Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jenkkitourin TV-lähetyksissä käytetään puttien analysointiin softaa, johon on mallinnettu kamerapositiot ja greenin kallistumat 3D:nä. Niin ja greenin nopeus tietysti myös. Näiden avulla tän firman softa osaa piirtää TV-kuvaan puttilinjan pallolta reikään. Mitä noita on tullut katsottua, niin todella tarkalleen uppoavat pitkät putit seuraavat noita piirrettyjä linjoja. Jotta homma toimisi, pitää systeemiin mitata jollain tekniikalla (laser, lydar, tms.) nuo greenien kallistumat helvetin tarkasti. Jokaisena turnauspäivänä järjestäjän pitää mitata greenien liukkaus ja julkistaa tulos aamulla.
Nyt samalla firmalla on tarjolla kännykkäsovellus "samaa teknologiaa hyödyntäen". Sama teknologia näyttäisi tarkoittavan vierivän pallon käyttäytymistä kallistuneella pinnalla kuvaavia fysiikan lakeja. Eli kun syötät kännykälle puttimatkan ja greenin kallistuman (joka ilmeisesti oletetaan vakioksi koko puttimatkalla), sovellus kertoo sinulle kuinka paljon pitää tähdätä reiästä sivuun (mikäli puttaat palloa juuri oikealla voimalla). Luin tästä jonkun blogipostauksen aikanaan ja ilmeisesti sovelluksen lisäksi he tarjoavat treenausta kallistumien lukemiseen - ilmeisesti kallistumat tuntee jaloilla paljon tarkemmin kuin miten ne silmällä näkee.
Eli: ei ole tarjolla vallankumousta, mutta jos kierroskohtaisten puttimäärien pudottaminen on oikeasti tärkeää, niin ehkä kannattaa sen verran tavata lukiofyssan kirjoja, että ymmärtää millaisen kaaren pallo piirtää vaikka 90 astetta sivulle 1 asteen verran kallistuneella pinnalla - kyseessä ei todellakaan ole ympyrän kaari.
Tiiauspaikalta kolmas pallo, viides lyönti.
Ei muita vaihtoehtoja?
Ei, jos et palloa löydä.
Tähän pieni lisävinkki, vaikkei auta kysyjän tilanteessa: jos eka pallo menee metsään, josta tiedät jatkamisen olevan koko lailla mahdotonta vaikka pallo löytyisikin, ei välttämättä kannata lyödä varapalloa vaan uusi pallo. Sääntö taitaa mennä niin, että jos et ilmoita merkitsijälle lyöväsi varapallon niin uusi pallo on oletus. Tämä siksi, että jos pallosi löytyy tuolta metsästä, joudut jatkamaan sillä ja usein joutuisit sitten kuitenkin kävelemään takaisin tiiauspaikalle kun kahden mailanmitan päässä tai lipusta poispäin peruuttaessakaan ei löydy lyötävää paikkaa.Ei, jos et palloa löydä.
Tähän pieni lisävinkki, vaikkei auta kysyjän tilanteessa: jos eka pallo menee metsään, josta tiedät jatkamisen olevan koko lailla mahdotonta vaikka pallo löytyisikin, ei välttämättä kannata lyödä varapalloa vaan uusi pallo. Sääntö taitaa mennä niin, että jos et ilmoita merkitsijälle lyöväsi varapallon niin uusi pallo on oletus. Tämä siksi, että jos pallosi löytyy tuolta metsästä, joudut jatkamaan sillä ja usein joutuisit sitten kuitenkin kävelemään takaisin tiiauspaikalle kun kahden mailanmitan päässä tai lipusta poispäin peruuttaessakaan ei löydy lyötävää paikkaa.
Mä näemmä tapoin tän threadin, mutta siitä huolimatta vastaan viime aikaisten kokemuksien perusteella :D ; Wilsonin Prostaff -setti tuntuu olevan helppo aloittelijalle ja täytynee hommata enemmän näitä mailoja jos ei sopivampiakaan löydä. Taylor Maden mailoista en oikein tykkää ja tuntuu että aina kun sattuu menemään lyönti päin helvettiä, niin on tämän merkkinen maila käsissä... Hiukan olen pohtinut myös Callawayn X-20 -rautasettiä käytettynä, mutta en ole täysin vakuuttunut vielä setin helppoudesta. Puttaukseen löysin aika paljon käyttökelpoisia vihjeitä (erityisesti voiman hallintaan) ja mm. tänään 9+ -harjoituskentällä selvisin lähes kaikki reiät kahdella putilla.Mä olen pelannut tänä kesänä muutaman harjoituskentän, käynyt pari kertaa pelkästään rangella ja sitten kävin suorittamassa green cardin. Tarkoitus olisi pelata ainakin 5 koko kierrosta, mm.firman turnaus.
Olisko porukalla heittää vihjettä helposta / hyvästä rautasetistä? Muutaman vuoden olen pelaillut Taylor Maden / Wilsonin irtomailoilla (tarjouksista yms naarattu, vajaa setti) ja pohdin josko hommaisi samaa settiä kaikki. Mailoja löytyy netistä kohtuu hintaan käytettynäkin, muttei viittisi ostaa ihan arvalla. Joku demopäivä olisi tietty fiksuin testipaikka...
Sitten vielä puttereista; mulla on joku parin kymmenen euron putteri tällä hetkellä ja pohdinkin, että olisko kalliimpien puttereiden (odysseyt yms) hommaaminen fiksu ratkaisu? Meinaan vaan että tekeekö halpisputterilla enemmän hallaa kuin hyötyä alkuvaiheessa.