Game Of Thrones:HBO (spoilerit kielletty, keskustelua vain TV sarjan tapahtumista)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jambo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jengi on vissiin ottanut aika pahasti Jon Snown kohtalon. Sen verran kiukkuista postausta on sadellut GoT:n sosiaalisen median sivustoille :D

Toivon mukaa se nyt ei kuollu kokonaan. Kenen puolesta tossa sarjassa enää voi liputtaa :D Ei mee Starkeilla kovin hyvin :D

Jos ajattelee tarinankerronnan kannalta niin ainakin yksi kirkasotsainen sankari pitäisi olla johon lukija/katsoja voi samaistua. Jos Jon Snow delaa lopullisesti niin ketä jää? Jaime on hahmona kehittynyt miellyttävämpään suuntaan, Tyrion, Arrya? Naisi, läskejä ja rampoja. Alfred Hitchcock aikoinaan sanoi että jos katsojalle näyttää sankarin pöydän alla olevan pommin, ei sitä voi räjäyttää niin että sankari kuolee. Siinä ei olisi tarinankerronnallisesti järkeä.

Toisaalta RR Martin saattaa olla juuri niin mulkku äijä että pahin toteutuu.

Lisätään vielä että Jon Snown hahmoon on ladattu niin paljon odotusta että senkään vuoksi en jaksa uskoa kuolemaan.

Heikoin kausi tähän mennessä. 8. ja 9. jakso olivat hyviä joten odotukset olivat hyvät tähänkin jaksoon, mutta petyin. Toivottavasti tämä nyt ei ole trendi kun mielestäni 4 seasonissakin tippui jo taso.

Niin tuosta melissanrdasta, niin menikö homma metsään vai juuri kuten oli suunnitellut? Nyt on koko baratheonin suku tuhottu? ja kenen ansiosta melissandran? Tommen joo on vallassa mutta on vain nimeltään baratheoni ei perimältään, tuonhan joku voisi haastaa (ja high sparrovin eteen ;)) ja joo on vielä se yks äpärä-seppä baratheon, mutta sillä ei ole nimeä. Ehkä melissandran tavoite onkin jotain vallan muuta, mitä olemme olettaneet :O

Melisandre vaikutti niin pettyneeltä ja yllättyneeltä, että tuskin meni hänen suunnitelmiensa mukaan kaikki.

Tosin se voi olla, että se valon jumala oli taas suunnitellut kaiken juuri näin ja käytti Melisandrea näkyineen työkalunaan tämän itse sitä tajuamatta.

Kertokaa joku miten noilla varpusilla on niin paljo valtaa, että voivat vangita kuninkaan muijan ja mutsin tosta vaan, ja mikse kunkku hae armeijan voimin takaisin ja vain tapa noita varpusia?

Kertokaa joku miten noilla varpusilla on niin paljo valtaa, että voivat vangita kuninkaan muijan ja mutsin tosta vaan, ja mikse kunkku hae armeijan voimin takaisin ja vain tapa noita varpusia?

Kunkku on munaton luuseri ja ilmeisesti köyhä kansa on varpusten puolella. Eiköhän tuossa ole vähän sellainen vallankumouksen meininki, iso lössi vastaan pieni armeija. Armeija joutuisi pian pistämään kylmäksi koko kansan jos alkaisivat varpusia vastaan hyökkäämään.

Ja eiköhän Melisandre Jonin herätä henkiin, jos se nyt edes kuoli. Tarviihan sille jokin syy olla miksi Melisandre palasi Seinälle.

Jos ajattelee tarinankerronnan kannalta niin ainakin yksi kirkasotsainen sankari pitäisi olla johon lukija/katsoja voi samaistua. Jos Jon Snow delaa lopullisesti niin ketä jää? Jaime on hahmona kehittynyt miellyttävämpään suuntaan, Tyrion, Arrya? Naisi, läskejä ja rampoja. Alfred Hitchcock aikoinaan sanoi että jos katsojalle näyttää sankarin pöydän alla olevan pommin, ei sitä voi räjäyttää niin että sankari kuolee. Siinä ei olisi tarinankerronnallisesti järkeä.

Toisaalta RR Martin saattaa olla juuri niin mulkku äijä että pahin toteutuu.

Lisätään vielä että Jon Snown hahmoon on ladattu niin paljon odotusta että senkään vuoksi en jaksa uskoa kuolemaan.
"Kirkasotasaisen sankarin" ei tarvitse olla mies, hoikka tai ei-rampa. Daenerys on tällä hetkellä tarinan vahvimmassa tuulessa oleva "sankari" ja on ollut sitä oikeastaan aika kauan.

On oikeasti hilpeää lukea tätä porukan spekulaatiota, kun harva ilmeisesti lukenut kirjat. Voin kertoa, että sarja on todella yltiöpositiivinen verrattuna tarinankerrontaan kirjoissa. Vakaasti uskon, siis yhtään muuta kuin Martinin tyylin tietämättä, että koko vitun konkkaronkka kuolee. Ei Martin säästele mitään onnellista loppua, vaan haluaa todellakin tuhota vallitsevan käsityksen että edes jollekulle kävisi hyvin. En yhtään ihmettelisi vaikka koko sarjan loppu olisi se, että WW:t valtaa etelän ja tulee ikuinen talvi.

Joskus kauan kauan sitten Targaryenin kuninkaiden aikakaudella varpuset aiheuttivat sisällissodan koko valtakunnassa, kun nousivat kapinaan kuninkaan sikailua vastaan. Sen jälkeen niiltä kiellettiin aseet ja sotilaat. Nyt Cersei teki sen virheen, että antoi heille takaisin luvan moiseen tehdäkseen kiusaa Tyrrelleille ja heti kävi köpelistö taas.
Eli ovat olleet vaarallinen järjestö jo aiemminkin, kun vallassa oli Tommenia vahvempia kuninkaita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kai se Melisandre oli tulkinnut näkynsä vaan väärin, ja mun mielestäni vaikutti siltä, että tajusi virheensä, kun kuuli että puolet armeijasta lähti käpälämäkeen. Sillä kuitenkin todistetusti on jänniä kykyjä, eli ei se ihan höpöhöpöperustein saanut Stannista raahattua sinne. Saipahan kuitenkin sen prinsessauhrin pankkiin, jolla luulis irtoovan vähän muutakin kuin leutoa säätä. Oon aika toiveikas sen suhteen, että Joni saadaan takaisin tolpilleen.
Tossa vähän muistutusta siitä miten porukkaa on ennenkin herätetty henkiin

View: https://www.youtube.com/watch?v=vEj1aN_Rmj0
Lisäksi lopussa ennustus Aryan määränpäästä.

^Joo, pikainen pako Melisandrelta, kun tajusi, että on väärää tyyppiä tukenut koko ajan. Ei ihme, että oli hämmentynyt.

Stannis taisi olla kuolemaisillaan jo muutenkin ennen sitä viimeistä iskua, eli se tyyppi taitaa olla mennyttä.

Dany sitten lienee taas dothrakien luona, eli vähän niinkuin takaisin lähtöpisteessä. Sais vaihtaa maisemia munkin puolesta jo piakkoin Westerosin puolelle, liian hidasta ollut eteneminen toistaiseksi.

Tällä kaudella näkyi selvästi se ongelma, mikä Martinillakin oli, eli hahmoja on ihan liikaa ja kaikkien tarinaa ei voi kertoa yhtäaikaa. Sikäli sarjalle ainoat mahdollisuudet on karsia tyyppejä reilusti tai jatkaa niiden tarinoita vuorotellen. Nykyinen tyyli on ihan hyvä kompromissi ja keskitetään sitten parhaita juonenkäänteitä jäljelle jääneille. Tosin en oo lukenut kirjoja kun Red Weddingiin asti, sattuneesta syystä.

"Kirkasotasaisen sankarin" ei tarvitse olla mies, hoikka tai ei-rampa. Daenerys on tällä hetkellä tarinan vahvimmassa tuulessa oleva "sankari" ja on ollut sitä oikeastaan aika kauan.
Kun otetaan huomioon genre ja maailma jossa tarinaa kuljetetaan niin sankariksi tarvitaan juurikin terve, fyysinen mies. Daenerys toimii hahmona hyvin mutta ei riitä. Itse veikkasin Jonille ja Daenerykselle yhteneväistä polkua jossain muodossa.

Kun otetaan huomioon genre ja maailma jossa tarinaa kuljetetaan niin sankariksi tarvitaan juurikin terve, fyysinen mies. Daenerys toimii hahmona hyvin mutta ei riitä. Itse veikkasin Jonille ja Daenerykselle yhteneväistä polkua jossain muodossa.

Sankariahan tarvitaan vain onnelliseen loppuun. Itse asiassa vain kliseiseen, onnelliseen loppuun. Martin puolestaan rikkoo perinteisiä rajoja siihen malliin, että voi aivan hyvin olla, että lopputulos ei ole onnellinen tahi kliseinen. Sankaria ei välttämättä ole tai tarvita. Tosin siitäkin huolimatta luulen, että sellainen on/tulee ja se on Branin, henkiin herätetyn Jonin, Tyrionin ja Danyn yhdistelmä. Toivon olevani väärässä.

Menikö Aryalta näkö nyt sitten kokonaan? Lopullisesti? Ja selvisikö sen sisko siitä hypystä hengissä?

Jos jätetään nämä täältä pois. Itsekin olen nyt kirjat lukenut, mutta pidetään se keskustelu poissa tästä ketjusta. Tuolla spoileriketjussa voi kysellä / kertoa sellaisia juttuja, jotka kirjoissa ovat selvinneet, mutta sarjassa ei.
Tosin, aika kaukana nuo alkavat jo toisistaan olla, joten mistään ei voi ihan varma olla vaikka olisi kirjat lukenut :D

Jos jätetään nämä täältä pois. Itsekin olen nyt kirjat lukenut, mutta pidetään se keskustelu poissa tästä ketjusta. Tuolla spoileriketjussa voi kysellä / kertoa sellaisia juttuja, jotka kirjoissa ovat selvinneet, mutta sarjassa ei.
Tosin, aika kaukana nuo alkavat jo toisistaan olla, joten mistään ei voi ihan varma olla vaikka olisi kirjat lukenut :D

Ei minua kiinnosta, mitä kirjoissa sanotaan. Tämä ketju on spekulointia täynnä.Ks. vain pari viestiä taaksepäin. Mutta jos ei käy, niin ei sitten.

voisin kuvitella että aryalta lähti näkö runk, eikun siis taikuudella, niin eiköhän sen saa myös taikuudella takaisin. Uskoisin, että sokeus on rangaistus, siitä että otti väärän miehen hengen. Niinkauan kuin hän ei ymmärrä että a girl is not arya stark, niin niin kauan hän sokeana tulee pysymään ja opettelemaan kasvottomana olemista ja sen maailman ymmärtämistä. Ei ainakaan nyt harhaudu väärille poluille kun ei näe mitään. Tällaista veikkaan mä..

ja mitä Sansaan tulee, niin se pakeni Theonin kanssa, ja theon on näyttänyt mikä mestari se on pakenemisessa, niin eiköhän ne ole taas ennen pitkää Ramseyn hellässä huomassa :O

Itse en ole kirjoja lukenut. Mutta täytyy myöntää, että jo ensimmäisestä jaksosta lähtien on kyllä ylivoimaisesti kiinnostanut tuo White Walkereiden tarina ja muutenkin nuo muurin tapahtumat. Toivon mukaa Jon Snow nyt selviää ja alkaa vaikka White Walkereiden kanssa hallitsemaan pohjoista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom