Goji-marjat, Acai-marjat, kookosvesi, Spirulina, Chlorella

Monia superfoodeja (lions mane, maca, kurkuma...yms.) ihan mielenkiinnosta kokeillut ja tämä on ainoita joista olen huomannut ihan selkeästi MONIA positiivisia vaikutuksia.
Stressitasoissa aivan järisyttävän iso muutos parempaan ja unenlaatu parantunut. Jotenkin tuntuu myös että parantanut aerobista kuntoa ja jonkinlaisena nootrooppina myös toiminut.

Sinänsähän nuo tutkimukset ashwagandhasta ovat muuten laadukkaita, mutta tehty melko pienellä otannalla. Lisää tutkimuksia kyllä tarvittaisiin, uskon oikeasti että tällä on paljon mahdollisuuksia ahdistuneisuuden ja masennuksen hoidossa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noissaki superfoodeissa yms muissa seteissä tärkeimpänä funktiona taitaa olla se Placebo. Jos ei lähtökohtasesti usko yhtään nuide vaikutuksii nii niitä tuskin näkeekään, mutta päinvastoin taas jos niihin uskoo nii ne helpommin näkee.

Ihan ovat normaalikokoisella otannalla tehtyjä tutkimuksia. Pienempikin riittää varsin luotettaviin lopputuloksiin. Tilastotieteen mekanismien tuntemus auttaa näissä.

Onko riisi ja kanaki nykyään paskaa ja epäterveellistä? kanaa ei syöty ennen kun sitä ei ollut,ei ollut munkaan lapsuudessa sillon 1980 luvulla,koipia oli juhlapäivinä..

Oli vissiin popparilla satiiri kysessä, mutta valistetaan nyt Jonneja, (ei bob) kun ne ei "muista"..

Oli sitä kanaa kaupoissa, mutta sitä ei kukaan suostunut syömään, kun oli niin sitkeää. BROILERI eli teinikukot, tulivat sitten kauppoihin rytinällä 90-luvulla.

Kyllä Espoossa ainakin 80-luvulla oli hyvät lihatiskit. Silloin lähikaupathan olivat semi teurastamoita tai lihan leikkamoita. Otettiin puhdas ruho ja ite leikattiin paistit ja jauhettiin jauhelihat. Safka oli aina tuoretta!

90-luvulla kun tuli lama, niin ne keksi marinaadit ja laatu rupes laahaamaan, kun pistettiin vanhaa lihaa mausteliemeen. Lihatiskien maine kärsi.
Lihateollisuus otti tästä kopin ja kymmenen vuotta myöhemmin hölmöläiset ostikn jo terveellistä "kanaa" hunajamarinaadissa...jotkut ostaa edelleen

Onko riisi ja kanaki nykyään paskaa ja epäterveellistä? kanaa ei syöty ennen kun sitä ei ollut,ei ollut munkaan lapsuudessa sillon 1980 luvulla,koipia oli juhlapäivinä.Maailma on kovasti muuttunu niistä ajoista.,ruokakaupatki oli sillon pikkusia ku ei ollu 20 metrin makkara ja sipsivalikoimaa,oli sininen lenkki,nakit ja hiillosmakkara,sekä perussipsit,ei 30 erilaista.Sillon ei ollu mistä valita,ei ollu kanaa eri muodoissa kymmeniä ym.
Nytkö oot tuominnu kanan ja riisin paskaksi niin awskuklobib-tabletti pekingin syrjäkujalta on jees,sama pilleri mitä siellä on vedetty 5000 vuotta mutta nyt vasta löyty euroopppaan?
Miksi ne siellä kuolee ja sairastuu samanlailla ku mekin täällä vaikka vetävät superjuttuja joita täällä myydään ties minä? Eihän siellä pitäs olla mitään sairauksia eikä tarvita lääketiedettä kun itämainen kasvitiede parantaa ja pilveä kannattaa kokoajan poltella..löytyy maasta kaikki,ei tarvi ku awskukkuuu pilleri jota..
Niinpä niin.

Et oikein vissiin älynnyt. Kana kasvatetaan muutamassa kk ja osaan vielä lisätään kaikenlaisia lääkkeitä. Hirvenlihassa taas menee parhaillaan vuosia kasvaa ja ilman lääkkeitä. Kumpi liha sisältää enempi hyödyllisiä aineita? En tarkoita pelkkää proteiinia. Ei kait riisissä mitään isompaa vikaa ole, saa helposti hiilareita. Peruna taas sisältää kaikkea muutakin. Eli jos syö riisiä ja kanaa niin kärsit luultavasti helpommin jostain puutostilasta. Sitten kala on laadukkaampaa. Itse järvestä tai lammesta pyydetty siika vs norjan kassilohi. Luonnon marjat ja kasvikset vs vitamiini pillerit.

Viimeksi muokattu:
Ihan ovat normaalikokoisella otannalla tehtyjä tutkimuksia. Pienempikin riittää varsin luotettaviin lopputuloksiin. Tilastotieteen mekanismien tuntemus auttaa näissä.

Naah, kyllä se on niin että lisää tutkimuksia tarvitaan. Lupaavia tutkimustuloksia kylläkin. Jäämme odottamaan tuloksia suuremmalla otannalla, tosin, itse olen saanut niin hyviä tuloksia että jatkan ilman muuta käyttöä. Tilastotieteen "mekanismien" tuntemus on kyllä ihan kunnossa. ;)

Ashwagandha kokemuksia?
Kyseessähän pitäisi ilmeisemmin olla kaikenkattava superlisäravinne? :whistle:
Onko pidempään käyttäneitä jotka olisivat havainneet hyötyä saaneensa?
Itse hankin ruohonjuuresta purkin kapselimuodossa, ihan uteliaisuudesta.

Mä saan stressistä kamalan ekseeman ympäri kehoa; aiemmin käytin kortisonia oireisiin (joka kierroksella ekseema palas agressiivisempana ja peitti laajempia alueita). Ashwagandha on auttanut hurjasti sen jälkeen, kun lopetin kortisonin käytön. Ihottumaa on harvemmin, vähemmän ja se on "miedompaa". Ensin käytin n.3kk tupla annostuksella, mutta nyt 1 kapseli 2x vuorokaudessa.

Mä saan stressistä kamalan ekseeman ympäri kehoa; aiemmin käytin kortisonia oireisiin (joka kierroksella ekseema palas agressiivisempana ja peitti laajempia alueita). Ashwagandha on auttanut hurjasti sen jälkeen, kun lopetin kortisonin käytön. Ihottumaa on harvemmin, vähemmän ja se on "miedompaa". Ensin käytin n.3kk tupla annostuksella, mutta nyt 1 kapseli 2x vuorokaudessa.

Itseasiassa tuo tuote tosiaan auttaa alentamaan cortisoli tasoja. Olen mm itse saanut itseni kipeäksi, kun ottanut liikaa ja yhdessä muiden alentajien kanssa. Cortisoli kun on immuunipuolustusta boostaava hormooni.

Itseasiassa tuo tuote tosiaan auttaa alentamaan kortisoli tasoja. Olen mm itse saanut itseni kipeäksi, kun ottanut liikaa ja yhdessä muiden alentajien kanssa. Kortisoli kun on immuunipuolustusta boostaava hormooni.

Kun nyt tänään satun olemaan pilkunnussinta päällä niin korjasinpa tämänkin. :)

Ps. En yhdy mielipiteeseen.

Kun nyt tänään satun olemaan pilkunnussinta päällä niin korjasinpa tämänkin. :)

Ps. En yhdy mielipiteeseen.

Kiitos korjauksesta.

Kyseessä kuitenkaan ei ole mielipide asia, vaan tutkittu tulos. Toki sillä olettamalla, että kortisolitasojen kohouma on johtunut stressistä.
Toki myytävissä tuotteissa on eroja pitoisuuksissa yms.

Itse käytin pillerimuotoista uutetta, kun taas tiedän prismassakin myytävän isoissa pusseissa jotain kuivatettua kamaa. Vaikutus tuskin sama.

Tässä vielä linkki tutkimuksiin:

Ashwagandha: UPDATED 2019 - Scientific review on benefits, side effects, dosage, & more | Examine.com

Saanko kysyä että mikä oli viimeinen niitti tilata kyseistä tuotetta jos mistään et tiedä sen "toiminnasta" mitään?
kaks grammaa päivä annos,mitä tehokkaita hyötyjä luulet noilla grammoilla pärisevän?
"Ashwagandha-jauhe on saavuttanut laajan maineen ja suosion"
Mutta missään siitä ei kukaan puhu?,vain markkinamiesten sivuilla sitä kehutaan liki hormoniksi jossa sitä myydään.

"Ashwagandhalla on pitkä historia myös uniongelmien ja tulehdusten hoidossa, kiputiloissa, muistin, kognition ja immuniteetin vahvistajana, ennenaikaisen vanhenemisen hidastajana, urheilukestävyyden ja palautumisen tukena ja jopa libidon kohottajana.Lisäksi se säätelee kilpirauhasen toimintaa ja verensokeritasoja, mikä puolestaan parantaa kehon energiatasoja. Ashwagandhan on myös havaittu parantavan sydämen ja keuhkojen kapasiteettia

• Lievittää stressiä
    • Laskee tulehdusta ja suojaa soluja rappeutumiselta
    • Rauhoittaa mieltä
    • Parantaa unenlaatua
    • Vahvistaa kehoa
."
Tällä kamalla lähtee ihan kaikki ongelmat ihmisen elämästä,näyttääki pappa kakskymppiseltä jo ens viikolla.Vain 2g päivässä.

Miksi tätä ei lääkärit suosittele kaikille,varmaan syöpäki lähtee isommalla kuurilla? Täällä saatana vedetään erilääkkeitä jne ku ratkaisun avaimen on netissä parissa grammassa!!
Ymmärrän avautumisesi ja siinä on joitain totuuden siemeniä kyllä. En ota kantaa tähän Ashwagandaan koska en ole sitä ikinä itse käyttänyt, mutta monia tuotteita ikävä kyllä mainostetaan liikaa ja liian rajusti, ja silloin todellisuus ei vastaa mielikuvaa. Tästä aiheutuu yleensä se että tuote mielletäänkin sitten kokonaan turhaksi, vaikka sillä voisi hyötyjä ollakin, mutta ei ihan niin paljon kuin on hypetetty. Joillain ns. superfoodeilla on toki selviä terveydellisiä vaikutuksia, kuten vaikka metsästä poimitut marjat, tätä tuskin kukaan kiistää voimakkaasti.

Mutta se että miksi lääkärit ei käytä jotain jos se kerran on niin hyvä, ei kerro vielä yhtään mitään. Perinteisen lääkärin tietämys ja uskomus luontaisesta itsehoitomenetelmästä ovat yhtä etäällä toisistaan kuin maa on Plutosta. Vaikka jollain rohdolla saataisiin hyviäkin tuloksia, niin sen siirtyminen lääketieteen suosittelemaksi on käsittämättömän pitkä tie, ellei sitä voida patentoida ja saada isot summat rahaa kohdistetusti juuri lääkefirmojen kassaan. On olemassa funktionaalisia lääkäreitä, siis ihan oikeita lääkäreitä, ja heistä osa jopa suosittelee luontaistuotteita, mutta helposti heitä pidetään poppamiehinä tai omaa ammattikuntaansa vieroksuvina. Antti Heikkilä melkoisen hyvä esimerkki, tosin ehkä ääripään ilmiö, mutta kuitenkin.

Mitä mieltä itse olen superfoodeista ja muista? Ainakin sitä mieltä että esimerkiksi merilevässä on varmasti paljon hyviä ainesosia, mutta onko sen syöminen kuivana pulverina sama kun tuoreena, en tiedä. Oletan että suurin osa ruuasta on terveellisimmillään tuoreena ja vastavalmistettuna, mutta osan kohdalla on haastavaa käyttää tuoretta vaihtoehtoa.

Toi Ashwaganda on ainoa luontaistuote koskaan, josta olen havainnut selvää hyötyä. Oikeastaan olen todennut kohdallani kaikki sen vaikutuksista netistä lukemani väittämät todeksi. Se alentaa stressitasoja ja uni tulee paremmin. Tosiaan tätä kautta, että stressi on alempana, se auttaa monissa arkielämän asioissa. Ihmettelen, miten vähän tosta aineesta on juttua. Niin ja epäilen testojenkin olevan kyllä koholla lievästi. Aloin heräillä vielä vanhana äijänä aamustondisten kanssa kuin pikku poika konsanaan pian sen jälkeen kun aloin vetään tota shittiä. Että testoille tapahtui jotain tai unissani alkoi seikkailla paremman näkösiä naisia kuin aiemmin. Molemmat ovat selkeästi myönteisiä vaikutuksia.

Löytyykö vielä tänäpänä käyttäjiä täältä? Kiinnostaa myös uusi tutkimustieto. Negatiivinenkin, kuten mahdolliset maksaan kohdistuvat rasitukset. Onko kukaan ottanut verikokeita Ashwaganda käytön aikana? Itsellä vasta aikomus mennä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom