Hämiksen prosenttiohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ryan Kennellyllä oli täysin sama ohjelma raw-penkin parantamiseen. Ton jälkeen oli siinä ohjelmassa aina joku kova ojentajaliike, esim lankkupenkki 5x5x80%. Apuliike vaihtui kolmen viikon välein ja keveni loppua kohden.

En tiiaä onko tosiaa Ryan Kennellyn ohjelman, sillä oon sellaisen tosiaan aikasemminkin nähnyt. Siis aivan samanlainen ohjelma kuin tuo Mikon

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voimanostajaksi/voimakkaaksi ei tulla toisten ohjeiden mukaan = fakta ei fiktio

hehee... tää on varmaan trollipeikko vaan :D ja hauska sellanen vaihteeksi. todellakin suuri fiktio tai sitten ois hyvä saada mieluummin ihan julkaistu tutkimustulos osottamaan päinvastaista. hehehee.... tosi hyvä :) kestäväksi, nopeaksi ja taitavaksi sitten kyllä tullaan muidenkin ohjeilla, mutta voimaan ne ohjeet ei auta, ei millään :D

no joo... mun mielestä toi hämiksen juttu on ihan ok. alussa rakennetaan nopeutta pääliikkeelle ja noilla vaihtuvilla apuliikkeillä pidetään perusvoimatasoja nousussa. toi 3*3*100% on kuitenkin melkonen temppu tossa ajassa. noin lähellä maksimitestiä/kisaa en ajais ihan noin rajuun korotukseen 3*3*90% jälkeen. kisassa kuitenkin nostetaan ykkösiä, joten tekisin lopussa niitä enemmän. esim. 4*1*100% tai 6*1*95% vois olla vekkuli.

trollipeikko

lyhyesti voimailun fiktio ja fakta:D
fiktio = toisten tekemät ohjelmat - oman voiman kasvattimiseen
fakta = itse tehty ohjelma

Zone-sarja -42%
älä nyt viitti. kyllä voima ominaisuutena kehittyy ihan samalla tavalla valmennuksen kautta kuin muutkin fyysiset tms. ominaisuudet. joko oot tutustunut vain onnettomiin "valmentajiin" tai sitten osaat tehdä itse riittävän hyvän ohjelman. joka tapauksessa tollanen yleistäminen on äärimmäisen naurettavaa eikä omaa todellisuuspohjaa juuri mitään kautta ajatellen :)

en oikein näe perustetta sille, miksi joku toinen ei voisi tehdä toimivaa ohjelmaa jollekin toiselle. ite olen tehnyt niitä itselle ja muille ~15 vuotta, enkä liene ihan ainoa voimapuolen ohjeistamispäällikkö maailmassa :D :D :D

älä nyt viitti. kyllä voima ominaisuutena kehittyy ihan samalla tavalla valmennuksen kautta kuin muutkin fyysiset tms. ominaisuudet. joko oot tutustunut vain onnettomiin "valmentajiin" tai sitten osaat tehdä itse riittävän hyvän ohjelman. joka tapauksessa tollanen yleistäminen on äärimmäisen naurettavaa eikä omaa todellisuuspohjaa juuri mitään kautta ajatellen :)

en oikein näe perustetta sille, miksi joku toinen ei voisi tehdä toimivaa ohjelmaa jollekin toiselle. ite olen tehnyt niitä itselle ja muille ~15 vuotta, enkä liene ihan ainoa voimapuolen ohjeistamispäällikkö maailmassa :D :D :D

Kyllähän se on juurikin niin kuin jto totetaa.
Voimanosto ja penkkipunnerrus ovat sen verran "herkkiä" lajeja, että nostajan ja valmentajan vuorovaikutus täytyy olla todella aktiivista. Tällä tarkoitan sitä että kun käsiä särkee ja kunto on vaipumassa "yöhön" tai vastaavasti ohjelma on liian löysä, niin tuollaisista tuntemuksista pitäisi kertoa tarpeeksi aikaisin jotta kyettäisiin muokkaamaan harjoitusohjelma vastaamaan tavoitteita, eli kohti isompia rautoja.

Paras yhdistelmä lienee valmentaja/nostaja suhde jossa valmentaja tuntee valmennettavansa heikoudet ja vahvuudet, sekä omaa riittävästi tieto-taitoa kehittää kokonaisuutta sekä valmennettava osaa ilmaista tuntemuksensa niin että näiden "avautumisien" perusteella ohjelmaa voidaan tarvittaessa muokata ja valmentaja ei ole liian itsepäinen ohjelman suhteen vaan tietää mitä pitää milloinkin tehdä.

Mutta edelleenkin palataan siihen että toisen tekemä ohjelma ei välttämättä ole väärin....

Tätähän voi kysyä vaikkapa tuoreelta penkkipunnerruksen ja 400kg penkkaajalta Jani Murtomäeltä ;) ;) ;)

12R varmaan yrittää sanoa että ohjelmat kannattaa muokata yksilöllisesti eikä orjallisesti jonkin valmiin kaavan mukaan. Mikä toimii yhdelle ei välttämättä toimi toiselle jne.

toi heikon kommentti on nimenomaan valmentamisen ydin. ei netistä tai muualta napatut irtonaiset ohjelmat oo muuta kuin yleisiä tienviittoja. yksilöllisyyttä sitä tulee aina korostettua täälläkin kirjotellessa. edelleen pitää sanoa, että ilman valmentajaa kyllä pääsee huipulle myös lajissa kuin lajissa, mutta kyllä se vaatii sitten urheilijalta melko kovaa itsetuntemusta. ei tee pahaa kellekään sitä harjotella.

voimanosto on mahtava laji

12R varmaan yrittää sanoa että ohjelmat kannattaa muokata yksilöllisesti eikä orjallisesti jonkin valmiin kaavan mukaan. Mikä toimii yhdelle ei välttämättä toimi toiselle jne.[/QUOTE

tätä tarkoitin, kisoihin valmistautumiseen kannattaa toki käyttää valmentajaa
jos esim. ei omaa vahvaa kokemusta, heitin nämä postit tänne koska aikoinaan olin erään tamperelaisen SE kyykkääjän (400kg) kanssa samassa kisassa ja kyseinen herra opasti myöhemmin tekniikassa mutta muistaakseni sanoi että ei ole mulle mitään annettavaa harjoituksiin voimanostossa.

mutta eihän tätä voi yleistää, valmentaja / sparraaja on hyvä olla mukana harjotuksissa, tarvitaanhan niitä kisoissakin.

hyvät neuvvot kyllä on kaikille tarpeen, uusia niksejä ym. harjoittelun tehostamiseksi.

itse kisailin viimeksi -94 joten mitään en tiedä enään (lue muista) - muutakun voima kasvaa kovalla harjoittelulla, sekä pyrkiä tekemään joka kerta hiukan enemmän, tämä toimi mulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom