HÄ HÄÄ---sainpahan ostettua kotiteatterin tänävuonna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PacMan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pientä päivitystä teatteriin:

Kaiuttimet:

3kpl Genelec 8040A
2kpl Genelec 8030A
1kpl Genelec 7070A Subwoofer

DVD:

Panasonic DVD-S97

Etunen:

Rotel RSP-1068 7.1 Prosessori

Tykki:

Mitsubishi HC5000 1920x1080P LCD-proju + 92" 16:9 kangas

Tietokone:

-Intel E6600 Dual Core
-2Gb 800Mhz muistia
-1000Gb kovoa
-MSI 7900GS heatpipe 2xDVI näyttis
-Antec P180 kotelo
-Asus P5B Deluxe EMO
-DVD-kärvennin

Alan kyllästymään Radiotehnikan S-90B isoihin ja painaviin kaiuttimiin ja voisin vaihtaa ne pienempiin. Mikäs olisi kohtuu halpa ja pieni kaiutin-setti. Tartten vain 2 kpl eikä tarvitse olla mitään super-hifiä, koska olen melkoinen puukorva....

Oho, noihan on aikoinaan olleet hinta-laatusuhteeltaan ihan hyvät mööpelit, näin muistelisin.:)
Tuossahan tulikin pari varteenotettavaa vaihtoehtoa jo noista uusista kaiuttimista, esim. Magnat 503:t ,Wharfedale diamond 9.1 jne..

Ei muutaku kauppaan kuuntelemaan, jokainen meistä omanlainen "hifisti" on, jokainen kun haluaa omalle korvalle ne hyvät kajarit.:)

Tietenkin on sekin vaihtoehto, että jos peukalo ei ole keskellä kämmentä, niin kannattee katsoa rakennussarjoja, niissäkin saa hyvän vastineen rahoilleen.
esim. Hifitalo tai Harrin kaiutin myyvät noita...

d_169.jpg

tuollainen setti tuli hommattua.

Huomenna pitäisi tulla maahan uusi Harman Kardon vahvistin. Toivottavasti ehtii viikonlopuksi ni pääsee eroon veronpalautuksista.

82730_Harman_Kardon_7_2_channel_surround_Receiver_AVR740_iPod_Docking_Station_THE_BRIDGE.jpg

Tartteis saada vielä 2 noita jamon takakaiuttimia. Vahvistin handlaa 7.2 ja hifistit tiesivät kertoa, että sitä löytyy viimeistään hi-deffi levyiltä.

Onkos kellään hyviä kaapeleita suositella? Hinta/laatu suhteeltaan

Tämmöinen on uusi setuppini:
Telkkuna: Sony KCD 32U4000
JBL Northridge E-Series 80 5.1 kaiutinjärjestelmä
SONY STR-DG700S 6.1 surround DTS viritinvahvistin
Kaon KCF-N620H2CO 160 Gb tallentava digiboksi

Tässä lisänä oma pc, josta myllytän digitaalisena kamaa ulos!

EDIT. Boksi mukaan kun kerran samalla ostin:D
edit2. Dvd soittimena LG:n HDMI soitin, merkkiä en muista

d_169.jpg

tuollainen setti tuli hommattua.

Huomenna pitäisi tulla maahan uusi Harman Kardon vahvistin. Toivottavasti ehtii viikonlopuksi ni pääsee eroon veronpalautuksista.

82730_Harman_Kardon_7_2_channel_surround_Receiver_AVR740_iPod_Docking_Station_THE_BRIDGE.jpg

Tartteis saada vielä 2 noita jamon takakaiuttimia. Vahvistin handlaa 7.2 ja hifistit tiesivät kertoa, että sitä löytyy viimeistään hi-deffi levyiltä.

Onkos kellään hyviä kaapeleita suositella? Hinta/laatu suhteeltaan

Mikäs HK:n vahvari tulee maahan...ajattelin vain kun myyn niitä ;)

Kaipa sitä saa omatkin vanhat ja uudet palikat laittaa kun kiviäkin varmasti kiinnostaa, eli:

tv: Panasonic 32lx6f 32" lcd
dvd: Sony dvp-ns585P
digi: Topfield 6000coc
vahvari: Sony str-db790qs
etu: Acoustic energy aespirit ae300
taka: Acoustic energy aespirit ae301
keski: KEF Qjokupaska
subi: Acoustic energy aegis evo
kaukosäädin: Oneforall6 gen 1 modattuna

Ja sitten kysymys, onko täällä tosiaan kultakorvia jotka tarvitsevat 7.2 ääniä?
5.2 ymmärrän vielä hienosti mutta mielestäni noiden takakaiuttimien määrä on karannut käsistä.

Kiitos muskelimies, olen taas askeleen lähempänä haavettani sohvaperunoidusta sapattivuodesta! x-box360 & ps3 & 200 katsomatonta DVD:tä odottaa... :)

Jamon sivuilta selvis, että myyvät takakaiuttimia erikseen, ja firma mistä paketin ostin lupasi toimittaa. Hyvältä näyttää siis.

jjj84: olen märkäkorvainen noviisi näissä asioissa, mutta juttelin työpaikan AV-tuen kanssa ja kertoi, että 5.1 on pian menneen talven lumia. Mutuna voisin kuvitella eron olevan taviskorvinkin kuultava. Stereokuvan hakeminen subbareihin ampuu kyllä minullakin yli. Eli 7.1 riittää minulle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jjj84: olen märkäkorvainen noviisi näissä asioissa, mutta juttelin työpaikan AV-tuen kanssa ja kertoi, että 5.1 on pian menneen talven lumia. Mutuna voisin kuvitella eron olevan taviskorvinkin kuultava. Stereokuvan hakeminen subbareihin ampuu kyllä minullakin yli. Eli 7.1 riittää minulle.

Aika paljon saa latoa rahaa tiskiin että saa hyvän 7.1 systeemin. Ei puhuta enään parista tuhannesta ja lisäksi voi tulla ongelmia sovittaa noin monta kaiutinta normaaliin olohuoneympäristöön.

Kysytäänpäs, että miten teillä on takakaiuttimet sijoitettu? Itsellä takakaiuttimet ovat lattiakaiuttimet(järkevää tai ei), mutta ei se oikein pelitä, varsinkaan kun sohva on kiinni takaseinässä. Surround kaiuttimet pitäisi kai olla vajaan metrin pään yläpuolella. Tuossa sohvan päissä sijoittelussa on sekin huono puoli, että jos istuu reunassa, niin kaiutin hönkii melkein suoraan korvaan. Kokeilin kääntää kaiuttimet puoleksi seinää päin siten, että ääni tulisi seinän kautta. Harmittavasti hellasärö on sitä mieltä, että takakaiuttimet täytyy olla seinästä poispäin, joten niistä ei ole juurikaan mitään hyötyä tuollaisenaan.

Että tämmönen topic. Melkein luulin tulleeni DVD plazalle. ;)

Oma setti:

Kaiuttimet: 2xWharfedale diamond 9.2, 2x 7.2, 9.CC -keskari
Vahvistin: Denon AVR 2106 7.1
DVD: Samsung DVD-HD860
Subi: Audiopro sub focus (vaihtuu monolithiin tms. kun ryöstän pankin)
Xbox360
TV: Sony KDF-E50A11E 50" @720p

Menettelee opiskelijalle ja on tähän suht paljon rahaa mennyt omalla mittapuulla. Tosin hifi on osittain sellainen harrastus mihin saa rahaa tungettua loputtomasti hyödyn kuitenkin ollessa suhteellisen pieni. Esim. jos ostat 200 eurolla 5 metriä kaiutinjohtoa ja 20 eurolla 5 metriä piuhaa niin voidaan kysyä onko hyöty niin suuri että lisäsijoitus kannattaa...

Kysytäänpäs, että miten teillä on takakaiuttimet sijoitettu? Itsellä takakaiuttimet ovat lattiakaiuttimet(järkevää tai ei), mutta ei se oikein pelitä, varsinkaan kun sohva on kiinni takaseinässä. Surround kaiuttimet pitäisi kai olla vajaan metrin pään yläpuolella. Tuossa sohvan päissä sijoittelussa on sekin huono puoli, että jos istuu reunassa, niin kaiutin hönkii melkein suoraan korvaan.

Sivuille, 10cm korvan yläpuolella kuuntelijaa kohti. Ja minullakin sohva kiinni takaseinässä.

Tuo metri korvien yläpuolella on muistaakseni vanha pro logic aikainen juttu, nykyään uusien ohjeiden mukaan muistaakseni korvan korkeudella tai hieman ylempänä, ja kuuntelijaa kohti.

Itselläni tosiaan on 5.1 systeemi kotona ja en usko että kaipaisin edes 7.1 systeemiä vaikka sellaisen saisin. 6.1 voin vielä ymmärtää mutta se että takana on enemmän kaiuttimia kuin edessä, josta kumminkin tulee suurin osa äänistä...

Ja itse ottaisin 2 subia ihan vain silmää miellyttääkseni :)

Aika paljon saa latoa rahaa tiskiin että saa hyvän 7.1 systeemin. Ei puhuta enään parista tuhannesta ja lisäksi voi tulla ongelmia sovittaa noin monta kaiutinta normaaliin olohuoneympäristöön.

Minulla on isohko olohuone ja sohva melkein keskellä sitä jakamassa huonetta. Taka -ja sivukaiuttimet olisi tarkoitus propata seinään. Sen verran pienet ovat, ettei ongelmia ole kuin johtojen sijoittelussa. Taidan ottaa jalkalistoja irti ja vetää siististi niiden sisällä. Kaiuttimet saan kyllä sijoitettua oikeaoppisesti. :)

~3500-3600€ tulee maksamaan mulla kaiuttimet ja vahvistin. Mutta luotan, että ne ovat sitten laadukkaat & palvelee piiitkään.

7.1 äänijärjestelmällä ei tee yhtään mitää ellei äänilähde sitä tue, ja vasta tulevissa HD-äänissä on tuki sille, se tosin ei tarkoita että niitä tullaan vielä lähiaikoina näkemään. Toki 7.1 auttaa jos on erittäin suuri kuuntelutila ( yli 60 neliötä ).

7.1 äänijärjestelmällä ei tee yhtään mitää ellei äänilähde sitä tue, ja vasta tulevissa HD-äänissä on tuki sille, se tosin ei tarkoita että niitä tullaan vielä lähiaikoina näkemään. Toki 7.1 auttaa jos on erittäin suuri kuuntelutila ( yli 60 neliötä ).

Kiirehän tässä ei ole mihinkään. Ainakaan itse minulla ei ole aikomusta vaihtaa prameampiin peleihin vuosiin ja taas vuosiin. Kuinkas muuten noitten pelikonsoleiden HD-DVD / blu-ray toisto? Ei taida olla kummoinen? Pleikassahan on blu-ray ja 360:seen saa HD-DVD:een. Ei ihmeemmin kiinnostaisi ostaa vielä kunnon soittimia erikseen...

Kiirehän tässä ei ole mihinkään. Ainakaan itse minulla ei ole aikomusta vaihtaa prameampiin peleihin vuosiin ja taas vuosiin. Kuinkas muuten noitten pelikonsoleiden HD-DVD / blu-ray toisto? Ei taida olla kummoinen? Pleikassahan on blu-ray ja 360:seen saa HD-DVD:een. Ei ihmeemmin kiinnostaisi ostaa vielä kunnon soittimia erikseen...

PS3:n Bluray on parempi kuin stand-alone soittimet. PS3:n toisto pyyhkii lattiaa sillä tuhannen euron Samsungin pyörittimellä ja X360:n HD-DVD lisäasema on osoittaitunut paremmaksi mitä nämä Toshiban HD-DVD playerit. Yhteistä näissä soittimissa on se, että konsolien pyörittimet toimivat todella paljon rivakammin mitä nämä kalliit ja bugiset stand-alone pyörittimet. Eli jos haluaa edullisesti hyvän Bluray-soittimen niin kannattaa ostaa PS3 sitten kun niitä joskus saa. Toinen vaihtoehto on tämä Xboxin HD-DVD lisälaite joka kustantaa n. 200 euroa + kaupan päälle King Kong HD-leffa. Saksassa on noita ainakin jo myynnissä, mutta voi olla aika kiven alla. Suomeen asema tulee ensi vuoden alussa. Laite toimii myös PC:ssä, joten PC-miehille varteenotettava laite myös.

Kysytäänpäs, että miten teillä on takakaiuttimet sijoitettu?

Toinen on 1,5 m korkean kaapin päällä ja toinen kissanpuussa suunnilleen samalla korkeudella. :D

Vaimon n. 4-5 vuotias siskonpoika näki raapimapuun päällä kaiuttimen ja kysyi loogisesti: "Onko tuo kissan radio?"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom