HÄ HÄÄ---sainpahan ostettua kotiteatterin tänävuonna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PacMan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä, mutta silti mieluummin laadukas 2.1 kuin keskinkertainen 5.1. Tai ihan mistä itse tykkää, turha yleistää.

Musiikilla ehdottomasti näin, mutta elokuvien suhteen uskallan olla eri mieltä. Kannattaa siis miettiä omaa painotusta. Optimaalisin olisi tietysti rakentaa laadukas 2.0 tai 2.1 sarja ja laajentaa se 5.1 - 7.1 ajan ja rahan myötä, mutta aina sellaista kiinnostusta/mahdollisuutta ei ole.

Olen tässä pohtinut nyt kotiteatteripaketin hankintaa:
Jamo S606 HCS3, hintahan tässä ei ole paha ja ihan kohtuullisesti pärjännyt arvosteluissakin. Toisena mahdollisena vaihtoehtona on Dali Zensor 7 + Dali Zensor Vokal ja muut höysteet lisäksi.
Onko jollain kokemuksia tuosta Jamon S606 tai Dali Zensor? Kumpaa porukka suosittelisi? Hintahan tuossa Jamossa on aika mukavan edullinen.

Pikkuhiljaa tämäkin edistyy. Sain vihdoinkin tilattua Moltonia, että saa vedettyä verhot valkokankaan ympärille. Seuraavaksi sitten katon kimppuun ettei heijastuva valo ketuta aivan niin paljoa.

Toisena mahdollisena vaihtoehtona on Dali Zensor 7 + Dali Zensor Vokal ja muut höysteet lisäksi.

Kaverilla Zensor 7 edessä ja onkohan tuo Vokal keskikaiuttimena. Taakse sitten Zensor 1:et laitettuna. Bassona Dalin E-12F. On ainakin mun korvaan hyvänkuuloiset vehkeet ja on tavoitteena hommata samat värkit itsellekkin..

E: Toisella taas on 506:set ja hyvin pauhaa leffa käytössä!

Ei päästä katsomaan tuota Sonyn tykkiä puhelin jostain syystä..
Mites optoman hd23 tai Hd25, joka on uusi malli?

Vertaile lumenien ja kontrastin määrää noissa ainakin..

Sonyn tykki on 2008 esitelty malli, ei enää myynnissä. Maksanut kuitenkin uutena noin tuplasti noihin nykyHD tykkeihin verrattuna ja nyt lähtisi sopivasti käytettynä uudella lampulla. Ilmoitettu kirkkaus Sonyssä 1000 Ansi ja kontrasti 30000:1.

Sonyn tykki on 2008 esitelty malli, ei enää myynnissä. Maksanut kuitenkin uutena noin tuplasti noihin nykyHD tykkeihin verrattuna ja nyt lähtisi sopivasti käytettynä uudella lampulla. Ilmoitettu kirkkaus Sonyssä 1000 Ansi ja kontrasti 30000:1.

Huomaa että tuossa ajassa tekniikka on kehittynyt aika paljon, joten itse en ainakaan tuon ikäistä mallia enään ostaisi vaikka "halvalla" saisikin.

Heittäkääpä ammattilaiset ehdotuksia 1-1,5ke tykin valintaan. Ehdottomia vaatimuksia on linssinsiirto ja kohtuullinen käyntiääni. Aiempi tykki on Optoman HD20 ja siinä on asetusten vajavaisuudet pullonkaulana.

Huomaa että tuossa ajassa tekniikka on kehittynyt aika paljon, joten itse en ainakaan tuon ikäistä mallia enään ostaisi vaikka "halvalla" saisikin.

Heittäkääpä ammattilaiset ehdotuksia 1-1,5ke tykin valintaan. Ehdottomia vaatimuksia on linssinsiirto ja kohtuullinen käyntiääni. Aiempi tykki on Optoman HD20 ja siinä on asetusten vajavaisuudet pullonkaulana.

Ok. Tämän vuoksi kysyinkin että miten paljon nuo ovat kehittyneet tässä 5 vuoden aikana. Tuo valoteho 1000 lumenia on ainakin aika vähän vai? Eli esim Optoma HD25 on tuota parempi?

Ok. Tämän vuoksi kysyinkin että miten paljon nuo ovat kehittyneet tässä 5 vuoden aikana. Tuo valoteho 1000 lumenia on ainakin aika vähän vai? Eli esim Optoma HD25 on tuota parempi?

On se vähän. Saa olla melko pimeä huone, jossa katsot/pelaat sillä tykillä. Tosin Sonyssa kontrasti parempi..

Tuo on perseestä, kun ilmoitetaan ansi-kontrastina ja kontrastina noita valotehoja, mutta internetti tarjosi tällaisen selityksen.
"Dynaaminen kontrasti kertoo käytännössä suhteen täysin kirkkaan ruudun ja täysin tumman ruudun välillä. Mittaukset suoritetaan ajallisesti erikseen. Englanninkielisillä WWW-sivuilla puhutaan usein termeillä "full on/off contrast" joka kuvaa asian hyvin.

ANSI kontrasti (ei dynaaminen) kertoo suhteen kuvan kirkaamman ja tummimman kohdan välillä. Mittaus suoritetaan yhtäaikaisesti. ANSI standardin mukaan 16 ruutuisella mustavalkoisella ruudukolla.

Käytännössä riippuen käytetyistä tekniikoista dynaaminen kontrasti voi olla lähes sama kuin ANSI kontrasti, tai sitten se voi olla vaikkapa 10-100 kertainen ANSI kontrastiin nähden. Eli kuten 71 db jo sanoi, toista ei voi laskea suoraan toisesta."

Lumenissa sama homma:
ANSI lumeni ja lumeni

Itselläni on HD33 ja olen ollut tyytyväinen ostokseen! Hinta ainakin on 1-1,5ke haarukassa..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Tuohon hintaan et saa juurikaan mitään tykkiä, toi linssinsiirto haraa vastaan meinaaten... Jotkut liikkeet myyvät vielä Epson TW3200 -mallia. Kaverillani on Epson TW5500 myynnissä (takuullinen) joka oli aikoinaan Epsonin lippulaiva-malli ja on vieläkin pirun laadukas. Kummassakaan näissä ei ole 3D:tä. Benq W1070 on pienen pieni pystysuuntainen linssinsiirto. Käytettynä voit tuohon hintan saada jonkun linssinsiirron omaavan laitteen..

Mulla on aikaisempi malli hd20 ja on ollu hyvä peli. Se kannattaa muistaa, että tuon sijoittaminen on hyvin rajattua, johtuen siitä että linssisiirtoa (tms) ei ole.

Sainpas kesätyörahoista pientä päivitystä kotiteatteriin ja nimenomaan johtojen karsimista. Telkuksi uusi Samsungi, josta löytyy samsung AllShare millä HD tason kuvakin liikkuu nätisti langattomasti tietokoneelta telkkuun. Äänille sitten Harman & Kardon BT-10 lähetin. Voin suositella kaikille johtojen kanssa kamppaileville ! :puntti:

no läppäristä en saakku pcm? onko se kui paskaa? jos audio codec Audio 1.............: English DTS 5.1 Ch 1510 kbps ja soitin vlc mikä vikan????

Jeii, satunnaisen ehtimisen tuloksena löytyi eilen Audio pro focus 10" kajareitten rinnalle. Kyllä tuli mukavasti syvyyttä ääneen vaikkei noista juuri mitään tajuakkaan..

Täytyypä täällä nyt kysäistä, kun sain tänään tilaamani Esi nEar05 kaiuttimet. Oon niitä nyt tänään tässä testaillu ja huomannu, että toisessa kaiuttimessa virtavalo himmenee musiikin tahdin mukana, kun taas toisessa se pysyy koko ajan kirkkaana.

Mikähän tämän mahtaisi aiheuttaa? Molemmat kaiuttimet ainekin omaan korvaa soi hyvin, eikä eroa äänessä ainekaan huomaa.

Molemmat kaiuttimet siis samassa jatkojohdossa ja kokeilin vaihtaa niidenkin järjestystä, mutta ei vaikkuttanut mitenkään. Jos joku osaa tuohon jotain sanoa niin kiitoksia.

Paikallisessa osto- ja myyntiliikkeessä oli myytävänä JBL:n kaiutinpari mallia LX 700. Hintapyyntö oli 150€ (sis. molemmat kaiuttimet). Mistään ei tunnu löytyvän mitään testiä eikä tietoa. Tällä hetkellä olen ilman kaiuttimia, joten melkeinpä mitkä kaiuttimet vaan kelpaisi tällä hetkellä. Kannattaako vaivautua ostamaan vai jatkaa säästämistä hiljaisuudessa.
Tuolta ne näyttäisivät (kuva napattu netistä).
yci1303616374.webp

Kuulostaa aika kovalle hinnalle?

Täältä jos kyselet niin alta tonnin ei kannata kattoa mitään. Genelec on se ainoa oikea, koska sillä voi kuunnella mittaussuhinaa kaiuttimista ja kuulla vielä suhinan äänityksessä tulleet virheet.

Itse en laittaisi 2-tie kaiuttimia. Hyvillä 3-teillä voi todeta subin turhakkeeksi.

Jos ei kovin isolla volumella ota kaiuttimista ääntä ulos, niin alan pikkuhiljaa kääntymään aktiivien puolelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom