Game Of Thrones:HBO (spoilerit kielletty, keskustelua vain TV sarjan tapahtumista)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jambo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
11831721_869411139802084_4504198999611375397_n.jpg

Itse katsoin tätä joskus aikoinaan noin 2 tuotantokautta ja pidin ihan tajuttomasti. En muista syytä miksi jäi sitten kesken, ei missään nimessä sen takia että olisi huono. Oli vissiin niin paljon jotain muita kiireitä. Nyt päätin alkaa katsomaan koko sarjaa ihan alusta asti uudelleen. n 6 jaksoa katsottu ja jumalauta, että tämä sarja on ihan kaikissa osa alueissa täyttä timanttia. Parempi kuin mikään leffa! Ehdoton suosikkisarjani koskaan. Se alkutunnarikin on niin siisti, että nostaa kylmiä väreitä ja se on aina pakko katsoa joka kerta, että pääse paremmin sarjan tunnelmaan mukaan.

Tuo McShane on muuten melkein joka paikassa nykyään. Deadwood, Hercules, Jack the Giant Slayer, Pirates of the Caribian. Toki huippukarismaattinen näyttelijä - toisin kuin se John Snowta näytellyt jamppa joka ehkä katoaa nyt sitten tv-leffoihin ja BBC draamoihin?

McShane on siistiä nähdä sarjassa. Viimeksi olen tosiaankin herran edesottamuksia nähnyt Deadwoodissa.

Yllättikö ketään? Ei.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tossa lajissa saa siis vääntää tuolta pöydän altakin? Ei ollukaan voima vaan tekniikkalaji?

Ihan jäätävää kusetusta koko laji :(
Eihän toi liity mitenkään voimaan ku tollee kropalla väännetään! Kerran yks vanha jätkä kerto mulle että kädenvääntö on prosentin verran voimasta ja 99% tekniikasta kiinni. Itteasiassa tärkeintä tossa on vipuvarren konseptin ammattimainen ymmärtäminen!!!
Mountainilla olis kyllä voimat riittänyt voittoon, muttei ollut tarpeeksi tekniikkaa.Kädenvääntö on kyllä yksi epätarkemmista ja vaarallisimmasta tavoista määritellä kumpi on vahvempi kädenväännössä. Ja kun kattoo, ni toi kynä äijä kääntää rannetta, eli huijaa :( Jos mountain kääntäs rannetta ja nojais kropalla samallalailla, se voittas samantien! Pieni äijä vaan heittää koko kroppansa Mountainin kättä vastaan. Aika helppoa voittaa siten. Itekki hävinny kerran mua pienemmälle kaverille, eli kädenväännön on pakko olla tekniikkalaji! Mä oon aina vääntäny rehellisesti selkäsuorana pelkällä kädellä, eikä kukaan oo ikinä voittanut mua siten. Kerran väänsin yhtä proota vastaan, ja se voitti mut vaan koska nojas. Kerto mulle ettei ois ikinä voittanu rehellisesti!

Sama on sormikoukku, harjoittelusta ja tekniikasta kiinni. KUn sietää kipua millä toinen puristaa niin voittaa. Hauskinta oli -90 luvulla kun erään Helsinkiläisen sähköfirman naiset kävi "huijaamassa" raavailta raksa miehiltä rahat pois sormikoukussa. Naisten ammatti oli käämittäjä :)

Tossa lajissa saa siis vääntää tuolta pöydän altakin? Ei ollukaan voima vaan tekniikkalaji?
On hyvin riskialtis yhdistelmä, kun erittäin vahva ihminen yrittää vääntää kättä täysiä ilman teknistä osaamista ja myös Devon tietää tämän hyvin. Hän olisi ihan yhtä hyvin voinut vääntää Hafthorin käden suoraan sivullepäinkin, mutta silloin olisi aika suuri riski, että tämänkin jutun otsikkona olisi "kädenvääntömestari katkaisi The Mountainin käden". Tämän takia Devon valitsi top rollin eli hän kiersi vastustajan ranteen ja sormet "auki", jolloin sivusuuntaisen voiman määrä jää vähäiseksi.

Jos joku ajattelee, että nojaaminen tai kropan siirtely siirtyy suoraan voimana vastustajan käteen, niin hän ei ota huomioon sitä, että tämä on täysin hyödytöntä, mikäli henkilön isometrinen jännitys kädessä ei riitä. Kohdasta 51s eteenpäin myös Hafthor yrittää käyttää kropan liikettä taakepäin hyödyksi, mutta hänen kyynärvarren ja olkavarren kulma lähtee aukeamaan heti. Kohdassa 1:05 Hafthor yrittää shoulder press tekniikkaa nojaamalla koko kehollaan kättänsä vasten, mutta taas isometrinen jännitys ei riitä ja tämä ei tuottanut Devonille mitään vaikeuksia.

Yhteenvetona: Devon olisi voittanut millä tahansa tekniikalla, mutta tämä oli turvallisin tyyli.

Kilpakädenvääntö eroaa huomattavasti höntsävääntämisestä. Kehon siirtely on keskeinen osa lajin kilpamuotoa. Yleensä kättä pyritään pitämään eri tekniikoissa isometrisesti asennossa, jossa sen voimantuotto on maksimaalinen, ja itse liike pyritään tuottamaan kehoa siirtelemällä ja kallistelemalla. Näin saadaan tuotettua huomattavasti enemmän voimaa ja strategian sekä tekniikan merkitys tulee keskeisemmäksi. Suosittelen lukaisemaan wikipedian kuvauksen https://fi.wikipedia.org/wiki/Kädenvääntö

Toi Devonhan on iso jätkä, melkein pari metriä. Sitten kun vielä treenannut lajia niin ei sitä koolla voi kukaan enää viedä.

Back
Ylös Bottom