Grilli-tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja abine
  • Aloitettu Aloitettu
Joo näin kesän sarastaessa, kysyn teiltä mikkä on tämän kesän kuumimmat grilli-tuotteet?

Omat suosikit:
1. Käristemakkara
2.marinoidut naudanlihapihvit
3.maissit (kokonaiset)

Saatana ku tekee mieli jo kunnon kyrsää, mutta ei oo varaa paljoa mätätä kun pitäis rannallekki kehdata mennä.

Joo no kertokaa omat suosikkinne, ja suositelkaa jotain helppoa ja terveellistä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Avasin tuossa viikko sitten iteki grillikauden ja oon nyt pari kertaa grillannu semmosia vartaita, mihin oon laittanu kanan rintafilettä paloteltuna, paprikaa ja tomaattia. Oon käärässy kananfileen palaset vielä pekoniin, niin kylläpäs on gutaa. Kaikki palaset marinoin semmosessa valmiissa marinaadissa, sitruunan mehussa, soijakastikkeessa ja valkosipulissa.

Siihen kyytipojaksi paistaa vielä folion sisässä perunaa. Kun nyt tarkemmin ajattelee, niin eipä noi vartaat ainakaan sieltä epäterveellisimmästä päästä ole, vaikka eihän sen grillaamisen tarvi niin terveellistä ollakkaan. :kuola:

Pirkan grillimix - kanaa siis.

Mun suosikki on kasler. Vappuna kokeiltu uusi herkku oli myös grillatut herkkusienet, joihin tulee sisälle juustoa (homejuustoa, jos tykkää, omiini laitoin koskenlaskijaa) ja ympärille puolikas pekonisiivu. Oli muuten hyvää! ... Ai niin, sä kysyit jotain helppoa ja terveellistä... :D

Kasvis- ja kana/kalkkuna vartaat... NAM :kuola:

Kasvisvartaisiin mm. paprikaa, sipulia, kesäkurpitsaa, ananasta, minimaissia, herkkusieniä ja mitä nyt ikinä mieli tekee.

Ja noihin siiveikkäisvartaisiin palottelen filepiffistä (joko valmiiksi tai itse marinoidusta) kuutioita, ja eikun "tulille".
Ja hiillosfoliopotaatit on kans hyviä, ja semmoset suikaleperuna+aurajuusto nyytit, ja grillattu ruisleipä ja... :hyper:

Edit: ja ympäri vuoden menee pitkulaista kalkkuna Tulikukko 3% nakkimakkaraa.. kyseisen tuotteen lemu on jo pinttynyt meidän mikroon ikuisiksi ajoiksi.

Hornetit on sika hyviä ja tietysti makkaraa jotain juusto/muuta maustettua makkaraa!!!

Vartaita olen suunnitellut että pitäis tehdä mutta ei ikinä ole jaksanu!
Jos jollain on joku tosi hyvä varras mättö niin pistä kehiin!

Edit: Kokonaiset maissit on kans tosi hyviä kun voitelee ne heti grillauksen jälkeen voilla ja sit nasauttaa aromisuolaa päälle! :hyper:

Emmah sanoi:
Vappuna kokeiltu uusi herkku oli myös grillatut herkkusienet, joihin tulee sisälle juustoa (homejuustoa, jos tykkää, omiini laitoin koskenlaskijaa) ja ympärille puolikas pekonisiivu. Oli muuten hyvää!
Henkilökohtainen suosikkini. Juustot jätän pois (no jos joku näitä tarjoaa ja juustoa on sisällä, niin syön kyllä mutta...), ja laitan hiukan voimariinia tilalle. Ja sitä pekonia laitetaan kunnolla. :kuola: Vielä jos sais grillin tohon kämpän parvekkeelle, niin kaikki olisi täydellistä. Täytyy varmaan vaan hommata sienet ja pekonit valmiiksi ja tunkea joskus porukan mukaan, kun pitävät pippaloitaan tuossa pihan grillikatoksessa.

Pihvit, pihvit ja PIHVIT !!! I just love MEAT in the form of beef !

Kesällä on mugsu grilliä !

vilma-liina sanoi:
Edit: ja ympäri vuoden menee pitkulaista kalkkuna Tulikukko 3% nakkimakkaraa.. kyseisen tuotteen lemu on jo pinttynyt meidän mikroon ikuisiksi ajoiksi.

Nämä löysin itsekkin yksi päivä kaupasta ja sen jälkeen olen ostanut niitä jo monta pakettia. Tosi hyviä!

8Balls sanoi:
Pihvit, pihvit ja PIHVIT !!! I just love MEAT in the form of beef !

Kesällä on mugsu grilliä !

Täällä kans... Eli naudan tai härän pihvit. Myös kana ja kalkkuna menee ja lohijutut...

Ja possua toisinaan

Sipulia, paprikaa, herkkusieniä, maissia, kesäkurpitsaa, lohta(savustan myös), possua marinoituna, kanaa, hampurilaisia lapsille, makkaraa...ja ruisleipää.

Oikein kun herkutellaan, niin vartaita tulee tehtyä. Naudan ulkofilettä, possun sisäfilettä, maissia, paprikaa, kirisikkatomaatteja, herkkusieniä ja näihin sitten sopiva marinadi jossa reilusti valkosipulia (emännän hommia tehdä se). :kuola:

Ja sitten muutan makkaraa, noi vilhelmit ja kabanossit eri makusina on loistavia. :kuola:

jumalauta täytyy kohtaa lähtee tuikkaan tuli grilliin...ei saa kiusata toista kun yrittää kiristellä kesäksi.... :kuola:
kaikki naudat on hyviä, härät ihan saatanan hyviä :5: kokeilkaa joskus pistää karitsaa parillalle (tarkoitus on vain antaa ruskea väri) sen jälkeen tunkea valkosipulin paloja joka puolelle lihaa. Sitten koko höskä astiaan ja uuniin miedolla lämöllä paistaen noin 2h...aijai ku tulee hyvää.. :D

Pistäkää lisää grilli reseptejä! :thumbs:

Suosittelen

Kokeilkaa myös tätä juomaa kesähelteisiin takaan että ei jätä pulaan :)

4 dl vesimelonia kuutioina
4 dl mansikoita
1 dl sokeria
½ dl sitruunan mehua
1 dl jäämurskaa

Sekoita kaikki aineet jäämurskaa lukuun ottamatta tehosekoittimessa, monitoimikoneessa tai sauvasekoittimella. Lisää jäämurska joukkoon ja kaada juoma kauniisiin laseihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom