Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varsin kärkkäästi ja provokatiivisesti Tonon tuon ilmaisee, mutta on siellä jotain pointtiakin pohjalla. BJJ on lyhyen historiansa aikana kisamuodossaan tullut todella kauaksi juuristaan.
En ehkä asiaa itse aivan tuolla tavalla sanoittaisi, kun ei varmaan missään kamppailulajissa lähtökohtaisesti ole tarkoitus toista hajottaa, vaikka kuristusta, lukkoa tai tyrmäystä haettaisiinkin, mutta hieman tuota "pussification"-ilmiötä siellä on tapahtunut BJJ:n puolella.
Joo, paljon on tällaista ja tässäkin toki on seurakohtaisia eroja varmasti. Lisäksi seuran sisällä on eri treeniporukoita, joista osa ottaa hyvin lunkisti ja osa kovaa. Kuitenkin jos vertaan bjj-treenejä esim. kreikkalais-roomalaisen paini treeneihin, ovat ne keskimäärin paljon vähemmän ns. verenmaku suussa tehtyjä.Bjj:n lifestyle-meininki on varmasti vaikuttanut tuohon. Sen mitä olen bjj-treeneissä käynyt, en ole kertaakaan ollut sellaisissa treeneissä, jossa tulee paha olo. En tarkoita, etteivätkö sparrit kävisi kuntoni päälle, mutta mitään varsinaisia rääkkitreenejä en ole kokenut.
Joo, paljon on tällaista ja tässäkin toki on seurakohtaisia eroja varmasti. Lisäksi seuran sisällä on eri treeniporukoita, joista osa ottaa hyvin lunkisti ja osa kovaa. Kuitenkin jos vertaan bjj-treenejä esim. kreikkalais-roomalaisen paini treeneihin, ovat ne keskimäärin paljon vähemmän ns. verenmaku suussa tehtyjä.
Toki lajien luonne on myös hyvin erilainen, kun toisessa voi ottelun aikanakin päästä välillä hieman hengähtämään ja toisessa ei.
En osaa sanoa muihin lajeihin verrattuna, mutta ite oon vetänyt brassijujutsun kisaryhmän treenejä.Millaisia eroja olette huomanneet käytännössä?
Osaako joku selittää mitä tässä tapahtuu? En tiedä kunnolla mitkä säännöt kyseessä, mutta tuomarointi vaikuttaa sangen omituiselta.
Helposti tulkittavissa collar tie -hauksi.Mustahousuinenhan löi ensin avarilla, mihin valkohousuinen vastasi omalla avarilla. Jos avarin lyöminen on sallittua, niin miksi valkohousuinen diskattiin?