Anssi Manninen sanoi:Kyllä kreatiinilla on ainakin vaikutusta lihaskasvuun, kuten on myös riittävällä haaraketjuisten aminohappojen (erit. leusiinin) saannilla (joita saa kätevästi esim. heraprodesta).
Uskon noiden teoriassa toimivan ja ehkä joillain ne toimii käytännössä paremmin kuin mulla. Tarkoitin lähinnä tolla sitä että olen nyt 5 treenivuoden aikana pari krea purkkia tuhonnut ja kummallakaan kerralla en ole huomannut mainittavaa eroa tuloksissa, painokaan ei krean mukana ole noussut oikeastaan ollenkaan. Ainoa vaikutus jonka olen huomannut on finnien lisääntyminen. En usko että olisin yhtään isompi tai vahvempi vaikka olisin koko treenihistorian ajan vetänyt joka päivä kreaa.
Tosin kaikki havaintoni perustuvat vain käytännön kokemuksiin joten en ala sinua haastamaan mihinkään ravintotiedetietokilpailuun. Olen kyllä toisaalta aina ihmetellyt ihmisiä jotka ostavat jatkuvasti jotain lisäravinnetta vain sen takia että ovat löytäneet jonkun tutkimusken netistä joka kertoo tuotteen toimivan mutta eivät kuitenkaan huomaa käytännössä tuotteen toimivuutta pidemmänkään käytön jälkeen. Minusta jos jotain lisäravinnetta vedän sen vaikutuksen pitää tuntua myös käytännön tasolla eikä pelkästään paperilla.

:ksi menee, mutta minkäs teet.
(sanko -> sangollisella)