Game Of Thrones:HBO (spoilerit kielletty, keskustelua vain TV sarjan tapahtumista)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jambo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ilmeisesti HBO olis ollu valmis maksamaan enemmän mutta sarjan kirjoittajat ovat kyrpiintyneet sarjan tekemiseen. Sen takia tämä ja viime kausi oli lyhyempiä. Aikamoinen floppi.

Vaikka edellisen jakson jälkeen kritisoin tuota valittamista, niin kyllähän tuossa taas joitain turhauttavia juttuja oli, että on se kritiikki kyllä ainakin osin varsin ymmärrettävääkin. Pyörretään sen verran puheita. Paljon oli hyviäkin hetkiä jaksossa, mutta kyllähän tuo jo toisen loharin hassaaminen noin helpolla vituttaa. Samoin viimeisen hurjasuden hyvästeleminen noin vain ohimennen. Myös tuo Red Keepin eteen putkahtanut aavikko tosiaan ihmetytti, kun aivan eri mielikuva mestasta oli ennestään.

Viimeisenä, mikä ei varsinaisesti ole mikään tekijöiden vika/virhe, mutta hahmoista alkaa vituttaa aika rankasti Cersei, Dany ja Euron. Jos ei Jonia saada valtaistuimelle, niin tuolla ei oikein ole kuin huonoja vaihtoehtoja.

onpas ollut melko hirveetä paskaa pari viimeisintä kautta.

- sen sijaan, että Arya loikkaa jostain, niin olisi ollut siistimpää, kun se ois ottanut Branin naaman..

Se ei toki tee automaationa jostain sarjasta paskaa, jos se kirjoitus ei mene niinkun itse haluaa.

Enää on 2 jaksoa jäljellä ja jos nyt sen ajan jaksaisi avoimin mielin ilman sen kummempia ennakko-odotuksia katsoa, että miten tässä käy...
Itsekin pitäisi unohtaa jo jopa vertailut kirjan versioon, kun tämä on niin oma teoksensa ja se toinen tarina jatkaa sitten omaa reittiään joskus tulevaisuudessa.

Jotenkin semmoinen tunne persiissä, että seuraava jakso olisi huonoin ja epäloogisin tähän mennessä. Toivottavasti olen väärässä :)

Se ei toki tee automaationa jostain sarjasta paskaa, jos se kirjoitus ei mene niinkun itse haluaa.

Vielä yrität puolustella tätä sarjaa kaiken tämän jälkeen? Tästä kaudesta on kovaa vauhtia tulossa maailmanhistorian suurin pettymys tv-viihteessä enkä usko että mikään temppu kahden viimeisen jakson aikana tätä kelkkaa enää tulee kääntämään. Jopa sarjan näyttelijät ovat itse suoraan ja epäsuorasti jo aikoja sitten haukkuneet käsikirjoituksen pystyyn. Katsokaa nyt vaikka tämäkin haastattelu viime syksyltä, Emilia selkeästi tietää minkälaista paskaa sieltä on tulossa ulos ja lähinnä trollailee "best season evah" :ROFLMAO:

Ilmeisesti HBO olis ollu valmis maksamaan enemmän mutta sarjan kirjoittajat ovat kyrpiintyneet sarjan tekemiseen. Sen takia tämä ja viime kausi oli lyhyempiä. Aikamoinen floppi.

Minäkin olen ollut siinä käsityksessä että D&D olisivat kyllästyneet sarjan tekoon ja haluavat saattaa sen maaliin mahdollisimman nopeasti. Ei vaan ymmärrä kun ajattelee kuinka isoksi Game of Thrones on paisunut, niin tekijät päättää vetää kaiken pöntöstä alas.

Minäkin olen ollut siinä käsityksessä että D&D olisivat kyllästyneet sarjan tekoon ja haluavat saattaa sen maaliin mahdollisimman nopeasti. Ei vaan ymmärrä kun ajattelee kuinka isoksi Game of Thrones on paisunut, niin tekijät päättää vetää kaiken pöntöstä alas.

Kiire vetää omat urat tv-viihteen puolella pöntöstä alas, koska eihän näitä pellejä kukaan täysjärkinen tule tämän farssin jälkeen enää palkkaamaan käsikirjoittajiksi.

Kiire vetää omat urat tv-viihteen puolella pöntöstä alas, koska eihän näitä pellejä kukaan täysjärkinen tule tämän farssin jälkeen enää palkkaamaan käsikirjoittajiksi.
Disneyhan noi palkkasi kirjoittamaan uusia Star Warseja. Voipi olla vähän eri palkkaluokan puuhaa, niin voihan se tulla kiire lopettaa hommat HBO:lla

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Disneyhan noi palkkasi kirjoittamaan uusia Star Warseja. Voipi olla vähän eri palkkaluokan puuhaa, niin voihan se tulla kiire lopettaa hommat HBO:lla
Ilmeisesti ei tykänny GRRM kirjoitustavasta, kuulemma liian pitkäveteistä. Sen jälkeen kun luin ekan kerran tosta niin tuli kyllä vähän sellanen harmi fiilis kun kyseessä on kuitenkin potentiaalisesti ihan hyvä tarina.

Ilmeisesti ei tykänny GRRM kirjoitustavasta, kuulemma liian pitkäveteistä.

Oletko lukenut kirjat? Ne ovat pitkäveteisintä puuroa mitä olen ikinä lukenut ja olen lukenut aika paljon fantasiakirjallisuutta. Game of Thrones toimii helvetin paljon paremmin TV-sarjana kuin kirjana.

Vielä yrität puolustella tätä sarjaa kaiken tämän jälkeen? Tästä kaudesta on kovaa vauhtia tulossa maailmanhistorian suurin pettymys tv-viihteessä enkä usko että mikään temppu kahden viimeisen jakson aikana tätä kelkkaa enää tulee kääntämään. Jopa sarjan näyttelijät ovat itse suoraan ja epäsuorasti jo aikoja sitten haukkuneet käsikirjoituksen pystyyn. Katsokaa nyt vaikka tämäkin haastattelu viime syksyltä, Emilia selkeästi tietää minkälaista paskaa sieltä on tulossa ulos ja lähinnä trollailee "best season evah" :ROFLMAO:

...sun kannattaa melkein jo säästellä ihan itteäsikin ja jättää loput jaksot katsomatta, ettei tule liikaa tuskaa. Elämäkin on sitten helpompaa ainakin siltä osin.

...sun kannattaa melkein jo säästellä ihan itteäsikin ja jättää loput jaksot katsomatta, ettei tule liikaa tuskaa. Elämäkin on sitten helpompaa ainakin siltä osin.

Mä tekisin näin, mut kattonu sarjaa joku 7 vuotta, ni ohan tää pakko nähä loppuun, vaikkei meno enää miellytä. Sulla tässä tuntuu olevan vaikeeta hyväksyy, ettei kaikki pidä sarjasta enää. Elämä on aika helppoo, jossei murehdi muiden asioita :)

Olisihan se kyllä kova veto säilyttää sarjan tasoa yhtä korkealla läpi kausien, tai ainakin niin että suurimman osan mielestä oli timanttia loppuun asti. Taitaa melko vähissä olla moiset sarjat, mitkä ns. across the board ylistetään loppuun asti. Nopeasti ainoana taitaa tulla mieleen Breaking Bad.
Kovin moni sarja tuntuu kusevan lopun, tai loppu voi olla ihan hyvä mutta muuten loppupuolen hohto on kadonnut.

Ehkä yhtä "isona" (kansainvälinen tv-ilmiö) esimerkkinä Lost oli alkuun erinomainen, mutta lopulta skeidaa. Ihan se kovin fanikunta siellä vielä lopussakin hehkuttaa, kuten varmasti tässäkin vaikka loppu lässähtää oikein kunnolla.
Onhan näitä.

Oletko lukenut kirjat? Ne ovat pitkäveteisintä puuroa mitä olen ikinä lukenut ja olen lukenut aika paljon fantasiakirjallisuutta. Game of Thrones toimii helvetin paljon paremmin TV-sarjana kuin kirjana.

Mun mielestä juuri hidas kerronta on parasta noissa kirjoissa, sillä moni niistä pienistä yksityiskohdista enteilee tulevasta, liittyy johonkin rinnakkaiseen tapahtumaan tai toimii alustuksena johonkin kieroon vitsiin.

Kokeilkaa lukea vaikka the name of the wind sarjan kirjat. Ihan eri ulottuvuudessa kuin GoT. Tosin sitä trilogian päättävää opusta taitaa joutua odotteleen vielä pitkään. Sisällön tiivistäminen yksiin kansiin tuntuu kirjailijalle vaikealta. Tosin lopputulos on sit jotain muuta kuin täytettä ja tuubaa, kun kirja on ulkona.

Kokeilkaa lukea vaikka the name of the wind sarjan kirjat. Ihan eri ulottuvuudessa kuin GoT. Tosin sitä trilogian päättävää opusta taitaa joutua odotteleen vielä pitkään. Sisällön tiivistäminen yksiin kansiin tuntuu kirjailijalle vaikealta. Tosin lopputulos on sit jotain muuta kuin täytettä ja tuubaa, kun kirja on ulkona.
Mielipideasioita ja arvostetaan erilaista tarinankerrontaa. Ekan kirjan Tuulen nimen olen lukenut ja ihan hyvä sekin oli, mutta Tulen ja jään laulu menee kyllä mulla edelle.

Suositut

Back
Ylös Bottom