Golf

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crocop
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Juhannuskisassa toinen sija. 82 lyöntiä "pikku" pöhnässä. Hyvin meni vaihteeksi

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ite sain kans eilen green cardin ja kävin sitte heti pelaamassa 9 reikää. Kuten arvata saattaa se ei mitenkään kauheen hyvin menny, mutta sain mä sentään lyötyä yhen parin :D

Tuli hankittua sit "täyssetti" mailoja (i6-9, puu3, hybridit 22deg ja 25deg sekä putteri).

puolikkaita oli 1kpl jälellä ja nekin vääränkätiselle.

eilen tuli 9 kierrettyä, lyöntejä varmaan 100 :D hybrideillä löin ekan lyönnin ikinä tiiauspaikalta ja sen jälkeen pelasin raudoilla (ja meinasin myös muutaman seuraavankin kerran unohtaa hybridit)

tänään rangella alko päästä hybridien kanssa sinuiks. Paljon vaikeempia kuin rautamailat mutta onnistunut lyönti on hiton kevyt ja pitkä. Rangella pitäis käydä kyllä vielä tosi monesti noiden kanssa ennenkun uskaltaa availla niillä kovin ahtailla väylillä :D

puumailan käyttöönottoon mennee vielä vuosia :D

putteri alkoi pikkuhiljaa tuntua omalta ja viimeisellä reiällä meni jo griiniltä 2 putilla helposti sisään vaikka alkureijillä kului 3-8 puttia per griini.

pikkuhiljaa.... Tykkään kyllä kovasti pelata.

pidetääs tätä elossa.

aika monta kertaa tullut paikallinen ysi kierrettyä ja nyt alkaa olla se piste että pitäis mennä lähipeliä hakkaamaan joku kerta ihan tosissaan harjoitusmielessä. ongelmana isommilla raudoilla svingin taakseviennin pituuden arviointi plus voima. liian vähän vaan lyöntejä alla niillä. (taaksevientiä lyhentämällä parani huomattavasti onnistumisprosentti rautalyönneissä)

hybridilyönnit alkaa mennä jo melkeen rutiinilla ja suuntaongelmakin johtui pelkästään siitä että stanssi oli liian "edessä" eli piti laittaa pallo ihan vasemman jalan juureen (pelaan siltä normaalilta puolelta) niin rupes menemään suht tarkasti pallot sinne minne tarkoituskin on. onneks tulee kierrettyä huomattavasti taitavempien ihmisten kanssa yleensä niin löytyy aika äkkiä virheet.

lisäks hommasin vielä rautaviitosen ja tyttöystävältä nelosen lainaan. yllättävän hyvin korvaa 25 asteen hybridi pienemmät raudat mutta ei täysin.

jos vielä joku päivä kiertäis niin hyvän kierroksen että kehtais lähettää tuloskortin niin sais tasotusta alemmas :D sitä odotellessa..

Oisko jollakin antaa vinkkiä aloittelijalle... Eli tarkoitus olisi hankkia setti ja kysymys kuuluukin mikä on hyvä? Onko mailoilla paljon eroa ja näkyykö erot suoraan hintalapusta? Ei tekisi mieli sijoittaa välttämättä kovin montaa sataa settiin jos kiinnostus sit lopahtaakin mutta olisi kuitenkin kiva jos setissä olisi useampi maila, että pääsisi kokeilemaan muillakin kuin pelkällä yhdellä raudalla ja putterilla. Mistä noita settejä kannattaa pääkaupunkiseudulla käydä kattelemassa? Nythän on alennusmyynnitkin menossa...

Oisko jollakin antaa vinkkiä aloittelijalle... Eli tarkoitus olisi hankkia setti ja kysymys kuuluukin mikä on hyvä? Onko mailoilla paljon eroa ja näkyykö erot suoraan hintalapusta? Ei tekisi mieli sijoittaa välttämättä kovin montaa sataa settiin jos kiinnostus sit lopahtaakin mutta olisi kuitenkin kiva jos setissä olisi useampi maila, että pääsisi kokeilemaan muillakin kuin pelkällä yhdellä raudalla ja putterilla. Mistä noita settejä kannattaa pääkaupunkiseudulla käydä kattelemassa? Nythän on alennusmyynnitkin menossa...

Aloittelija vastaa aloittelijalle. :) Alkuun kannattaa hommata kehäpainotetut rautamailat, antavat osumatarkkudessa anteeksi mutta lyöntien pituus on hieman lyhyempi. Myös varren pituus ja materiaali tulee olla itselle sopiva. Eli kannattaa mennä asiantuntevaan liikkeeseen josta varmasti kysymällä ja kokeilemalla saat hyvän setin mukaan.:thumbs:

Vähän toiseen suuntaan neuvoa täältä - aloittelevana ei aina tuu lyötyä pelkkää palloa, joten ei kannata maksaa ekasta setistä itseään kipeäksi. Ottaisin teräsvartiset raudat niin on vähän parempi haisu backswingissä minne sen mailan on vetänyt. Ennenkuin oma swingi on löytynyt niin on oikeasti koko lailla yksi hailee millä niitä palloja hakkaa. Putteri ja driver on ainakin mulle ainoa mailat, joiden kohdalla olen huomannut isoa eroa erimerkkisten mailojen välillä.

Jos vähänkään haluaa saada rahalle vastinetta, niin kannattaa tilata UK:sta nettikaupasta mailat. Jos epäilyttää niin kannattaa käydä jossain testaamassa eri merkkejä mitä noista kaupoista löytyy. Itse olen käyttänyt Sports HQ kauppaa mutta on niitä monia muitakin. Vielä halvemmalla saa UK:n Ebaysta, myös uusia keppejä. Tuolta jos tilaa mailat niin niistä saa huuto.netissä vielä parin kesän jälkeen kevyesti omansa pois.

Ite maksoin dynatourin setistä 250e alejen jälkeen. Kuulema laadukkaat varret (joku amerikkalainen merkkivalmistaja emmämuista).

jos oot epävarma jatkosta niin puolikas setti riittää varmasti. Pitäis ainakin dynatouri irrota alle kahdensadan suomesta ilman aleja. Eli tuolta sportshq:sta varmasti paljon halvemmalla.

ja loppupeleissä puolikas on melkeen sama kun täys setti, siinä on kaikki mitä alkuun tartteekin. Ite hain moista mutta jykylän kesporttien saldo oli 1kpl vääränpuolisia ja loput junnuille tai naisille jomminkummin.

Golfpörssistä kannattaa myös noita mailoja ja muita golfiin liittyvää tarkastella. Saa halvalla esim. pelilippuja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitäs sanoisitte jos tilaisi tällaisen setin?
http://www.thesportshq.com/ProductDetails.asp?PCLinkID=2225
Hinta nyt ei ainakaan ole paha ja pääsisi harjoittelemaan kaikilla mailoilla. Mitä nyt on tullut pelailtua niin raudoilla jotenkin sujuu kun taas puumailoilla lyömisestä ei tahdo tulla mitään. Miten muuten noi pituudet? Tuolla näyttää oleva 1 tuuman lyhyempikin setti. Ajattelin vain, kun mieheksi olen tällainen hukkapätkä (172 cm).

Toki tuolta voi ehdottaa paremmin sopiviakin settejä. Tuo nyt vain näytti siistiltä ;)

Mitäs sanoisitte jos tilaisi tällaisen setin?
http://www.thesportshq.com/ProductDetails.asp?PCLinkID=2225
Hinta nyt ei ainakaan ole paha ja pääsisi harjoittelemaan kaikilla mailoilla. Mitä nyt on tullut pelailtua niin raudoilla jotenkin sujuu kun taas puumailoilla lyömisestä ei tahdo tulla mitään. Miten muuten noi pituudet? Tuolla näyttää oleva 1 tuuman lyhyempikin setti. Ajattelin vain, kun mieheksi olen tällainen hukkapätkä (172 cm).

Toki tuolta voi ehdottaa paremmin sopiviakin settejä. Tuo nyt vain näytti siistiltä ;)

Ota mieluummin tämä:
http://www.thesportshq.com/ProductDetails.asp?PCLinkID=2505

Raudoissa teräsvarret ja hybridi korvaa pitkät raudat. Pitäisin fiksumpana vaihtoehtona. Varmasti pääsee hyvin alkuun. Pituutesi 172cm on vielä ihan sopiva pituus normaalivartisille mailoille. Yleisesti voisi mahdollisista "swingiongelmista" sanoa että jokaisen swingi sopii paremmin joko puu -tai rautamailoille. Jos raudat (lyhyet) sujuvat parhaiten, kannattaa pidemmillä mailoilla keskittyä perusasioihin eli riittävä etäisyys palloon, pyrkien laajempaan liikerataan ja "lakaisemaan" pallo matkaan. Lisäksi puumailat vaativat enemmän aikaa, yleinen virhe on lyödä kovempaa, kannattaa kuitenkin pyrkiä swingaamaan jokaista mailaa kuin rautaseiskaa. Varsinkin suunnanvaihto yläasennossa on tärkeää aloittaa sopivan leppoisasti että jalat ja lantio pystyvät tukemaan lyöntiä ja päästään puhtaaseen osumaan oikealla liikeradalla. Pallo lentää todella kauas kevyilläkin liikkeillä kun ne ajoittaa oikein ja antaa vipuvarsien ja painovoiman hoitaa tehtävänsä. Eli ei pakottamista.

Itse aikoinaan tuli kovastikin pelattua ja SM-kisoissakin käytyä muutamaan otteeseen. Tasoitus oli parhaimmillaan 0.4, nyt tasan 2, kun aika ei ole viime vuosina enää säännölliseen pelaamiseen riittänyt. Pitääkin järjestää vähän enemmän peliaikaa vaikka väkisin!

Tuon itsekin noista ottaisin jos nyt olisin aloittelemassa pelaamista. Jos mailat tuntuu pätkälle pitkiltä niin ei ole pakko ottaa ihan gripin yläpäästä päästä kiinni. Tällä tavalla ne ammattilaisetkin hakee lyöntipituuksia mailojen välistä.

Täsmälleen sama paketti vaikuttais olevan Supergolfissa 245,- plus postikulut 11,90 - aika tavalla on Suomessa vielä eliittikatetta.

Mikähän siinäki on että rangella kaikki lyönnit lähtee tosi hyvin koko ajan, mutta sitte väylällä tulee monesti niin tyhmiä virheitä. Esim. tänäänki käytiin eka kiertämässä 18 reikää ja harjottelin driverillä avauksia siinä samalla. Aivan liian monta avausta slaissais ihan suoraan oikeelle mettään ja se reikä oli sitä myöten pilalla. Sitte mentiin heti kierroksen jälkeen rangelle lyömään ja siellä en driverillä saanu varmaan yhtään lyöntiä slaissaamaan vaan kaikki lähti suoraan yli 200m.
Tottakai tiiän että vika on ihan korvien välissä vaan, mutta siltiki pistää vaan vituttamaan tommonen.

Mikähän siinäki on että rangella kaikki lyönnit lähtee tosi hyvin koko ajan, mutta sitte väylällä tulee monesti niin tyhmiä virheitä. Esim. tänäänki käytiin eka kiertämässä 18 reikää ja harjottelin driverillä avauksia siinä samalla. Aivan liian monta avausta slaissais ihan suoraan oikeelle mettään ja se reikä oli sitä myöten pilalla. Sitte mentiin heti kierroksen jälkeen rangelle lyömään ja siellä en driverillä saanu varmaan yhtään lyöntiä slaissaamaan vaan kaikki lähti suoraan yli 200m.
Tottakai tiiän että vika on ihan korvien välissä vaan, mutta siltiki pistää vaan vituttamaan tommonen.

Rangella lyödessäsi ei ole paineita ja pystyt suorittamaan rennon swingin hyvällä käsien heilautuksella, jolloin lyönti lähtee "pakottamatta". Kentällä kun pitää osua väylään, ote "kiristyy" ja tulee amatöörien suurin ongelma eli lyönnistä tulee ns "vartalotempaisu", toisin sanoen lyöt kropalla, kädet jäävät jälkeen ja lapa auki ja metsä oikealla kutsuu. Hyvä vinkki on kentällä ottaa hiukan kapeampi stanssi ja keskittyä tunteeseen siitä että kädet aloittavat downswingin ja pyrkiä nimenomaan vapauttamaan mailan lapa rennosti, jolloin vartalo ei pääse eteen blokkaamaan lyöntiä ja ajoitus pysyy parempana.

Ennen juhannusta osallistuin kurssille ja suoritin sen yhteydessä green cardin. Pari viikkoa sitten löytyi edullisesti Wilsonin Ultra MOI täyssetti, joka tarttui matkaan. Olin metsästänyt Wilsonin pro staff puolisettiä, mutta niitä ei löytynyt. Jotenkin joka paikassa myytävät Dynatourit eivät sytyttäneet.

Pari kertaa rangella olen käynyt testaamassa uusia mailoja ja tuntuvat "helpoille", joskin lyönnit voisivat kantaa vähän pidemmälle :) Draiveri tuntuu vähän heppoisalle, enkä usko sen olevan kovin pitkä ikäinen. Enää puuttuu pelikaveri...

Enää puuttuu pelikaveri...
Niitä kavereita kyllä löytyy ihan sieltä kentältä. Itsekin hieman arastelin ilmoittautua sellaisille lähtöajoille joissa oli jo muita pelaajia, mutta kaikki on kyllä olleet tosi mukavia. Olen siis kierrellyt vaan noita par3-ratoja tänä kesänä, kun suoritin green cardin tuossa toukokuussa. Ei siinä pelatessa kuitenkaan ehdi pahemmin kuulumisia vaihdella, joten aika sama oikeastaan onko muut ryhmässä tuttuja vai ei. Höpöteltyä tulee kuitenkin oikeastaan vaan siitä pelistä ja itse ainakin olen niin pelin lumoissa, että ei edes muista ettei oikeasti tunne niitä tyyppejä. :D

nyt tuli kantapään kautta opittua ettei kannata liikaa riehua rangella. tuli 2 täyttä sankoa lyötyä palloa maisemiin. lopputulos: svingin suunnanvaihto niin hätäinen että 9 reiän lopputulos oli jotain tyyliin -, tuplabogi, -, -, -, bogi,-,-,- :D (kentän paariin, oma par +3/reikä eli loput vähintään +6 kentän paariin)

Nyt voi ottaa jo huumorilla mutta oli mailojen katkominen lähellä viikko sit kierroksen aikana/jälkeen.
piti ottaa greenfee-lappu kierroksesta bägiin kiinni muistuttamaan kuolevaisuudesta...

Zone-sarja -42%
Aivan liian monta avausta slaissais ihan suoraan oikeelle mettään ja se reikä oli sitä myöten pilalla. Sitte mentiin heti kierroksen jälkeen rangelle lyömään ja siellä en driverillä saanu varmaan yhtään lyöntiä slaissaamaan vaan kaikki lähti suoraan yli 200m.
Itse ainakin slaissaan avauksia jos teen normaalia vauhdikkaamman backswingin, mikä tulee helposti kaverien kanssa tehtyä kun koittaa hakata palloa pitkälle. Lisäksi rangella on helppo saada lyönnit suoriksi kun vaan toistaa sitä edelliselläkin lyönnillä löytynyttä rytmiä ja liikerataa.

Olen alkanut "pelata" rangella siten, että lyön driven, "väylälyönnin" jollain rautanelosella tai vitosella ja lopuksi lyhyen wedgen. Tähtään kaikki lyönnit kuten kentällä ja otan harjoitusswingit myös samalla lailla. Tuntuis siltä, että kenttäsuoritukset ja rangehakkaaminen korreloivat aika paljon paremmin näin.

Ihan hyvä tapa harjoitella tuo dopeyn mainitsema. Varsinkin sen että valmistautuu lyöntiin aina samalla tapaa kuin kentälläkin ja ottaa tarkan kohteen johon pallon aikoo lyödä.
Itse olen aika pahasti laiminlyönyt tuon harjoittelun. Rangella tulee käytyä ehkä kerran tai kaksi vuodessa. Yleensä aina jos joku uus maila on tullut hankittua.
Pelaaminen on paljon mukavempaa. Siinähän sitä harjoitusta tule ihan hyvin :)

Jos haluais kierrokset alle 80 lyönnin, niin uskon että range tekis hyvää.
Jos harjoittelematta pystyy pelaamaan kuitenkin alle 90 suhteellisen helposti, niin saa kelvata ;)
Pääasia on että on mukavaa ja nauttii pelaamisesta.
Alkaa syksy ja sateet lähestymään kun kentät alkaa olla parhaassa kunnossa. Greenit rullaa loistavasti ja väylät on hyvässä ruohossa ja riittävän kovat ennen sateiden alkua. Nyt kovasti vaan kierroksia kaikille!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom