Hammaslääkäri ja hampaiden paikkaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slrt
  • Aloitettu Aloitettu
Onko tietoa että pitääkö paikkausoperaatio aloittaa kuinka alusta kun ehdittiin porata, huuhdella ja sitten jotain ainetta särpiä, mutta homma lopetettiin siihen allekirjoittaneen _huonon olon_ takia? :( Vituttaa aina nuo hammaslääkärikeikat, lähinnä todella herkän kakomisrefleksin takia. Tällä kertaa lisämausteena oli vielä heräämisestä asti seurannut paha olo. Kysyin minua hoitaneelta lääkäriltä että pitääkö ensi viikolla olevalla "uusintakerralla" aloittaa operaatio alusta, mutta vastaus oli aika epäselvä: Ensin hän sanoi että se osa paikasta mikä ehdittiin laittamaan otetaan irti ja jatketaan siitä. Sen jälkeen hän sitten sanoi että en saisi syödä pariin tuntiin jotta paikka ehtisi kovettua. Siis miksi hitossa sen pitää antaa kovettua, jos se kerta aiotaan ottaa irti? :D *tyhmä kysyy*

nimimerkillä Mä vihaan hammaslääkäriä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jos se nyt lähtee se paikka kävelemään niin ei ole kovin kiva olla viikkoa avoimella hermolla. Että siinä on syy miks ei saa syöpötellä.

No jos se nyt lähtee se paikka kävelemään niin ei ole kovin kiva olla viikkoa avoimella hermolla. Että siinä on syy miks ei saa syöpötellä.

Pitääkö tässä koko viikko varoa vai..? En oo koko päivänä syönyt mitään, aika hontelo olo. :arvi:

EDIT: Ei tietenkään koko viikkoa, ei se paikka niin heikko voi olla.

Kysyin minua hoitaneelta lääkäriltä että pitääkö ensi viikolla olevalla "uusintakerralla" aloittaa operaatio alusta, mutta vastaus oli aika epäselvä: Ensin hän sanoi että se osa paikasta mikä ehdittiin laittamaan otetaan irti ja jatketaan siitä. Sen jälkeen hän sitten sanoi että en saisi syödä pariin tuntiin jotta paikka ehtisi kovettua. Siis miksi hitossa sen pitää antaa kovettua, jos se kerta aiotaan ottaa irti? :D *tyhmä kysyy*

nimimerkillä Mä vihaan hammaslääkäriä

Sulle on varmaan ehditty porata se kaviteetti (eli se karies pois ja kolo tilalle) sinne ja jonkun verran on ehditty laittaa muovia päälle, tai olisko sitten kyseessä väliaikainen paikka-aine, koska ne eivät ehdi heti saman tien kovettua. Eli ensi kerralla väliaikainen paikka porataan pois ja siihen laitetaan pysyvä paikka tilalle.
Väliaikainen paikka suojaa nyt siellä paljastettua dentiiniä bakteereilta ja sen takia sen onkin hyvä olla kovettuneena paikallaan.
Voisit ensi kerralla kokeilla purskuttaa ensin kylmällä vedellä nielua, tuon yökkä refleksin ehkäisemiseksi. Iltapäivällä oleva hoitoaika voisi olla myös harkittava vaihtoehto jos on oikeasti todella herkkä nielu. Aamusta yleensä tuo refleksi on voimakkaampi.

Edit.
Niin joo ja jos ei sinulle nyt juurihoitoa aloitettu... niin tuskin siellä mikään hermo avoimena on. Eli voit kyllä syödä ihan normaalisti. Noita väliaikaisia paikkoja jotkut pitävät kuukausia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom