Halvinta ruokaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja liquidi
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä olisi halvinta mahdollista ruokaa opiskelijabudjetille jos oletetaan, että sen pitäisi myös olla edes kohtuullisen terveellistä? Lihat varmaan voi unohtaa samantien. Entä hera+malto+rypsiöljy -sekoitus, siihen päälle vitamiinitabletteja ja kuituja esim. leivästä? Vai tuleeko halvemmaksi jotkut kaupan viljatuotteet esim. ihan vaan tummaa pastaa? Maitokin periaattessa aika kallista, saakohan kalsiumia jotenkin halvemmin?

Tiedän hyvin vähän ihmisen ravinnon tarpeesta, eli jos jotain oleellista jäi tajuamatta, niin sanokaa. Ja ei sitten mitään täysin mutuheittoja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
riisi+tonnikala toimii lähes aina. Kokeilee eri mausteita niin jaksaa syödä aika usein :) Mimmonen budjetti sulla oikein on jos ei maitoon ole varaa?

Rahkaa, tonnaria, leseitä, rypsäriä, tummaapastaa..

Lidlistä lähtee halvalla jos vaan on mahdollisuus hakee..

Peruskaava tosta vaikkapa elikkäs

Ihan perusruokaa sehän on halvinta ja vielä terveellistäkin elikkäs:
-Peruna, Riisi, makarooni, puurohiutale perustana
-Lidl halvin maito 79c/litra mutta halvat juustot about 6€ ok kanssa
-Lihatuotteista sikanauta jauhelihaa saa alle 5€ kilo
-Pakastekalaa ja kalapuikkoja
-Pakastettuja halpis herne-maissi-paprika ja kukkakaali-herne-porkkana vihanneksia sekä tuoreet vieläkin halvempia. Esim nyt porkkanaa saa 1€ kilo
-Hedelmistä appelsiinit ja omput ja muut semmoset perushetelmät siinä 2€ kilo aina
-Kananmunat halpoja vaan 2 € kilo

Sit ne bodarin rahka, raejuusto, tonnikala lisät tohon viel vaikka lidylistä sekaan...

Lisäksi kattelee tarjouksia ja sit paljon pakkaseen kun halvalla saa.

Ja välttää ravintolassa syömistä niin aika halvalla syö tosi hyvin suomessa...oon jo pitkään hakenu vaan kaupasta evääksi litran maitoo ja karjalanpiirakka tai pitsalätyn ja syöny ne sit vaan jossain. Kesällä puiston penkillä vaikka :)

Edit: Nytkin oon niin ähky että jää yöprotskut syömättä kun ei vaan pysty enempää syömään...

Blah ei tässä oikeasti millään aivan nälkäpalkoilla eletä. Lähdin vain miettimään asiaa alunperin mielenkiinnosta, mutta toisaalta uuden ruokavalion voisi ainakin osittain toteuttaa. Ainakin*yksi avainkysymyksistä on: onko ns. perusruoka halvempaa kuin lisäravinnejauhot+rasva?

Eihän sillä rahallisesti ole juuri väliä mistä ne hiilarit ottaa, ruisleipä, puurot, pasta yms. ei kuitenkaan siinä ruokabudjetissa hirveästi paina, eikä tuo rypsärikään maksa juuri mitään. Terveellisesti jos haluaa syödä niin se mikä oikeasti maksaa on proteiini, esim. toi tonnikala LILDLISSÄ 89c/purkki jonka hinnalla saa viikon makaronit. Rahka ei sen halvempaa, eikä tarjouslihojakaan hirveämmin ole kun file ei 30& alennuksessakaan ihan mahdu opiskelijabudjettiin. Itse olen tuskaillut saman asian kanssa, ja tullut siihen tulokseen ettei opintotuella voi syödä terveellisesti jos vähänkään enemmän liikkuu.. Kohta on tredi täynnä tekstejä mutta kun mä käyn töissä opiskelun ohella ja hyvin ehtii... lupaan etten kommentoi yhteenkään :D

Rahkaa, tonnaria, leseitä, rypsäriä, tummaapastaa..

Lidlistä lähtee halvalla jos vaan on mahdollisuus hakee..

Tumma-pasta = kusetusta, usein värjättyä tmv. eli sama kuin söisi normi pastaa. täysjyvää tai ruis-pastaa kannattaa suosia mielummin. rainbowlta löytyysuht edullisia vaihtoehtoja.

soijarouhe on edullista!

eatdrink041.gif
eatdrink061.gif

Pienet on budjetit jos maito kallista :D Kärky jotain halpaa jauheliha tarjousta. Sitten ostan säkin riisiä ja teet hirmusen padan jotain risottoa. Sitte jaat ne tomosii pakasterasioihin ja pakastat. helppo sitte aina ottaa sielä aamul pari sulamaan. yhden aterian hinnaks ei varmaan kauheesti yli euron tule.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom