GTA San Andreas Vs Iv

Mun mielestä ne SA:n randomit jengitappelut oli aivan hirveää paskaa. Aina ku olit jotain yrittämässä tehdä niin eikö jossain puolella maailmaa alkanu joku jengisota jossa piti käydä ampumassa muutama vihulainen. Keskeytti aina kaiken tekemisen ja ainakin minua se lähinnä ärsytti. Auton tuunausta jäin hieman kaipaamaan SA:sta, kuin myös vaihtelevampaa pelialuetta, mutta kyllä minusta kokonaisuutena IV vie voiton pelattavuuden, fysiikan, grafiikan, juonen, ja tunnelman puolesta. En oo tosin vielä IV:tä loppuun pelannu, mutta parinkymmenen tunnin huiskimisen perusteella tuntuu tältä.

Todella odotan myös mitä keksivät tuleviin GTA-julkaisuihin.. Kaikkea kivasti lisää entistä komeampana.

Itse olen pettynyt tuossa GTA IV:ssä moneenkin asiaan, tietokoneversio kyseessä.

- Helikopterilla lento on huonosti toteutettu.
- Puolikkaan perään ei saa kärriä! Olin ERITTÄIN pettynyt koska tämä ei onnistunut:D.
- Lentokoneella ei voi lentää.
- Ei reunapehmennyksiä. Varsin tökerön näköinen.
- Saisi olla enemmän pelialuetta.
- Liian vähän erilaisia aseita. Olisi ollut suotavaa suoltaa kunnon ase-arsenaali käsille, äänenvaimennettu asekkin puuttuu.
- Poliiseista ei ole vastusta.

- Poliiseista ei ole vastusta.

Tuo on kyllä totta. Poliisit saa aika helposti karistettua kannoilta. Menee vaan sen niiden etsintäalueen ulkopuolelle, pysähtyy ja se on siinä.

Tänään kun oli tylsää nelosessa, niin kiipesin yhen saakelin korkean tornin (ei siis pilvenpiirtäjä) päälle. Aloin sieltä snaippailemaan ihmisiä ja heittelin kranaatteja alas. Kohta tuli paikalle gestat ja kattelin sieltä tornista kun ne alko tulla tikkaita ylös. Aina kun skoude oli juuri pääsemässä tasanteelle, niin ei muuta kun tulta munille! Kiva oli katella kun ne tippu sieltä alas. Helikopteritkin oli helppo hoidella, kun ne tuli siihen tornin viereen leijumaan. Kiikarikiväärillä pilottia päähän jo koko höskä putoaa.. :dance:

Lopulta kävi tylsäks ja hyppäsin ite alas sieltä :david: (ja kuolin). Hyvä kun olin jo kuolleena niin gestat vaan huutelee siinä ympärillä "You're surrounded!" Eivät vissiin tajunnu että oon jo kuollut, tai sitten vaan pelasivat varman päälle.:D

Mutta kun tuotakin vertaa San Andreakseen, niin siinä oli mun mielestä poliisi paljon pelottavampi vastus. Varsinkin hekoja oli pirun vaikea pudottaa esim. rynkyllä.

Pidän kyllä tässä asiassa enemmän nelosesta kuin SA:sta.

Mutta kun tuotakin vertaa San Andreakseen, niin siinä oli mun mielestä poliisi paljon pelottavampi vastus. Varsinkin hekoja oli pirun vaikea pudottaa esim. rynkyllä.
Aiemmissa osissa poliisit ajoivat huomattavasti aggressiivisemmin, mikä oli mielestäni hyvä asia. Snipulla helikopterien pudottaminen oli tosin San Andreaksessakin tosi helppoa. Yksi laukaus pelaajaa kohti tulevan helikopterin pääroottorin juureen riittää siinä pudottamaan helikopterin.

jatketaas oftopiccia vielä hetki. Onko saints row 2 parempi kuin 1? Ainakin ykkönen oli aika järkytys gta iv:n jälkeen....

Lyhyesti.. On.

San Andreas oli parempi imo, mutta Saints Row II on parempi kuin San Andreas ;)

Teidän on pakko pelata tuota GTA IV:tä jollain pikkuruudulla (ja paskoilla grafiikoilla?), koska PS3 yhdistettynä isoon littutv:hen on kyllä helvetin siisti kokemus. Ja grafiikat siis 24p. PS3:lla ei mitään nykimisiä.

GTA IV

++++ GTA IV:ssä oikeasti keskitetty tuohon ajamiseen ja autoihin. Grand Theft Auto. Back to basics, tätä olikin odotettu.++++
+Grafiikat (taisin jo mainita). Autot menee siististi paskaksi ja mm. luodinrei'ät cool.
+Pelaajan hallinta on ainakin PS3:n ohjaimilla näppärää, samoin ajaminen ja tuo paljon parjattu helikopterilla lentäminen.
+Burnoutteja hauska vääntää varsinkin Dukesilla tai SuperGT:llä, Sultan RS myös hauska turboineen (ja hukkaportin äänineen).
+Hyvä juoni ja mahdollisuus olla joko enkeli tai demoni.

- Ei minigunia
- Ei harrieria
- Pelialue olisi saanut olla vieläkin laajempi.

San Andreas

+ Hekolla lentäminen kieltämättä astetta paremmin toteutettu, samoin Harrier oli nice.
+- Ok grafiikat.
+ Minigun

- Juoni aika perseestä
- Lisätehtävät (jengisodat ym.) eivät napanneet yhtään.
- Tuunaaminen toteutettu aika huonosti

Komppaan aiempaa kirjoittajaa, että GTA 3 oli helvetin hyvä. IV jatkaa mielestäni samalla linjalla, mutta kaikkea on vähän hiottu. Vice Cityssä se fiilis oli tosiaan mukava, en pistäisi pahitteeksi jos GTA V:ssä oltaisiin taas Vice Cityssä.

Hajotkaa niihin PC-versioihinne... ;)

Vice City GTA4:n teknillisellä toteutuksella ja San Andreaksen laajuudella ois aika kova peli.

Hajotkaa niihin PC-versioihinne... ;)
Hajoisin jos olisi. Taitaa tosiaan olla aika huonosti optimoitu peli pc:lle. Tosin pleikkarillekaan en tota ikinä ostaisi. Syy on ohjaimissa. Tietokoneella on hiiren ja näppiksen kanssa vain niin paljon parempi pelata kuin pleikkarin, tai minkä vain pelikoneen ohjaimella. En totu siihen varmaan ikinä.

Itse aiheeseen en voi paljoa ottaa kantaa, koska GTA IV:stä on noin parin tunnin kokemus. SA:sta taas noin parin miljoonan tunnin kokemus.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Hajoisin jos olisi. Taitaa tosiaan olla aika huonosti optimoitu peli pc:lle. Tosin pleikkarillekaan en tota ikinä ostaisi. Syy on ohjaimissa. Tietokoneella on hiiren ja näppiksen kanssa vain niin paljon parempi pelata kuin pleikkarin, tai minkä vain pelikoneen ohjaimella. En totu siihen varmaan ikinä.

Olin ite aivan samaa mieltä aiemmin, kaikkia aikaisempia osia pc:llä pelanneena. Tuli sitten kuitenkin hommattua xboxi ja gta4 siihen, pienen totuttelun jälkee alko sujua varsin hyvin ja oon jo melkee sitä mieltä että gta:ta on parempi pelata konsolilla kun koneella :) Toki fps:sät on paljo parempii mäiskii näppiksellä ja hiirellä, mutta gta on kuitenkin paljo muuta ku sitä perus räiskettä, autolla ajeluu ja juoksentelua on paljon sekä tulitaistelut on hieman erilaisii ku fps räiskinnöissä.

Itse topikkiin, kyllä toi nelonen on aiempia osia huomattavasti parempi IMO. Jotain huomioita:
Autojen ja ihmisten vahinko/fysiikkamallinnus alkaa olee jo kaunista katseltavaa, vanhat gta:t...no joo, tiedätte kyllä :D
Autojen käyttäytyminen on paljon realistisempaa, alussa yllättyi ku aiemmista osista tutut kässärikäännökset ei enää nii helposti onnistunutkaan. Nyt on todella eroja autoissa, esim. vaativaa takaa-ajo tehtävää varten kannattaa ettiä jostain kunnon urheiluauto kun siinä on perus perhevolvoon huomattava ero. Ei oo ajaminen kuitenkaan liian vaikeeta pienen treenin jälkeen, joka on IMO aika oleellista gta:ssa.
Tulitaistelut suojautumisineen ja tähtäyssysteemit on varsin toimivaa settiä, tiedä sitten onko pc versiossa eri sydeemit. Nyrkkitappelut on kans siistejä, kunnon myllyä jonkun kymmenen äijän kanssa :D +ne räjähdykset :kuola:

Gta Sa:ssa oli kyllä näitä siistejä yksityiskohtia, esim bodaus, jengitaistelut jne. Eiköhän niitäkin saada tuleviin osiin vielä, eiköhän rockstarilla sen verran taktikoitu ettei laitettu kaikkia herkkuja vielä peliin mukaan.

Olin ite aivan samaa mieltä aiemmin, kaikkia aikaisempia osia pc:llä pelanneena. Tuli sitten kuitenkin hommattua xboxi ja gta4 siihen, pienen totuttelun jälkee alko sujua varsin hyvin ja oon jo melkee sitä mieltä että gta:ta on parempi pelata konsolilla kun koneella :) Toki fps:sät on paljo parempii mäiskii näppiksellä ja hiirellä, mutta gta on kuitenkin paljo muuta ku sitä perus räiskettä, autolla ajeluu ja juoksentelua on paljon sekä tulitaistelut on hieman erilaisii ku fps räiskinnöissä.

Itse topikkiin, kyllä toi nelonen on aiempia osia huomattavasti parempi IMO. Jotain huomioita:
Autojen ja ihmisten vahinko/fysiikkamallinnus alkaa olee jo kaunista katseltavaa, vanhat gta:t...no joo, tiedätte kyllä :D
Autojen käyttäytyminen on paljon realistisempaa, alussa yllättyi ku aiemmista osista tutut kässärikäännökset ei enää nii helposti onnistunutkaan. Nyt on todella eroja autoissa, esim. vaativaa takaa-ajo tehtävää varten kannattaa ettiä jostain kunnon urheiluauto kun siinä on perus perhevolvoon huomattava ero. Ei oo ajaminen kuitenkaan liian vaikeeta pienen treenin jälkeen, joka on IMO aika oleellista gta:ssa.
Tulitaistelut suojautumisineen ja tähtäyssysteemit on varsin toimivaa settiä, tiedä sitten onko pc versiossa eri sydeemit. Nyrkkitappelut on kans siistejä, kunnon myllyä jonkun kymmenen äijän kanssa :D +ne räjähdykset :kuola:

Täysin samaa mieltä. Itsekin pitänyt aiemmin konsoleita osaamattomien pelikoneina, mutta kyllä mieli muuttui. Tuo PS3:n ohjain sopii GTA IV:hen ihan helvetin hyvin. En todellakaan halua enää pelata mitään GTA:ta näppis+hiiri-yhdistelmällä. YÖK. :D

iv:n tähtäyssysteemi on jo periaatteeltaan (ja toimivuudeltaan) sellainen että se saisi olla kaikissa peleissä joissa räiskitään. Hiiri + näppis - tyylinen tähtäily tateilla on kyllä syvältä.

Ainoo hyvä mitä oon tässä uusimmassa huomannu on grafiikka (aika selvä juttu), kunnon fysiikka ja vahingonmallinnus, eipä muuta.
Tehtävät kusee koska se on aina sitä samaa ja eipä ole muuta tekemistä kun ajella ihmisten päältä ja katella miten lentelevät ja tuhota kaupunkia.

GTA SA:ssa taas on kaikenlaista salia missä se kunto nousee, tuunaus, tehtävät vie mukaan ja yleisesti kiinnostavampi ympäristö, ainoa mistä voi haukkua on autojen kauhea ohjattavuus ja käyttäytyminen ja tekoäly, jota ei ole paljon uusittu nelosessa.

Melkeen tuntuu että nelonen on päivitys graafisesti ja lisätty joku paska havok fysiikka ja läntätty uusi kaupunki ja heitetty hyllyihin ja kaikki ostavat kun näkevät uuden kansikuvan ja GTA siinä, hieno peli mutta sisältä kusee kaikinpuolin.

GTA SA on paras tähän mennessä, mielummin pelaisin tuolla nelosen moottorilla uudestaan SA:n

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom