Golf

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crocop
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sääntökysymys konkareilta.

- Aloitat tiiauspaikalta, lyön metsään häviksiin. Lyöt varapallon ja se menee myös metsää. Molemmat hävinnyt. Eli miten jatketaan ja kuinka monennella lyönnillä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jenkkitourin TV-lähetyksissä käytetään puttien analysointiin softaa, johon on mallinnettu kamerapositiot ja greenin kallistumat 3D:nä. Niin ja greenin nopeus tietysti myös. Näiden avulla tän firman softa osaa piirtää TV-kuvaan puttilinjan pallolta reikään. Mitä noita on tullut katsottua, niin todella tarkalleen uppoavat pitkät putit seuraavat noita piirrettyjä linjoja. Jotta homma toimisi, pitää systeemiin mitata jollain tekniikalla (laser, lydar, tms.) nuo greenien kallistumat helvetin tarkasti. Jokaisena turnauspäivänä järjestäjän pitää mitata greenien liukkaus ja julkistaa tulos aamulla.

Nyt samalla firmalla on tarjolla kännykkäsovellus "samaa teknologiaa hyödyntäen". Sama teknologia näyttäisi tarkoittavan vierivän pallon käyttäytymistä kallistuneella pinnalla kuvaavia fysiikan lakeja. Eli kun syötät kännykälle puttimatkan ja greenin kallistuman (joka ilmeisesti oletetaan vakioksi koko puttimatkalla), sovellus kertoo sinulle kuinka paljon pitää tähdätä reiästä sivuun (mikäli puttaat palloa juuri oikealla voimalla). Luin tästä jonkun blogipostauksen aikanaan ja ilmeisesti sovelluksen lisäksi he tarjoavat treenausta kallistumien lukemiseen - ilmeisesti kallistumat tuntee jaloilla paljon tarkemmin kuin miten ne silmällä näkee.

Eli: ei ole tarjolla vallankumousta, mutta jos kierroskohtaisten puttimäärien pudottaminen on oikeasti tärkeää, niin ehkä kannattaa sen verran tavata lukiofyssan kirjoja, että ymmärtää millaisen kaaren pallo piirtää vaikka 90 astetta sivulle 1 asteen verran kallistuneella pinnalla - kyseessä ei todellakaan ole ympyrän kaari.

Kiitos selvennyksestä. Tämmöistä vähän ounastelin tämän olevan. Kursseja noista jo näköjään pidetään. Ei mullistavaa, mutta varmaan ihan pätevää apua kallistuksiin. Jenkkien sivuilta saa varmaan kohta tilata materiaali ja opiskella itse aihetta kotioloissa.

Ei, jos et palloa löydä.
Tähän pieni lisävinkki, vaikkei auta kysyjän tilanteessa: jos eka pallo menee metsään, josta tiedät jatkamisen olevan koko lailla mahdotonta vaikka pallo löytyisikin, ei välttämättä kannata lyödä varapalloa vaan uusi pallo. Sääntö taitaa mennä niin, että jos et ilmoita merkitsijälle lyöväsi varapallon niin uusi pallo on oletus. Tämä siksi, että jos pallosi löytyy tuolta metsästä, joudut jatkamaan sillä ja usein joutuisit sitten kuitenkin kävelemään takaisin tiiauspaikalle kun kahden mailanmitan päässä tai lipusta poispäin peruuttaessakaan ei löydy lyötävää paikkaa.

Tähän pieni lisävinkki, vaikkei auta kysyjän tilanteessa: jos eka pallo menee metsään, josta tiedät jatkamisen olevan koko lailla mahdotonta vaikka pallo löytyisikin, ei välttämättä kannata lyödä varapalloa vaan uusi pallo. Sääntö taitaa mennä niin, että jos et ilmoita merkitsijälle lyöväsi varapallon niin uusi pallo on oletus. Tämä siksi, että jos pallosi löytyy tuolta metsästä, joudut jatkamaan sillä ja usein joutuisit sitten kuitenkin kävelemään takaisin tiiauspaikalle kun kahden mailanmitan päässä tai lipusta poispäin peruuttaessakaan ei löydy lyötävää paikkaa.

Näinhän se on. Mutta yleensä kannattaa lyödä varapallo, koska jos palloa ei löydy, niin 0 metristä lähtee kolmas lyönti. Ja jos pallo löytyy hankalasta paikasta, niin julistaa sen pelaamattomaksi paikaksi ja edellä mainittuja sääntöjä noudattaen yleensä pääsee lyömään 1-jotain metristä greeniä kohti.
Yleensä 20-30 metriäkin on kova etu verrattuna alku tiiauspaikkaan :D.
Jos tietää väylän olevan juuri sellainen josta peruuttaessaankaan ei löydy minkäänlaista lyöntipaikkaa, niin sitten lyö suoraan uuden pallon (pitää kertoa etukäteen).
Ymmärsin pointtisi. Tiedät tämän varmaan paremmin kuin minä, mutta laitoin muille lukijoille vähän selvennykseksi toisenlaisen näkökulman :).

Pikku nosto taas....

Tälle kesälle ensimmäinen kierros on jo vedetty ja heikosti meni.. :) Tänään lähdössä kiertämään 9 reikää, saa nähdä miten lyönti sujuu...

Zone-sarja -42%
Kesän ensimmäinen rangekäynti takana! Tuntuu ihan kuin olisi aloittanut lajin uudelleen kun on tullut about 6 kg lisää painoa (siis myös lihasta) talven aikana :D. Vähäsen hermotukset pielessä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Golfia tullut pelailtua 2 kierroksen verran tänä kesänä, toinen kierros meni jo ihan mukavasti 92:een lyöntiin (hcp 17,6). Harmi vaan kun ei meinaa keretä kentälle työkiireiden ja muiden takia.
Yllättävän hyvin lyönti balanssissa, ei talven puntit vaikuttanut juurikaan, ilmeisesti venyttelyt ja olkapäiden liikkuuvuusharjoitteet on tehnyt tehtävänsä.
Mites porukkaa kiinnostaa reilun viikon päästä käynnistyvä US Open? Suomalaisväriäkin mukana Ilosen toimesta.

Golfkesä on parhaimmillaan, mutta missä on pakkiksen golf-karjut?

Itse olen tällä kaudella pelannut n. 7 kokonaista kierrosta, ja siihen päälle vielä n. kymmenen etu11. Peli kulkenut lähiaikoina ihan hyvin, kierrosten jälkeen ollut n. 30-35 bogeypistettä, joten ihan hyvällä mallilla peli on.

Suosittelen kaikkia tulemaan Kullo Golffiin pelaamaan, on kenttä sen verran hienossa kunnossa tällä hetkellä että kelpaa kyllä läiskiä!

Täällä tällainen sohva-golfari, Openia juuri seurailen: http://tvbay.org/player4.0.swf?file...o.link=http://tvbay.org&logo.linktarget=_blan
Mailat kyllä on, mutta eipä ole pelioikeutta tällekään kesälle. Jospa vaikka green feellä kävisi pari kertaa tänä kesänä. Ei oikein jää aikaa käydä pelaamassa, kun kesälomaa ei ole, joten kerran viikossa vain kerkeäisi kiertämään, mikä on liian vähän.

Voi voi, Woodsilla ei kyllä kulje nyt yhtään, voittotaistelun saa unohtaa. Bogi, bogi, tupla kolmeen ensimmäiseen.

Eli siis nyt olisi taas viime kesän tapaan myynnissä green fee seteleitä Kullo Golf Clubille. Normaali green fee hinta on 50-70e peliajankohdasta riippuen (tarkemmat tiedot nettisivuilta), joten liput lähtevät vaikka 40e/kpl tai jos ostaa enemmän kuin yhden kappaleen niin katsotaan jotain paljousalennusta!

Mä olen pelannut tänä kesänä muutaman harjoituskentän, käynyt pari kertaa pelkästään rangella ja sitten kävin suorittamassa green cardin. Tarkoitus olisi pelata ainakin 5 koko kierrosta, mm.firman turnaus.

Olisko porukalla heittää vihjettä helposta / hyvästä rautasetistä? Muutaman vuoden olen pelaillut Taylor Maden / Wilsonin irtomailoilla (tarjouksista yms naarattu, vajaa setti) ja pohdin josko hommaisi samaa settiä kaikki. Mailoja löytyy netistä kohtuu hintaan käytettynäkin, muttei viittisi ostaa ihan arvalla. Joku demopäivä olisi tietty fiksuin testipaikka...

Sitten vielä puttereista; mulla on joku parin kymmenen euron putteri tällä hetkellä ja pohdinkin, että olisko kalliimpien puttereiden (odysseyt yms) hommaaminen fiksu ratkaisu? Meinaan vaan että tekeekö halpisputterilla enemmän hallaa kuin hyötyä alkuvaiheessa.

Mä olen pelannut tänä kesänä muutaman harjoituskentän, käynyt pari kertaa pelkästään rangella ja sitten kävin suorittamassa green cardin. Tarkoitus olisi pelata ainakin 5 koko kierrosta, mm.firman turnaus.

Olisko porukalla heittää vihjettä helposta / hyvästä rautasetistä? Muutaman vuoden olen pelaillut Taylor Maden / Wilsonin irtomailoilla (tarjouksista yms naarattu, vajaa setti) ja pohdin josko hommaisi samaa settiä kaikki. Mailoja löytyy netistä kohtuu hintaan käytettynäkin, muttei viittisi ostaa ihan arvalla. Joku demopäivä olisi tietty fiksuin testipaikka...

Sitten vielä puttereista; mulla on joku parin kymmenen euron putteri tällä hetkellä ja pohdinkin, että olisko kalliimpien puttereiden (odysseyt yms) hommaaminen fiksu ratkaisu? Meinaan vaan että tekeekö halpisputterilla enemmän hallaa kuin hyötyä alkuvaiheessa.
Mä näemmä tapoin tän threadin, mutta siitä huolimatta vastaan viime aikaisten kokemuksien perusteella :D ; Wilsonin Prostaff -setti tuntuu olevan helppo aloittelijalle ja täytynee hommata enemmän näitä mailoja jos ei sopivampiakaan löydä. Taylor Maden mailoista en oikein tykkää ja tuntuu että aina kun sattuu menemään lyönti päin helvettiä, niin on tämän merkkinen maila käsissä... Hiukan olen pohtinut myös Callawayn X-20 -rautasettiä käytettynä, mutta en ole täysin vakuuttunut vielä setin helppoudesta. Puttaukseen löysin aika paljon käyttökelpoisia vihjeitä (erityisesti voiman hallintaan) ja mm. tänään 9+ -harjoituskentällä selvisin lähes kaikki reiät kahdella putilla.

Vois melkein hankkia green cardin pelkästään tämmösen takia: http://www.topgear.com/uk/car-news/This-is-the-best-golf-buggy-in-the-world-2013-04-03

Large%20Image.jpg

[video=youtube_share;z5u_2bGPdUY]http://youtu.be/z5u_2bGPdUY[/video]

Uus Cobran draiveri polttelee bägissä torstain kauden avausta odotellen!
AMP+Driver.webp

Oiskohan ollu miesten 10,5 asteinen regu?

Tuli tänä kesänä kokeiltua avokin naisten mailoilla tätäkin lajia. Hahaa. Täähän on helppoa. :)

Nyt tuli hankittua sitten tommonen halpis bägi jossa mailat väylä ja hybrid (näissä ei numeroita, mutta about 6 hybridi ja 5 puu), 5, 7, 9, ja S raudat. Hyvinhän niilläkin osuu. Ja tietty putteri.

Ja vaikka siis n. 400 palloa lyötynä, niin jo voi mailaa vaihtamalla sitä etäisyyttä säädellä. Nyt vain sitten green cardia suorittamaan ja game on!

Kysymys lähinnä miehille, että ootteko saanu jotain "vammoja" aikaiseksi golffin parissa? Ja ootteko huomannu tietyistä liikkeistä olevan suurtakin hyötyä lyömiseen? Itsellä taustalla pesäpallo, joten tuo kropan kääntäminen käy luonnostaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom