STRONGMAN Hafþór Júlíus Björnsson

Ai, hienoa, että professori Predatori osaa kertoa, etteivät fysiikan lait koske nyrkkeilyä. On se hieno laji. Miten ihmeessä muuten käänsit sen niin päin, etteikö höyhensarjalaisen lyönnissä olisi voimaa?
Sä väitit että voimamies lyö yhtä kovaa kuin höyhensarjan nyrkkeilijä. Ei todellakaan lyö. Lyönnin voima lähtee lantiosta ja jaloista. Yläkropan voimalla ei paskankaan vertaa merkitystä. Jos et saa kättä ja muuta kroppaa rennoksi kun lyönti lähtee, se on hidas ja heikko kuin lehmän hönkäys. Käden pitää toimia ruoskana. Ei rautakankena kuten kaltaisesi voimailijat luulevat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yleensähän noissa sovitaan etukäteen miten matsissa edetään eikä yritetä tyrmätä toista tosissaan. Olen kans sitä mieltä et jos Eddie laitetaan jonkun oikeasti tasokkaan nyrkkeilijän kans tosimatsiin kehään ja on oikeasti noinkin hidas lyömään niin jää kyllä nyrkkeilijän jalkoihin. Tosin eihän tuollaisen kuin tuo Eddie tarvi ku kerran osua oikeaan kohtaan vastustajaa niin saattaa se matsi kääntyä edukseen. Nyrkkeilyssä on aina se yllätysmomentti ku isot miehet ottaa yhteen.
En usko itse että Eddien nopeudella pystyy osumaan ammatti mieheen. Suojaukseen ehkä saa jonkun heijarin, mutta niillä ei mitään merkitystä. Kovin on vähissä joidenkin nyrkkeilytietämys, jos pitävät tuota Eddien ottelu klippiä hyvänä nyrkkeily osaamisena. Meidän höntsäporukassakin olisi pulassa tuolla kankeudella. Ei ole mitään eddietä vastaan. Harrastan itsekin vahvinlajeja.

Sä väitit että voimamies lyö yhtä kovaa kuin höyhensarjan nyrkkeilijä. Ei todellakaan lyö. Lyönnin voima lähtee lantiosta ja jaloista. Yläkropan voimalla ei paskankaan vertaa merkitystä. Jos et saa kättä ja muuta kroppaa rennoksi kun lyönti lähtee, se on hidas ja heikko kuin lehmän hönkäys. Käden pitää toimia ruoskana. Ei rautakankena kuten kaltaisesi voimailijat luulevat.

Mä väitän, että yksikään höyhensarjalainen ei lyö näin kovaa eikä ole koskaan lyönyt:

View: https://www.youtube.com/watch?v=RVTBb7JsjH8

Täytyy kyllä myöntää että oli tuo Eddien nyrkkeilymatsi aika surkeaa katsottavaa mutta en mä siltikään lähtisi kokeilemaan kestääkö suojaus Eddien lyöntejä jos en ehdi pois alta. Toki osaavan nyrkkeilijän kanssa olisi pulassa mutta tuskinpa Thor millään Mayweather tason puolustuksella on liikeellä. Viihdearvoa tuollaisella vahvamiesten nyrkkeilymatsilla kyllä mielestäni kuitenkin olisi (y)

Nyt kyse voimailijasta nyrkkeilykehässä. En puhunut muista lajeista joissa voimasta on hyötyä. Olen otellut voimailijoita vastaan kehässä. Huonoimpia sparrikavereita valitettavasti. Erittäin huonoja liikkumaan ja lyövät samalla vauhdilla kuin penkkaavat ykkösiä. Vaikeimpia opetettavia myös nyrkkeilyyn. Yrittävät tehdä kaiken maximivoimalla. Lyönnin rentous on heille vaikea sisäistää. Voimailematon ihminen tajuaa pointin nopeammin.

Mitä mieltä kuulantyöntäjä Jacko Gillin lyönneistä. Näyttää amatöörin silmään kovilta overhand lyönneiltä.

1m50s jos linkki ei mene oikeesee kohtaa.

View: https://m.youtube.com/watch?t=110s&v=eBmwKtEzPJg&feature=youtu.be

En väitä. Väitän vain, että jos voimamiehen käsi painaa neljä kertaa niin paljon kuin höyhensarjalaisen käsi, riittää samaan lyöntivoimaan puolet pienempi nopeus. En muuten puhunut mistään yläkropan voimasta tai ylipäänsä voimatasoista yhtään mitään.

Tästähän tulee hauska spektaakkeli toteutuessaan. Kilpaurheiluarvoa tällä ei tietenkään ole, eikä ole varmaan tarkoituskaan olla, mutta viihdettä on taatusti tarjolla.

Tosi hankala spekuloida lopputuloksesta yhtään mitään. Eddiellä lienee enemmän kokemusta nyrkkeilytreenistä. Thorilla oli instassa joku nyrkkeilytreenikuva tänään eli vois tulkita, et alkuvuodesta alotettuja huuteluja aletaan promoamaan tosissaan. Luulenpa myös, että molemmat saa halutessaan kovia nimiä treenikavereikseen.

@Predatori ota nyt iisisti, kaikki on kuullu jo sun vahvinmies/voimanostaja/nyrkkeilytreenitarinat.

Predatorilla tuntuu kyllä olevan tietoa vähän joka lajista ja se on ainoaa ja oikeaa tietoa. Viimeksi crosfittarit veivät suomen vahvimpia kuin metrin mittaa ja nyt höyhensarjalainen lyö lujempaa kuin melkein 200 kiloinen voimamies.
Hidashan tuo on eikä varmaan kauan kehässä viihdy.

Jos Eddien taso on tuossa mikä ottelu videossa, niin ei hyvältä näytä. Löiköhän edes viittä kertaa koko "ottelussa" ? Ja niin hidas kuten pelkäsinkin. Onneksi tuo toinenkaan ei osannut nyrkkeillä. Käypä katsomassa minkä tahansa nyrkkeilyseuran harrastelijoiden sparria niin tiedät mitä on nyrkkeily. Noilla otteilla ei pysyisi edes meidän kuntonyrkkeily porukan sparreissa mukana. Suojaus oli kokoajan auki, ei lyönyt, liikkumista ei ollut ollenkaan jne...Ei mitään Eddietä vastaan mutta on erittäin kaukana nyrkkeilijästä.

Missä kohtaa mä sanoin, että eddie näytti hyvältä tuossa?

Predatorilla tuntuu kyllä olevan tietoa vähän joka lajista ja se on ainoaa ja oikeaa tietoa. Viimeksi crosfittarit veivät suomen vahvimpia kuin metrin mittaa ja nyt höyhensarjalainen lyö lujempaa kuin melkein 200 kiloinen voimamies.
Hidashan tuo on eikä varmaan kauan kehässä viihdy.
Valitettavasti olen harrastanut vähän joka lajia. Minkä minä sille voin jos tietoa ja kokemusta eri lajeista kertyy😉 En mä alkaisi pätemään jos puhutaan lajeista joista ei ole kokemusta. Hoitakaa te se puoli.

Mä väitän, että yksikään höyhensarjalainen ei lyö näin kovaa eikä ole koskaan lyönyt:

Nämä ovat ihan kivoja pätkiä, mutta muistetaan se ettei noin rauhassa ja vapaasti pääse lyömään koskaan otellessa. Tuostakin lyönnistä lähtee ainakin puolet tehosta ja tarkkuudesta jos pitää yrittää osua liikkuvaan ihmiseen. Tekniikka huono. Käsi tippuu ennen lyöntiä polveen asti. Lyönnin huomaa noin 4 sekkaa ennen kuin se osuu. Väitän edelleen että noin 60 kiloinen kilpanyrkkeilijä lyö tuosta kovempaa. Lyönnin lähtönopeus on niin paljon kovempi.

Valitettavasti olen harrastanut vähän joka lajia. Minkä minä sille voin jos mutua ja tarinoita eri lajeista kertyy😉

Tältä se enemmän on kuulostanut joka ketjussa. Mä meen samaan kategoriaan harrastelun puolesta, mut sunki pitäs osata erottaa tieto luulosta. Nytki höpötät jostain räjähtävyydestä, vaikka lyömisessä on kyse ensisijaisesti taidosta.

Tältä se enemmän on kuulostanut joka ketjussa. Mä meen samaan kategoriaan harrastelun puolesta, mut sunki pitäs osata erottaa tieto luulosta. Nytki höpötät jostain räjähtävyydestä, vaikka lyömisessä on kyse ensisijaisesti taidosta.
Meinaat etten tiedä mistä lyönnin voima tulee? Juurihan sen tuolla selitin. Ottaa silmän käteen ja katsoo mitä on kirjoitettu. Ymmärrätkö edes miten nyrkkeilijä treenaa fysiikkaa ? Olennainen osa on räjähtävän voiman hankinta. Jos tekniikka on kummallakin sama niin fyysisempi eli räjähtävämpi lyö kovempaa.

Vielä tuosta ihmisen fysisestä koosta ja lyöntivoimasta. Ei ole sattumaa että voimalyönti kisoissa painavimmat tyypit eivät voita niitä. Alle 80 kiloiset ovat lyöneet koviten. Koko ei kulje käsikädessä lyöntivoiman kanssa. Varsinkin kun kyseessä voimamies joka ei osaa lyödä.

Nämä ovat ihan kivoja pätkiä, mutta muistetaan se ettei noin rauhassa ja vapaasti pääse lyömään koskaan otellessa. Tuostakin lyönnistä lähtee ainakin puolet tehosta ja tarkkuudesta jos pitää yrittää osua liikkuvaan ihmiseen. Tekniikka huono. Käsi tippuu ennen lyöntiä polveen asti. Lyönnin huomaa noin 4 sekkaa ennen kuin se osuu. Väitän edelleen että noin 60 kiloinen kilpanyrkkeilijä lyö tuosta kovempaa. Lyönnin lähtönopeus on niin paljon kovempi.

Pointti on se, että jos laitetaan johonkin painemittariin täräyttämään höyhensarjalainen ammattilainen ja tuollainen maailman vahvin mies joka osaa kaiken lisäksi lyödä, niin kyllä se jälkimmäinen täräyttää sen mittarin solmuun ennen sitä höyhensarjalaista.

Jos Eddien taso on tuossa mikä ottelu videossa, niin ei hyvältä näytä. Löiköhän edes viittä kertaa koko "ottelussa" ? Ja niin hidas kuten pelkäsinkin. Onneksi tuo toinenkaan ei osannut nyrkkeillä. Käypä katsomassa minkä tahansa nyrkkeilyseuran harrastelijoiden sparria niin tiedät mitä on nyrkkeily. Noilla otteilla ei pysyisi edes meidän kuntonyrkkeily porukan sparreissa mukana. Suojaus oli kokoajan auki, ei lyönyt, liikkumista ei ollut ollenkaan jne...Ei mitään Eddietä vastaan mutta on erittäin kaukana nyrkkeilijästä.
Ei ton tarvi lyödä sitä teidän kuntonyrkkeilijää kun suojaukseen, niin läpi menisi niin että heilahtaa ja nukkumatti kutsuisi.

Tuossa näyttää kyllä kovalta yläkropan osalta heiluminen, mutta noi iskut olis paljon kovempia, jos ottais lantion paremmin mukaan ja saattais iskun takajalalla loppuun asti. Kyllä tuohon varmasti moni tipahtaa, jos osuu, mutta ongelma taitaa tosiaan olla juuri se, että noin hidas tyyppi ei ammattilaista vastaan osu kertaakaan.

Vielä tuosta ihmisen fysisestä koosta ja lyöntivoimasta. Ei ole sattumaa että voimalyönti kisoissa painavimmat tyypit eivät voita niitä. Alle 80 kiloiset ovat lyöneet koviten.
Nopealla googletuksella vapaaottelija Francis Ngannoulla (193 cm, 115 kg) on tehokkain lyönti: 71.6 kW. Ei mikään höyhensarjalainen. Nopeimman lyönnin väitetään kuuluvan Keith Liddellille (188 cm, 86 kg): 72 km/h. Alemmassa painoluokassa käsi voi kyllä liikkua nopeammin, mutta se ei ole sama asia kuin lyönnistä vapautuva energia. Nopeus on kyseisen yhtälön tärkein yksittäinen komponentti, mutta silti vain osa koko yhtälöä.

Suositut

Back
Ylös Bottom