Ymmärrän, että hienot ja kalliit autot kiinnostaa joitakin ja niiden esittely on ihan jees, mutta en minäkään ymmärrä miksi niitä täytyy "esitellä" motarilla törkeillä ylinopeuksilla. Hyvinpä ehtii mitään näkemään, jos ohi kiitää parissa sekunnissa joku batmobiili.
Jos olisin itse moisista autoista kiinnostunut, niin haluaisin todellakin päästä katselemaan niitä lähempää ja rauhallisemmin. Jokainen kyllä tietää, että ne kulkee ihan saatanasti, sitä ei tarvi enää esitellä. Ja jos tarvii, niin radat on sitä varten. Eikä tarvitse muistuttaa, että kyseessä on kisa. Ei yleisillä teillä ajeta kilpaa, jos tietä ei ole suljettu muulta liikenteeltä, oli autot mitä tahansa (Suomen tiet ei myöskään ole siinä kunnossa kuin esim. Saksan baanat).
Tottakai samat säännöt kaikille, en sakottais tyhjällä motarilla 200km/h ajavaa audiperheenisääkään. Oletan tietysti, että hidastaa ohituksia ja vastaantulevia varten max. 30km/h nopeuseroon...
Niin, no Suomessa on lait ja poliisi toimii niiden mukaan, ei omien mielipiteiden. Sakottaisin aivan varmasti jokaista 200km/h ajavaa, vaikka maillahalmeilla ei olisi ketään muuta. Asiassa ei ole kyse pelkästään sen hetken turvallisuudesta, vaan asenteesta liikennettä ja (yli)nopeuksia kohtaan.
Kyllähän poliisin hetkellisiä resursseja lisätään monien isompien tapahtumien takia, ei tää mikään poikkeus ollut. Ja koska jokainen konstu tietää, että vaikka kortin otat pois sheikiltä ja annat monen kymmenen tuhannen sakot, niin äijä painaa itse pedaalia rajan ylitettyään, niin ei sitä hommaa tehdä siksi, että haluaa "näpäyttää" jotain tai on kateellinen. Se on vaan työtä, jonka tarkoitus on myös muistuttaa niitä paikallisia amisbemari ym. kuskeja, ettei kannata kokeilla itse samaa.