Grafiikkakiihdytin kusee, mikä avuksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jansq-
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
35
Eli mulla on koneessa semmonen ongelma, että aika ajoin kone joutuu nollaamaan näytönohjaimen, koska se ei vastaa grafiikkakiihdyttimen signaaleihin/grafiikkakiihdytin ei lähetä niitä signaaleja. Kohtalotovereita? Tahi vain ihmisiä jotka tietäisivät vastauksen pulmaan? Ei tuo nollaus itsessään niin vituttava, mut joskus se ei onnistu ja näyttö sammuu -> joutuu buuttaamaan koneen, jotta sen saa takaisin päälle.

E. apua, en osaa edelleenkään ilmoittaa asiaani selvästi, eli nollauksen tapahtuessa näyttö sammuu(näytönohjain kun bootataan) , jos nollaus onnistuu, näyttö käynnistyy uudestaan, jos nollaus ei onnistu, näyttö sammuu, eikä siis lähde enää päälle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joku ohjelma tuolla niitä valvoo, emolevyn mukana tullut, eli luulisi olevan, mutta 100% varma en niistä ole.

Mun koneessa emo ja näyttis ei aikoinaan sopinu yhteen ja oireet oli samantapasia kuin sun koneessa. Joskus ne vehkeet ei vaan toimi yhdessä vaikka pitäs. Ongelmani korjaantui kun vaihdoin emon toiseen. En tosin uskalla varmaksi sanoa että sulla syynä olisi vehkeitten yhteensopimattomuus.

Perhana voiskoha se sitte olla siitä kiinni. Sitä ei nimittäin todennäkösest oo ees tarkistettu että sopiiks nää yhtee, prossu ja emo vaan katottii, näin muistelisin. Pitääpi tarkistaa.

Jansq- sanoi:
Joku ohjelma tuolla niitä valvoo, emolevyn mukana tullut, eli luulisi olevan, mutta 100% varma en niistä ole.

Ohjelmat saattavat välillä kusta pahasti silmään joten paras keino on aukaista koppa ja testata kuinka lämmin näytönohjaimen siili on. Jos se on tulikuuma niin vika voi olla silloin jäähdytyksessä. Tekeekö se tuota kaatuilua vain peleissä vai myös windowsissa? Onko se aina tehnyt tuota vai onko vika tullut vasta viimeaikoina?
Vähän tarkempi selostus vikatilanteesta helpottaa diagnoosissa :)

Jansq- sanoi:
Eli mulla on koneessa semmonen ongelma, että aika ajoin kone joutuu nollaamaan näytönohjaimen, koska se ei vastaa grafiikkakiihdyttimen signaaleihin/grafiikkakiihdytin ei lähetä niitä signaaleja. Kohtalotovereita? Tahi vain ihmisiä jotka tietäisivät vastauksen pulmaan? Ei tuo nollaus itsessään niin vituttava, mut joskus se ei onnistu ja näyttö sammuu -> joutuu buuttaamaan koneen, jotta sen saa takaisin päälle.

E. apua, en osaa edelleenkään ilmoittaa asiaani selvästi, eli nollauksen tapahtuessa näyttö sammuu(näytönohjain kun bootataan) , jos nollaus onnistuu, näyttö käynnistyy uudestaan, jos nollaus ei onnistu, näyttö sammuu, eikä siis lähde enää päälle.

Laita fastwrite poi päältä, jos ei toimi laita vpu recovery pois päältä, jos ei toimi kokeile eri ajureita, jos ei toimi vika varmaan lämmöissä. Mul oli ihan sama ongelma vähän aikaa sitte ja ajureiden vaihtaminen catalyst 4.9 versioon auttoi.

Laffer sanoi:
Tekeekö se tuota kaatuilua vain peleissä vai myös windowsissa?

Yleensä se tulee vaan pelatessa, tai muuten jotain "vaativampaa" jutskua säätäessä, mut esiintyy ajoittain myös ihan wintoosassakin.

Jansq- sanoi:
Yleensä se tulee vaan pelatessa, tai muuten jotain "vaativampaa" jutskua säätäessä, mut esiintyy ajoittain myös ihan wintoosassakin.

koititko noita mun antamii neuvoja? koska mulla oli ihan sama ongelma ja korjaantui noilla menetelmillä.

Kokeilen tota ajurien vaihtamista jahka löydän sen levyn millä nuo ovat. Siihen asti tuskailen ton VPU R. kanssa, kun ei nuo toimineet nuo aiemmat neuvot. Eli ajurilevyä kyllä etsitään. :)

En tiedä jäikö multa nyt jotain ymmärtämättä, mutta uusimmat ajurit löytyvät netistä. Yleensä ajurilevyt voi jättää suoraan hyllyyn pölyyntymään tai kipata roskikseen.

Oman kokemuksen mukaan uudemmat Katalystit tuntuu nollaavan Jedi Academya ainakin aika useasti. Vanha peli toki mutta mun suuresti rakastama Battlezone 2 pyörii todella mukavasti, joka on vielä vanhempi peli. Vice city taas ei ole koskaan kaatanut konetta...

Kyllä se kaatuilu voi pelistäkin johtua.

Toimii, ainakin toistaiseksi, kiitos Nyyrikille ajurivinkistä, en ihan äkkiä ois ite tajunnu sitä. :) Ja kyllä ne toki löytyy ne ajurit netistä. En vain tuollaisia tykkää netistä hakea kun on traumoja viime hakureissusta (kone täysin jumiin, kovalevy paskaks asti yms. kivaa).
Ja kiitos tietenkin myös kaikille muille aikaansa ja pientä vaivaansa uhratessaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom