Glutamiini - Aminohappo, jota keho käyttää stressissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cypi
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 GLUTAMIINI – PALAUTUMISEN JA SUOLISTON HILJAINEN TYÖJUHTA 💥

Meta description: Aminohappo, jota keho käyttää stressissä, kovassa treenissä ja suoliston hyvinvoinnin tukena.

Oon syönyt reilu 2 vkoa glutaa. Treenejä koventanut samalla. Lihakset eivät ole tulleet kovin kipeiksi, kun yleensä lihat on pirun kipeitä kahden päivän jälkeen treenistä.
Kaasuja (pieruja) on alkanut tulemaan enemmän. Mä otankin glutaa joka päivä aamupalan yhteydessä sekä treenin jälkeen. Samoin tein olen lopettanut hera-malto-palautusjuoman, koska se tuntui turhalta (muutaman vuoden käytön jälkeen).

Jos haluutte hirveän makuisen treeni"boosterin" niin suosittelen Evolutionin Phase1, vihreätee-uute on jo aika karvaan makuista, mutta jos sekoittaa noita keskenään niin edes vihreäteeuute ei poista tota kauheeta kusen makua. Meinaa joka kerta kun tuota Phase1:stä ottaa niin tulla urjö.

Tiedän monia jotka eivät ole huomanneet glutasta mitään hyötyä. Olen myös itse yksi heistä.
Olen jotain 7-8 vuotta treenannut kovaa ja kaksi kertaa syönyt puolen vuoden jakson glutamiinia. En kyseisestä jauhosta ole huomannut mitään muuta vaikutusta kuin sen, että lompakosta on kadonnut rahaa. Mielestäni turhaa rahan menoa.
Maksaa sen 16€/kilo suomesta ostettuna eli vähemmän kun useat paskaherat, eipä siihen juuri rahaa mene:D Eipä siitä(kään) heti huomaa vaikutusta, immuniteettia vahvistaa ainakin, ja nopeuttaa palautumista. Pidemmän päälle ehdoton tuote.

Itse olen käyttänyt glutamiinia periaatteesta kesän loppumisesta asti, ja on antanut massaa ihan mukavasti noin 2,5-3,5 kiloa (aamupainossa)en tiedä johtuukohan glutamiin käyttöön ottamisesta vai jostain muusta... mut kesän aja lihasta ei tainnu tulla melkein ollenkaan. Ensimmäinen satsi ufs:ää menossa ja tulevaisuudessa tulen todennäköisesti ostamaan lisää...:david:

Onko turvallista jos 17 vuotias nuori käyttää noita arginiini ym ? kun tuossa lukee ettei sais sellaset nuoret käyttää, joiden luuston kasvu ei ole pysähtyny, eikä mul oo siitä mitään hajua, että onko pysähtyny vai ei?

Ja miksi ei saisi käyttää vaikka ei olisikaan pysähtyny?!

Tuskin on haittaa sun ikäisellekkään.

Tuli mieleen, onko tässä sekoitettu lysiini glysiiniin?
Lysiiniä kun en osaa yhdistää mitenkään kasvuhrmooniin, tässä vaikutuksia:

L-Glycine:

• Can improve muscle growth and recovery
• Has been shown to increase the absorption of creatine and carbohydrates
• Anti-inflammatory properties

L-Lysine
• Improves recovery speed
• Helps to maintain nitrogen levels
• Increases the absorption of calcium

"Glutamiiniin yhdistettynä glysiini auttaa kasvuhormonitasojen nostamisessa." Faidra@g-y-m-s-p-a-c-e

Mä oon nyt vajaan viikon vetänyt illalla nukkumaan mennessä
1g ornitiini
1g lysiini
1g glutamiini
2g arginiini

Ihan vielä ei pysty sanoo vaikutuksista mitään, mutta katsotaan jonkun ajan kuluttua. Mulla on noita jauheita (paitsi lysiini tabuna ku ei ollu jauhetta missään!!) varmaan vuodeksi.. Jospa siinä ajassa sitten huomaisi, että vaikuttaako vai ei :D

Ja kuka sitä kyselikään tuolla, niin leusiini ja lysiini on eri asia.

+ Nautittuanne tätä määrää viikon lisätkää arginiini, lysiini ja glutamiini 4 grammaksi ja ornitiini 2 grammaksi.
* Nautittuanne 4 grammaa toisella viikolla lisätkää arginiini, lysiini ja glutamiini 5 grammaksi.
^ Kolmen viikon jälkeen jättäkää neljäs viikko väliin, jotta kehonne voi sopeutua ja palauttaa oman palautemekanisminsa[/SIZE][/B]

nii et jättää neljäs viikko välii ettei oma tuotanto mee sekasin .. mitens se menis sekasin ? joku sano et tuotanto vähenee jos se suurenee liian kauan mut neljäs viikos on aika outo juttu et laskis hyvä ku sitä tulee ees yhtää enempää normaalisti ku muutenkaaa noil comboil .

ja kuis toi orginiini jäi alhakse tos ja muut nous aattelin et ottaisin joku 7g kaikkii nii haittaisko se ?
jos haittaa nii voiko joku sanoo et miks haittais
ja mikä on se maksimaalinen gramma suhde mikä viel lisää kasvuhormoonii !!!!! ?

aiakmoista hifistelyä nostaa _yhdellä_ grammalla annosta. Johon siihen tulee mittausvirhettä se 1g joka kerta. Keho tottuu enemmän tai vähemmän noihin lisäravinteisiin, jolloin kannattaa pitää välillä taukoviikko.

mupa toi gramma nostelu oli jonkun muun bostaus minkä kopsaasin toho ....ite aattelin vetää vaa joku 7g kaikkii yöks..
mitä sanoisit kuinka kauan otan noit ja sit pidän tauon ..... ja kuin kauan pitäisin taukoo??

Valaiskaahan tietämätöntä aloittelijaa. Erinäisiä foorumeja luettuani hankin tauriinia ja l-glutamiinia otettavaksi ennen treenejä. Lisäksi kuppi kahvia. Nyt muutaman päivän jälkeen kärsin vilun tunteesta koko ajan. Viime yönkin nukuin vaatetta päällä, jota en koskaan tee.
Mistä tämä kylmän olo johtuu? Puhtiakaan ei treeniin meinaa löytyä.

Ehkä oot tulossa kipeäksi, jotenki en usko että yksittäinen aminohappo tauriinin kanssa laittais kehon mullin mallin.

edit: kahvi unohtu :david:

Sepä vaan, että tämä kylmän tunne alkoi, kun ne aloitin. Voisiko sillä, että olen ollut dieetillä, olla jotain tekemistä myös tämän kanssa? Dieettiä on kyllä jatkunut jo yli kuukauden. Tarkoituksena saada läski pois ja lihaksia näkyviin, joita ei vielä paljoa ole:)

Back
Ylös Bottom