Hallitus aikoo kieltää nettirahapelit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Britons
  • Aloitettu Aloitettu
käsittäääkseni ipbannit näille turmiollisille saiteille on hankala järjestää. toisaalta rahansiirrot ulkomaisille saiteille voi kiertää avaamalla esim viroon tai ruottiin tilin ja liikutella rahoja sillä tavalla...

joo jaakobbi vois kertoo, mitä erillaista näillä huijari saiteillla on verrattuna rayn nettipokeriin?

nää muutamat apinat vois vaikka kokeilla tätä tuuri peliä jonkun mukavan määrän jotain osaavaa jätkää vastaan, kuinka tuuri peli tosiaan on kyseessä..

Ray:lla ja raha-automaattiyhdistyksellä on pitkät perinteet Suomessa. Näitä voidaan sitä paitsi ohjeistaa Suomen pykälien mukaan. Voidaan laittaa esim. saldorajat suomalaisille 7,27€/kk voi pelata omasta pelikassasta. Näin ei kukaan yksilö joudu ongelmiin pelaamisen kanssa.

Mä en ymmärrä miks tarttee tommosia pelata. Jää koukkuun ja elämä on pilalla. Te pelaajat ette vaan ymmärrä mitä peleaaminen tekee teille. Te olette niin rakastuneita tuohon touhuun, että kiellätte ongelmat.

Kun tekee mieli pelata korttia niin pelaan pasianssia. Joskus hulluttellaan kaveriporukassa ristiseiskalla. Olis se nyt oikeesti parempi ettei kukaan pelais mitään.

Onneks ite pärjään noilla em. peleillä joten ihan hyvä vaan, että rahapelit kielletään. Menee mun verorahoja vähemmän "pokeriammattilaisille". Minähän en ole ikinä edes koittanut rahapelejä.

Edelleen: kyllä esivalta tietää paremmin miten sinun pitää elämäsi elää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kielletään samantien viina ja röökikin. Eiku joo, viinasta ja röökistä saa verotuloja niin eihän niitä voi kieltää, vaikka aiheuttavat paljon enemmän ongelmia ihmisille kuin rahapelit.

Jakob on asian ytimessä, parempi vaan että valtio estää nuoria, opiskelijoita ja eläkeläisiä tuhlaamasta vähäisiä rahojaan tähän turhuuteen. Ei taida olla nykypäivän sukupolvilla muistissa ajat, milloin äijät pelasivat tukkikämpillä talonsa ja maansa. Siinä sai sitten lähteä vaimo ja lapset kunnantalolle kerjuuseen, sitäkö sitä tänne halutaan?

Mä en ymmärrä miks tarttee tommosia pelata. Jää koukkuun ja elämä on pilalla. Te pelaajat ette vaan ymmärrä mitä peleaaminen tekee teille. Te olette niin rakastuneita tuohon touhuun, että kiellätte ongelmat.

Meikälle nettipokeri on ainakin duuni näin opiskeluiden ohella. Homma on kyllä suht puuduttavaa kun useampaa vuotta on sitä painanut putkeen, mut on se siwan kassakin. Bonuksena se palkka on toistakymmentä kertaa isompi kuin siellä siwan kassalla ja tunnit saa valita itte.

Kyseiset rajoitukset menee vasten EU-lainsäädäntöä ja monopoliahan tässä pyritään vain ruokkimaan (eli asiakkaille paskemmat palvelut). Voi ne talot ja maat sen viinankin kanssa juoda ja tuplapottiin painaa. Siitähän ne ihmiset tuonne peliongelmaisten palveluihinkin soittelee.

Ray:lla ja raha-automaattiyhdistyksellä on pitkät perinteet Suomessa. Näitä voidaan sitä paitsi ohjeistaa Suomen pykälien mukaan. Voidaan laittaa esim. saldorajat suomalaisille 7,27€/kk voi pelata omasta pelikassasta. Näin ei kukaan yksilö joudu ongelmiin pelaamisen kanssa.

pointpokerille millä mä pelaan ja lyön kivekseni vetoa että 99% saiteille voi tehä samanlaisia rajotuksia..

paitsi tietenki rayn luotettavalla ja vastuuntuntosella saitilla...

mä lopetan heti pokerin jos löytyy jotain parempaa tekemistä, mistä nautin, ja mistä saisin yhtä paljon rahaa kun pokerista. Tällä ei oo mitään tekemistä riippuvuuden kanssa. Samalla tavalla jokainen pakkotoistolainen voitais survoo samaan addikktio kategoriaan- riippuvuutena liikunta. ( jota ilmenee myöskin muuten).

Kun tekee mieli pelata korttia niin pelaan pasianssia. Joskus hulluttellaan kaveriporukassa ristiseiskalla. Olis se nyt oikeesti parempi ettei kukaan pelais mitään.

paitsi tietenki rayn luotettavalla ja vastuuntuntosella saitilla.. jolla on vielä perinteetki...

Onneks ite pärjään noilla em. peleillä joten ihan hyvä vaan, että rahapelit kielletään. Menee mun verorahoja vähemmän "pokeriammattilaisille". Minähän en ole ikinä edes koittanut rahapelejä.

ja silti uskot silmät kiinni kaiken mitä sanotaa pokerin aiheuttamista addiktioista. jos sä meet ja soitat peluurin, kysyt mikä on eniten aiheuttavien peliongelmaisten soitto syy, on tämä meidän ihana, vastuullinen ja luotettava rayn omat pelikoneet joita muuten löytyy 19000 kappaletta ympäri suomea. lisäks sä saat jopa koriilla''tallettaa''hei haloo!!) tämä vastuullista? vuonna 07 mönkäre ja kumppanit ilmotti ettei ikinä ray mene nettiiin. tai ainakaa alota nettipokeria sen turmiollisuuden takia. muutamat henkilö rikastuuu tuhansien kustannuksella ja peliongelmat kasvaa. (oli muuten aika sanatarkka vaikka ulkomuistista vetäsinki) onko rayn pokeri netissä? on. se siitä vastuullisuudesta. lisäks näitä helvetin pelikoneita on joka helvetin kaupan nurkassa minne 15v jätkät työntää kaikki rahansa. näistä kun ei vaan voi voittaa.

Mä en ymmärrä miks tarttee tommosia pelata. Jää koukkuun ja elämä on pilalla. Te pelaajat ette vaan ymmärrä mitä peleaaminen tekee teille. Te olette niin rakastuneita tuohon touhuun, että kiellätte ongelmat..

Onhan se ihan totta, että joillakin ihmisillä menee elämä pilalle löytäessään uhkapelien hienon maailman, joka pursuaa jännistystä ja rahaa. Mutta jotkut myös tienaavat rahansa uhkapeleillä ja osaavat niitä pelatakkin fiksusti ja järjellä. Onhan niitä ihmisiä, jotka pilaavat elämänsä päihteillä esim. alkoholilla, mutta fiksummat ihmiset osaavat nauttia tuostakin paheesta täysin kohtuudella. Jos hallitus tuollaista nettipelien kieltämistä hakee niin bännisivät Rayn ja Veikkauksen pelit siinä samalla niin vähenisivät peliongelmaisten pelaamiset milteinpä kokonaan Suomesta. Mutta mikäs sen mukavempaa kuin hankkia vielä täydellisempi monopoliasema ja varmistaa, että jokainen peliongelmainen survoo rahansa Raylle ja Veikkaukselle, eikä vahingossakaan raha virtaa ulkomaan markkinoille.

http://www.pokeritieto.com/pokeriuutiset/rahaliikenteen-estovaatimus-outo.html

"Rahaliikenteen esto outo vaatimus

Finanssialan Keskusliitossa (FK) rahaliikenteen estämistä ei ole selvitetty, eikä mieluusti selviteltäisi.

"Asiaa koskeva sääntely pitäisi tarkistaa. Hankala rasti toiminnallisesti, vaatisi mittavat ja kalliit pohjatyöt, ja seula olisi vaikea saada pitäväksi. Mistä pankki tunnistaa maksunvälittäjän? Peliyhtiöiden kotipaikat voivat olla missä vaan ja vaihtuvat usein. Entä miten menetellään luottokorttiyhtiöiden kanssa?" kysyy FK:ssa vahingontorjunnasta ja turvallisuusasioista vastaava Risto Karhunen Pokeritiedon haastattelussa.

"Tässä maassa on tehty monenlaisia päätöksiä. Mutta jos ihan suoraan sanon, esitetyt estämisvaatimukset ovat outoja", Karhunen sanoo."

Eli näyttää siltä, että rahapeli esto tapahtuisi jonkinnäköisenä IP-blokkina, jolloin pelisivustoilla ei yksinkertaisesti Suomesta enää voisi vierailla.

Nyt pitää kaikkien vedonlyönnin/pokerin harrastajien heittaa kapuloita rattaisiin, kertoa kavereille, kirjoitella kansanedustajilleen jne, jottei tämä esto ikinä tapahtuisi. Sitä valmistelee joukko RAYn voitelemia virkamiehiä koko ajan, vaikka valtamediassa tästä ei puhutakaan. Jos tämä idioottimainen hanke etenee tarpeeksi pitkälle ikäänkuin kaikessa hiljaisuudessa, niin sitten sen voimaantuloa on hyvin vaikea estää. Nyt on aika aktivoitua.

eli se että ihmiset pelaa lottoa 18 miljoonalla ei oo ongelma mut ulkomaalaiset pelisaitit on?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011092414450837_uu.shtml?ref=leiki
Mutta jos sama määrä hakkaisi nettipokeria edes semipanoksilla, olisi siihen kulutettu määrä satoja miljoonia euroja joka viikko. Lotosta harvoin tulee ihmiselle totaalista romahdusta ja lottoon ei jäädä vastaavaan koukkuun mitä nettipokeriin voi jäädä. Nettipokerilla on mahdollista tuhota kokonainen elämä, lotolla harvoin. En toki kannata mitään nettipokerien kieltämistä, mutta lottoon vertaaminen on väärin. Lottoon vipataan muutama euro, nettipokerissa taas on vaarana hanskasta lähteminen, se on uhkapeliä, ei arpapeliä.

Jokainen joka jotain verkkotekniikoista ymmärtää tajuaa, että blokkien tekeminen on käytännössä mahdotonta. Ainoastaan Kiinaan (ja joidenkin muiden valtioiden) malli toimisi tässä. Tosin kun katslee tätä Suomen menoa niin siihenkin saatetaan joskus mennä.

-- Edit --
Niin ja piti lisätä, että yhtä mahdotonta on tukkia rahaliikenne.

Tästä tulee ikuinen taistelu jos nettipokeria aletaan lailla kieltämään. Minun mielestä pitäisi vaan suoraan määrätä että jos pokerivoito ylittävät jonkun tietyn vuosirajan niin tuloista maksetaan valtiolle vero tai vastaavasti pelirahan siirtämisestä pokerisivustelle maksetaan vero. Varmaankaan ei nyky tekniikalla olisi mahdotonta seurata tileillä liikkuvia varoja..

Myös pokeritilin avaaminen pitäisi saada niin aukottomaksi ettei alaikäiset pääse luomaan tunnuksia. Aikuisten paapominen on aivan turhaa, jos joku häviää omaisuutensa pokeriin, silloin hän häviää. Ei aikuiselle ihmiselle voi määrätä mihin rahat tulee tuhlata. Kyllä peliriippuvaiset ja uhkapelurit pääsevät rahoistaan eroon joka tapauksessa.

Vähän offtopiccia sitten. Itse ainakin kyseenalaistan nämä nykyiset rahapeliautomaatit joita voi pelata pankkikortilla. Siinäpä oiva tapa viedä rahat. Pelikoneiden pelaaminen mielestäni ihan ok jos pelailee ne pienet kolikot kukkaron pohjalta pois mutta kukapa pelaa pankkikortilta esimerkiksi 80 senttiä? ?

Vähän offtopiccia sitten. Itse ainakin kyseenalaistan nämä nykyiset rahapeliautomaatit joita voi pelata pankkikortilla.
Toi on mun mielestä aika vitun kaksinaismoralistista ja sairasta. Kolikkopelien koko idea on ne kolikot ja niiden hakkaaminen sinne.

Aikaisemmin minäkin pidin RAYtä jotenkin hyvänä asiana, sillä meneehän sitä kautta rahaa hyväntekeväisyyteen. Nyt kun olen enemmän perehtynyt asiaan, koko lafka kuvottaa minua. Sen tehtävänä ei ole peliongelmien ehkäiseminen, vaan kääriä mahdollisimman paljon rahaa. Joka kaupassa porukka hakkaa peliautomaatteja hullun kiilto silmissä, yksikään peliongelmainen ei varmasti voi välttyä slottien vilkkuvilta valoilta. Rahapeliautomaattien määrä on noussut 2000-luvulla huikeasti ja ne aiheuttavat 70% kaikista peliongelmista. Rayn ahneudella ei ole mitään rajaa, sillä nyt ne perustelee nettirahapelikieltoa nimenomaan "sosiaalisilla ongelmilla". :jahas:

Vain osa Rayn tuotosta menee hyväntekeväisyyteen. Yllättävän suuri osa rahoista menee Rayn (tarkoituksellisen) raskaan koneiston pyörittämiseen, poliittisten järjestöjen rahoittamiseen ja päättäjien lobbaukseen/lahjontaan. Raha-automaattiyhdistyksellähän on tätä tarkoitusta varten surullisen kuuluisa Lapin huvila, jonne se hilaa vaikuttajia syömään hummeriaterioita ja juomaan kalliita viinejä. Ilmankos Suomessa on niin vähän rahapelimonopolin vastustajia.

Mä oon sitä mieltä että kielletään ennemmin Rayn toiminta Suomessa kuin nettipokeri. Tällä olisi varmasti enemmän positiivisiä vaikutuksia.

Suomea pidetään kovin vähän korruptoituneena maana, mutta kyllä se korruptio johtajatasolla on aikamoista. Just tolla vitun homoilulla pelataan omaan pussiin.

Samaa mieltä. Jos oikeasti tongittaisiin, taitaisi Suomi olla sieltä korruptoituneimmasta päästä. Täällä ei anneta tukkoa likaisia seteleitä pimeällä kujalla ja uhata AK 47:lla jos ei tee kuten halutaan, täällä osataan tehdä tuo hienotunteisemmin.

Koko politiikka on yhtä korruptiota ja kähmintää.

RAY:tä pidin itsekin joskus hyvän asian ajajana. Vaalirahasotku paljasti totuuden, tosin varmaan vasta jäävuoren huipun.

Itsen en ole nettipokeria pelannut, en pelaa kolikkopelejä, enkä pitkävetoja, jonkun hullu lottorivin joskus tehnyt. Ei vaan ole ikinä ollut mun juttu. Silti en vastusta pelejä, enkä todellakaan kannata niiden kieltämistä. Tämä maa on täynnä kaikkia täysin turhia kieltoja ja lisää puuhataan koko ajan. Kuka niistä jaksaa enää olla kiinnostunut?

En lähtisi RAY:tä kuitenkaan liikaa mollaamaan. Näinhän se on että bisnes mikä bisnes niin loppujen lopuksi sitä halutaan kääriä voittoa. Saa kuitenkin olla aika sinisilmäistä porukkaa jos joku uskoo että peliriippuvuus vähenee nettipokerin kieltämisellä. Sinänsä hyvä että RAY ja valtio pyrkii pitämään rahat suomessa eikä lahjoita pelaajien rahoja suosiolla muille valtioille. Kuitenkin ehkä tämä lailla kieltäminen on vähän liian radikaali tapa, luulisi että RAY:n liikevaihdollakin saataisiin jokunen viisas pää miettimään kuinka tämä homma hoidetaan tyylikkäämmin himaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom