Glutamiini - Aminohappo, jota keho käyttää stressissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cypi
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 GLUTAMIINI – PALAUTUMISEN JA SUOLISTON HILJAINEN TYÖJUHTA 💥

Meta description: Aminohappo, jota keho käyttää stressissä, kovassa treenissä ja suoliston hyvinvoinnin tukena.

Enhän mä sitä tarkoittanut, että noista sairastuisin:) Vaan voisiko niillä olla jotain yhteyttä vilunväristyksiin. Kropan lämpö oli tällöin 37,5. Keskiviikkona oli välipäivä treeneistä ja nappeja en ottanut ja kas kummaa eipähän viluttanut. Jollain kumman tapaa mun kroppa niihin reagoi.

Vedetäänö glutaa vain treenipäivinä ennen ja jälkeen, vai otanko glutaa myös "vapaapäivinä"?

Itse otan joka päivä 15g. 5g/kerta aamulla, iltapäivällä, ja illalla.Treenipäivinä jätän päiväannoksen ottamatta, koska palautusjuoma sisältää l-glutamiinia aika runsaasti. Otin glutamiinin mukaan 2kk sitten, koska olen dieetillä, ja pitäisi ehkäistä kataboiliaa, sekä vahvistaa vastustuskykyä. Glutamiinin mukaan oton jälkeen en ole ollut ollenkaan kipeä, vaikka muu perhe on sairastanut. Kovin suuria johtopäätöksiä nyt ei vielä voi tehdä, mutta katsellaan puoli vuotta/vuosi eteenpäin, niin ollaan viisaampia.
Palautumisessa en ole huomannut eroa ennen/jälkeen glutamiinin mukaan oton. Aina olen palautunut. Lihaskipua mulla ei ole muutenkaan ollut treenin jälkeen, joten siitä en osaa sanoa mitään. Lihakset eivät nykyään tule kipeäksi, koska treenaan 1 jakoisella. Joka toinen päivä lepo, ja joka toinen treeni. Tulee samalle lihakselle rasitusta niin usein.

Glutamiinia vois taas kokeilla ihan siitä syystä että sen väitetään vaikuttavan vastustuskykyyn parantavasti sekä jonkin verran törmännyt siihen että sillä olis vaikutus myös lihas/nivel vaivojen parantavaan etuun.

Aloitin tuossa viikko sitten glutamiinin käytön, otan neljästi päivässä - aamulla, ennen treeniä, palkkarissa ja ennen nukkumaan menoa 5 g.

Vatsassa välillä polttelee ja kiertää, johtuukohan glutamiinista? Olen aiemminkin joskus käyttänyt enkä sieltä kyllä muista samanlaisia, tosin käyttömäärä taitaa nyt olla suurempi kuin silloin. Pitäisikö vähän vähentää ja sitten pikkuhiljaa yrittää nostaa määrää?

Glutamiininhan pitäisi vaan olla hyväksi suolistolle... :)

No onhan sitä itse kukin minä mukaanlukien syönyt aikoinaan kilokaupalla, oikeaa tai placebohyötyä saavuttaenkin. Mielenkiintoisia vaan aina tällaiset, varsinkin kun kyse pidemmän ajan vaikutuksista. Mutta yksi tutkimus on aina yksi tutkimus.

Onhan tuota muutamia 200g purkkeja aina silloin tällöin tullut syötyä itsellänikin mutta reenauskin on tuolloin ollut vähän sinnepäin tekemistä joten eipä siitä voi sanoa onko glutamiinista ollut hyötyä vai ei. Mutta nyt kun olen optimoinut joka osa-alueen (treeni, ravinto, lepo) niin varmasti jatkossa huomaan toimiiko glutamiini vai ei. Jep mielenkiintoinen tutkimus kylläkin.

Nostetaas. Kiinnostais ruveta käyttään glutamiinia, mutta on niin perkeleen kallista. Paljonkohan tuota pitäisi päivässä käyttää ja onko välttämätöntä käyttää joka päivä vai pelkästään treenipäivinä tms.

Ostin Gazoz kaupasta tarjouksessa olleen topmass:in L-glutamiini 300g purkin ja kun aukaisin sen purkin sisällä oli joku harmaa möykky jauheen seassa. Kuuluuko se sinne vai pitääkö mennä palauttamaan purnukka. Eka kerta kun glutamiinia ostan niin itellä ei tietoo.

Ostin Gazoz kaupasta tarjouksessa olleen topmass:in L-glutamiini 300g purkin ja kun aukaisin sen purkin sisällä oli joku harmaa möykky jauheen seassa. Kuuluuko se sinne vai pitääkö mennä palauttamaan purnukka. Eka kerta kun glutamiinia ostan niin itellä ei tietoo.

Käy vaihtamassa, ei sinne glutamiinin sekaan jauheen väristä poikkeavaa palluraa kyllä kuulu. Jauheen värisen möykyn ymmärtäisi jos sinne on kosteutta päässyt.

5 g arginiinia päivässä tekee ainakin unesta syvemmän tuntuista ja antaa potkua panemiseen. kasvuhormonihommista tms. on vaikea sanoa mitn.

Back
Ylös Bottom