Gluteeniton proteiinijauhe + palautusjuoma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 000
  • Aloitettu Aloitettu

000

Osaisiko kukaan suositella laadukasta gluteenitonta proteiinijauhetta ja mahdollisesti myös palautusjuomaa?
Fastin tuotteet ovat gluteenittomia, mutta kokeillaan vaihtelun vuoksi jotain toista valmistajaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osaisiko kukaan suositella laadukasta gluteenitonta proteiinijauhetta ja mahdollisesti myös palautusjuomaa?
Fastin tuotteet ovat gluteenittomia, mutta kokeillaan vaihtelun vuoksi jotain toista valmistajaa.

Kuinka viljaisa tuote hera on sun mielestä?

Taitaa nuo useimmat olla gluteenittomia. Mulla on käytössä Sport Lifen palkkari, ja siinä ainakin hiilarit on maissipohjaisia.

Unohtui tuosta aloitusviestistä mainita, että tuotteen pitäisi olla siis varmuudella täysin gluteeniton, eli samalla tuotantolinjalla ei saisi käsitellä gluteenia sisältäviä tuotteita. Esimerkiksi Mass Whey ei sisällä gluteenia, mutta se valmistetaan samassa paikassa gluteenia sisältävien tuotteiden kanssa.

Kuinka tarkkoja muut keliaakikot ovat näistä "valmistettu tehtaassa, jossa käsitellään viljaa" tms.?

Unohtui tuosta aloitusviestistä mainita, että tuotteen pitäisi olla siis varmuudella täysin gluteeniton, eli samalla tuotantolinjalla ei saisi käsitellä gluteenia sisältäviä tuotteita. Esimerkiksi Mass Whey ei sisällä gluteenia, mutta se valmistetaan samassa paikassa gluteenia sisältävien tuotteiden kanssa.

Kuinka tarkkoja muut keliaakikot ovat näistä "valmistettu tehtaassa, jossa käsitellään viljaa" tms.?
Laita f-tukulle viestiä ja kysy asiasta. Sieltä tulee yleensä hyvin nopeasti vastaus. Jos he pystyvät takaamaan gluteenittomuuden niin saat todella halpaa heraa.

Hyvä ajatus The Monkeyltä. Kyselin Fitnesstukulta tuotteiden gluteenittomuudesta, ja sieltä vastattiin näin:

110% gluteenittomia makuja ovat Whey 80 vanilja, mansikka ja Double Rich Chocolate.
Muut maut saattavat sisältää erittäin pieniä määriä jäämiä gluteenista, mutta eivät itsessään sisällä lainkaan gluteenia.

Muista tuotteista emme voi taata että ne eivät sisältäisi jäämiä gluteenista, vaikka ovatkin itsessään gluteenittomia.

Ihan hyvä tietää muillakin keliaakikoilla, jos haluaa olla hyvin tarkkana tuon gluteenin suhteen.

Itse olen käyttänyt leaderin maustamatonta riisiproteiinia.

Palkkarini koostuu
35g. em. riisiproteiinia (Leader)
3g. raakakaakaojauhetta (Big Tree Farms/Ruohonjuuri)
5g. kookosvesijauhetta (Big Tree Farms/Ruohonjuuri)
3g. Psylliumkuitua (Finax)
Ja tämä sötkötellään 200g. mantelimaitoon (Alpro) ja lisään yleensä vähän vettä.
Lisätään vielä että mulla on tosiaan keliakia, maitoproteiiniallergia ja diabetes, sekä nippu muita random allergioita kuten punajuuri, selleri, äyriäiset ja unikonsiemenet.

Kerran tein tuolla satsilla sen virheen, että tein palkkarin valmiiksi asti kotona. Reenin jälkeen psyllium oli hyvin turvonnut, ja palkkarista oli tullut kiinteä möntti. Sai sen vedellä juoksetettua mutta koostumus oli melko rankkaa nieltävää.

Viimeksi muokattu:

Suositut

Back
Ylös Bottom