittää suun happamuutta. Juusto tms. maitotuota on siihen vielä parempi. Nämäkin oli hammaslekurin ohjeita.

Mielestäni Xylitol Jenkki on hampaille melko tarpeetonta, joissain olosuhteissa jopa tuhoisaa (vaikka se itse xylitoli-ainesosa onkin hyväksi).

Jos sulla vihloo hampaat jonkun aikaa kokiksen juomisen jalkeen tai seuraavana paivana, kokeile purskutella maitoa suussa muutaman minuutin ajan kokiksen juonnin jalkeen. Mulle tulee sama paskavihlonta sitruunahappojuomista mutta maidolla saa sen aina korjattua. Sillon tallon unohtuu valitettavasti ja seuraava paiva on v-mainen kun pitaa purra etuhampailla.

Yllä mainittu maitojuttu on hyvä. Itse suosin maustamatonta luomujugurttia - syön sitä muutenkin. Jugurtin kun antaa lillua hetken suussa, niin hyvä tulee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom