GB Gym

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mj1992
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Mj1992

Banned
Ajattelin että vaparin alottaisi ja toi vaikuttais lupaavimmalta. Onko tuolla sitten kui hyvät treenit? Oon parilt jannult kuullu että pystyä ei opetella kuulema paljon yhtään onko totta? Onko tekniikkatreenit hyviä ja onko myös sparritreenejä vapareilla ja isoilla hanskoilla?

Mietin myös et pitäiskö alottaa mielummin nyrkkeily ruskeasuolla jossa on Joni Nyman opettajana joka on olympiamitallisti. Vaikee päättää mihin menee. Pystyn haluisin hyvää kondikseen mut myös maton? Joten oppiiko gb:eellä molemmat hyvin vai olisiko järkevää mennä nyrkkeilyyn vuodeksi pariksi ja siitä sitten vapariin/brassuun. Hirveen monta lajia en kuitenkaan kerralla voi harrastaa koska salilla käyn 3-5 kertaa viikossa.

GB:llä saat tarvittaessa sekä matto- että pystyosaamisesi erinomaiseen kuntoon. BJJ ohjatut treenit 6krt viikossa ja lukkopainia 3krt. Pystyhommia on myös kiitettävästi sekä thai-, potku- ja perinteisessä nyrkkeilyssä. http://www.gbgym.com/kamppailu/?page_id=14

GB:llä on hyvät treenit. Hyviä valmentajia. Sinne vaan.

Voit toki mennä ruskeasuolle hakemaan ne perusteet pystyosaamiseen vaikka GB:n BJJ:n tai vapaaottelun peruskurssin ohessa. Pienellä suunnittelulla saat aikataulut rullaamaan hyvin, mutta jos tämä on ensikosketuksesi kamppailu-urheiluun, älä syö liian isoa palaa kerralla.

Selvä, täytynee mennä 1 ilmane treeni koittaa (oletan että on mahdollista). Sitte vaan peruskurssia. Olen kyl ymmärtänyt et kesäl ei oo peruskurssii.

Niin sitä itekki oon kyllä miettynyt mutta kylhä ku akttelee vapaaottelioita ja nyrkkeiliöitä niin nillä on isot lihakset... toki monella on stredoidit ollu pelissä ja lahjat on kovemmat kun perustallaajalla. Siksi täältä neuvoa haen.

Joo, mutta kun ne vapaaottelijat ja nyrkkeilijät, joita näet telkkarista ovat ammattilaisia. He ovat treenanneet koko ikänsä päivätyökseen tekemättä muuta. Silloin voi tehdä paljon enemmän oheistreeniä ja lajitreeniä, kun ei tarvitse käydä töissä tai koulussa. Lisäksi he eivät ole samalla tavalla sidottuja seurojen vakiovuoroihin, salien aukioloaikoihin yms. kuten me tavalliset kuolevaiset.

Hmmmm, hieman ristiriitaa havaittavissa: haluatko olla sekä rantakuntoinen, tiukat lihakset ja samalla MMA-ottelija? Katoitko Sali-ohjelmaa ja haluisit olla kuin Antton?
GB:llä opit kyllä vapaaottelijaksi, jos olet valmis tekemään kunnolla töitä, mutta siinä puhutaan vuosien työstä. Millaiset taidot tällä saavutat riippuvat lahjakkuudestasi, työn määrästä ja oikeasta valmennuksesta.

Kuten joku jo sanoi niin älä haukkaa liian isoa palaa kerralla. Mene ensiksi sinne vaparin alkeiskurssille ja katso miltä homma tuntuu. Sitä on aivan turha tuossa vaiheessa alkaa edes suunnittelemaan mitään treenien jakoa. Jos tosiaan haluat sitä vapaaottelua oppia, niin valitse vapaaottelu. Monella on harvakuvitelma siitä, että pitää olla nyrkkeilyn maailmanmestari ja BJJn mustavyö ennen kuin voi vaparin aloittaa. Se saattoi ennen olla noin, mutta nykyään vapaaottelua voi ONNEKSI treenata ihan omana lajinaan. Sitten kun olet käynyt peruskurssin niin voit katsoa kiinnostaako homma niin paljoa mitä alussa. Jos ei kiinnosta, nii jatka salilla käymistä. Kantsii tehä sitä mistä itse saa eniten kiksejä.

Ja peruskurssilla taitaa salilla kuin salilla yleensä reenejä olla 2-3 kertaa viikossa, joten jos kunto kestää niin käy siinä samalla sitten salilla. Vapaaottelussa on kuitenkin painoluokat, joten se lihasmäärän maximointi ei välttämättä ole paras ratkaisu. Jos siis meinaa kisoihin lähtiä pyörimään.

Wintikka turhaa veemäist käytöst tommonen et katoitko salia ja tahdot olla kuin Antton:) Mulla on salilta kokemusta 2v ja thaiboxingistä perus kurssi + 2kk, ja nyrkkeilystä 5kk mutta seura oli erittäin huono jossa valehtelematt en oppinut mitään siksi lopetin. Nyt en oo vuotee käyny missää ohjatussa kamppailulaji harkoissa. Kavereitten kans on tultu käytyy muutaman kerran mutta nekin on harvassa ja taso on heillä ollut selvästi huonompi kuin minulla joten siitäkään ei paljoo hyötyy ole saanut. Olen pohtinut ku sali on tärkeä minulle mutta myös vapaaottelun hallitseminen ja tiedän että kompromisseja on tehtävä. Olen miettinyt tässä että miltä 3xsali 3x vapari/thainyrkkeily treenit kuulostaa onko liikaa koulua käyvälle.

Olen miettinyt tässä että miltä 3xsali 3x vapari/thainyrkkeily treenit kuulostaa onko liikaa koulua käyvälle.
Elämä on valintoja. Normi kuntosalitreeni ja kamppailu-urheilu syövät yleensä toisiaan, varsinkin jos treenimäärät on 3x+3x. Puntti ei kulje, kun paikat on kamppailutreenien jäljiltä kipeinä, ja kamppailutreeneissä tulee pataan, kun punttijumi vaivaa eikä jaksa kuin hikoilla ja olla hapoilla. Parasta valita kahdesta se josta saa enemmän kiksejä ja ottaa se toinen vaan "kivana tukitreeninä". Kaikkea ei voi saada, toki voi aina kokeilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Wintikka turhaa veemäist käytöst tommonen et katoitko salia ja tahdot olla kuin Antton:) Mulla on salilta kokemusta 2v ja thaiboxingistä perus kurssi + 2kk, ja nyrkkeilystä 5kk mutta seura oli erittäin huono jossa valehtelematt en oppinut mitään siksi lopetin. Nyt en oo vuotee käyny missää ohjatussa kamppailulaji harkoissa. Kavereitten kans on tultu käytyy muutaman kerran mutta nekin on harvassa ja taso on heillä ollut selvästi huonompi kuin minulla joten siitäkään ei paljoo hyötyy ole saanut. Olen pohtinut ku sali on tärkeä minulle mutta myös vapaaottelun hallitseminen ja tiedän että kompromisseja on tehtävä. Olen miettinyt tässä että miltä 3xsali 3x vapari/thainyrkkeily treenit kuulostaa onko liikaa koulua käyvälle.

Heh, prkl, kyl mä haluisin olla kuin Antton! ;-)

Sinuna kokeilisin sitä vaparia GB:llä kunnolla vaikka pari vuotta ilman tollasta määrää punttia. Muuten veikkaan, että haukkaat liikaa, jolloin kroppa ja mieli heittää jossain vaiheessa voltin!
IMHO, bodaustyylinen treeni ja ninjat ei oikein sovi yhteen, jos on tarkotus oikeasti oppia ja osata jotain lajia.

Ok, kiitos kaikille vastauksista ja neuvoista. Se on kylmä fakta mitä olette sanoneet ja pitää itekki testailla tota miten sitten jaksaa sitö punttia. Kesällä ei siis ilmeisesti ole gb gymillä vaparin peruskurssia.

Elämä on valintoja. Normi kuntosalitreeni ja kamppailu-urheilu syövät yleensä toisiaan, varsinkin jos treenimäärät on 3x+3x. Puntti ei kulje, kun paikat on kamppailutreenien jäljiltä kipeinä, ja kamppailutreeneissä tulee pataan, kun punttijumi vaivaa eikä jaksa kuin hikoilla ja olla hapoilla. Parasta valita kahdesta se josta saa enemmän kiksejä ja ottaa se toinen vaan "kivana tukitreeninä". Kaikkea ei voi saada, toki voi aina kokeilla.

Se on muuten kumma juttu että kun punttia heiluttaa ihan vaan muutamankin reenin niin alkaa hapottaa niin perkeleesti. vissiinki ne lihakset kasvaa ja veri menee sinne hauikseen :rolleyes:

Itse ainakin hyvin koulujen ohella ehdin käydä viikossa 6x vaparitreeneissä 3x nyrkkeilytreeneissä ja 3-4x puntilla.

Muuhun sitten ei aikaa jääkkään... Mutta mitä turhia tarvitsisikaan kun kamppailu on niin hauskaa :hyper:

Joo, mutta kun ne vapaaottelijat ja nyrkkeilijät, joita näet telkkarista ovat ammattilaisia. He ovat treenanneet koko ikänsä päivätyökseen tekemättä muuta. Silloin voi tehdä paljon enemmän oheistreeniä ja lajitreeniä, kun ei tarvitse käydä töissä tai koulussa. Lisäksi he eivät ole samalla tavalla sidottuja seurojen vakiovuoroihin, salien aukioloaikoihin yms. kuten me tavalliset kuolevaiset.

Kyllähän nekin oli joskus amatööreja

GB-Gym

GB-Gymiä parempaa salia et Suomesta löydä.
(Siellä leivottiin juuri tuore UFC-ottelija Anton Kuivanen eli taso on kova)

GB-Gymillä pystyt osallistumaan peruskurssin jälkeen mihin tahansa treeniin yhdellä kausimaksulla. (yli 30 kertaa treenit viikossa eli on varaa valita)

Vapaaotteluvuorojen lisäksi (samaan hintaan):

-Jos haluat keskittyä enemmän pystyotteluun, niin voit käydä nyrkkeily tai potkunyrkkeilytreeneissä, jossa tehdään vain sitä itseään
-Jos haluat keskittyä enemmän mattotekniikoihin, niin voit käydä Brassijujutsussa ja lukkopainissa
-Erikoisuutena myös Thainyrkkeily

Jokaisessa lajissa on oman alansa huippuvalmentajat

Voit siis halutessasi erikoistua johonkin tiettyyn alueeseen.

Itse yllätyin positiivisesti, että yhdellä maksulla voi käydä missä tahansa treeneissä, kun on peruskurssin käynyt alta pois.

Magneettikortilla pääsee myös treenaamaan vapaa-ajalla (kun treenejä ei ole käynnissä). Harjoitusvälineistö on huikea.

Itse asun Espoossa, mutta en ikinä vaihtaisi pois GB-Gymiltä.

Tuli se myös mieleen itellä, että ainaki monessa vapariseurassa peruskurssi on "melkein" pelkästään painimista. Pystyä hiotaan sitten myöhemmin. Tämä siksi koska painia voi alotella turvallisemmin, varsinkin kun peruskurssilla monella ei ole vielä tarvittavia varusteita. Mutta en tosin tiiä GB:stä. Tuossa on yksi syy miksi monet jotka on peruskurssin just käyny sanovat ettei vaparissa reenata pystyä ollenkaan.

Ite en oo vaparia treenannu, mutta luulisi ton paini-painoisuuden johtuvan siitä, että kyllä useimmat osaa edes jotenkin lyödä, mutta painimisesta ei ole sitten mitään aavistusta.
Jos on pystyotteluun panostanut ja on alkeiskurssi ohi, niin ei pysty itse tekemään painiharjoitteissa mitään, jolloin se haittaa myös sitä treenikaveria, joka osaa lukkopainin perusteet.

Ite en oo vaparia treenannu, mutta luulisi ton paini-painoisuuden johtuvan siitä, että kyllä useimmat osaa edes jotenkin lyödä, mutta painimisesta ei ole sitten mitään aavistusta.
Jos on pystyotteluun panostanut ja on alkeiskurssi ohi, niin ei pysty itse tekemään painiharjoitteissa mitään, jolloin se haittaa myös sitä treenikaveria, joka osaa lukkopainin perusteet.

Omien kokemusten mukaan porukka vapaaottelun peruskursseilla ei kyllä osaa lyöntejä/potkuja sen paremmin kuin painia/lukkopainia.

Suositut

Back
Ylös Bottom