Haastattelu: Vapaapainija showmies Starbuck 19.8.2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Onko buckista tulosta uusia kuvia vai onko tuo vain "vanha" julkaisematon kuva?

Tänään kuvattiin yhteen lehteen useampia kuvia, ei tuoretta on.

On muuten kuvattu uuden pakkiskaupan sisällä. Diggaan ihan helvetisti tuosta uudesta kaupasta, siisti kellarifiilis parkettien koristamana. Putkee menee ja tiiliseinää riittää. Muutto varmaan tossa parin viikon sisään.

Liitteet

• starba2.webp
    starba2.webp
    172,8 KB · Katsottu: 1 041
Kiitokset Pakkiksen Mikelle kun otti uusinta FIGHT SPORT-lehteä varten kuvat, hianot oli!

Ottakaa ja downloadatkaa porukka mun viimeinen ottelu Oslosta, Norjasta:

http://www.sendspace.com/file/gostk8

Vastustaja oli 126kg, 1.95m pitkä karhu eikä mies nimeltä Bjørn Sem.

Kehoon sattuu vieläkin. Ei naurata. Mutta kohti Hellsinki Holocaustia 10.2.2007 Töölön Kisahallissa vaan, armoa ei Euroopan mestarille anneta, mutta mitäs siinä kun saa elää unelma-ammattia yhtenä Euroopan parhaimmiston joukossa! Ja ei vittu pyydellä anteeksi.

Käykää: www.fightclubfinland.com

Tsekatkaa tän päivän ILTA-SANOMAT ja ILTALEHDEN, Pakkislaisten ystävästä StarBuckista artikkelit komistelee lehtien sivuilla!

Siis torstain 25.1.2007 numerot kumpaakin lehteä kyseessä.

Piti vaan sanoa, että pirun kova biisi toi Starbuckin tekemä "Mass Blast" :rock: Linkkiä en tietenkään voi biisiin laittaa, sillä se sijaitsee erään lisäravinnefirman sivuilla.

Tsiigatkaa muuten tän viikonlopun HS NYT-liite, Pakkislaiset! Iso artikkeli hyvän ystävänne Starban painihässäköistä...:rock::kippis1:

Tulkaa porukka tsiigaamaan erittäin kovaa iltaa 15.12.2007 Töölön Kisahallissa! TV-kamerat paikalla, plus juuri vahvistettu, että nyrkkeilyn entinen Euroopan mestari Amin Asikainen tulee tsiigaamaan actioniä myös eturiviin!

8bhv18n.jpg

86s4xw4.jpg

Luinpas tuossa äsken että, suomalainen elokuvaohjaaja Renny Harlin ohjaa entisen Wwe-mestari John Cenan tähdittämän ja Wwe Filmsin tuottavan action elokuvan. Eli kysymykseni kuuluu: Mitä mieltä olet John Cenasta (Itse "viisana" painifanina vihasin tätä kaveria vielä pari vuotta sitten, mutta nähtävästi viisastuin tai tyhmennyin koska tajusin että, hemmetti tuossahan on maailman kovin SHOWpainija. Löytyy karismaa, painii hyviä ainakin neljän tähden matseja säännöllisin väliajoin ja viettää tiellä 300 päivää vuodesta eli elää lajille.)?

Toinen asia mikä on mietityttänyt seuraatko Wwe:tä tai Tna:ta aktiivisesti? Mitä mieltä olet painin nykytilasta(Omasta mielestä aika huonoon suuntaan ollaan menossa.)? Ketkä ovat Ric Flairin lisäksi sinun "suosikkejasi" ja miksi?

Luinpas tuossa äsken että, suomalainen elokuvaohjaaja Renny Harlin ohjaa entisen Wwe-mestari John Cenan tähdittämän ja Wwe Filmsin tuottavan action elokuvan. Eli kysymykseni kuuluu: Mitä mieltä olet John Cenasta (Itse "viisana" painifanina vihasin tätä kaveria vielä pari vuotta sitten, mutta nähtävästi viisastuin tai tyhmennyin koska tajusin että, hemmetti tuossahan on maailman kovin SHOWpainija. Löytyy karismaa, painii hyviä ainakin neljän tähden matseja säännöllisin väliajoin ja viettää tiellä 300 päivää vuodesta eli elää lajille.)?

Cenasta en ole pitänyt monista syistä, pääosin sen takia, että mies on aika kökkö painija. Sen sijaan kyllä karismaa ja luonetta touhulle löytyy. Muistan vielä kun WWE Smackdown tuli ekaa kertaa Hartwallille vuonna 2002 (jos oiken muistan) ja Cena oli Billy Kidmania vastaan ekassa matsissa, joka oli aika paskalaatua. Cena otti vielä Rikishiltä shown lopussa stinkfacen ja kaikki hyvikset hakkasivat Cenaa liikkeillään kun kaaos irtosi main eventin jälkeen ja pahikset tekivät run-inin. Eli pointti se, että Cena nousi openeristä vitun nopeasti main event statukseen, pääapukeinonaan räppärin (hip hop) supliikkitaidot mikissä. Porukka kun jorasi mukana Cenan rivoja riimejä aikoinaan tapahtui sama mitä Stone Cold Steve Austinille kävi kun alkoi McMahonille näyttämään keskisormea ja kapinoimaan johtoa vastaan. On tärkeätä ymmärtää, että Cenan nousu supertähdeksi on paljolti hänen gimmickinsä ansiosta, jonka hän sai loistavasti toimimaan.

Kuten Vince McMahon oli aikoinaan sanonut Torrie Wilsonille (mikä namupala tää tytskä on!): "I'll give you the stage, but it's up to you what you do with the spotlight."

Cena on taidoiltaan vieläkin aika kökkö kehän sisällä, mutta kuten Hulk Hogan aikoinaan, hän osaa laittaa oikeat liikkeet oikeisiin paikkoihin, että porukka reagoi. Inhoan Cenan fistdroppia (Five Knuckle Shuffle), sillä se näyttää niin paskalta. Itse teen fistdropin moninkerroin vakuuttavammin, ja vastustajat voivat todeta ettei se pelkästään näytä hyvältä, se myös tuntuu helvetin nasevalta. :D Cenaa voi pitkälti verrata Hulk Hoganiin monessa eri mielessä, ja ei voi väittää ettei kaveri halunut ottaa pukkia sarvista kun kerran mahis annettiin. On kumarrettava hänelle kovasta promotyöstään, sillä WWE on armoton kone, joka ajaa monet sen supertähdet raunioiksi (muistakaa Brock Lesnaria, joka näytti ihan joltakin suomalaiselta Antti Isotalolta, joka paloi loppuun henkisesti main event tasolla noin vuoden sisällä ja lähti yhtäkkiä WWEstä pois).

Toinen asia mikä on mietityttänyt seuraatko Wwe:tä tai Tna:ta aktiivisesti? Mitä mieltä olet painin nykytilasta(Omasta mielestä aika huonoon suuntaan ollaan menossa.)? Ketkä ovat Ric Flairin lisäksi sinun "suosikkejasi" ja miksi?

WWEtä ja TNAta seuraan kyllä aktiivisesti, sekä Japania, johon tähtään tänä vuonna. Nykypainin suunta on highspotmaniaa (eli suomalaisille äärettömän riskialtista akrobatiapainoitteista pomppimista ja lentämistä missä keho saatetaan turhan riskinalttiiksi), kun minä taas edustan "old school" menttalitettiiä omassa tyylissäni. Omat esikuvat ovat pitkälti Bret "Hitman" Hart, Ted DiBiase ja Ric Flair, sekä Shawn Michaels ja Triple H nykyään. Kaikki nämä manitsemani starat ovat old schoolia tyyliltään myös. Michaels viljelee joskus harkiten yksi kaksi highspottia matseihinsa, muttei mässäile niillä.

Itse uskon, että jos haluaa pitkän ja "terveen" (lue: terveemmän) uran itselleen ammattipanissa, on painittava viisaasti ja karsittava riskitekijät pois. Veikkaan, että monet highspottyyliset nykypainijat eivät enään 10-vuoden päästä enään paini. On joko pakko lopettaa kun kroppa menee romuksi tässä rallissa tai sitten on muutettava tyyliään, kuten Shawn Michaelskin teki loukattuaan selkänsä vakavasti 90-luvun loppupuolella.

Omat suosikkini voi muutenkin tsekata youTubesta: Dick Murdoch, Bret Hart, Ted Dibiase, Mitsuhara Misawa, Hiroshi Hase, Dan Kroffat, Ric Flair, Arn Anderson, Tully Blanchard, Shawn Michaels, Triple H, Chris Benoit, Finlay, Kurt Angle.

Starba

Täyttä asiaa koko viesti.:worship: Ja sinun suusta tuo on vielä (muutaman) asteen vakuuttavampaa kuin tällaisen tavallisen läskipersefanin sanomana. Itse en oikein ymmärrä tätä jatkuvan spottailun hienoutta. Esimerkiksi TNA:n X-divisioonan ottelut ovat täyttä shaibaa, koska niissä mennään jatkuvasti "all out" tai "kaikki peliin" meiningillä. Ottelut ovat alusta loppuun kuin jotakin sirkusesitystä, jossa isketään toinen toistaan merkityksettömämpiä top rope liikkeitä. Tämä ei ole alunperin lajin idea. Sen pitää olla brutaalia ja stiffiä, missä miehestä otetaan mittaa ja läski tummuu. Mitä järkeä on tehdä joku tuhoisa liike, kuten Piledriver keskellä ottelua, kun joku nobody ponkaisee siitä one-countin jälkeen ylös?

Joku järki tässä spottailussa pitäisi olla. Esim. Jeff Hardya haukuttiin vuosia "spottiapinaksi", joka perusti kaikki matsinsa sairaisiin bumppeihin. Viime aikoina Jeff on kuitenkin saanut jotain tolkkua tähän ja pystyy painimaan viihdyttävän matsin ilman sairaita hyppyjä. Toki, mies on hypyistään kuuluisa ja sen vuoksi niitä pitääkin SILLOIN TÄLLÖIN tehdä. Mutta ei joka matsissa. En tiedä onko kyse buukkauksesta, vai onko Jeffi itsekin tämän tajunnut, mutta nykyään hänen otteluissaan on enemmän tolkkua.

Itsekään en ole vielä täysin poissulkenut uraa showpainin parissa. Olisiko minusta esiintyjäksi? Rehellisesti, en tiedä. Mutta, jos kuvitellaan, että olisin showpainija niin perustaisin otteluni nimenomaan tämän "kehäpsykologian" varaan. Tuhansien tuntien harjoittelunkaan jälkeen en olisi yhtä loistelias tekniikkapainija kuin Kurt Angle, enkä yhtä taidokas hyppijä kuin Rey Mysterio tai AJ Styles. Ainoa tyyli millä pystyisin painimaan on nimenomaan tämä "old-school". John Cena, Undertaker Triple H, Kurt Angle, Hulk Hogan. Noilta miehiltä ottaisin luultavasti eniten vaikutteita omaan painityyliini. Eli olisin sellainen "hieman tekniikkaa osaava brawleri". Tuo tietenkin kuulostaa äärimmäisen tylsältä, mutta oikeanlainen gimmick siihen päälle, niin jotain voisi tapahtuakin.

Nyt on tuo painijahomma pyörinyt taka-alalla mielessä jo useita vuosia. Jos parin kolmen vuoden päästä ei ole innostus laantunut, niin minähän koitan tehdä unelmista totta. :)

Vaikka kerroit jo suosikkisi/esikuvasi, ajattelin kuitenkin kysäistä vielä muutamasta eri tyylisestä painijasta mielipiteesi. Laitan näin ranskalaisilla viivoilla:

- Goldberg

- CM Punk

- Samoa Joe

- Christian Cage

- Randy Savage

- Chris Jericho

Vielä on pakko purkaa mieleltäni yksi asia.
Eli minun suurin idolini Wrestling maailmassa on Chris Jericho. Kaveri joka on lajissaan täydellinen paketti: minun mielestä paras promottaja mitä maa päällään kantaa. Erittäin monipuoliset painitaidot, minun makuuni ehkä parhaat. Muutenkin olen käsittänyt, että hän täydellinen esikuva niin lajille, kuin ihan ihmisenäkin.
En tiedä kuinka tarkkaan tunnet hänet, mutta minkälainen mies Jericho oikeasti on? Onko jotain tarinaa jota ei netin paini-sivuita löydy?

Chris Jericho on syvästi uskovainen ihminen. Käsittääkseni nimi Jericho on otettu raamatusta, lisäksi hänen bändinsä lyriikat käsittelevät jossain määrin kristillisyyttä. Tämmöinen knoppitieto vielä, että Chris on kertonut hakeutuvansa aina Glen Jacobsin (Kane) luo, jos hän on halunnut keskustella "syvällisiä". Gleniä pidetään yleisesti erittäin älykkäänä, oikeassa elämässään on akateeminen, sekä nettitiedon mukaan hänen IQ on yli 140.

Vaikka kerroit jo suosikkisi/esikuvasi, ajattelin kuitenkin kysäistä vielä muutamasta eri tyylisestä painijasta mielipiteesi. Laitan näin ranskalaisilla viivoilla:

- Goldberg

- CM Punk

- Samoa Joe

- Christian Cage

- Randy Savage

- Chris Jericho

Vielä on pakko purkaa mieleltäni yksi asia.
Eli minun suurin idolini Wrestling maailmassa on Chris Jericho. Kaveri joka on lajissaan täydellinen paketti: minun mielestä paras promottaja mitä maa päällään kantaa. Erittäin monipuoliset painitaidot, minun makuuni ehkä parhaat. Muutenkin olen käsittänyt, että hän täydellinen esikuva niin lajille, kuin ihan ihmisenäkin.
En tiedä kuinka tarkkaan tunnet hänet, mutta minkälainen mies Jericho oikeasti on? Onko jotain tarinaa jota ei netin paini-sivuita löydy?

Jericho on yksi mun parhaita frendejä koko painibisneksessä. Tapasimme jälleen face to face lokakuussa 2004 kun RAW kävi Harwallilla. Mun omilta nettisivuilta löytyy Chrisin kanssa yksi promokuva siitä tapaamisesta, hotellilla otettu kun Chris esitteli mut muille painijoille. Mm. Ric Flairin kanssa pääsin vaihtamaan muutaman sanan, ja se merkitsi mulle todella paljon. Jericho muuten antoi mulle mun ekat painibuutsit kun aloin painijaksi, sekä lainasi mulle sen vanhat trikoot sitä ottelua varten.

GOLDBERG: räjähtävän karismaattinen ja intensiivinen, muistuttaa 80-luvun CCCP vihollista Nikita Koloffia (NWA). Ei hyvä painija, mutta erittäin hyvä vetonaula ja uskottava karju. He gets the job done under the right circumstances.

CM PUNK: erittäin lahjakas natikka tässä. Ihme, että hän on noussut WWE:n roinamaailmassa natikkana tähän päivään saakka. Joku vielä puuttuu paketista hänen kohdallaan, mutta lähellä on. Antakaa vielä kehittyä 2-3 vuotta oikeita vastustajia vastaan. Todella harmi, että Chris Benoit kuoli...

SAMOA JOE: erittäin hyvä intensiteetti ja uskottava painija, läskistä kondiksesta huolimatta. Ilmeet ovat Joen heikko-osio. Hän on yhden ilmeen mies, kuten Richard Gere. Matsit Kurt Anglea vastaan pahasti ylihypetettyjä 5-tähden (nope, sorry) eeppisiä kohtaamisia.

CHRISTIAN CAGE: ah, vanha tuttu Kanadasta indieskeneltä. Vielä hänkin muisti mut kun em. RAW oli stadissa, mutta mulla ei ollut pahemmin kemiaa miehen kanssa, toisin kun toisen vahnah tutun Edgen kanssa taas oli loistavaa läppää. Cage oli parempi WWE:ssä kun mitä nykyään TNA:ssa. Joku laiskuus tai ylimielisyys maybe iskenyt, dunno. Lahjakas tyyppi jos on inspis päällä.

RANDY SAVAGE: combo ex-vaimon Elizabethin kanssa oli priimaa materiaalia. Macho Man ja ultra-naisellinen, ujohko, hiljainen valet manager. Liz oli mielettömän kaunis aikanaan, mikä tragedia että huumeisiin menehtyi joku vuosi sitten. Savage taas on on/off tyyppi. Jotkut matsit ja action oli todella paskaa, kun taas inspis päällä Macho Man veti armotonta settiä (WrestleMania 3 vs. Ricky Steamboat).

CHRIS JERICHO: en päässyt miehen häihin useita vuosia sitten kun olin persauki, ja se sapettaa. Chris on loistava tyyppi, ja aiemmin jo sanoin mitä oli sanottavaa hänestä. Natikkana taas näyttää olevan kun palasi WWE:hen. Toivon näkeväni miehen vielä lähitulevaisuudessa, sillä ei ole monta tyypiä tässä bisneksessä, jotka ovat tosiystäviä.

Starballe kysymyksenä että mitä mieltä olet Elimination Chamberista ja olisitko itse valmis menemään sisälle?

Tämän vuoden No Way Outissahan noita on nyt kaksin kappalein.

Olen aina halunut cage matsin ottaa, mutta indieskenessä ei niin niitä vaan ole joka nurkassa roikkumassa. Elimination Chamber on hyvä konsepti, itse lähtisin saman tien jos tarjottaisiin. Ennenkin on vuodettu verta ja kipua kärsityy, mitäs tuossa... :dance:

Back
Ylös Bottom