HÄ HÄÄ---sainpahan ostettua kotiteatterin tänävuonna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PacMan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
vinkkejä johtojen piilotukseen? kaapelikourua? kuvia? hinta/saatavuus?

Kaapelikourua löytyy oikeastaan kaikista isommista rautakaupoista. Kannattaa tsekata se kiinnitys tarkkaan. Tällä hetkellä on sellaista mikä porattiin ruuveilla seinään. Kaksipuoliteippi-versio on ok mutta välillä on sellaista mallia mikä ei pysy ollenkaan kiinni ja välillä taasen lähtee seinästä pala kun otat irti.

onko jollain kokemusta Magnat Quantum sarjasta? olisi tarkotus ostaa 603 jalustakaiuttimet eteen tai 605 lattiakaiuttimet, mutta en osaa päättää kummat kannattaisi ostaa? ehdotuksia?

Omia kokemuksia ei ole, mutta hintaluokkansa yksi arvostetuimmista kaiuttimista tuo 603. Ei rahat mene hukkaan. Itse valitsisin 603:set.

selvä homma. melko varmasti taidan nuo hakea. mutta kysytään nyt vielä tässä kun unohdin tuosta edellisestä viestistä eli Dali Concept sarja, lähinnä Concept 2 ja 6 kiinnostaisi? niistä kokemuksia? :)

noi Magnatin 605 sekä Dali Concept 6:han on lattiakaiuttimia molemmat ja hinta siinä 600e paikkeilla. noitakin on kyllä kehuttu mutta pitääkö paikkansa ettei nuon "halpoja" _lattiakajareita_ kannattaisi ostaa?
periaatteessa lattiakaiutin kiinnostaisi enemmän ihan ulkonäön takia..

tuo 600€ on siinä rajalla että onko järkevää ostaa lattiakaiuttimet. Uskon että 603 on parempi vaihtoehto kuin isoveljensä.

Dali Concept on myös tunnettu valmistaja hifistien piireissä, kokemusta ei niistä ole.

Jos mahdollista käy kuuntelemassa mikä miellyttää korvaa eniten! Mutta jos sokkona pitäisi ostaa, ostaisin jalustakaiuttimet, eli 603.

En kyllä ostaisi Dalia ihan periaatteesta vasta kun Helicon sarjasta ja Magnattikin on vähän enemmän komponenttivalmistaja.. mutta ei kai noissa tietenkään mitään vikaa ole jos äänet kelpaa. Tässä on nyt kuitenkin näilllä kahdella kova kilpailu maailman rumin kaiutin -tittelistä. Taitaa olla tasapeli.

Magnatin Quantum on arvostettu kaiutinsarja vaikka Magnatin maine ei nyt olekaan ihan huippupäästä.

Samaa hintaluokkaan menee vielä ainakin yhdet yhtä rumat kaiuttimet, eli Olavi Räsäsen 260Hi:t. Kannattaa käydä kuuntelemassa.

Toisaalta alkaahan tuossa köyhistelyhintaryhmässä jo saamaan varsinaisia kaunokkeja kun lisää pottiin pikkusiskon säästöpossusta rosvotut roposet, eli ampparilta irtoaa pikkuskobet ja miksipä myös vaikka aureliat ei tulisi kyseeseen. Niin joo, nuo Olavi Räsäset pitää ottaa mukaan tuohon edelliseen kisaan, kylläpä on nyt tasaista.

mhk: ettei aivan mee köyhistelyhintaryhmän kajarien ulkonäön mollaamiseksi niin viitsisitkö kertoa tarkemmin tuosta "ampparilta irtoaa pikkuskobet" kun tuo ei mulle yksinkertasesti kerro yhtään mitään. :) eli mitä mallia tarkotat jne.?

kiitän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mhk: ettei aivan mee köyhistelyhintaryhmän kajarien ulkonäön mollaamiseksi niin viitsisitkö kertoa tarkemmin tuosta "ampparilta irtoaa pikkuskobet" kun tuo ei mulle yksinkertasesti kerro yhtään mitään. :) eli mitä mallia tarkotat jne.?

kiitän.

Amphion

Jotkut jaksaa haukkua Amphionin suunnittelufilosofiaa mutta kyllä sen mitä noita on vastaantullut niin kipakasti irtoaa biitti suomalaisessa betonibunkkerissa. Kyllä näillä kelpaa laittaa jalalla koreaksi kake randelinin tahdissa, perus potpureihin siis vallan mainioita nämä kotimaiset.

No löytyyhän tuohon hintaluokkaan n+1 vaihtoehtoa, mutta nyt olikin kyse vain kahden kaiuttimen välisestä valinnasta.

No löytyyhän tuohon hintaluokkaan n+1 vaihtoehtoa, mutta nyt olikin kyse vain kahden kaiuttimen välisestä valinnasta.

Jos mulle vastasit, niin tiedän kyllä. Nuo OR:T ovat vaan ehdottomasti parhaan kuuloiset halvet tolpat, mitä olen koskaan kuunnellut ja halusin sanoa, että niitä kannattaa käydä kuuntelemassa.

Amphion

Jotkut jaksaa haukkua Amphionin suunnittelufilosofiaa mutta kyllä sen mitä noita on vastaantullut niin kipakasti irtoaa biitti suomalaisessa betonibunkkerissa. Kyllä näillä kelpaa laittaa jalalla koreaksi kake randelinin tahdissa, perus potpureihin siis vallan mainioita nämä kotimaiset.

Mitäs jengi on mieltä vaikkapa Amphion IONista? Itse olen tykästynyt Geneleceihin, mutta voisi harkita 5:en uuden kajarin ostamista tai sitten vain 3 Genelecia (8020) lisää. Genelec on sijoittelultaan ainakin helpompi eikä kyllä voi äänestäkään valittaa. Lisäksi Genelec on halvempi.

Mitäs jengi on mieltä vaikkapa Amphion IONista? Itse olen tykästynyt Geneleceihin, mutta voisi harkita 5:en uuden kajarin ostamista tai sitten vain 3 Genelecia (8020) lisää. Genelec on sijoittelultaan ainakin helpompi eikä kyllä voi äänestäkään valittaa. Lisäksi Genelec on halvempi.

Kokoonsa nähden IONissa on yllättävän jämäkkä bassotoisto ja itse henk.koht tykkäsin kokonaisuudesta.
Olikos sulla jotkut suuremmat Genet etukajareina? Jos persaukisuus ja tilanpuute ei olisi ongelmana,niin kotiteatterini muodostuisi parista 8040:sta ja neljästä 8020:sta. Subbaripuolen visiot on taas asia erikseen.
Että kestä vaan Geneleceissä.

No kokeillaas auttaa.

1. Telkkari kytketään RCA:lla vahvariin -> äänet kuuluu vain etukajareista. Optisella pitäisi tulla jokaisesta kajarista, jos katsot telkkarista tulevaa elokuvaa, jossa on 5.1-ääniraita. RCA-kaapeli ei 5.1 ääniä hallitse, eli myyjä ei tiennyt mistä puhui. Mutta yleensä normaaleissa tv-lähetyksissä on vain 2-kanavaäänet eli kannattaa mieluummin säästää se optinen tulo pleikkarille
2. Pleikkari optisella vahvariin
3. Pleikkarin ääniasetuksista optinen käyttöön
4. Voi olla, että joudut vielä laittamaan pleikkarin bd-asetuksista äänet linear pcm:nä tulemaan, jos mitään ei kuulu

Mitään muuta ei pitäisi tehdä mieletäni. Noilla ohjeilla pitäisi toimia niin, että telkkaria katsellessa äänet kuuluu etukajareista ja pleikkaria pelatessa kaikista.

Kiitos LL:lle avusta, mutta sain jollain ilveellä tuon kotiteatterin toimimaan muistaakseni samana iltana. Vaihtelin johtojen paikkoja ja pleikkarin asetuksia, en tarkalleen enää muista mitä tein. Pääasia kuitenkin että homma toimii tällä hetkellä hienosti. Kiitos vielä kuitenkin tarjotusta avusta, vaikka tällä kertaa en sitä tarvinnutkaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom