Guitar Hero IV

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sampsa^
  • Aloitettu Aloitettu
Joo iha älyttömät erot, eipä juuri mitään. Tosin eipä tuommosessa biisissä voi juuri ollakkaan. Mikä siinä RB:n versiossa on muka niin paljo paremmin tehty, että ihan huomattavasti mukavampi kepitellä?
En hirveästi voi kokemuksella puhua world tourin note charteista, kun en sitä omista, mutta kun vertaa guitar hero 3:sta ja rock bandia, niin niillä on vissi ero mun mielestä. Esim jos alkaa vertailemaan pelien vaikeimpien biisien note charteja expertillä, niin ainakin musta tuntuu että trough the fire and flamesiin on ujutettu paljon oikeiden nuottien väliin nk. vaikeutus nuotteja, jotka eivät sinne kuulu. Kun taas jos katsot green grass and high tidesin nuotistoa, niin sieltä et vastaavan kaltaisia lapsuksia spottaa.

GH:n joissan biiseissä myös häiritsee se, että kitaralla joutuu soittamaa välillä myös joidenki muiden instrumenttien osuuksia, esim kosketinsoitin intro trough the fire and flamesissa. Mun mielestä peliä ei pitäis vaikeuttaa laitamalla siihen soitettavaks toisen instrumentin osuuksia toisella instrumentillä, eihän siinä oo mitää järkeä.
Iteltä löytyy kaikki Guitar Herot ja myös kumpikin Rock Band ja ihan yhtä mukava niitä on kumpaaki kepitellä. Rock Band 2:ssa on hyvin tehty career hommeli, mutta biisit helpompia soittaa kuin Guitar Herossa.
Toki molemmista löytyy paljon hyvää soitettavaa, mutta itse ainaki enemmän dikkailen rock bandin nuotistojen toteutuksesta. Mua ei haittaa, vaikka rock band onki helpompi kuin gh, mulla merkkaa enemmä se fiilis mikä siinä soittaessa tulee.
Tosta careerista oon kyllä aivan samaa mieltä, Rock Band 2:n tyylillä ois aiemminki pitäny kaikki nuo careerit toteuttaa.

Meikä voi ilmottaa omia näkemyksiä pelistä. En ole kokeillut kuin GH3 ja Gh:wt mutta voi kai niistäkin jotai johtopäätöksiä tehdä... ai niin joo, tosiaan omistan vain tuon single guitar packin ps2:lle.

Kitara

World tourin mukana tullut langaton kitara on paljon isompi kuin esim gh3:n kitarat, mielestäni tarvittava uudistus. Slide bar ei oo niin jänskä uudistus ku oisin odottanu, ihan päin vittua toteutettu suoraan sanoen. Star power -namiska (Select) on sijoitettu hyvin, niin että sitä on helppo painaa, ja se on aika iso. Start löytyy molemmin puolin selectiä. Sitten on vielä joku ihme namiska jolla voi myös pickata ja käyttää valikossa, aika turha mielestäni. Omassa kitarassani on ihan pirun löysä (löystyi noin 10 tunnin pelin jälkeen, oli kyllä aluksikin aika löysä) tuo pickaus-painike ja sen takia käsi tulee kipeeksi kun tuolla soittaa, siksi soittelen mieluummin tuolla GH3:n langallisella sg:llä. Voitto ehkä tämän takia gh3:lle.

Biisit

Biisivalikoima on suuri, mutta enimmäkseen paskaa. Kyllä hyviäkin kipaleita löytyy, mutta pelatessa vituttaa kun on kitara kädessä ja pakotetaan soittamaan tokio hotellia, puhumattakaan Toolin biiseistä. Lopussa tulee enemmän kitarointikappaleita, aivan kuten gh3:ssakin. Jos en olisi kumpaakaan peliä pelannut, ostaisin world tourin jos haluaisin paljon kappaleita, ja gh3 jos pitäisin enemmän tämänkaltaiseen peliin sopivista biiseistä.

Nuotitus

Tässäkin, kuten GH3:ssakin, on ihan käsittämättömiä ratkaisuja noissa nuottien suunnittelussa. Oikeasti helpoista biiseistä kitaralla on tehty pirun rasittavia soittaa ja nopeimmat soolot (yleensä pelkästään pull offeja ja hammer oneja) on vain laitettu menemään ylös-alas-edes-takas kaulaa (expertillä). Moni biisi paljon helpompi oikealla kitaralla.:D Ainiin, kun gh3:ssa on ihan sama miten soittaa, niin world tourissa pitää kyllä osua paljon tarkemmin nuotteihin, varsinkin pull offeissa ja hammereissä.

"Muu" sisältö

Mulle on ihan yks ja sama joku career. Tai sitten se on niin paskasti tehty ettei se vaan kiinnosta. World Tourissa on helvetin pitkät latausajat, ainakin tässä ps2 versiossa. Joka välissä saa venailla, toisin kuin vaikkapa GH3:ssa. Miinusta myös siitä etten saanut singstarin mikkejä toimimaan world tourissa...

mutta on tossa jotai uudistuksiakin;
-kitarassa neck slider (suht turha kuitenkin)
-voi tehdä omia biisejä (kokeilin, oli turhauttavan hidasta ja vaikeeta)
-voi soittaa bändinä :) (en ole kokeillut, vielä)

Loppusanat: Jos tykkäät guitar heroista niin osta ihmeessä world tourkin. Jos taas mietit minkä gh:n ostaisit, älä ihmeessä osta world touria, osta vaikka GH3 (siinä on metallican one ;))

älkää tuomitko, olen vain nuori joka etsii itseään...

Pakko tulla itkemään tänne, kun hajos toi keltanen lautanen rummuista.:itku:
Avasin sitten sen kuoren siitä, enkä nähny mitään ironneita johtoja. Lähetinkin RedOctanelle korvaushakemuksen. Toivottavasti siinä ei mee kauaa.
Ja just kun alko hallita ton rummuilla soittamisen.

Meikällä alkaa toi pickausnappula oleen sen verran lörppö että lähtee kyllä palautuksena. Kenelläkään muulla samaa ongelmaa?

Ootteko päässy monta biisiä rummuilla expert tasolla läpi, ite oon hakannut kaverin luona jonkin verran ja päässy 4 biisiä expertil läpi mm. rebell yell, hotel california, beat it ja eye of the tiger. Noi nyt on niitä helpoimpia. Taasen Scream Aim Fire pääsen just mediumilla läpi.

Ootteko päässy monta biisiä rummuilla expert tasolla läpi, ite oon hakannut kaverin luona jonkin verran ja päässy 4 biisiä expertil läpi mm. rebell yell, hotel california, beat it ja eye of the tiger. Noi nyt on niitä helpoimpia. Taasen Scream Aim Fire pääsen just mediumilla läpi.
Itellä suunnilleen sama juttu. Myös What I've Done on ihan suhtkoht helppo expertillä. IMO toi Scream Aim Fire vaatis kyllä tuplabasarit, kun jalka meinaa krampata heti introssa:D.

Biisilista on kyllä suurimmaksi osaksi sellaista paskaa että suosiolla nappasin kaikki biisit koodeilla.

livin on a prayer on pelin helpoin biisi ihan millä soittimella tahansa, expertillä menee vaikka kädet selän taakse sidottuna :D

Kiinnostaisi hommata rummut PS3-versioon. Minkälaisia kokemuksia rummuista niillä jotka ovat hakanneet pidempään? Ovatko kestäneet ja ovatko hintansa väärtit? Melutaso myös kiinnostaa, olen katsellut Youtubesta noita rumpupätkiä ja on vaikea sanoa minkä verran sitä möykkää siitä tulee. Onko kerrostalossa asuvilla naapurit tulleet valittamaan?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
oon soitellu rivitalossa ja hakannu aika lujaakin mutta ei oo valituksia tullu. enemmän ääntä lähtee stereoista tulevasta musiikista ku niistä kannuista. ja eihän niitä kovaa tarvi lyödä, paitsi kännissä

kyl ne kestää ihan hyvin mut onhan niis ongelmia ollu paljon. esim punaisen kannun lyöntejä ei hyväksy jos on joku kova komppi missä tulee paljon yhtäaikaisia lyöntejä. tai siis ei "huomaa" jokaista lyöntiä ,tuo nyt on aika harvinaista ja ei haittaa muutaku jos on tavoite saada expertillä 100% jokaisen lyönnin oikein

Mä sain virallisen valituksen rumpaloinnista, eka ikuna missään koskaan :)
Eli varsinkin jos innostuu takomaan niin meteliä lähtee, pedaalista varsinkin.

GHWT-rummut on paskinta laatua ikinä. Tunnen 3 henkilöä jotka eivät ole koskaan vaihtaneet rumpuja koska olisivat rikkoontuneet; näistä yhdellä ekat rummut olivat DOA, mutta eivät ne käytössä rikkoontuneet :) Noin 15 tyyppiä tiedät ketkä ovat rummut ainakin kerran kantaneet vaihtoon; yhdellä on 9. setti menossa, itselläni 6.

Noissa on esim. säästetty se 0,25 eurosenttiä per patteristo sillä, että on jätetty johtojen kolvaus painetunnistimeen kolvaamatta. Jokainen voi miettiä mitä tapahtuu aparaatille, jonka johdot ovat ns. löysästi kiinni, jos se aparaatti tärisee. Erityisesti snaren kohdalla ongelma. Tuon voi tietty korjata itse kolvaamalla (ja tätä jopa gamestopissa neuvottiin tekemään...!!!), mutta silloin menee tietty takuut.

Jos nuo rummut ostaa, niin heti ensimmäinen juttu mikä kannattaa tehdä on mennä redoctanen takuu-sivuille ja tilata midikaapeli (merkitä siis defect ja kaapeli ja selitykseksi ettei saanut sellaista). Sillä voi pc-ohjelman avulla usb-liitännällä säätää patterien herkkyydet; oletuksena kaikki 10/20, itselläni nyt hihat/crash 2/20, padit 12/20 ja basari 17/20. Alkoi kummasti tulokset paranemaan etenkin hihat/crash säätöjen jälkeen, sillä 10/20 asetuksella normaali lyönti tuotti yhden osuman sijaan kaksi. Selitti sen, miksi niin moni kappale failas vaikka pysyi rytmissä, ja ne missä ei failannut oli sitten 99% hit ratio ja 3 tähteä.

Pelissä on pari kappaletta mitä oikeastaan rock band-puolelle kaipaisi, DLC:stä löytyy muutama lisää (ja pari kunnon vittuilua), mutta GH Metallica sitten varsinkin ko bändin faneille on aika ehdoton. Nothing else mattersia, for whom the bell tollsia ja orionia <3

Tulisipa Ioneista GH-versio, ts. yksi lisäpadi, niin saisi kunnolliset pistämättä rahaa tonnikaupalla Rolandeihin..

No on kyllä aika heikkoa laatua, jos jollain on jo kohta kymmenes setti menossa:wtf:

Tosiaan, esiintyvätkö nuo setaen mainitsemat kosketuksesta johtuvat ongelmat ainoastaan expert-tasolla vai kaikissa? Videoiden katselun jälkeen luulen, että en tule koskaan pääsemään sille tasolle, joten jos helpommalla jammailulla ei ongelmia esiinny, niin tuo ei haittaa minua.

Noita Ioneita kuolasin jo aiemmin, mutta yhteensopivuuden puute GH:n kanssa on aika suuri hidaste.

Moi! Tiukkaa tiukempi kysymys. Mites ps3:lla saadaan 2 kitaraa ja rummut toimimaan yhtä aikaa? Kun jokaisessa ohjaimessa on mokkula ja ps3:ssa on vain 2 usb paikkaa?? Olis kiva soitella 3 soittimella yhtä aikaa muttei vaan tiiä mitä pitäs tehrä! Kiitoksia...

e: Semmonen vielä että kitarat on gh3 peruja... rummut ja gh4 ostettu erikseen...

Xbox 360 Live:n Marketplaceen on tullut ilmanen Guitar Hero Metallica demo jossa biiseinä Sad But True, Seek and Destroy, Queenin Stone Cold Crazy ja joku Alice in Chainsin kipale. Voi soittaa kaikilla soittimilla ja yksin sekä bändinä.

Onko porukka täällä modaillut yhtään omia rumpujaan?

Olen katsellut tällaista pedaalia:
kick_rocker1.jpg

Hinta olisi 70 dollaria, mutta toimituskulut melkein tuplaisivat kokonaishinnan, mikä tekee pelkästä pedaalista melko kalliin.

Kaiken lisäksi kalvo olisi vaihdettava, koska paketissa tuleva on aivan liian äänekäs. Vaihtokalvoja olisit toki mahdollista saada suht edullisesti, esim.:
top_M.jpg

Onkohan Euroopassa kukaan kehittänyt samanlaista liikeideaa? Jenkeissä näitä on muutama ja luulisin, että kauppa käy kohtalaisesti.

Ai niin, tuollainen setti pitäisi tulla ensi viikolla kotiin :)

Laitahan sitten kommenttia kun on asennus tehty. Itseäkin kiinnostais kovasti tuo upgrade, jos sillä saisi tuota pauketta ja räminää yhtään hiljaisemmaksi.

No on kyllä huomattavasti hiljaisemmat. En usko, että nykyinen hakkaaminen kuuluu enää ainakaan niin selvästi naapuriin kuin aiemmin, jos ollenkaan. Mukavaa tässä on myös se, että nyt rummut rekisteröivät jokaisen iskun. Aiemmin kappaleet mitkä ovat sisältäneet nopean virveli ja hi-hat-kompin (esim. Metallican Shortest Straw)ovat olleet mahdottomia soittaa kosketusongelmien vuoksi. Nyt biisi meni hardilla hienosti läpi. Rummut palauttavat tai pomppaavat kalvolta huomattavasti paremmin mikä helpottaa myös soittamista.

Ulkonäöltään nuo vähän näyttävät siltä, että ne olisivat kasattu kiireellä, niin kuin käsittääkseni ovatkin. Kuitenkin tärkeintä on, että toimivat.

Asennuksessa kannattaa olla varovainen etenkin johtojen ja liiman kanssa. Kokoaminen kysyy myös kärsivällisyyttä mikä mulla alkoi ainakin loppumaan. Jos meinaat tilata, niin suosittelen ottamaan varauksella heidän lupaamansa toimitusajat. Itse olin ennakkotilaajien joukossa ja toimitusaika venähti reilun kuukauden yli heidän lupaamansa ajan. Myös tulli kannattaa muistaa, he rokottavat alvin (22% kokonaishinnasta toimituskuluineen. Jos hinta kiipeää yli 150 euroa, niin kuin nykyinen hinta käsittääkseni nousee, alvin lisäksi tulee 3%:n lisäkorotus).

Nyt olen kuitenkin tyytyväinen kun olen vihdoin päässyt soittamaan.

Ai niin, luin myös että kandee hommata nailonkärkiset kapulat. Säästävät rumpujen pintaa, mikä on kuitenkin vaihdettavissa. Pinnan pitäisi kuitenkin kestää.

äsken koittelin tossa gh metallicaa ku saapui toinen pedaali. Voi luoja on siistiä tuplilla vetää mut harmi ku metallican rummut on sellast kikkailua et ei pysy kädet mukana. älytönt fillii kokoaika.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom