Golf ja sali

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kgb
  • Aloitettu Aloitettu

kgb

Eli onko täällä muita golffin harrastajia. Haittaako lihasmassa golffinpeluuta? Itse olen pelannut golffia 5v ja nyt ruvennut käymäään salilla. Tietysti aluksi lihaksista vain hyötyä, mutta tuleeko jossain vaiheessa vastaan, että lihakset haittaavat golffaamista? Noin yleensä haittaavatko lihakset , vai pysyykö venyttelemällä notkeana. :confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hyvinhän nuo yhteen soppii

Päivää kaikille...

Itselläni on takana joku yhdeksän vuoden golftausta. Parhaimmillaan olen pelannut kansallisella tasolla, vaikkakin nyt händäri on jo about kolme.

Mitä tulee salilla treenaamiseen (miten siellä treenaat: voimaa, massaa ?!?), niin tiettyyn pisteeseen asti uskon/tiedän kuntosalitreenin auttavan myös golffaajaa. Loukkaantumisriskin aleneminen vuoksi jokaisen golfaajan tulisi pitää yleiskuntonsa (niin lihas- kuin aerobinenkunto) hyvänä.

Talvikaudella ei lienee salitreenin ja golftreenin syklittäminen tuota ongelmaa, mutta kesällä kannattaa etsiä itselle sopiva rytmi, jotta paikat ei ole tukossa, kun lähdet skapoihin.

Venyttelemällä pysyy kyllä tarpeeksi notkeana. Tietänet pelaajia, kuten Tiger ja DD...ovat herrat ja monet heidän ikäkumppaninsakin salilla viihtyneet. Vaikkakin Tiger on ammattiurheilija, niin on miehen voimataso ihan kunnioitettava. penkkipunnertaa lienee >150kg...golfaajaksi ihan jeesh. Puhumattakaan noista pituuslyöntikilpailijoista :)

Itsellä alkoi swingi menee ketuilleen, kun 170 sentin varteen tuli 90 kiloa täyteen...tuli vain fiilis, että ei mahdu tekee enään mitään ?:-( Tällä hetkellä salitreeni on mulle kyllä kaikki kaikessaan.

Kyllä silti Mastersia seurataan...Go Tiger :-p

Originally posted by kgb
Haittaako lihasmassa golffinpeluuta?

Ei haittaa. Ennemminkin hyötyä! On huomattavasti rauhoittavampaa heittää putteri 40 metrin päähän mitä 5.... Ja huonon avauksen jälkeen puuykkönen napsahtaa poikki heti kertalaakista polvea vasten.

En itse pelaa golfia, mutta en usko lihasmassan "haittaavan" sen pelaamista. Päinvastoin uskoisin siitä olevan hyötyä, jos menee puttailut pieleen. Saa mailakassin nakattua pidemmälle vesibunkkeriin, kaadettua golfkärryt helpommin ja sotkettua muut ruutuhousut suohon.

...nooh, tää nyt vaan oli tätä...

golf

Minulla ainakin kova sali treeni vie paljon golffissa tarvittavaa herkkyyttä pois. Ja usein (aina) jokin paikka jumissa ja jänkää, et svingi aina erilainen. Kuitenkin kuningas lajit ja kummastakaan en luovu. Vartalon kierto on vähän jäykkää kun painoa 176 mitassa 90-105 kg.

Mut pääasia et nauttii molemmist

Jeps kiitoksia kommenteista. aluksi vaan tarkoitus pitää yllä lihaskuntoa ennekuin hurahtaa puntteihin kokonaan( luultavasti ei kestä enään kauaa).:D Minkä notkeudessa menettää korvaa voimalla.:D

Eikä tarvitse notkeuttakaan menettää. Sitä voi sen sijaan entisestään parantaa oikealla venyttelyllä ja liikkuvuusharjoittelulla.

Kaverini on SM:n vitonen voimannostossa ja Golffissa händäri pyörii tuossa 4 huiteilla, tosin tekee kyllä spagaatin.
:kippis1:

Kyllä sopii ja loistavasti. Kunhan ensin treenaat golffia ja sitten salia, jos treenit osuvat samalle päivälle.
Mä treenaan tällä hetkellä 6 kertaa viikossa golffia ja 4 kertaa viikossa salia, ja hyvin on onnistunut. Ainoastaan vituttaa ,kun oon laiminlyöny venyttelyn. Ja treenaan salilla massa-painotteisesti.
Kesällä saliharjoittelu vähenee 1-2 kertaan viikossa, ja treenit sijoittuvat alkuviikkoon, jotta palautuu viikonlopun kisoja varten.

kolopallo

eipä oo ainakaa haittaa ollu.. kolme vuotta oon pelannu ja lyöntipituudet on kasvanu voiman ja tekniikan kehityksen myötä.. :kippis1:

Mä olen kanssa golffari ja toistaiseksi on puntista ollut vain hyötyä. Vaikkei se ole voimalaji niin ihan heikot ei vaan pärjää ;)

Re: Re: Golf ja sali

Originally posted by enforcer
Ei haittaa. Ennemminkin hyötyä! On huomattavasti rauhoittavampaa heittää putteri 40 metrin päähän mitä 5.... Ja huonon avauksen jälkeen puuykkönen napsahtaa poikki heti kertalaakista polvea vasten.
:lol2: :lol2: :lol2:

"Vittuillessani heitin", Seppo Räty

Lihasmassasta tiettyyn rajaan asti on pelkkää hyötyä.. Mutta kerrottakoon esimerkki haitasta. Eräs ystäväni (hcp 1 piste jotain) oli pari kesää takaperin niin isossa kunnossa että olkapää ei mahtunut kiertymään leuan alle.. eikä ollut notkeudesta kiinni.
Että rajansa kaikella. Liikkuvuus auttamatta kärsii liiasta massasta vaikka kuinka venyttelisit. Niin tästäpä tulikin mieleeni ihan itse Tiikerin tuloksia eli penkistä nostaapi vähän alle 150 kg ja kyykystä nousee 200 kiloa, jotta siitäpä. Muistetaan vielä että kaveri on aika sutjakassa kunnossa eli ei aina tarvi olla hillitön möykky omatakseen voimaa...
Mutta minun on annettu ymmärtää että Tikru ei olisi ihan natuna liikenteessä....

Re: Re: Re: Golf ja sali

Originally posted by emmmi
:lol2: :lol2: :lol2:

"Vittuillessani heitin", Seppo Räty

Sehän oli; "Vittuillakseni heilutin." (selitti iloista vilkuttelua Barcelonan
palkintopallilla 1992)

Re: Re: Golf ja sali

Originally posted by enforcer

:lol2: :lol2: :lol2: ja vielä:worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom