MULTI Game of Thrones, Telltale

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%

MTM1977

WTF
Mode
Telltale (The Walking Dead, Wolf Among Us) on tekemässä peliä, joka sijoittu GoT:n maailmaan.
Tuota tehdään yhteistyössä HBO:n kanssa, joten ääninäyttelijät jne saattavat kuulostaa tutuilta ;)

Virallinen sivusto:
Game of Thrones - Telltale Games

Teaser video:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jos joltain on mennyt ohi, niin ensimmäinen episodi julkaistiin tässä kuussa. Pelasin itse sen juuri päätöksen, ja olihan se taattua Telltale laatua. Jos Game of Thronesin maailma kiehtoo tai edelliset Tellatalen pelit iskivät, niin suosittelen tätä varauksettomasti! On toki hyväksi, että omaa jonkin verran GoT -tietopohjaa, oli se sitten kirjojen tai TV-sarjan muodossa. Jos ei tiedä taustatarinaa, niin voi olla vähän vaikeuksia pysyä kärryillä, ja pelistä ei todennäköisesti saa niin paljon irti.

Hyvää settiä, antaisin tähän mennessä arvosanaksi 4/5.

Puoleen väliin asti vihasin tätä peliä, mutta loppua kohden meno parani. Eli meni kyllä jatkoon omallakin kohdalla.

Vähän tuntuu, että kiire oli markkinoille tämän kanssa. Jonkin verran kirjoitusvirheitä ja bugeja tuli vastaan, mm. anteeksiantamaton "your/you're" -sekoilu. Sen lisäksi hahmoreaktiot olivat välillä outoja. "Will you help me?" -> "yes" -> "Why won't you help me?"

Peter Dinklage ei mielestäni loista ääninäyttelijänä tässäkään (viitaten osittain Destiny-suoritukseen), mutta mukavaa silti, että oikeita näyttelijöitä on saatu mukaan.

Todennäköisesti immersio pelimaailmasta ja valintojen vaikutuksesta murtuisi toisella pelikerralla tässäkin, kuten Walking Deadeissa, mutta näin yhden kerran peluulla tuli kyllä niitä tuttuja "miksi minä noin sanoin!?" -tuntemuksia ihan riittävästi. Kyllä tätä suositella kehtaa sarjan faneille, ja ehkä nimenomaan tv-sarjan faneille.

Episode 2:n julkaisusta ei ole annettu mitään tietoa, mutta pessimistiset spekulaatiot arvioivat tammikuun (2015) loppupuolta.

Mulla ei ollu mitään hajua tosta Telltalen konseptista ja latasin mehuissani tän pelin ja puolentunnin jälkeen aloin miettiin, että koskahan se peli alkaa, että johan on pitkä alkuintro. Sit 2h kohdalla kun odottelin vieläkin, niin peli olikin jo läpi. Ei kyllä ihan muntyyppiselle AdHd hacknslash pelaajalle tarkotettu tämä.

Tuli tämä Xbox Onelle hommattua, mutta en ole vielä kerinnyt pelailemaan.
Nämä Telltalen pelit ei tosiaan sovi nopeaa toimintaa hakeville, ovat enemmänkin "interaktiivisia elokuvia" kuin perinteisiä pelejä.
Itse kyllä tykkään tuosta konseptista, tuli just vetäistyä Walking Dead Season 1 uudemman kerran läpi ja aloiteltua Season 2:sta, jota en vielä ole aiemmin pelannut.

Odottamassa olisi tuon GoT:n lisäksi myös Telltalen versio Borderlandsista. Ilmeisesti ihan hyvä sekin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom