HÄ HÄÄ---sainpahan ostettua kotiteatterin tänävuonna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PacMan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
On niistä johonkin. Kohtuullinen äänenlaatu on melko laaja käsitys. Haluatko kirkasta ja tasapainoista ääntä vai bassopainotteista? Ensimmäinen onnistuu suht. hyvin, mutta jälkimmäiseen soveltuvia en ainakaan itse ole kokeillut tuohon hintaluokkaan. Tai kai jotkut xtrasuperbassmatafakat löytyy langattomistakin, mutta niistä nyt ei viiti puhua.

Itse suosittelen AKG K935'sia ainakin äänenlaadun puolesta, kestävyydestä yms. specseistä en osaa sanoa mitään kun olen vain koekuunnellut. Sennheiser rs120 kannattaa tsekata myös, ei IMO pärjää noille AKG'lle laadussa, mutta hintakin on huomattavasti matalampi.

Nuo molemmat on radiolla toimivia. Sellaiset löytyykin jo Sonylta, äänenlaatu jees, mutta liikaa suhinoita. Erillisestä lähettimestä ja suhinasta onkin pyrkimys eroon.

Heviä kuuntelen, eli tarvitaan sitä bassoakin :D

Jatketaan siis passiivsta etsintää..

Nuo molemmat on radiolla toimivia. Sellaiset löytyykin jo Sonylta, äänenlaatu jees, mutta liikaa suhinoita. Erillisestä lähettimestä ja suhinasta onkin pyrkimys eroon.

En ole itse varsinaisesti kuulokemiehiä, mutta parhaat kuulokkeet mitä olen käyttänyt dj-hommissa oli nämä ammattivehkeet:
Sennheiser HD-25 II - Thomann Suomi

Ostaisin itse kotiin parhaat mahdolliset kuulokkeet mihin rahat riittää ja vitut mistään langattomuudesta, en mä juokse ympäri kämppää luurit päässä vaan istun ihan sohvalla.

Tämä on vissiin kuulokemiesten foorumi, sieltä katsoisin vinkkejä
Head-Fi.org - Headphone forums and reviews for audiophiles

No huppista, sippasin bluetoothin vaan langattomaksi. Itse kokeilin viime kuulokkeita ostaessa jotakin Sonyn kuulokkeita(n.200€) ja jotain sennheiserin(n.150€), niistä sonyt oli ihan pätevän oloiset. Sennheiserit taas oli aika ponnettomat eivätkä istuneet päähän yhtään.

Tuo suhina nyt on Sonylta ihan normaalia. Olen kuunnellut jonkin verran Sennheiser rs170'llä ja niistä ei ainakaan suhinoita ole kuulunut.

^Sashu, kuuntelematta voisin suositella mielummin tuota Onkyota. Omat Jamon kaiuttimet ovat ainakin sen verran kuraa, etten niitä suosittele kenellekkään.

Tuossa Denonissa on kunnollinen huonekorjain, sama mikä omassa vanhemmassa Denon AVR-3312 mistä sai pulittaa 900e aikoinaan. Noista Jamoista en tiedä, kaverilla on Jamo S 606 HCS 3, 5.0 sarja. Erilaisella subbarilla lisättynä, Chorus Compact.
Kyllä sillä setillä leffoja katselee, puisessa omakotitalossa ei lopu älämölö kesken, kerrostalosta puhumattakaan, itellä oli toi samainen yksilö kerrostalossa ennen kuin kun myin sen tälle kaverille.

Jamo S606HCS3, Valkoinen kaiutinsarja - Expert.fi

Tässä olisi vähän parempi vahvari melkein samalla hinnalla, 590e.
Denon AVR-X3000, 7.2-kanavainen AV-vahvistin, väri musta | AV-kotiteatterivahvistimet | Vahvistimet | Verkkokauppa.com

Siihen vaikka toi S606_HCS3 500e, tai mielummin vielä käytettynä jotain parempaa samaan hintaan.

Ja käytettynä joku vähän parempi subbari sitten kun rahaa on, 150-400e.

Olen ajatellut jos televisioon ja stereoihin saisi vähän äänenlaatua parannettua, sekä leffa nautintoa lisättyä kotiteatterilla.
Upporikas en kummiskaan ole, sekä koko kotiteatteri on täyttä hepreaa mulle, mikä on edullisin setti joka ei kummiskaan ole täyttä paskaa?
Tai millä pääsee alkuun?

Kerropa ensin budjetti tällä hetkellä ja paljon kokonaisuudessaan joskus ajattelit panostaa kotiteatteriin?

Helpottais kummasti neuvojen antamista, noita kun löytyy aivan laidasta laitaan niin uusina kuin käytetttyinäkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se on ihan sitten mitä lähtee hakemaan ja miten nopeesti. Jonku muovipurkkivalmissetin tohon rahaan jo saakin joka on varmaan joillekin ihan riittävä.

Sama suositus siulle kuin muillekin. Tohon rahaan voi jo löytyäkin käytettynä joku hyvä 2.1 setti vahvistimella alkuun ja ostat keskiämyrin ja takakaiuttimet myöhemmin kun budjetti antaa periksi.

http://www.hifistudio.fi/fi/tuottee...on-hd-com-1619-kotiteatteripaketti/8292264078

Tossa sitten täysin valmis paketti jos monikanavaääni on heti haussa (vaikkakin menee jo huntin yli budjetin).

Jos läheltä löytyy liikkeitä missä pääsee kuuntelemaan kauittimia niin ehdottomasti ensin kuuntelemaan ja pyytää vielä kotiin kuunneltavaksi. Helsingin seudulla ainakin Mareksilta saa kotiinkuunneltavksi. Noiden liikkeiden hinnat ei sitten yleensä oo mitään apteekin hintoja, eli tarjouksia vaan pyytämään, kun sopivat kaiuttimet löytyy. Kaiuttimet voi jakaa karkeasti soundeiltaan tummiin, neutraaleihin ja kirkkaisiin. Esim magnatit ja wharfedalet on melko tummat kun taas tannoyt on todella kirkkaat ääneltään.

Itsehän tein niin, että ostin tällaisen http://www.verkkokauppa.com/fi/product/21030/cxvtj/Logitech-Z906-5-1-kaiutinjarjestelma jolla pärjäsin sen 2 vuotta että sain säästettyä Geneleceihin tarpeeksi. Ja toi logitechin setti soi ainakin minulle ihan tarpeeksi hyvin tämmösessä ~ 30m2 ja 5 m korkeessa avoimeasa olohuoneessakin (pieni paykologinen vaikutus tosin ehkä siinä että näillä kun pärjää, niin sitten on kunnon ämyrit)

Viimeksi muokattu:
Tonnin jos laittaa niin kannattaa ostaa jo wharfedalet tms, ja jättää noi gigantin muovit syrjään.

En ole päässyt kuulemaan, mutta epäilen että painisi. Ei se mahdotonta toki ole.

Loistava valinta! G3 alkaa olemaan jo kokoa ja ääntäkin yksistään. Mikä Mikellä on subina tossa mukana?
Saatana kun tekis mieli päivittää etupää G2 --> G3 ja siirtää noi kakkoset taakse, mut kukkaron nyörit ei tällä hetkellä anna periksi lähemmäs 2 tontun investoinnille. Ja kun ostoslistalla kummittelee seuraavana kumminkin aivan ensimmäisenä NanoAVR DL tai HD (kunhan näihinkin ehtis kunnolla perehtyä) + akustointia seinälle...

Mulla jonkin verran kokemusta BT-kuulokkeista malleina olleet JBL E50, Jabra Sport Wireless+ ja Nokian Monster Purity HD:t. Äänenlaatu paras tietty nokioissa kun ovh. luokkaa 299, mutta ei vissiin enää valmisteta ja löytynyt aika hyviä poistoaleja näistä, mutta ite en käytä enää kun ovat sen verrat isot nuo kuulokeosat, ettei kehtaa ihmisten ilmoille mennä ne päässä, muuten loistavat. JBL tällä hetkellä kovimmassa käytössä, näppärän kokoiset, akku kestää aivan älyttömän kauan, lataan noin 1 kerran kahdessa viikossa ja Jabrat vaihtelevasti käytössä, juoksumatolla parhaimmat kun ei heilu päässä mutta äänenlaatu näissä ei hyvä eli nimensä veroisesti sporttikäyttöön.

E: Olikin aika vanha postaus, mutta ehkä ne on edelleen hakusessa :D

Mulla ois tarvetta pienelle kaiutin setille, minkä kautta voisi kuunnella musiikkia bluetuutin kautta niin puhelimella kuin läppäriltäkin ja tarvittaessa pystyisi kytkemään telkkariin. Tuota linkissä olevaa Harman/Kardonin settiä saa edullisesti Hulluilta päiviltä ja ajattelin että pitäisikö lohkaista ja ostaa. Mitä olette mieltä?

HARMAN/KARDON SOUNDSTICKS WIRELESS - Hifi Studio

Mulla ois tarvetta pienelle kaiutin setille, minkä kautta voisi kuunnella musiikkia bluetuutin kautta niin puhelimella kuin läppäriltäkin ja tarvittaessa pystyisi kytkemään telkkariin. Tuota linkissä olevaa Harman/Kardonin settiä saa edullisesti Hulluilta päiviltä ja ajattelin että pitäisikö lohkaista ja ostaa. Mitä olette mieltä?

HARMAN/KARDON SOUNDSTICKS WIRELESS - Hifi Studio

Iskältä löytyy bt mallia ja itseltä ilman. Näyttävät iha dildolta ja subbari kuulemma kukkamaljakolta. Meikäläinen suosittelee.

Suositut

Back
Ylös Bottom