GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Habaa pienillä painoilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ariel
  • Aloitettu Aloitettu
Huomasin eilen salilla, että yks tosi hyvännäköinen tyttö (siis habaa vaikka muille jakaa :lol2: ) treenasi paljon pienemmillä painoilla kuin minä. Vaikka olen paljon hentoisempi.

Mä olen luullut, että siihen lihasten kasvattamiseen pitäis nostella mahd. suuria painoja.

Olenko siis väärässä???

Aina löytyy niitä friikkejä, joilla joku lihasryhmä on luonnostaan tosi kova, tai ottaa muuten vaan treeniä vastaan vähemmälläkin irvistelyllä.
Tai jos sillä neidolla oli vaan joku hermotustreeni tms. sillä kertaa vuorossa?

Tuo sun näkemäsi likka varmaan tekee jotain HST:tä tai vastaavaa, jossa aloitetaan pienillä painoilla ja siirrytään joka treenillä hieman painavampiin. Itse kokeilin HST:tä vuoden alussa ja ensimmäisen viikon vedin habaa todella pienillä painoilla, eivätkä tuntuneet missään. Kuuluu siis laajempaan ohjelmaan ja ehdit nähdä vain puun suuressa metsässä ;)

Meidän salilla liikkuu taas juuri niitä rimpuloita, jotka vetää reisien lähennyksiä 10kg painoilla ja habaa 2kg painoilla. Pari kertaa on mieleni tehnyt jotain sanoa varsinkin, kun ne tekevät liikkeetkin ihan päin *****a.

Veikkaanpa että ne likat saa treenata vuosia saadakseen mitään näkyviin tuolla tahdilla samaan aikaan kun meikäläiset trimmaantuvat kuin itsestään :D

Off topic, mutta salilla on myös ihme nainen, varmaankin 4-5-kymppinen luuta ja nahkaa oleva perseetön nainen, jonka tukka tekee kuolemaa harteilla. Päivästä toiseen, 7 päivää viikossa se polkee kuntopyörää 3-5 tuntia kerralla. Vuoden aikana sen kehossa ei ole tapahtunut mitään muutoksia ja voihan olla, että se liikkuu ihan puhtaasta ilosta tai tottumuksesta. Mutta niin laiha nainen ja noin paljon treeniä... :eek: Sitten se vielä tekee jotain ihme intervallipumppijuttua, jossa noin joka neljännellä polkaisulla se nojaa eteenpäin ja punnertaa vähän kovempaa. Niinpä se heiluu edestakaisin ponnari heiluen tunti toisensa jälkeen lehtiä lueskellen ja radiota kuunnellen. Ihmeellinen on maailma. :rolleyes:

Vaikuttaa, että se laiha nainen on sairas.

Meidän salillakin käy yks n. 50 v. nainen, joka on ihan täysin lauta joka suunnassa, siis laiha riuku eikä tissejä eikä persettä. Se kyllä tekee liikkeet ihan oikein, mutta on ihan anorektikon näköinen. Mistä johtunee. Ei varmaan syö paljon :rolleyes: .

Off topic, mutta salilla on myös ihme nainen, varmaankin 4-5-kymppinen luuta ja nahkaa oleva perseetön nainen, jonka tukka tekee kuolemaa harteilla. Päivästä toiseen, 7 päivää viikossa se polkee kuntopyörää 3-5 tuntia kerralla. Vuoden aikana sen kehossa ei ole tapahtunut mitään muutoksia ja voihan olla, että se liikkuu ihan puhtaasta ilosta tai tottumuksesta. Mutta niin laiha nainen ja noin paljon treeniä... :eek: Sitten se vielä tekee jotain ihme intervallipumppijuttua, jossa noin joka neljännellä polkaisulla se nojaa eteenpäin ja punnertaa vähän kovempaa. Niinpä se heiluu edestakaisin ponnari heiluen tunti toisensa jälkeen lehtiä lueskellen ja radiota kuunnellen. Ihmeellinen on maailma. :rolleyes:[/QUOTE]

Toivottavasti tuo lainaamiseni nyt onnistui...

Edelleen off topic minä ihmettelen myös ihmisiä, jotka tekevät vain hervottomia määriä aerobista ja mitä ilmeisimmin eivät syö mitään. Jostain syystä näillä on aina myös mustat silmänaluset ja hiukset kuin pahnoja. Pitäisikö pistää pystyyn thread aiheesta "haluatko näyttää upealta vahvalta naiselta vai kolme päivää patologian laitoksen kylmiössä maanneelta Ville Valolta?" :D

Kröhöm, tämä oli muuten ensi esiintymiseni Pakkiksella (AALTOJA!) ja heti meni aiheen viereen...

Vielä lisäys, että olen kyllä nickistä huolimatta nainen.

Viimeksi muokattu:
Eiköhän siinä ollut kyse jostain treenin syklityksestä, palauttavasta treenistä tai vastaavasta. Tosin en tiedä Arielin painoja tai lihaserottuvuutta, mutta jos painot ovat huomattavan pienet lihaksen kokoon/voimaan nähden, ei niillä mitään saa aikaiseksi. Aloittelijathan joutuvat aloittamaan muutaman kilon painoilla, mutta ei heillä normaalisti sitä lihasta vielä erityisemmin olekaan.

onhan se tyttö voinut tehdä vaikka mitä: kevyttä viikkoa, kestävyystreeniä, pudotussarjaa...

meidänkin salilla näkyy sellanen himona treenaava 40-50v nainen, joka on ihan luuta ja nahkaa. Olen diagnosoinut anorektikoksi :(

Mäkin luulisin, et sillä on kevyt viikko menossa. Mulle on tultu kerran sanomaan kevyellä viikolla, et ota vaan rohkeasti isommat painot, kyllä sä niillä jaksat. Sanoja oli vähän nolona, kun sanoin, et en viitsi, kun on kevyt viikko menossa. Aina kun on kevyt viikko, tuntuu siltä, että kaikilla muilla on raskas viikko menossa. Näyttää typerältä heilutella pikkupainoja irvistelemättä, kun muut treenaa suolet pellolla -tyyliin.

BlueZ sanoi:
Off topic, mutta salilla on myös ihme nainen, varmaankin 4-5-kymppinen luuta ja nahkaa oleva perseetön nainen, jonka tukka tekee kuolemaa harteilla. Päivästä toiseen, 7 päivää viikossa se polkee kuntopyörää 3-5 tuntia kerralla. Vuoden aikana sen kehossa ei ole tapahtunut mitään muutoksia ja voihan olla, että se liikkuu ihan puhtaasta ilosta tai tottumuksesta. Mutta niin laiha nainen ja noin paljon treeniä... :eek: Sitten se vielä tekee jotain ihme intervallipumppijuttua, jossa noin joka neljännellä polkaisulla se nojaa eteenpäin ja punnertaa vähän kovempaa. Niinpä se heiluu edestakaisin ponnari heiluen tunti toisensa jälkeen lehtiä lueskellen ja radiota kuunnellen. Ihmeellinen on maailma. :rolleyes:

:offtopic: jatkuu: Satutko, BlueZ, treenaamaan Motivus Centerissä Helsingissä? Itse treenasin siellä kuukauden verran tuossa alkuvuodesta, ja muistelen myös kuvaamasi kaltaisen tapauksen siellä useampaankin kertaa (lue: lähes joka treenikerralla) bonganneeni...

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Ariel sanoi:
Huomasin eilen salilla, että yks tosi hyvännäköinen tyttö (siis habaa vaikka muille jakaa :lol2: ) treenasi paljon pienemmillä painoilla kuin minä. Vaikka olen paljon hentoisempi.

Mä olen luullut, että siihen lihasten kasvattamiseen pitäis nostella mahd. suuria painoja.

Olenko siis väärässä???
Niin..onhan se periaatteessa niin, että mitä suurempi lihas, sitä suurempi voimantuotto on mahdollista ja näin ollen voidaan käyttää siis suurempia kuormia harjoittelussa. Mutta saadakseen suuremmat/"kovemmat" lihakset tärkeämpää on kyllä se kuinka vääntää sitä hauista mahdollisimman paljon ko.lihasta rasittaen ja tässä painon määrällä ei välttämättä ole niin suurta merkitystä. Pitäisi kohdistaa rasitus juuri hauikselle ja tehdä liike mahdollisimman rankaksi tälle lihakselle eikä hosua koko ylävartalolla liian suurten painojen kanssa. Tämä siis mun mielestä.

Emmäätykkääkäsipainoista. 20kg tanko on ihan kohtuullinen. Meinaiskohan se sitten 10kg käsipainoja, mutta kokeilin sellaisia viimeviikolla kun ei muutakan ollut äkkiseltään saatavilla, ja kevyiltä tuntuivat. Eiköhän ne alle 10kg ole niitä pieniä painoja? Tietty, jos itse painaa 40kg...

Noi painojutut on kamalan yksilöllisiä ja ei mitään osviittaa antavia.
Ihmiset jotka jotain treenaamisesta tietää, tietää myös ettei se painojen määrä mitään kerro, ellei treenaa voiman/painonnostoa.

Itse kuulun siihen kategoriaan joka treenaa kuulemma suhteellisen pienillä painoilla vaikka lihasta löytyykin ihan kivasti, ja treeni näkyy lihaksissa.
esim. keskitettyä hauiskääntöä teen vain 10 kilon punteilla enkä 80 kiloa enempää kyykkysarjaan saa varmaan koskaan, maximia en oo koskaan kokeillu ja tuskin kokeilenkaan.

Voi olla että sillä oli pienemmät painot kun sulla ariel, voi olla että tekee sarjat silti yhtä kovaa ja puhtaammin.

Älkää hyvät ihmiset arvostelko ja tuomitko painojen perusteella.
esim. kisoihin menevä kehonrakentaja kaveri nostaa 200 kiloa penkistä, dietillä ennen kisoja menee helposti tuonne 70 kilon paikkeille, ei ne painojen määrät mitään kerro.

MURRRR ÄRSYTTÄÄ (anteeksi )

Mulla kasvaa voimatasot pirun hitaasti. Teen haboja 5 kilon painoilla (helvetin pienillä sitten kai jonkun mielestä) mutta mulle on painoja tärkeämpää puhtaus. Mulle on joku joskus kehunut sitä että jaksan vääntää vähän pienemmillä että kykenee tekemään jokaisen toiston puhtaasti. Mulla hinnaa treenipainot lähes koko ajan yhdessä kohti. Välillä nousee enemmän, välillä jopa 10-15 kiloa vähemmän. Sellainen ottaa korvien väliin aika perkeleen lujaa.

edit: Teen mä siis haboja muullakin kuin käsipainoilla, mutkatangolla joku 13 kg painoa ja taljassa 20kg.

Gillyanne: Sielläpä siellä :kippis1:

Itse olen vasta aloittanut käyttämään käsipainoja säännöllisesti ja nyt kun teen tuota treeniä Body for Life-tyyliin, nostelen enimmillään 8kg painoja habassa (6 sarjaa/liike) ja lihakset huutaa hoosiannaa. Aikaisemmin käytin 10kg painoja. Prässistä joudun pitämään lomaa, mikä ottaa päähän, enkä siis edes tiedä paljon lähtisi nyt. Kaippa se maksimi jossain 90-100kg välillä on, eli siis nipinnapin 3 toistoa noilla painoilla (näinhän se maksimi määriteltiin? tosin tuskinpa enää noin paljon nousee 6kk tauon jälkeen).

Penkki on minulla aivan hakusessa ja jostain syystä oikeaan kämmeneeni sattuu ellen tee sitä käsipainoilla. Tanko ei siis ainakaan toistaiseksi sovi minulle. Tietääkö kukaan muuten, mikä on tuo paino tuossa tangossa ilman painoja? Veikkaisin n. 15-20kg?

Kysyn nyt samaan syssyyn hieman Off Topic, että onkohan tekniikassani jotain hämäryyksiä, kun en tunne rintalihaksissani penkkiä tehdessä mitään, vaan käsivarsissani? Vai johtuuko siitä, että vasta aloittelen penkkiä eikä keho ole vielä tottunut tms?

Anyways olen samaa mieltä Viivin kanssa painoista, ettei niillä ole merkitystä kuin silloin, kun nostetaan itselleen liian pieniä painoja. Monet likat saleilla nostelee 2-3kg painoja eikä kasvot irvistele yhtään, enemmänkin käsiä heilutellaan ja treeni otetaan lööbäilynä. Sitten vatkataan vuosikausia samoilla painoilla ja ihmetellään kun kehitystä ei tapahdu :lol2:

Älkää turhaa häpeilkö 'pieniä painoja'! Hävetkää vasta sitten kun naama ei hikoile punaisena ja kasvojen lihakset ovat rentoina kuin kahvitauolla ;) Pääasia että tietää tekevänsä jotain! :whip:

/Uusi, mutta innokas\

BlueZ sanoi:
Kysyn nyt samaan syssyyn hieman Off Topic, että onkohan tekniikassani jotain hämäryyksiä, kun en tunne rintalihaksissani penkkiä tehdessä mitään, vaan käsivarsissani? Vai johtuuko siitä, että vasta aloittelen penkkiä eikä keho ole vielä tottunut tms?

Syynä lienee liian kapea ote, levennä otetta niin että saat tuntuman rintaan.

Penkkiä tehdessä laita jalat tiukasti maahan jotta saat kunnon tuen liikkeeseen, joudut mitä todennäköisemmin hakemaan oikeaa oteleveyttä hetken ennen kuin se löytyy, minulla itsellä pitää olla hieman normaalia kapeampi jotta liike menee perille.

Yleensä ote on hieman hartioita leveämpi, mutta kokeilemalla sen sieltä saa, harjoittele pelkän tangonkanssa vaikka lämmittelyksi ja hae samalla oikea leveys.
Lisäksi kannattaa tarkastaa mihin kohtaan rintaa tanko laskeutuu, toiset laskevat sen noin puoleenväliin rintaa, toiset ihan rinnan alapuolelle.

Penkki ei ole mikään kamalan helppo liike vaikka siltä näyttääkin.

Viivi: Kiitos vinkeistä! Käsiä pidän kyllä hieman hartioita leveämmällä ja olen kyllä kokeillut sekä kapeaa, että oikein leveää otetta. On kuitenkin mielenkiintoista, että muissa yläkroppaliikkeissä nousee ihan hyvin, mutta penkki kusee ja pahasti. Nyt aloitin treenaamaan penkkiä käsipainoilla ja se sujuu ihan kivasti. Veikkaan, että saan nostettua painoja joka viikko hieman, toisin kuin tangolla. Ehkä kun tulokseni käsipainoissa on parantunut pärjään paremmin tangollakin.... =)

Suositut

Back
Ylös Bottom