Good morning alias julle

Ei kai lonkkakulma, kun jullessa kai oikeastaan kaikissa tyyleissä työnnetään sitä lantiota ja takapuolta taakse, joten kai se lonkkakulma voi silti olla vähän mitä vain?

Kai se 90 yleensä tarkoittaa sitä, että selkä olisi lattian suuntainen?

Ei piru, nyt vasta tajusin mitä jto tarkoitti tuolla "taittokulmalla". Siis selän kulma ala-asennossa suhteessa pystysuoraan. Eli yli 90 astetta olisi silloin selkä alle vaakatason, paitsi jos pystysuora on 180 astetta ja siitä lasketaan selkää kohti nollaa. Silloin yli 90 astetta on vaakatason yläpuolella...

Ei oo helppoo siis tietää, mitä kukin tarkoittaa milläkin asteluvulla

Pitää mollata koko liikettä.
Olen parhaillaan tehnyt 5*300kg+vyö varusteena ja mave/kyykkyyn ei vaikuttanut
millään tavalla. Parhaiten omasta mielestä hyöty havaittavissa kun tekee palauttavana mavelle/kyykylle.

Pitää mollata koko liikettä.
Olen parhaillaan tehnyt 5*300kg+vyö varusteena ja mave/kyykkyyn ei vaikuttanut
millään tavalla. Parhaiten omasta mielestä hyöty havaittavissa kun tekee palauttavana mavelle/kyykylle.

Huh huh.. 300kgx5? Kukas voimamies tämän nimimerkin takana on..:rolleyes:

huhuhh tosiaan, jos tekee jullea 300 kilolla, niin onko mave jo yli 500 kg? ite oon joskus tehnyt muutamalla kymmenellä kilolla apuliikkeenä, enimmillään liekö ollut vajaita julleja jotain 180 kg. yleensä kymppejä ja ainakin kutoseen pitäisi päästä.

Kukaan normijamppa ei tee kovinkaan syvää jullea 300kg:lla. Sellasta pientä nytkyttelyy voi kyl tehdä.

:offtopic:youtubesta löytyy Murtomäen 400kg julle. Tollasis romuis täytyy ol jo ruutii ettei mee koko kaveri katki...

Pari kysymystä jullesta.

-Mitä liikettä tuo tavallaan korvaa, tai mitä liikettä se on lähimpänä?
-Miten tuon sijoittaa ohjelmaan, esim 4-jakoiseen? Jalkojen vai alaselän kaveriksi?
-Ilmeisesti liike käy eniten alaselkään, takareisiin ja pakaroihin, millä tuota voi tuunata että saisi enemmän esim takareisiin ja pakaroihin?
-Missä vaiheessa treeniä tuo tehtäisiin, ennen vai jälkeen isompien liikkeiden? [kyykky, mave, sjmv, ...] Ennen kai?

Kiitos näistä :worship:

- ei korvaa, vaan toimii hyvänä apuna mm. kyykylle ja vedolle.
- alaselkä-takareisitreeneihin.
- aina se alaselkään nappaa. pidä selkä aina kunnon kaarella, ei köyryllä, niin takareidet tykkää,
- voi tehdä monessakin paikassa käyttötarkotuksesta riippuen. pää-, apu-, body-, kuntoutusliike...

Joo oli jos teen 4-jakoisessa jaolla:
-Rinta, hauis, forkut ja selän kevyesti
-etureidet, pohkeet, alaselkä ja takareidet ja vatsat kevyesti
-ojentajat, olkapäät ja vatsat
-selkä, takareidet ja pohkeet sekä etureidet kevyesti.

Kyykkypäivänä (tuo toinen kohta) voisin ottaa kyykyn jälkeen jullea koukistuksien ja selänojennuksien tilalle?

no riippuu ihan mitä jullella haet. kyykyn avuksi se sopii hyvin. pohkeet nyt jonnekin lopputreeniin... jos voimaa treenailet.

Jos ajatellaan, että käyttäisi jullea bodyliikkeenä, niin mitä asioita, jos mitään, siinä pitäisi ottaa huomioon? Kiitos jo etukäteen.

bodyliikkeenä se ei mun mielestä ole niin hyvä kuin sjmv, mutta periaatteena käy ihan normaalit systeemit eli toistomäärät ylemmäs sinne 6-12 paikkeille.

Back
Ylös Bottom