Haluan ostaa uudet suojaliivit.

Mistä saisin ostettua luotiliivit? Äkkiseltään en löytänyt mitään firmaan mistä näitä saisi ostettua suomesta.
http://engardebodyarmor.com/ Tuolla oli toisaalta ihan mukava valikoima, mutta ostaisin silti mielummin jostain suomalaisesta firmasta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saako maallikkona kysyä että mitä tekee luotiliiveillä Suomessa?
Harvemmin olen kuullut tapauksista jossa esim. Supermarketin vaksia olisi ammuttu, ja ainahan voi tähdätä päähän tai jalkoihin (lisäksi). Puukoiltakaan nuo eivät taida suojata ja vaikka suojaisikin niin joku jäänaskali tai muu piikki hujahtaa läpi kuin veitsi voihin.

Ja eipä tuosta liivistä paljoa iloa ole silloinkaan kun joku narkki tulee ja steissillä tökkää heroiinineulalla perseeseen. Kiva muistella sitten hivi-testeissä että "onneksi oli sentäs suojaliivit".

"Ihmettelen vaan..."

Harvemmin olen kuullut tapauksista jossa esim. Supermarketin vaksia olisi ammuttu, ja ainahan voi tähdätä päähän tai jalkoihin (lisäksi). Puukoiltakaan nuo eivät taida suojata ja vaikka suojaisikin niin joku jäänaskali tai muu piikki hujahtaa läpi kuin veitsi voihin.

Ei nyt ihan noinkaan :thumbs: Kyllä ne enemmän suojaa sisuskalujasi kuin joku marimekon kinkunpaistoessu.

Ja eipä tuosta liivistä paljoa iloa ole silloinkaan kun joku narkki tulee ja steissillä tökkää heroiinineulalla perseeseen. Kiva muistella sitten hivi-testeissä että "onneksi oli sentäs suojaliivit".

"Ihmettelen vaan..."

On myös mahdollista että kyseisellä alalla on ihmisiä jotka tekevät töitä myös muunkaltaisissa olosuhteissa kuin marketin kassalla, jossa ehkäpä kevyemmät suojaliivit voisivat olla paremmat.

Kuitenkin lähtökohta on se, että jos esim. kantaa ko. välinettä työssään, silloin myös liivien pitää tarjota suoja vähintään oman aseen tuottamaa osumaa vastaan! Miksi näin?, koska tutkimusten mukaan kamppailutilanteessa aseen kantajalla on riski menettää ase jne., tämäkin on ratkaistavissa, ainakin riskiä voi vähentää, turvakotelo tyyppisellä ratkaisulla!

Ugh. Olen puhunut!

"Ihmettelen vaan..."

Saa ja pitääkin kysyä. Ettet jää omien oletusten varaan jotka voivat olla jopa virheellisiä.

Itse käytän järjestyksenvalvojana liivejä enkä olisi päivääkään töissä ilman. Todennäköisyys tulla ammutuksi/puukotetuksi ei ole suuri mutta kerta riittää.
Entistä useammin nykyään saa lukea lehdistäkin kuinka joku on heilunut aseen kanssa ravintolassa.
Kahdessa omassa työpaikassani on ammuttu käsiaseella mutta itse en ollut kummallakaan kerralla työvuorossa.

Ja kyllähän nuo suojaavat pistoilta ja viilloiltakin kohtuullisen hyvin (kokeiltu on). Mutta esim vanhemmat liivit on jo hieman kyseenalaisia. Kuitenkin traumalevy pysäyttää jo sitten naskalinkin. Samalla siihen voi joku nyrkkinsäkin satuttaa :lol2:

Ja esim vähemmistöryhmien puukkohippasiin joutuessa jää huomattavasti vähemmän viiltohaavoja kun on varustautunut asiallisilla liiveillä sekä mahdollisesti viiltosuojilla kyynärvarsissa ja viiltosuojatuilla hanskoilla :rock:

Liivit suojaavat luotien lisäksi mm. iskuilta ja potkuilta. Liiveihin otettu isku tai potku ei satu läheskään yhtä paljon kuin normaaliin vaatetukseen tullut vastaava osuma.

Lisäksi liiveillä on tapana esimerkiksi auto-onnettomuuksissa jakaa turvavyön aiheuttama paine suuremmalle alueelle kropassa ja näin vähentää mahdollisia vammoja. Varsinkin traumalevyllä varustetut liivit ovat kiva lisävaruste jos sattuu autolla kolauttamaan.

Edit: Liivejä myy käsittämättömän moni liike ympäri Suomen. Liivit kannattaa sovittaa paikan päällä, joten osta Suomesta ja sellaisesta firmasta johon pystyt itse menemään.

Edit: Liivejä myy käsittämättömän moni liike ympäri Suomen. Liivit kannattaa sovittaa paikan päällä, joten osta Suomesta ja sellaisesta firmasta johon pystyt itse menemään.

Tämä on tosi, eli käy sovittamassa itse paikanpäällä, älä tilaa postimyynnistä/jos tilaatkin niin sovita ensin ja osta samanlaiset. Mikään ei ole vittumaisempaa kuin epäsopivat liivit, jotka vielä loppupeleissä lisäävät riskiä saada murtumia yms. kontakti/vakavammissa tilanteissa! Lisävahvikkeita tuskin tarvit, ellet satu kantamaan a-asetta työssäsi!

Itselläni on Admicon liivit (Itälahdenkatu 15, Helsinki). Hyvin istuu paikoilleen eikä ollut edes kalleimmasta päästä (460e).

Yhdyn Sapo:oon, eipä olisi enää intressejä olla iltaakaan duunissa ilman liivejä. Se yleensä vaatii yhden kunnon läheltäpiti tilanteen ennen kuin tajuaa ettei ole järkeä lähteä heilumaan sinne ilman asianmukaista varustusta.

Vaikka seisoisit senaatintorilla kahlaajana, niin pitää ne liivit ainakin tuulta jos ei muuta käyttöä niille tunne olevan.:)

"Ihmettelen vaan..."

Ammattilaisen erottaa maallikosta siitä ettei ammattilainen väheksy suojavälineiden käyttöä.

Sen verran :offtopic: jatkan tähän aiheeseen että tosiaankin kannattaa niitä liivejä pitää. Itse olen pariinkin kertaan muissa threadeissa asiasta vouhkannut: halpa henkivakuutus eikä todellakaan ole turha.

Mitään idiootimpaa en tiedekkään kuin olla töissä ilman niitä, ei sitä koskaan tiedä mitä sattuu ja sitten kun sattuu niin turha itkeä jälkeenpäin. Paras tietysti on se ettei mitään kävisi mutta kannattaa olla etukäteen viisas.

Mitä tuli Hupen näkemykseen Suomen rauhallisuudesta niin olen jyrkästi eriävää mieltä. Suomi on mun näkemyksen mukaan oikein puukkoviuhuttajien luvattu maa, ja kyllä niitä aseitakin aika monilla tuntuu olevan. Ehkä siihen ei törmää kaupungin hienoimmissa pintaliitopaikoissa, mutta lähiöbaarien väki on yleensä sitä lajia että taskusta löytyy mora tai mutka, ja jos niitä ei käytetä niin ainakin niillä uhkaillaan.

Täälläkin erästä baaria kutsuu monet, poliiseja myöten 'ampumaradaksi' ihan siitä syystä että siellä on ammuttu lukuisia kertoja, [pari kertaa entisiä portsareita]. Ja onpa täällä ammuskeltu muissakin paikoissa, tai yritetty puukottaa tms vaikkei mikään Villi Länsi olekaan.

Hyvät liivit suojaa luodilta, puukolta, neuloilta jne... :thumbs: teille ketkä tuon tajuatte!

Joo kyllä liivit maksaa itsensä takaisin kun niille on kerran ollut käyttöä. Tyhmyyttä (tai tietämättömyyttä) osoittaa naureskella niiden käyttäjille. Itsellä ostoslistalla kunhan vakituisesti alottelen duunit, ei näin työhönkutsuttavana oo varaa pistää puolta tonnia oikein mihinkään.

Liivien puolesta puhuja löytyy täältä. Todellakin halpa henkivakuutus, ja maksavat kyllä itsensä takaisin jollain tapaa. Omat ostin aikanaan Turkkusesta, lisä panssarilla makso jonku 600 euroa ja verotuksessahan sai melkein koko summan takasin.

Itse ostin liivin eräästä tehtaanmyymälästä Vantaalla ja hinta oli aivan muuta kuin millä alan liikkeet myyvät. En viitsi mainostaa. Vielä bonuksena myyjä oli aika :kuola:

Uskokaa Sumuu se tietää mistä puhuu. Sovitus on tärkeetä, kukaan ei käytä liivejä jotka ovat liian isot ja kuristavat kurkusta istuessa.

Itse ostin liivin eräästä tehtaanmyymälästä Vantaalla ja hinta oli aivan muuta kuin millä alan liikkeet myyvät. En viitsi mainostaa. Vielä bonuksena myyjä oli aika :kuola:

Rupes kiinnostamaan, että mikäköhän myymälä olisi kyseessä, koska itselläkin voi tuo liivien ostaminen tulla kyseeseen lähiaikoina ja normaalistihan nuo maksavat aika paljon?(ja jos myyjäkin on :kuola: niin kiinnostaa lisää:) ) Jos et tähän viitsi laittaa firman nimeä, niin nakkaatko sen privaan!

Ja kun liivejä menet ostamaan niin koita miten ne istuvat päällä kun teet asioita mitä teet työssäsi. Monet laittavat liivit päälle ja katsovat peilistä että on hyvät. Istumaan kannattaa mennä jotta näkee nouseko liivit kurkkuun ja myös kyykyssä on hyvä käydä ja koittaa että kädet liikkuvat hyvin.

Ja kun liivejä menet ostamaan niin koita miten ne istuvat päällä kun teet asioita mitä teet työssäsi. Monet laittavat liivit päälle ja katsovat peilistä että on hyvät. Istumaan kannattaa mennä jotta näkee nouseko liivit kurkkuun ja myös kyykyssä on hyvä käydä ja koittaa että kädet liikkuvat hyvin.

Eli suomeksi sanottuna kokeile, että ne ovat sopivat!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom