hammassuojat -> oksennusrefleksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demoni
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
aisman sanoi:
Mutta nuo ovat mailapeleille. Uskoisin että iskut mailapeleissä tulevat esim. mailasta tai kiekosta/pallosta ja osuvat siten pienemmälle alueelle kuin nyrkkeilyhanskat kädessä lyönti. Itse käytän näitä vielä koska hyvin tuntuu suojaavan, jos joskus aloitan aktiivisen uran siirryn kyllä hamaslääkärin tekemiin suojiin.

Ja vielä tuosta "halpis mallin" istuvuudesta haluaisin sano että enpä tunne ketään jolla ei olisi sopinut leikkelemättä suuhun.

No joo, nyt pääsin omalle koneelle joten vastataanpa tähän. Eli tuolta sivuilta kyllä löytyi muistaakseni jotain kamppailulajeihinkin viittaavaa. Niin ja mulla tuollaiset halpismallit eivät yleensä leikkelemättä suuhun sopineet (riippui toki vähän mallista).

Mulla on itsellä tuommoinen 5E halpismalli ja sopii täydellisesti, ette varmaankaan tajunneet laittaa sitä kuumaan veteen jonka jälkeen painaa se suuhun kiinni?

Juha1 sanoi:
Mulla on itsellä tuommoinen 5E halpismalli ja sopii täydellisesti, ette varmaankaan tajunneet laittaa sitä kuumaan veteen jonka jälkeen painaa se suuhun kiinni?

Niin tosiaan jos sitä ei ole lämmittänyt niin ei se kyllä muokkaudu hampaiden mukaiseksi, mutta uskoisin että jokainen on kyllä tämän tajunnut tehdä.

Ite käyttäny suojia hampuis jo piitkään, olisinkohan ollu joku 7 ku laitoin ekat muovit suuhun.. Lätkähommista alko. Sillon ne tuntu hiukan häiritteviltä, ja ettei happi oikeen kulje, mut kyl se sit alko siit sujuun. Sit tuli pidettyä muutama vuos sillai, ettei tarvinnu muovia, ja nyt sit tahikkua sparraillessa laitoin suuhun, ei ollu minkään näköstä ongelmaa.. Ja siis kysees on suojat, jotka on maksanu joku 5€, ekat suojat makso 25 markkaa, oli oikeen hianot kusenkeltaset, ja semmonen remmi siin keulas viel.
Kunnon hammassuojat on kunnon hammassuojat. Ei siit pääse mihinkään.
Oksennusrefleksin pitäs kyl hävitä sit ku totut niihin, etkä enää ajattele niitä, vaan sitä, ku joku tulee tinttaa sulta tajun pois. Eli ku keskittyy olennaiseen, niin sen unohtaa. Samallailla ku nykysis alasuojissa tulee kupin alareunasta vaan yksi naru. Päättelyllä loput. Aluks tuntu aika huonolta, nyt en ees huomaa.

Ja vielä tuosta "halpis mallin" istuvuudesta haluaisin sano että enpä tunne ketään jolla ei olisi sopinut leikkelemättä suuhun.
Ja mulla sopii, on ollu yhet joita hiukan leikasin, mut ne meni sit muutenkin hukuksiin parissa viikossa. Ja noita on ollu aikas monet, nyt koitan kuumeisesti että puljua, joka myy mintunmakusena, ja kivoilla väreillä. SABE:sta saa, mutta vaan muutamilla väreillä. Hluaa kultaa, punasta ja muita!
VINKKEJÄ???!!?LINKKEJÄ?!?!?

Samoja ongelmia ollut joskus, mutta suojia leikkaamalla ne ovat poistuneet. Terävät reunat häviävät melko hyvin kuumentamisen myötä.

Mulla oli sama, ei muuta kun leikkelemään pikkuhiljaa sieltä pois mistä tuntuu olevan ongelma. Ei kannata mitään 100e satsata suojiin kun voit ne 10-20 suojat muotoilla itse.

No siis voihan niitä jokusen kerran siinä alussa keitellä, itse jouduin keittelemään ne useampaan kertaan(~10) että sain tuon oksennusrefleksin taltutettua ja ihan hyvin ne lopulta muotoutuivat silti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tässäpä hassu tarina aiheeseen liittyen..treeneissä sparratessa päädyin sitte kaverin triangelikuristukseen,joka meni sen verran tiukalle että suu aukes ja lähti hammassuojat melkein suusta,revin kuitenkin pääni väkisin pois ja siinä ohessa hammassuojat leikkasivat huulesta jänteen poikki..

Tässäpä hassu tarina aiheeseen liittyen..treeneissä sparratessa päädyin sitte kaverin triangelikuristukseen,joka meni sen verran tiukalle että suu aukes ja lähti hammassuojat melkein suusta,revin kuitenkin pääni väkisin pois ja siinä ohessa hammassuojat leikkasivat huulesta jänteen poikki..

Kuulostaa aika ilkeältä : /. Tää just näissä halpismuoveissa on ongelmana. Ilmesesti kuitenkin sellaiset suussa? Ne tuppaa irtoamaan aika helposti tuollasessa tilanteessa. Sellaiset teetetyt suojat kyllä pysyy kiinni ja joutuu oikeen kiskasemaan pois.

Itsekin vetelen siis halpissuojilla. Jos joskus tulevaisuudessa kilpailemaan lähtisin hankkisin kyllä paremmat suojat.

Niitä "halpissuojia" kun muokkailette niin pitäkää ne kiehuvassa vedessä vajaa 10 sekkaa sitten suuhun, imasette vedet välistä ja painelette ne sormin paikoilleen. Tämän kun toistaa 5-7 kertaa niin alkaa suojat pysymään paikoillaan. Tolla reseptillä omat (Everlastilta) on sormin pois otettavat.

eräs hammassuojientekijä vertas "halppis-suojia" teetettyihin : "sama kun lähtis sandaaleilla vuorikiipeileen". tjsp

kokemuksella voi sanoo että ei paljoo mee pieleen toi vertaus.

Onko kenelläkään tietoa miten hyvin nuo hammaslääkärillä teetetyt suojat kestävät kovaa puremista? Mulla sellaset 20 euron kaksipuoleiset urheiluliikkeestä ostetut suojat menee parissa kuukaudessa säleiksi. Eli puren niitä liikaa ja muovi alkaa hajoilla, joten treeneissä saa syljeskellä irtoilevia suojanpalasia ellei sitten halua niellä niitä.

Voisihan hammassuojista sen satasen pulittaakin jos ne kestävät paremmin. Maksaisivat itsensä nopeasti takaisin kun ei tarvitsisi jatkuvasti olla ostamassa uusia purtujen tilalle. Toisaalta muoviahan ne teetetyt suojatkin ovat, joten enpä tiedä auttaisiko se tähän ongelmaan...

harrastin 5 vuotta tae kwon do:ta ja oli kyllä sellaiset ongelmat ton hammassuojan kanssa kun alko vaan yökkii.. nyt aloitan thainyrkkeilyn ihmeelisen maailman 15.1 ja kokeillut vähän noita mun hammasuojia niin vieläkin sama juttu.. pitäs kait vaan lämmittellä ja leikkailla niitä sopiviksi... tai jos se ei auta niin sit vaan hammaslääkärin luo..jee jee:dance:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom