Geneva Sound system

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Caracas
  • Aloitettu Aloitettu

Caracas

VIP
Ikä
46
Morjensta pöytään.

Onko kellään otsikon mukaista laitetta? Itse olen kovan pohdinnan edessä josko luopuisi monikanavakaiuttimista ja vahvistimesta ja korvaisi tuolla. M malli pääasiassa mielessä. Nyt jo musiikki on itunesin kautta tai spotifyn kautta. Inputin kautta voisin kytkeä Project Debut vinyylipyörittimen kiinni.

Toki leffojen jne. monikanavaäänet menettää...

123.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Formverkissä kattelin noita viime viikolla. Hienoja on, mutta pitäs päästä kuuntelemaan.

Itse kun mielummmin kuuntelen ylikorostettua bassoa kuin liian vähän bassoa, eikä muuten hifi kiinnosta sen kummemmin, pisti silmään tuo, että vasta XL:ssä tulee subbarielementit, mutta se on aika iso sitten fyysiseltä kooltaan (mitat ei kerro koko totuutta) ja hintakin pompsahtaa.

Sisustusjuttuhan tuo on täysin ja vaatisi kyllä modernin kämpän kaverikseen, silti himottais mahdottomasti, niin härskin näköinen se on. Tuon ison on painettavakin jo aikamoisesti, muutenhan se lähtee lentoon soitellessa. Samalla nöösin ja vitun brutaalin näköinen tuo isoin loora.

XL on 38 kiloa + lattiajalusta 12,7kg.

Lattiajalusta ei kuulu vakiotoimitukseen, siitä saa maksaa pari satkua lisää.

edit: XXL:stä ei löydy tietoja, mutta isompaakin ilmeisesti saa.

Olen kuunnellut ja kuulostaa hyvältä. Itse olen ollut ammatti-audion kanssa tekemisissä ja sen erillisen subbari vaatiminen on ihan turhaa. Varsinkaan jos ei ole kuullut kaiutinta. Ton M mall in basso ja erottelu toimii paljon paremmin kuin monen erillisen setin.

Olen kuunnellut ja kuulostaa hyvältä. Itse olen ollut ammatti-audion kanssa tekemisissä ja sen erillisen subbari vaatiminen on ihan turhaa. Varsinkaan jos ei ole kuullut kaiutinta. Ton M mall in basso ja erottelu toimii paljon paremmin kuin monen erillisen setin.
No justhan mä sanoin, että pitäs päästä kuuntelemaan. Enkä mä subia vaadi, vaan riittävästi bassoa, vaikka erottelun ja kaiken muun kustannuksella ja senkin taisin jo sanoa.

Varsinaista teatteria kun ei kuitenkaan tule, niin vaihtoehto on joku 2.1-sarja. Tällä hetkellä ehkä kiinnostaisi Genelec 5040A + Genelec 6010A. Joten eipä tuo Genevan M tai edes L eroa ratkaisevasti hinnaltaan ja olisi paljon näppärämmin sijotettavissa.

Genelecille on varmaan omat keskustelut ja vaikka se onkin niin hyvä, niin kotiin en laittaisi. Statussymbooliksi noussut monille jotka ei edes musiikkia kuuntele, saati että genelec on täysin väritön, monitorikaiutin joka on raskas korvalle kun musiikkia kuuntelee. Musahommissa ihan pätevää tavaraa imho.

En nyt ihan nopeasti näe miten iso laatikko olisi sisustuksellisesti parempi kuin laadukas 2.x setti. Tietty jos tyytyy että pömpeli nurkassa molottaa taustahälyä niin on varmaan jees, kivanoloinen boksihan tuo varmasti on. Mutta normikäytössä, siis tuo loota pitänee joka tapauksessa iskeä töllön tai kankaan all että edes jotain edellytyksiä stereoäänelle. Ja silloin on kyllä aikalailla räätälöitävä sisustus uusiksi.

Noh sehän tässä dilemma on, mulle musiikki on todella tärkeää mutta kattelen joskus BD leffoja ja harvoin ps3 pelejä veivaan. Kämpän pohjaan ja tyyliin sopisi paremmin geneva ja sen äänikin on arvioitu todella hyväksi pitkin interwebbiä. Luovu siinä sitten erilliskaiuttimista pitkin kämppää. Maku on kuitenkin minimalistinen.

En nyt ihan nopeasti näe miten iso laatikko olisi sisustuksellisesti parempi kuin laadukas 2.x setti. Tietty jos tyytyy että pömpeli nurkassa molottaa taustahälyä niin on varmaan jees, kivanoloinen boksihan tuo varmasti on. Mutta normikäytössä, siis tuo loota pitänee joka tapauksessa iskeä töllön tai kankaan all että edes jotain edellytyksiä stereoäänelle. Ja silloin on kyllä aikalailla räätälöitävä sisustus uusiksi.
Mitä noita juttuja luki, niin tuossa pitäsi tulla kulmaa aika paljon, joten itse haaveilen tuon sijoittamisesta töllön viereen tai jopa yläpuolelle. :wtf: Antaskohan ne ton kotitestiin...

Tosin, kun meille tulee se yksi tuholainen kohta, niin olis tietty kivempi jos se hajottaisi vaikka 2.1 setistä* yhden kerrallaan, kuin Genevan koko yhden laatikon systeemin.

*en mainitse merkkiä, koska niille on varmaan omat keskustelut

Itsekkin ihailin ja kuuntelin kyseisiä värkkeä (olikohan reilu vuosi sitten) messuilla. Mahtavaltahan ne kuullosti ja polttelu oli käsin kosketeltavissa.

Tulin kuitenkin siihen tulokseen kun reilu pari vuotta sitten satsasin Antony Galloon, niin jätin Genevan vielä rauhaan. Tosin olohuone kapaisi juuri tuommosta Genevan Sound systeemiä, kun Gallot majailevat leffa huoneessa...

(btw. Anthony Gallon A'Diva Ti -sarjaa voin suositella kaikille, ei katumusta oston jälkeen, mahtavat ja hienot "ämyrit")

Pistetääs päivitystä tähän threadiin, eli genevaa ei tullut vaan päädyin sitten käytännön syistä Genelec 8020B kaiuttimiin. Itseäni neutraali sointi ei häiritse enää niin paljoa kuin tuossa kesäkuun viestissä sanoin. Eli vedän sanat takaisin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom