Georgia hyökkää Etelä-Ossetiaan

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Munqi
  • Aloitettu Aloitettu
Vielä yks näkökulma joka tuli mieleen:

Jos USA ei tee mitään ja jättää Georgian yksin niin mitäköhä NATO:on pyrkivät entiset kommarimaat kuten esim Ukraina sanoo? Myös Tsekki (jonne on tarkoitus laittaa USA:n ohjuspuolustusjärjestelmä) varmaan haluaa tietää että USA puolustaa liittolaisiaan.


En usko että USA:lla on varaa olla tekemättä mitään. Liikaa vaikutusvaltaa pelissä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse en enää pitäisi Venäjää niin suurena uhkana. Nato taas... miten sen nyt sanoisi. Mitä Suomen kaltainen valtio hyötyisi natosta? Jos nyt esimerkiksi Venäjä hyökkäisi Suomeen niin kuin moni luottaisi siihen että Nato tulisi auttamaan. Lisäksi Natoon liityttäessä kaikkien tuotteiden hinnat todennäköisesti nousisivat. Vähän sama juttu kun EU:n kanssa, kaikki on tyytyväisiä kun EU maksaa erilaisia tukia Suomelle. Se on sitten eri asia kuinka paljon Suomi maksaa EU:lle jäsenmaksua, kukaan ei puhu siitä mitään.

Yksi asia on varma Georgian ja Venäjän sotatoimet nostaa pensan hintaa entisestään.

Venäjä ei iki maailmassa hyökkäisi valtioon joka olsii NATO:n jäsen, sillä hyökkäys yhtä vastaan on hyökkäys kaikkia muita NATO maita vastaan ja mikähän mahtaisi olla lopputulos mother russialle tämän jälkeen?

Ja tietenkin tulisivat auttamaan jos Venäjä hyökkäisi Suomeen joka olisi NATO:n jäsen, koko NATO:n sopimushan velvoittaa muita jäsenmäitä auttamaan hyökkäyksen kohteeksi joutunutta toveria ja Britannialla,Ranskalla ja Saksalla olis jo tästä melko läheltä antaa todella kovankin luokan apua tarvittaessa.

Kolmas maailmansota sitten oliskin ihan eri asia, mutta se onkin jo ihan toinen juttu ydinsotineen. Kuolema korjais jokatapaukessa.
 
No just:zzzz:
Nouse nyt istumasta sen silmäs päältä ja katso vähän tietoja mitä liikkuu.
Georgialla täysi liikekannallepano, Venäjä korottaa panoksia, niin onhan siinä nähtävissä, ettei tässä leikitä pikkupanoksilla.

Miten tämä liittyy sotapropagandaan?
 
Vielä yks näkökulma joka tuli mieleen:

Jos USA ei tee mitään ja jättää Georgian yksin niin mitäköhä NATO:on pyrkivät entiset kommarimaat kuten esim Ukraina sanoo? Myös Tsekki (jonne on tarkoitus laittaa USA:n ohjuspuolustusjärjestelmä) varmaan haluaa tietää että USA puolustaa liittolaisiaan.


En usko että USA:lla on varaa olla tekemättä mitään. Liikaa vaikutusvaltaa pelissä.
Eiköhän siellä ole luurit käyneet kuumana Venäjän ja USA:n johtajien välillä ja on haettu aivan salettiin kompromissiratkaisua. Ei voi millään uskoa, että yhtäkään laukausta ampuisivat toisiansa vastaan.
 
Suomen georgialainen pitää uutisointia värittyneenä

"Ossetialaiset aloittivat torstai-iltana georgialaiskylien järjestelmällisen pommituksen, mihin Georgian presidentti Mihail Saakašvili ei ollut varautunut. Hän sanoi televisiopuheessa, ettei Georgia aio aloittaa minkäänlaisia sotilaallisia vastatoimia, koska kyseessä oli puhdas provokaatio....snip

...."Kansa ei olisi antanut anteeksi sitä, että 50 ihmistä sai surmansa tulituksissa. Presidentillä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin käskeä omien sotavoimiensa iskeä takaisin""

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...+pitää+uutisointia+värittyneenä/1135238442853
 
Miten tämä liittyy sotapropagandaan?

Liittyy niinkin paljon, kuin siihen, että minä heitin lukuja peliin ja sinä teilaat ne propagandana. Minä mietin, josko luvut voisivat pitää paikkanasa avoimen sodan ollessa kyseessä. Sinä lässytät paskaa Suomen talvisodan aloituksista. Minä etsin vastaavia uutisia, joissa oli eri lähteet ja joissa todettiin, että panokset on kovat ja uhriluvut luultavasti myös.
Kaiken kaikkiaan minä vain esitin, että nyt on kovat piipussa ja uhreja tulee varmasti enemmän olkoot propagandaa tai ei.
 
Liittyy niinkin paljon, kuin siihen, että minä heitin lukuja peliin ja sinä teilaat ne propagandana. Minä mietin, josko luvut voisivat pitää paikkanasa avoimen sodan ollessa kyseessä. Sinä lässytät paskaa Suomen talvisodan aloituksista. Minä etsin vastaavia uutisia, joissa oli eri lähteet ja joissa todettiin, että panokset on kovat ja uhriluvut luultavasti myös.
Kaiken kaikkiaan minä vain esitin, että nyt on kovat piipussa ja uhreja tulee varmasti enemmän olkoot propagandaa tai ei.

Kuulin juttua että itseasiassa sielä mitään sotaa käydäkkään vaan paikallinen gay-parade vaan ampuu ilotulitteita! Eiks oo kivaa? Noh? Elä nyt saman tien teilaa!

Näin kirjoitit:
Georgialla täysi liikekannallepano, Venäjä korottaa panoksia, niin onhan siinä nähtävissä, ettei tässä leikitä pikkupanoksilla.

Tämähän on sanomattakin selvää, mutta se ei liity mitenkään propagandaan että valtio x sotii valtiota y vastaan.
"Propaganda on tietoa, jota levitetään tarkoituksena muokata kohteen mielipidettä. Propaganda saattaa olla valheellista tai tosipohjaista, mutta on usein yksipuolista ja saattaa valaista asiaa ainoastaan propagandan tuottajalle hyödyllisistä puolista."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Propaganda

Sinun uutisissasi lähteet olivat samat. Etelä-Ossetia ja Etelä-Ossetia. Käsitätkö? Ja niinkuin sanoin jo kerran niin "sairaalat ovat täynnä haavoittuneita" ei kerro mitään kuolleiden määrästä, eikä edes haavoittuneiden määrästä.
 
Tosta on näemmä nyt kahta puolta asiasta, että kumpi sen aloitti. Venäjän uutisointia on tietty historian osoittamana helppo pitää epäluotettavana, mutta mistäs sitä tietää onko asian toinen puolikaan luotettava...

Mitä Venäjä hyötyisi hyökkäyksestä Georgiaan (ja sen valtaamisesta)? Mä en todellakaan tiedä ja siksi kysyn. Onko Georgiassa jotain luonnonvaroja joiden takia se olisi "järkevää" vallata?

Sen sijaan en ihmettelisi että kyseessä on jollain tavalla jälleen jenkkien spedeilyä Venäjän kiusaamiseksi (vrt. saman tyylistä kuin Afganistanissa). Jenkeillä kun nämä sotaan liittyvät touhut ei tunnu menevän kelkkaan, ei sitten millään.
 
Eikös pikemminkin Venäjä hyökkää Georgiaan ? Eikö tuo Etelä-Ossetia kuulu vielä Georgiaan? No samapa tuo, tuskin äiti Venäjä välittää yksityiskohdista.
 
Eikös pikemminkin Venäjä hyökkää Georgiaan ? Eikö tuo Etelä-Ossetia kuulu vielä Georgiaan? No samapa tuo, tuskin äiti Venäjä välittää yksityiskohdista.

Etelä-Ossetia "on" Georgian maakunta.
 
Eikös pikemminkin Venäjä hyökkää Georgiaan ? Eikö tuo Etelä-Ossetia kuulu vielä Georgiaan? No samapa tuo, tuskin äiti Venäjä välittää yksityiskohdista.

no venäjä on etelä-ossetian puolella tässä asiassa. georgia hyökkäs etelä-ossetiaan (georgiaan). venäjä tuli leikkiin mukaan. georgia tommonen paskamaa muiden paskamaiden kuten romania ym. joukossa, niin ihan sama mitä karvakädet siellä tekee. ei ne ikinä asioitaan saa kuntoon, ovat niin perseestä.

jes, 3. maailmansota. päästään meki koht sotiin.
 
Kriisille on kaksi ratkaisua:

1) Georgian joukot vetäytyvät vapaaehtoisesti
2) Venäjä pakottaa Georgian joukot vetäytymään takaisin. Jos tähän ratkaisuun päädytään, on iso kysymys kuinka kauas Venäjä Georgian joukkoja "työntää". Haluavatko venäläiset itselleen uutta Tshetsheniaa? Tuskinpa.


EDIT: Täällä hehkutetaan taas Naton musketööriartiklaa. Kuinka monta kertaa tuon artiklan tosielämän toimivuutta on testattu? Vastaus: Ei kertaakaan.
EDIT2: Itse asiassa, Yhdysvallat vetosi Nato-maihin syyskuun 11. päivän iskujen jälkeen. Eipä ihan kaikki Nato-maat tainneet lähteä mukaan "Coalition of the Willingiin", vaan kieltäytyivät jyrkästi (mm. Ranska).

Ja joku puhui Ruotsin avusta Suomi-Venäjä-maaottelun aikana... erään evp. kenraalin kanssa olen päässyt kerran asiasta puhumaan ja vastaus oli "ei sieltä tullut muuta kuin vanhoja ryysyjä." Fakta on, että Ruotsi on sotinut edellisen kerran 1800-luvulla.
 
Naton "musketööriartikla" on todella epämääräinen. Käytännössä sen velvoittama apu voi olla vaikka käytettyjä polkupyöriä.
 
Back
Ylös Bottom