Game Of Thrones:HBO (spoilerit kielletty, keskustelua vain TV sarjan tapahtumista)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jambo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ne aseetkaan eivät ole niin raskaita kuin usein kuvitellaan. Isokin miekka tai sotakirves painoi keskimäärin 1,5kg.
Ja vaikka olisivatkin raskaita, niin ne on yleensä painotettu niin että on kevyt käyttää. Sama vähän kun aina leffoissa kuvataan että täysi levyhaarniska olisi jotenkin painava ja hidastava sekä liikettä rajoittava, niin että ukot eivät pysty liikkumaan kunnolla saatika nousemaan maasta ylös. Oikeasti noi haarniskat olivat kevyempiä kuin esim nykypäivänä palomiehen täysivarustus. Ritarit pystyivät juoksemaan, hyppimään ja miksei tekemään kärrynpyöriä ilman suurempia ongelmia. Ne haarnistkat mitkä olivat painavia ja liikettä rajoittavia olivat "turnajaishaarniskoita", ne olivat suunniteltu pitämään ratsastaja hevosen selässä ja kestämään peitsen isku. mm. kypärät olivat montakertaa painavempia kuin taistelukypärät. Näissä haarniskoissa eivät ritarit päässeet kapuamaan itse hevosen selkään vaan ne piti nostaa jne...

Minä en kyllä ole havainnut mitään silmiinpistävän hoikkia tai huonokuntoisia miehiä sarjassa (tosin taisteluvarusteiden päältä on vaikea mitään päätellä). Poislukien sellaiset, jotka on kirjoitettu vartavasten esimerkiksi rankasti ylipainoisiksi, ei-sotureiksi, hyvin nuoriksi tai vaikka lyhytkasvuiseksi.
Sitten on tietenkin poikkeuksena unsullied, jotka ovat eunukkeja lapsuudesta lähtien ja kirjankin mukaan siksi fyysisesti heiveröisempiä, mutta korvaavat sen sitten muilla hyvillä ominaisuuksillaan.

Tänään pääsisi taas jatkamaan sarjan seuraamista uudella jaksolla, kun tuli katsottua ne ensimmäiset 4 jaksoa kuukausi sitten putkeen heti ensimmäisenä päivänä. :)

Ihan hyvä jakso oli, aika montaa tapahtumaa/käännettä alustettiin jollain tasolla.
Tyrionin kohtalo kyllä kiinnostaa eniten atm. Hyvää settiä sen kohdalla oli tänään.
Liskomamma alkaa myös vähän tekee jotain, hyvä. Ei oikein jaksaisi sen epäröimistä kaiken suhteen.

Nyt 5. jakson katottua, voisiko joku kertoa mitä ne olivat oikein siinä lopussa? Ja mikä siitä Jorah Mormontista on nyt siis tulossa? Miten se muutos vaikuttaa?

Oli muuten hyvä jakso! :pano:

harmitti vaan kun Cerseitä ei näkyny. :( Märkä uneni on, että me leikimme kotia, minä olen veli, ja hän siskoni. :kuola:

Nyt 5. jakson katottua, voisiko joku kertoa mitä ne olivat oikein siinä lopussa? Ja mikä siitä Jorah Mormontista on nyt siis tulossa? Miten se muutos vaikuttaa?

Oli muuten hyvä jakso! :pano:
Stone men. Tuosta tosin tuskin kantsii kamalasti Googlaa, voi törmätä spoilereihin aika hätäseen.
Sitä en tosin tiennyt että se voisi tarttua, eikös se kuitenkin ole sama kuin Stannisin tyttärellä. Sillä se tosin on vain naamassa, eikä se mihinkään vissiin tartu?
Itse kiviukkelit on kaikesta päätellen kärsinyt aivoja myöten.

harmitti vaan kun Cerseitä ei näkyny. :( Märkä uneni on, että me leikimme kotia, minä olen veli, ja hän siskoni. :kuola:
Sulle on sitten herkkua luvassa, ei siitä sen enempää. :P

Sitä en tosin tiennyt että se voisi tarttua, eikös se kuitenkin ole sama kuin Stannisin tyttärellä. Sillä se tosin on vain naamassa, eikä se mihinkään vissiin tartu?

Edellisessä jaksossa (4.) kerrottiin Stannisin tyttären sairastumisen tarina miehen itsensä kertomana. Eli tytär oli saanut sen Vapaista kaupungeista tuodusta nukesta (nukke oli koskettanut kasvoja, joten tartunta alkoi ensin sieltä) ja Stannis oli hankkinut maan parhaat puoskarit parantamaan taudin. Arvet jäi, mutta itse sairaus on tytössä parantunut eikä siis ilmeisesti tartu enää hänestä.
Muutoin tuo on kai lopulta hiljakseen tappava ja yleensä parantumaton tauti, jos ei ole varaa huippuhoitoon.

Edellisessä jaksossa (4.) kerrottiin Stannisin tyttären sairastumisen tarina miehen itsensä kertomana. Eli tytär oli saanut sen Vapaista kaupungeista tuodusta nukesta (nukke oli koskettanut kasvoja, joten tartunta alkoi ensin sieltä) ja Stannis oli hankkinut maan parhaat puoskarit parantamaan taudin. Arvet jäi, mutta itse sairaus on tytössä parantunut eikä siis ilmeisesti tartu enää hänestä.
Muutoin tuo on kai lopulta hiljakseen tappava ja yleensä parantumaton tauti, jos ei ole varaa huippuhoitoon.
Olin unohtunut moinen detalji. Thanks!
Eiköhän Jorah tästä selviä sitten, tosin kai jännitysmomentin takia menee pitemmälle ku Stannisin likalla.

Ehkä siitä tulee Jaime Lannisterin kans Yin and Yang, Jorahin kivitatska ku oli nyt vasemmassa kädessä ja Jaimen oikea käsi tippu pois. They complete each other. :D

Jaimen seikkailut kiinnostaisi, mutta ai että kun sapettaa että menetti kätensä! Siinähän se juju varmaan onkin...... täysin taistelukelpoisena kylväisi varmaan jo yksin melkosta tuhoa missä meneekin, mutta toisaalta ilman käden menetystä suunta tuskin olisi ollut sama.
Silti! Sapettaa kun se ei oikein saa jengii kumoon. :D

Itseäkin harmittaa kun Jaimesta joka oli aika cooli hahmo on tullut taistelussa lähestulkoon täysin avuton kun joutuu vetämään vasurilla, vaikka aiemmin oli valtakunnan parhaita miekkamiehiä. Mutta ehkäpä tuosta vielä kehkeytyy jotakin.

Ihan ookoo ollut tämä vitoskauden puolikas tähän mennessä. Stannisista olen alkanut tykkäämään vaikka noita-akan pauloissa oleminen ärsyttääkin. Muuten miellyttävän no bullshit -tyyppi. Ja Jon Snow on toki huikea hahmo.

Stannisista olen alkanut tykkäämään vaikka noita-akan pauloissa oleminen ärsyttääkin. Muuten miellyttävän no bullshit -tyyppi.

Sama homma! Stannisin jos jonkun pitäisi päästä Westerosin hallitsijaksi! Ja vaikka onkin noita-akan pauloissa niin onhan se pirun kuuma noita-akka!

Parasra tässä uusimmassa jaksossa oli, että pääsi näkemään vilausta salaperäisestä Valyriasta. Toivottavasti Valyriaa ja sen historiaa kuullaan/nähdään jatkossa lisää!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse kyllä petyin taas uusimpaan jaksoon. Kohta siellä sitten varmaan alkaa kunnolla rytistä taas kun 5 jaksoa on poljettu periaatteessa paikallaan. Tässä jaksossa ei käsitelty ollenkaan aryan tai jaimen retkiä mitkä on tällähetkellä oikeastaan kiinnostavinta settiä. pikkusormen selkäänpuukotuksia myös odotellessa kun ei myöskään häntä näkynyt koko jakson aikana.

Lisäbonuskysymyksenä vielä että mikä tarkoitus sillä Starkin sudenmieli tjsp penskalla oli. Kaveria ei myöskään ole hetkeen näkynyt.

Lisäbonuskysymyksenä vielä että mikä tarkoitus sillä Starkin sudenmieli tjsp penskalla oli. Kaveria ei myöskään ole hetkeen näkynyt.
Eihän sitä varsinaista tarkoitusta ole mun mielestä sarjassa vielä tuotu esille.
Siis, tarkemmin.. kai sitä päätellä voi.
Kuten on jo nähty Bran osaa ohjata eläimiä, jopa joitain ihmisiä. Tästähän nyt voi olla tulevien tapahtumien kantilta vaikka mitä hupia ja hyötyä.

Pieni "spoiler", liittyen siis ihan mitä tv sarjan näyttelijät on ennen tätä kautta sanoneet liittyen ihan heidän esiintymiseen:

Bran (ja Hodor yms) on ensi kauden hommia. Näyttelijät jo sanoivat että tän kauden on lomaa.

Tässä jaksossa ei käsitelty ollenkaan aryan tai jaimen retkiä mitkä on tällähetkellä oikeastaan kiinnostavinta settiä.

Aryan voisi kuvitella viettävän ainakin tämä kausi kouluttautumassa salamurhaajaksi, koska tuskin siihen hommaan muutamassa kuukaudessa pätevöidytään. Siinä harjoitellessa perusasioita (kuten tähän mennessä lattioiden lakaisua ja ruumiiden pesua) ei varmaan aivan ihmeellisiä seikkailuja ehdi kertyä. Kasvottoman kouluttaminen veisi varmaan vuosia, mutta joku oikopolkuhan tuossa täytyy ottaa Aryan kohdalla ellei suoriteta hirvittävää aikaharppausta eteenpäin tai unohdeta koko tyttöä.

Varmaankin jokin suuri ja tärkeä kohtalo edessä, kun lähti sinne whitewalkereiden keskelle näkyjen ja enneunien perässä. Itse arvelen, että liittyisi jotenkin juuri noiden whitewalkereiden ajamiseen takaisin, jonkun muun pahuuden voittamiseen (en ole vielä aivan vakuuttunut onko se Valon herra -jumalaan mikään hyväntahtoinen) tai rauhan palauttamiseen koko maahan.

Kuten on jo nähty Bran osaa ohjata eläimiä, jopa joitain ihmisiä. Tästähän nyt voi olla tulevien tapahtumien kantilta vaikka mitä hupia ja hyötyä.
Osaisiko tarpeeksi pätevä Warg hallita lohikäärmettä? Starkeillahan tota warggautumista on enemmän ja vähemmän veressä. Tiedä sit mikä taidon oikea nimi on. Changeling ehkä? Warg viittaa kuitenkin suteen.
Tää siis puhdasta spekulaatiota, ei tahatonta spoilausta.

Osaisiko tarpeeksi pätevä Warg hallita lohikäärmettä? Starkeillahan tota warggautumista on enemmän ja vähemmän veressä. Tiedä sit mikä taidon oikea nimi on. Changeling ehkä? Warg viittaa kuitenkin suteen.
Tää siis puhdasta spekulaatiota, ei tahatonta spoilausta.
Vaikea sanoa, tuskin viimeisessä kirjassakaan on tuosta mitään jota vielä luen. Tosin siitä ei saisi tänne kirjoittaakaan.

Se warging, tai warg, koskee vain susiin menemistä.
Skinchanger on sitten termi sille kun yleisesti otetaan haltuun.

En tiedä, jotenkin tuli vaan tommonen hauska idea lohikäärmeen ohjaamisesta kun on tarpeeks HC skillsit. Etenkin kun Bran on nähny itsensä lentämässä, tosin se voi koskea vain jotain kotkaa.

Osaisiko tarpeeksi pätevä Warg hallita lohikäärmettä?.

Eikös se kolmi silmäinen korppi/puumies vai mikälie se oli siinä neloskauden lopussa sanonut Brandonille sen kysyessä että oppiiko hän vielä kävelemään, että hän ei tule koskaan kävelemään mutta hän tulee lentämään. Itse mietin että tää vois viitata lohikäärmeisiin.

Tämäkin on jo oikeastaan spoileri.
Noh, ehkä jollain tapaa ajateltuna.
Sanoin kyllä että tuskin viimeisessä kirjassakaan on mitä vielä luen? En tiedä? Plus sarja on jo menny pidemmälle kuin kohta missä kirjassa olen. Eli samat spekulaatiot voi tehdä kummastakin.
Tässä kohtaa sarja ja kirjat vetää jo eri suuntiin ja eri tahtia. Saman johtopäätöksen voisi vetää sarjan tahdista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom