HÄ HÄÄ---sainpahan ostettua kotiteatterin tänävuonna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PacMan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt tarvittais viisaampien apua... Tuli ostettua uus telkkari, siihen tarttis saada kytkettyä kotiteatteri, ei vaan enää omat taidot ja ymmärrys riitä. Televisioon pitäis saada liitettyä tallentava digiboksi ja dvd-soitin. Telkkarissa on neljä HDMI-liitintä ja yksi Scart-liitin. Ongelma on siinä että sekä dvd-soitin että boksi on sen verran vanhoja, ettei niistä löydy HDMI:ä. Scart-liittimien vaihtelu ei tule kysymykseen, tv tulee seinätelineeseen, liitäntöjen tulisi olla pysyviä. Sitten pakkaa sekoittaa vahvistin, kuinka se saadaan liitettyä tv:seen? Siitäkään yllätys yllätys ei löydy HDMI-liitintä... :D

Jaa täällä porukka satsaa näköjään vähän enemmän :rolleyes:
Itse ostin Onkyon vahvistimen tarjouksesta n.200e
Ja Audio pron 5.1 setin kanssa jollain 200e
Eli yhteis hinnaksi tuli n.400e. Ja ääni on perkeleen puhdas, ainakin minun korvaan, joten kyllä alle 700e saa hyvää tavaraa :D

Eli yhteis hinnaksi tuli n.400e. Ja ääni on perkeleen puhdas, ainakin minun korvaan, joten kyllä alle 700e saa hyvää tavaraa :D

satasellakin saa ihan hyvää tavaraa jos ei ole mitään vaateita sen äänen suhteen eikä halua vertailla mihinkään. En tarkoita tällä nyt sitä että kaikilla pitää olla kymppitonnin vehkeet, mutta Audio pron setistä ei vielä hyvää saa tekemälläkään, mutta kai se äänilähteestä käy, ja on ehkä parempi kuin telkkarin omat kajarit. :)

Sama homma, omat setit maksoi joku 300e (tosin käytettynä) ja ihan tarpeeksi hyvin kuuluu. Kaverilla löytyy joku 800e setti ja eipä siinä nyt mitään 500e arvoista eroa kyllä ollut kun siellä kuunteli musiikkia.

satasellakin saa ihan hyvää tavaraa jos ei ole mitään vaateita sen äänen suhteen eikä halua vertailla mihinkään. En tarkoita tällä nyt sitä että kaikilla pitää olla kymppitonnin vehkeet, mutta Audio pron setistä ei vielä hyvää saa tekemälläkään, mutta kai se äänilähteestä käy, ja on ehkä parempi kuin telkkarin omat kajarit. :)

niinno mitä hyvällä meinaa..

Nyt olis mulla "aloittelijan setti", Pioneerin VSX 516-s vahvistin laitettu, ja siihen kylkeen etukaiuttimiksi Tannoy F2:t kiikarissa. Hieman kyrsii kun tästä tuli sisustustekninen vääntö puolison kanssa, mutta jospa tuo alkais heltymään ku hoksaa miten äänimaailma muuttuu telkkarin ääniin nähden. Sitten vois alkaa laajentamaan hieman isommalla kädellä.

Moikka,

(kait tämä on oikea viestiketju..)

elikkäs vanha tallentava digiboxi alkaa vetelemään viimeisiä ja nyt olisi uuden hommaaminen edessä..
Kyseessä siis antennitalous, joten onko palstalaisilla heittää hyviä vinkkejä?

Onko esim. mitään ideaa ostaa HD-boxia tulevaisuuden varalle? En jaksa päivittää boxia harva se vuosi :)
Kovin heppoisesti noista antennitalouden HD-boxeista löytyy juttua.. Esim. Handan DVB-TC9001 jne. (Handanilla oli vaan aikoinaan hieman huono maine..)

Elikkäs olisiko heittää juttua antennitalouden HD (tai normi) boxeista. Kiitos.

Handania (HD) en pysty mitenkään suosittelemaan, samoin Finnsat HD on kanssa varsin paska. Nyt yli tonnin paskaan tuhlanneena suosittelen Topparia, kaikki kokemukset ovat toki kaapelipuolelta mutta sama softa niissä ymmärtääkseni on.

Tuli gigantista ostettua Onkyo tx-nr609, lähti mielestäni aika edullisesti 399€. Taitaa esim. verkkikessä olla 570€ tms. Onkos kellään kokemuksia ko. laitteesta puolesta vastaan ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli gigantista ostettua Onkyo tx-nr609, lähti mielestäni aika edullisesti 399€. Taitaa esim. verkkikessä olla 570€ tms. Onkos kellään kokemuksia ko. laitteesta puolesta vastaan ?

Miten noin halvalla sait???? Tota mallia olen kuolannu itekki.

Noin 2kk ollut käytössä ja hyvänä pidän kun en oikein paremmastakaan tiedä. Tällä hetkellä äänet tulee 2:sta Amphion Helium 2-kajarista ja saa nähdä koska saan kaiuttimet lisääntymään että saisi vehkeestä vielä enemmän irti. Pakko hehkuttaa nettiradio-ominaisuutta, avartaa radiokuuntelun ihan eri ulottuvuuksiin erikoiskanavien myötä. Näistähän on ollut keskustelupalstoilla porua että osa HDMI-tuloista ei toimi ja kone käy kuumana yms. mutta oma kone on toiminut tähän mennessä ihan ok ja toivottavasti pelaa jatkossakin.

Nyt olis mulla "aloittelijan setti", Pioneerin VSX 516-s vahvistin laitettu, ja siihen kylkeen etukaiuttimiksi Tannoy F2:t kiikarissa. Hieman kyrsii kun tästä tuli sisustustekninen vääntö puolison kanssa, mutta jospa tuo alkais heltymään ku hoksaa miten äänimaailma muuttuu telkkarin ääniin nähden. Sitten vois alkaa laajentamaan hieman isommalla kädellä.
Pakko vastata vanhaan viestiin, kun meillä on pidemmän aikaa jo ollut samanlainen vääntö käynnissä. Aina välillä, kun tulee kotiteatterin hankkimisesta puhe, niin se menee tappeluksi, eikä mitään kotiteatteria ole edelleenkään hankittu. Minä sanon, että meille tulee erillinen vahvistin ja hyvät kaiuttimet ja eukko on sitä mieltä, että sellaisia rumia puukuutioitahan ei meille tule, vaan samanlaiset "hienot" muovitolpat, kuin sen serkulla on. Siis just sellainen halpa valmis paskasetti, joita saa gigantista eurolla, jossa on dvd-soittimeen integroitu vahvistin ja kajarit. Ensinnäkin ne muovilootat on vitun halvan näköiset ja kaukana hienosta, ja vaikken mikään kultakorva hifisti olekaan, niin äänenlaadusta ei voi puhua samassa lauseessa niiden kanssa. Kyllähän sieltä jotain mölyä kuuluu ja on varmaan parempi, kuin telkkarin omat kaiuttimet, mutta kun olis kiva hankkia sitten kerralla edes vähän parempaa. Mutta kun ne parempien kaiuttimien puulootat on kuulemma niin rumat. Musta ne on kyllä sata kertaa tyylikkäämmät, kuin jotkut muovipaskat.

Pakko vastata vanhaan viestiin, kun meillä on pidemmän aikaa jo ollut samanlainen vääntö käynnissä. Aina välillä, kun tulee kotiteatterin hankkimisesta puhe, niin se menee tappeluksi, eikä mitään kotiteatteria ole edelleenkään hankittu. Minä sanon, että meille tulee erillinen vahvistin ja hyvät kaiuttimet ja eukko on sitä mieltä, että sellaisia rumia puukuutioitahan ei meille tule, vaan samanlaiset "hienot" muovitolpat, kuin sen serkulla on. Siis just sellainen halpa valmis paskasetti, joita saa gigantista eurolla, jossa on dvd-soittimeen integroitu vahvistin ja kajarit. Ensinnäkin ne muovilootat on vitun halvan näköiset ja kaukana hienosta, ja vaikken mikään kultakorva hifisti olekaan, niin äänenlaadusta ei voi puhua samassa lauseessa niiden kanssa. Kyllähän sieltä jotain mölyä kuuluu ja on varmaan parempi, kuin telkkarin omat kaiuttimet, mutta kun olis kiva hankkia sitten kerralla edes vähän parempaa. Mutta kun ne parempien kaiuttimien puulootat on kuulemma niin rumat. Musta ne on kyllä sata kertaa tyylikkäämmät, kuin jotkut muovipaskat.
Osta genelecit, ne on kehutut, ja ne näyttää muovipurkeilta niin eukollekkin kelpaa.

Osta genelecit, ne on kehutut, ja ne näyttää muovipurkeilta niin eukollekkin kelpaa.
Mitkähän genelecit? Niitäkin on kai vaan miljoonat erilaiset. Ja kun tässä on vastakkain myös se, että minä en missään nimessä halua muovipurkkeja ja eukko haluaa sellaiset korkeat ohuet tolpat.

Mitkähän genelecit? Niitäkin on kai vaan miljoonat erilaiset. Ja kun tässä on vastakkain myös se, että minä en missään nimessä halua muovipurkkeja ja eukko haluaa sellaiset korkeat ohuet tolpat.

Jos hellasärö on liian suuri on aika vaihtaa eukkoa :)
No ei mut, katsele omaan hintapolitiikkaasi sopivat Genet..
Tässä yksi vaihtoehto, joka on ilmeisesti melko suosittu.
http://www.genelec.fi/tuotteet/vanhat-mallit/8020a/

Eikös ole mitään kapeaa kaiutinta vastaantullut? Kyllähän vaikkapa kotimaisilta amphionilta ja aurelialta löytyy kohtuullisen kapeaa tolppaa. Pianolakattuna vielä niin alkaa olemaan jo aika muovista...

Noin 2kk ollut käytössä ja hyvänä pidän kun en oikein paremmastakaan tiedä. Tällä hetkellä äänet tulee 2:sta Amphion Helium 2-kajarista ja saa nähdä koska saan kaiuttimet lisääntymään että saisi vehkeestä vielä enemmän irti. Pakko hehkuttaa nettiradio-ominaisuutta, avartaa radiokuuntelun ihan eri ulottuvuuksiin erikoiskanavien myötä. Näistähän on ollut keskustelupalstoilla porua että osa HDMI-tuloista ei toimi ja kone käy kuumana yms. mutta oma kone on toiminut tähän mennessä ihan ok ja toivottavasti pelaa jatkossakin.

Joo jotain vastaavaa olen itekkin lukenut, mutta jos tulot ei toimi niin kojehan menee takuuseen ihan suoraan. Kuumana tuo kieltämättä käy mutta ei ole (vielä ainakaan) sammutellut itseään kuumuuden takia. Tosin johtuu siitäkin että omassa vitriinissä kiertää ilma tosi huonosti..

Amphionilla ja Tangentilla on tollasia valkoisia pianolakattuja lattiakaiuttimia, jotka ovat ihan hienon näköisiä. Tangentin EVO E34 on vajaa 400e/pari ja Amphionin "vastaavat" kipuaa sitten yli 1000e/pari.

Esim. Tangent Evo E34, hinta verkkokaupassa 389,90€.

edit. toki molemmilta on olemassa myös vastaavia jalustakaiuttimia, mutta jos emäntä välttämättä haluaa tälläiset valkoiset tornit, niin tuossa on esimerkkejä. Äänenlaatu Tangenteissa ei välttämättä ole mitään parasta hifi-tasoa, mutta normaalissa kotikäytössä ajavat varmasti asian...

Suositut

Back
Ylös Bottom