GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

galluppia mimmeille :)

jiiks, uskalsinpa alottaa uuden threadin :)
elikkä tämmösiä sekalaisia kysymyksiä joita on ite tullu pohdittua tässä hiljattain kun vasta olen löytänyt tän "uuden elämäntavan" :)

1.Miten elämäntyyliisi on suhtauduttu, miten olet sen kokenut?

-itteä ottaa päähän ku kaverit luulee et esim.ku käyn salilla ja syön niinku syön et tekisin sen kaiken tyyliin ollakseni vaan hyvännäkönen.koita siinä sitten selittää et on sekin osa sitä mut HYVÄOLO se pointti :)
Lisäks tuntuu et kavereita ottaa päähän ku mul aina samavirsi "täytyy lähtee syömään" , ne heittää et ota tost mäkkärist jotain...aargh :D

2.elämän tyylisi plussa ja miinus puolet?

-plussiii on ehdottomasti et itsetunto on noussu! oon aina ollu vähä semmonen muiden mielyttämishalunen ja pahemmin moskaan oo vastaan uskaltanu sanoo..nyt oon pari kertaa yllättäny itteni sanomal vastaan uja näyttämäl ne oikeet tunteet :) jee,mul on oikeus olla mä!!!!
lisäks just oman ittensä tuntemus on lisääntyny kummasti..fyysinen ja psyykkinen..

- miinuksia hankalampi keksiä..,välillä ottaa päähän kaikkien mailman eväitten väsäily jokapuolelle mut toisaalta se ei kauaa aikaa vie ;)
sit ehkä just se monien asennoituminen tähän..myönnän että oon vielä joissain asioissa turhan ehdoton, mut mulla se vaan ehdottomuus haluu pysyyykki jos joku lässyttäää naaman edes "ota nyt pulla,ota,ota"
en perkele kenenkää mieliks ota vaa jos ite haluan!

3. miten elämäsi on muuttunut "aiemmasta"?

-ite kävin ennen salilla kaiken mailman aerobic tunneilla huhkimassa, salilla en tykänny olla (en osannu tehä liikkeitä yms.)
nyt taas salilla olosta nauttiii useimmiten nii mielettömästi, noi jumpat on jääny veke aerobiset on lenkkejä tms.
ennen en syöny oikeestaan yhtäkään lämmintä ruokaa päivässä:eek:

jos muut keksii lisää kysymyksii pistäkkee ihmees :) kesää mimmeille!

1. Miten elämäntyyliisi on suhtauduttu, miten olet sen itse kokenut?
No sanotaanko.. Vanhat kaverit, jotka ovat olleet mulle hyviä ystäviä joskus yläaste aikana ovat monella tavalla halveksineet harrastustani. He itse viettävät viikonloput baareissa ja juovuksissa kun käkikeot ja taas minä viihdyn nykyään viikonloput kotona. Tykkään mennä ajoissa nukkumaan ja herätä aikasin, lähteä aamulenkille tai treenaamaan. Joskus kun on yhteisiä pippaloita ja olen selvinpäin (en juo harrastukseni vuoksi vaan siksi, että en vain pidä juomisesta, siitä känniolosta enkä varsinkaan seuraavasta päivästä). He eivät tätä ymmärrä. Nykyään en niin ilosta hyppien edes tapaa heitä, koska saan kuunnella koko illan: "Olis se nyt niin kiva jos säkin joisit?". "Harrastatko sä vielä tätä sun harrastusta". Just.:rolleyes:

Perhe ja varsinkin oma mies ovat kannustaneet harrastustani. :worship: Äiti ja isä nyt eivät ymmärrä tuota ravintopuolta, mutta eivät sen kummemmin sitä ihmettelekkään. Sisko sen sijaan oli huolissaan alkuaikoina. Oli sata varma, että syömishäiriöni on uusiutumassa. :lol2:

2. Elämän tyylisi plussat ja miinukset?
+ Hyvä itsetunto, parempi terveys, jaksan paremmin - niin henkisesti kuin fyysisesti. Uudet ihanat ystävät, esimerkiksi Sundae :love: Rakastan tätä lajia. :haart:

- Näitä en osaa sanoa, varsinkaan kun en ole kokenut vasta kun pelkästään tätä offilla olemista :lol2: . Mutta voin sanoa, että joskus tympii eväiden pakkailu.. Mutta mielummin syön terveellisesti kun ostan jostain jotain p'''a ruokaa.

3.Miten elämäsi on muuttunut aiemmasta?
Paljonkin. Ennen elin syömishäiriöisen elämää. Ruokailu oli tyyliin yksi omena päivässä ja hullusti urheilua. Kaikki liikunta oli ainoastaan kaloreiden polttamista ja suorittamista. Peilistä katsoi sotanorsuläskipallo (vaikka painoin parhaimmillani jopa 45 kg) Nykyään nautin urheilusta ja syön siksi, että kasvan! :D Olen kaikin puolin onnellinen tähän elämänlaatuun.:rock:

1. Elämäntyyliini on suhtauduttu varsin positiivisesti. Suurin osa kavereista on "samanhenkisiä" joten ne ymmärtää :) Ja ne kaverit jotka ei oo "samanhenkisii" lähinnä ihailee :) Perhe ja mies ei aina ymmärrä mun syömis juttuja. Tai alkuaikoina oli enemmän ihmettelyä ja jouduin selittämään...Nyt ne on jo niin tottunut ja tietää että mulla omat eväät ja tarkat ruoka-ajat. Lähinnä kisa-dieetti aiheuttaa "hämmennystä" esim työkavereissa ja sukulaisissa. Ne ymmärtää lajin siihen asti kunnes kerron, dieetistä. Ne katsoo mua pitkään ja kysyy mistä säkin laihdutat. No yritä siinä nyt selittää...

2. Plussaa on sellanen kokonaisvaltainen hyvä olo. Treenaaminen on ihanaa, siis melkein aina :) tykkään myös aamulenkeistä erityisesti näin kesällä. Hyvä olo tulee myös terveellisestä syömisestä. Plussaa on myös itsetunnon nousu. Aiemmin en koskaan ollut itseeni tyytyväinen, vaikka olin laihempi...Oon oppinu tykkäämään itsestäni ulkoisesti ja sisäisesti. Osaltaan siihen vaikuttaa ikä, mutta myös isoltaosin tämä elämäntapa.

Miinuksia, no onhan niitäkin. Jo mainitut eväiden miettimiset ja varsinkin dieetillä tarkat ruoka-ajat, on niin vaikee lähtee mihinkään. Ja myös tuohon liittyen se muille selittely "kiitos en ota, syön omia eväitäni".Ja kyllähän dieetillä harmittaa kun "ei saa" syödä niin paljon kun haluis tai mitä haluis...
Vaikka treenaaminen on kivaa välillä ottaa päähän jumissa olevat paikat, esim mulla ainainen "selkäkipu"...

3. tää on vaikee kysymys. Paljon se on muuttunut. Varsinkin sen jälkeen kun aloin treenata "tosissani" kohti kisoja. No en käy baareissa (no ehkä kerran vuodessa), en juo alkoholia noita tein ennen jonkin verran :) Syömiset on muuttunu hurjasti. Ennen pyrin syömään niin vähän kuin mahdollista, nykyään niin paljon kun mahdollista...Parempaan ja tasapainosempaan suuntaan on elämä mennyt...

Kivaa kesälukemista :D

Olen vähän erakko ja läheisimmät on samanhenkisiä, et ei silleen mitään. Nämä 'muut', kuten duunikaverit ja perhe jneh on tottuneet siihen että taas toi syö jotain koiranruokaa ("hei eiks ois helpompaa jos sulle ostas Sertiä, laitat vaan maidot sekaan") .. Elämäni "miehet" on ollut hankalimpia tapauksia kun deittailee kyniksiä, ne ei tajua miksi pitää aina olla siellä salilla ja haha onks toi jotain protskuu ja hyi et kyllä sit ala liian lihaksikkaaks. Siksipä ovat exiä, urpot. Ja jotkut tekevät kauhean numeron jos näkevät minut mikropizza ja bissepullo kourassa ("no siis vitsi huhhuh enpä kyllä uskonut näkeväni tätä päivää!" :rolleyes: )

Kokeilin juuri pari viikkoa sohvaperunointia ja siinä ei kyllä ollut kahden päivän jälkeen mitään kivaa kun menee kaikki syömistä ja unirytmiä ja henkistä tasapainoa myöten reisille. En keksi miinuksia. Paikkoja kyllä kolottaisi vähemmän jos ei urheilisi. Ja onhan se vähän vaivalloista raahata aina eväitä messissä mutta eipä tuo kauheasti elämänlaatua laske.

Ei ahista.. kauheasti :D
Ja olen saanut itsetunnon ja viihdyn kropassani ja tiedät mitä olen ja mitä haluan tehdä enkä välitä muista. Vaikka eiköhän ainakin osa tuosta tule jo pelkästään ikävuosien mukana. (ikään kuin tässä nyt oltaisiin vielä kovin känttyjä mutta kuitenkin..)

kilppuli sanoi:

Vaihtelee. Vanhemmat varmaankin ihmettelevät päänsä puhki, mikä sitä tytärtä oikein riivaa, kun perinteiset KUNNON lajit (kuten maastohiihto tai sauvakävely) eivät kelpaa :D Tosin nyttemmin, kun olen alkanut kilpailla ja treenata enemmän "tosissani", on heiltäkin alkanut tulla varovaista kannustusta. Kaverit taas - osa suhtautuu "neutraalin positiivisesti", osa taas hieman ihmetellen mutta kuitenkin ihan OK, heidän taholtaan en ole ihmeempää dissausta havainnut. Satunnaiset työkaverit tms. varmaan pitävät lähinnä (kylä)hulluna :D

Kaikkein negatiivisimmin asiaan suhtautui exäni, joka todella oli avoimen vihamielinen salitreenausta ja kaikkea siihen liittyvää kohtaan. (Ylläri sinänsä, että hän on tosiaankin nykyään ex... not) Nykyinen kumppanihan treenaa itsekin, joten sen suhteen ei ongelmia ole. :haart:

Itse olen kokenut elämäntyylini todella omakseni, vaikea olisi kuvitella elämää ilman raudan heivaamista. Pasi Koskista lainatakseni, "on aika veren, aika raudan..." (Ajattara: Armon arvet) :rock:

kilppuli sanoi:

Plussia:

- olen löytänyt "oman juttuni", asian jota todella haluan tehdä ja jossa pyrkiä paremmaksi ja eteenpäin
- syömishäiriöni on parantunut (tätä pidän ehkä suurimpana plussana kaikista)
- ei tarvitse pelätä lihomista ;)
- ei tarvitse kärsiä istumatyöntekijöiden "ammattitaudeista", eli selkä-, niska- ja hartiakivuista ja -jumeista
- jaksan tehdä raskaitakin fyysisiä hommia, esim. muuton yhteydessä

Miinuksia:

- lähinnä tietämättömien ja/tai vääriä luuloja omaavien ihmisten suhtautuminen harmittaa joskus
- joskus tuntuu myös, että aika on kortilla ja elämä pelkkää töissä käymistä ja treenaamista, mutta itsepähän olen osani valinnut :D

kilppuli sanoi:

- jumpissa käyminen on jäänyt pois minultakin
- syön enemmän ja terveellisemmin
- usko omaan itseen ja omiin kykyihin on kasvanut huomattavasti
- suhde omaan kroppaan ja ulkonäköön on parantunut suorastaan eksponentiaalisesti
- sopivien vaatteiden löytäminen on entistäkin vaikeampaa :curs:

kiva kuulla miten samanlaisia mietteitä ja taustoja muillakin :)
mielummin sit vaikka valitsee sen yksin olon ku paska jätkä/kaveri kuka tahansa koittaa dissata tällästä..yhes vaihees aloin pitää itteeni jotenki epänormaalina ku mun juttu ei just oo se baareissa örvelöinti, hyvä treeni safka ja sauna voittaa tollasen :) nyt oon vaan oppinu olee sinut sen asian kaa, et hei ei mun tarvi olla sellanen ku muut,haluta samoja asioita...

Miten elämäntyyliisi on suhtauduttu, miten olet sen kokenut ?

- Suurin osa mun läheisistä on myös urheilullisia, muttei mitenkään lihasten kasvatus mielessä..lähinnä juoksijoita. Eli en ole tosiaan aioa kaveripiirissä joka jättää esim illan juomiset väliin seuraavan päivän treenien takia. Syömisistä kyllä kuulee, pari on tullut sanomaankin että kaikki nää raejuustot ja tonnikalat on ihan pelleilyä.. Tollasiin kommentteihin en vaivaudu edes vastaamaan. Katotaan sitten kun mulla on hieno kroppa ja toiset rypistyy :rock:

Elämäntyylisi plussa ja miinuspuolet ?

+ Alan hyväksyä oman kehon ja joka pvä olen vaan tyytyväisempi itseeni
+ Krooninen selkä ja niskakivut ovat poissa, tilalle tullut lihassäryt :rolleyes:
+ Olen oppinut syömään oikein..toki vieläkin puutteita.
+ Vihdoin löysin lajini..ennen kilpailin toisessa lajissa. Nyt tää homma
tuntuu vaan niin omalta
+ Kokonaisvaltaisesti voin todella hyvin

Miinuksia en löydä, niin rakastan tätä lajia.

Miten elämäsi on muuttunut aiemmasta ?

- Myös jättänyt jumpat, ainoastaan enää Pumpissa käyn 2 krtaa viikossa
- Olen itsevarmempi
- Nykyään jos joku tulee 'ahdistelemaan' / 'pelottavan näkönen ukko'
kävelee vastaan kadulla, niin en pelkää. Uskon omiin voimiin hoidella
sellaset hyypät :evil:
- Nykyyän melkein rakastan itseäni

Koitetaanpa saada aikaan lyhyt ja ytimekäs vastaus,kun oon niin laiska kamalasti kirjoittelemaan, vaikka tästä aiheesta nyt voisi kirjoitella vaikka romaanin:D
1. Ystävät ja perhe ovat suhtautuneet oikeastaan erittäin hyvin, harvemmin kuitenkaan puhutaan treenijutuista, paitsi avokin kanssa, joka suhtautuu punttien nosteluun onneksi samalla intohimolla kuin minäkin:haart: vaikea olisi kuvitella rinnalle miestä, joka ei salilla kävisi/omaa lajiaan olisi löytänyt. Ruokajutuista joskus kommentoidaan, mutta kun en tee niistä numeroa, niin saan aika hyvin olla rauhassa, lähinnä ruuan määrää ihmetellään aina toisinaan:D
Itse olen kokenut tämän elämäntyylin täysin omakseni, enkä voisi enää kuvitella eläväni toisin, tarvitsen ehdottomasti harrastuksen, jolle voin omistautua ja energisenä ihmisenä, minusta tulee niin helvetin rauhaton, jos en treenaa, ettei mua kestä silloin hullukaan.

2.+kokonaisvaltainen fyysinen hyvinvointi
+jaksan kantaa tavaroita
+itseluottamus
+pääsen kehittämään itseäni/haasteita elämään
+on tekemistä päivisin ja yhteinen harrastus avokin kanssa
+aineenvaihdunta toimii ja saa syödä paljon
siinä nyt muutamia plussia ja miinukset sitten:
-laiska venyttelijä, niin olen jatkuvasti jäykkänä ja jumissa
-kun tottuu jumppaileen, niin kun ei salille pääse, tulee todella rauhaton fiilis
-kun treenit ei kulje, niin silloin saattaa toisinaan olla pahantuulinen syyttömille ihmisille:nolo: (koitan parantaa tapani)

3.Miten elämä on muuttunut?
Paljon on muuttunut, treenit tulleet koko ajan tärkeämmiksi perheen lisäksi tieten ja panostus muutenkin touhuun lisääntynyt. Enää en jumppaa laisinkaan minäkään ja muutenkin salitouhu on selkeä ykkönen, jossa tarkoituksena kehittyä tosissaan. Kokonaisuutena voisin todeta olevani kaikin puolin terveempi ihminen kuin entisessä elämässäni.

1. Miten elämäntyyliisi on suhtauduttu, miten olet sen kokenut?
Ihmettelen, kun kukaan ei ihmettele eli suhtaudu elämäntapaani mitenkään erityisemmin. Taitaa johtua siitä, että suurin osa tuntemistani ihmisistä elää hieman poikkeavasti, ja sukulaiset (joita on vähän) eivät jaksa tekemisilläni sen kummemmin päätään vaivata. Naureskelevat vain välillä ruokavaliolleni ja sille että vähänkään pidempään kyläillessänikin haluan päästä treenaamaan.

2. elämän tyylisi plussa ja miinus puolet?
Onpahan jotain järjellistä tekemistä, ja sitten kun ei ole, ei jaksa tehdä mitään ihan järjetöntä. Eli kokonaisuudessaan elämästäni on tullut aikalailla terveellisempää, ja miinuspuolien keksiminen on niin kovin vaikeaa. Kipuun tottuu.

Aiempi pitää nyt määritellä tarkemmin; ennen taistelutaitojen aloittamista olin liikuntakammoinen laiska valas; silloin aloitin liikkumisen noin yleensä ja kiinnitin edes vähän huomiota syömisiin (kasviksia! about 30kg lähti,missä prosessissa taisin käväistä kaiken terveellisen ja järkevän käytöksen äärirajoilla). Salitreenin jälkeen olen sitten entistä vahvempi ja entistäkin vähemmän laiska valas joka on entistäkin tarkempi syömisen suhteen (syön taas kuolleita eläimiä saadakseni proteiinia vaivattomasti; mikä tekosyy!), joskin paljon on skarpattavaa. Eli: ennen yhtään mitään olin todellinen sohvaperuna-lukutoukka, ja nyt pyryharakka-lukutoukka. Joka muuten suhtautuu itseensä paljon suvaitsevammin kuin ennen (läski, mutta vahva sellainen, joten ei se mitään).

No eipä tässä nyt mitään kummallista tullut sanottua. Kun on tähän elämäntapaan nyrjähtänyt hitaan varmasti viimeisten 10 vuoden aikana, pidän tätä kaikkea niin kovin normaalina ja vähitellen jo ihmettelen oliko todellakin elämää ilman treeniä?

kilppuli sanoi:

1. Hyvin on kaikki suhtautunut. Äiti pitää vähän outona touhuani (hö, siis mitä kivaa on hajottaa itsensä punttisalilla???), mutta on kuitenkin tosi kannustava. Pari kertaa on mulle palkkarit sekoitellut ja antoipa tuossa joku aika sitten rahaa synttärilahjaksi "Jos nyt sitten sen salikortin ostaisit".
Kundikaveri on täysillä mukana kannustamassa, duunissakin kyllä kaverit ymmärtävät, ei kukaan kitise rahkavälipaloista :)
2.
+ Kontrollifriikkinä tarvitsen elämääni kontrollia ja rytmiä. Kaikki on hyvin suunniteltua ja tiedän mitä tapahtuu ja mikä vaikuttaa mihinkin.
- ???
3. Olen ainakin terveempi. Elämä on mielekkäämpää, olen löytänyt "oman juttuni". Kävin ennen baareissa jne. mutta en ole koskaan tuollaisessa elämässä viihtynyt.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
kilppuli sanoi:
1. porukat ja sukulaiset ei ymmärrä, varmaan tule koskaan ymmärtämäänkään.
kaikki muut ihmiset on tosi kiinnostuneita ja seuraa innolla kehitystäni

2.+hyvä fiilis kaikin puolin
+rytmittää arjen
+ihmiset pitää freakina
+en ole kipeänä juuri koskaan
+parempi itsetunto(ainakin dieetillä:lol2: )

-väsymys
-treeneistä ja lenkeistä ei jousteta
-ihmiset ei tajua kun syön omia safkoja joka paikassa enkä voi ottaa EDES yhtään pullaa
-koskaan en ole loppullisen tyytyväinen ulkonäköön

3.pysyn järjissäni
rakastan elämää
vaikka multa vietäisiin kaikki niin tästä lajista saan voimia jaksaa eteenpäin

onkohan meis kaikis vähän kontrollifriikin vikaa ;) ?
mut sitäkin oon itessäni pystyny saleilun myötä rauhottaa,tai jos en oikeesti jaksa/tms tehä jotain jota oon aiemmin päättäny tekeväni osaan antaa itelleni sen anteeks enkä tee sitä väkisin vaa todistellakseni itelleni et hallitsen itteeni.. :) tai jotain,kuullosti varmaa sekavalta!

kilppuli sanoi:
onkohan meis kaikis vähän kontrollifriikin vikaa ;) ?
mut sitäkin oon itessäni pystyny saleilun myötä rauhottaa,tai jos en oikeesti jaksa/tms tehä jotain jota oon aiemmin päättäny tekeväni osaan antaa itelleni sen anteeks enkä tee sitä väkisin vaa todistellakseni itelleni et hallitsen itteeni.. :) tai jotain,kuullosti varmaa sekavalta!

Ainakin mä myönnän aivan samanlaista taipumusta itsessäni. Silloin tällöin pitää osata hellittää ja antaa itselle anteeksi, NYT olen vasta sen tajunnut. Ymmärrän siis täydellisesti mistä puhut, ja epäilenpä hyvinkin että meitä eräänlaisia friikkejä on täällä muitakin. :)

Hihii... hain searchilla ihan muuta asiaa, mutta törmäsinkin tällaiseen galluppiin. Mä oon ihan hulluna kaikkiin tällasiin :nolo:

Elämäntyyliini (salitreenit, terveellinen ruokavalio, säännöllinen vrk-rytmi) on suhtauduttu melko hyväksyvästi. Tiedän kyllä, että jotkut ihmettelevät tapojani ja heidän mielestään elämäni on kauhean "kurinalaista" ja tiukkaa vaikka itse en koe sitä niin :) Monet suhtautuvat kuitenkin positiivisesti ja nostavat hattua elämäntavoilleni. Muiden suhtautuminen on mun kokemana ihan ok. Joskus vaan käy ärsyttämään, kun jotkut kyselee liikaa ja heittää läppää mun harrastuksen/elämäntapojen kustannuksella... Mutta en aio välittää moisista heitoista. Kuuntelen toki muidenkin näkemyksiä, mutta mulla on silti omat tapani, joista ei pitäisi olla haittaa kenellekkään :)

2.Elämäntyylisi plussa ja miinus puolet?

+ hyvä olo kaikin puolin
+ sairastan harvoin
+ kehoni on vahva ja kestävä
+ jaksan paremmin
+ näytän paremmalta
+ itsetuntoni vahvistuu, kun huolehdin itsestäni
+ annan positiivista esimerkkiä myös läheisilleni

- välillä otan elämäntyylini liian vakavasti ja kirjaimellisesti
- treenit tuppaa välillä uuvuttamaan kropan niin, että jaksaminen on muita asioita kohtaan aika 0 :rolleyes:

3.Miten elämäsi on muuttunut "aiemmasta"?

Ihan täysin! Ennen nykyisiä elämäntapojani (pari vuotta sitten) söin päin p*ä, nukuin huonosti ja liian vähän ja liikuin a) liian vähän tai b) liian paljon. Voin kaikinpuolin huonosti - olin aina väsynyt, voimaton, nälkäinen, kiukkuinen ja välillä jopa ahdistunut. Iho oli huonossa kunnossa, hiukset lähti tukkoina päästä ja kynnet katkeili. Kroppa ei ollut kunnossa ja yhdessä vaiheessa rasitin sitä aivan liikaa.

Tänä päivänä tilanne on päinvastainen - olen pirteä, jaksavainen ja iloinen. Mun ei tarvitse tuntea nälkää tai ähkyä, koska syön säännöllisesti ja terveellisesti sopivan kokoisia aterioita. Kroppa on kuosissa ja se on vahvistunut niin, että se kestää koviakin haasteita. Olen oppinut asettamaan itselleni realistia tavoitteita ja kuuntelemaan kehoani. Iho on paremmassa kunnossa (atooppinen ihottumakin on lähes kokonaan poissa), samoin kuten hiukset ja kynnet. Itsetuntoni ja on parantunut huomattavasti viimeisen vuoden aikana ja olen sinut kehoni kanssa. Eli vois päätellä, että nämä elämäntavat on ihan jees :)

1. kaverit eivät suhtaudu kyllä mitenkään hyvin. Ainoastaan alkuvaiheessa oli positiivista kannatusta kun aloin treenata mutta nyt kun treenaan edelleen yhtä paljon, katson mitä syön ym. niin ärsyttävää kommenttia tulee koko ajan.. Ei voi puhua mistään itseä kiinnostavasta niiden kuullen kun heti aletaan aukoa päätä. mies onneksi kannustaa ja porukat on myös suht neutraalisti suhtautunut, ainoastaan päivitelly mun "isoja" painoja..

2.
+ parempi fiilis elämästä ylipäätänsä
+ kunto kasvanut huimasti (aerobista myös harrastan paljon)
+ kroppa kiinteytynyt paljon
+ tunnen olevani terveempi, en ole sairastellut ja jaksan paremmin kaikkea
+ oman työn tulokset näkee ja tuntee
- muiden suhautuminen epäilevästi, vähätellen ja jopa vittuillen

3. kroppa paremmassa kunnossa, voimaa enemmän, kunto parempi, olo parempi, energiaa on enemmän, tekemistä ja sosiaalista elämää enemmän kun tulee harrastettua enemmän... en vaihtaisi pois vaikka joutuisin kuuntelemaan joka päivä luentoa siitä miten lisäravinteet on vaarallisia, epäterveellisä, luonnottomia ja ihan turhia. näin on käynyt jo muutaman kerran siis..

Saako voimailijatkin vastata?

Onko tämä joku elämäntyyli? :D Ku mun mielestä mä elän ihan normaalia elämää ja kun kaikki kaveritkin elää about samallalailla niin en mä koe olevani jotenkin erilainen. Äitiä ei vois vähempää kiinnostaa mitä mä harrastan, iskä kannustaa ja kyselee tuloksia ja mökillä kaivaa kiviä mun kannettavakseni ja mainostaa kaikille miten vahva mä oon. :haart:

+harrastuksen parista on löytynyt paljon ihania ihmisiä ja vähän uusi maailmakin (kyykätessä kipu unohtuu...)
+olen oppinut paljon itsestäni, henkisesti ja fyysisesti
+näytän hyvälle, minusta tuntuu hyvälle, enkä kipeile
-lihakset kipeilee siitäkin edestä ja selkä ja omituisia särkyjä on vähän siellä sun täällä ajoittain
-varustenostaminen vie suhteellisuudentajun (mutta on se kivaa!) ja varustetreenien tai kisojen jälkeen on niin kuolemanvsynyt ettei mitään rajaa

-no enemmän on mustelmia ja ruhjeita :rolleyes:
+- energiat muuhun touhuamiseen on välillä aika vähissä (onko muuta elämää kuin työ, sali ja koti?)
+- elämä on aika säännösteltyä ajan suhteen
-täytyy erikseen järjestää, että tapaa kavereita myös salin ulkopuolella
+syön ehkä pikkusen terveellisemmin, aamuteestä ei tule enää sokerina 10% päivän energiasta :hyvä:

Loppuyhteenveto: en näe suurta rajaa entisen ja nykyisen välillä. Muutos tapahtuu vähitellen eikä se muutos oo mun mielestä ollut iso.... Aloin käymään salilla ja sit aloin nostella varusteilla. Sama elämä. :)

1. Uteliaasti lähinnä. Treenaaminen kiinnostaa nykyään monia ihmisiä ja se on kiva huomata. Dieetillä sitten hämmästelevät ja kummastelevat.
2. Hyviä puolia voima, yleinen tomeruus ja hyvä aineenvaihdunta. Sekä se, että voi aina kehittyä eikä ole ikinä valmis. Huonoja puolia nivelten ja rangan vaivat, jotka vuosien myötä ilmaantuneet, välillä pahempina, välillä ei huomaa mitään. Ja tietenkin ikuinen jumi:D ja jos ei pääse pitempään aikaan treenaamaan niin sitten vituttaapi.
3. Säännöllinen harrastus ja tulee myös "sivusilmällä katsottua" mitä suuhunsa pistää.;) Enkä nykyään kovin perusta rälläystouhuista,verrattuna teinivuosien tiukkaan menoon:)

Elämäntyyliini (salitreenit, terveellinen ruokavalio, säännöllinen vrk-rytmi) vielä tässä vaiheessa ihan hyvin, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Voi olla, että muutamat ystäväni ihmettelevät tällaista elämäntapaa, mutta minulle on ihan sama mitä toiset suhtautuvat. Vanhemmat eivät ymmärrä täysin, mutta yrittävät siitä huolimatta kannustaa parhaansa mukaan. Välillä ärsyttää, kun, esimerkiksi ystävät/ puolitutut, kysyvät/ ihmettelevät/ heittävät ilkeää läppää siitä miksi en syö pikaruokaravintolassa heidän kanssaan vaan lähden kotiin syömään tai kaivan laukusta omat eväät. "Kai sä nyt yhden hampurilasaterian voit syödä!?!! -Mutta kun en voi.

+ Hyvä olo kaikin puolin
+ Olen harvoin kipeä
+ Jaksan paremmin
+ Näytän paremmalta kuin ennen, tosin parannettavaa on vieläkin
+ Itsetuntoni vahvistuu

- Välillä otan tämän aivan liian vakavasti
- Välillä treenit siirtyvät myöhäiseen iltaan, aamulla väsyttää + kiukuttaa

TÄYSIN! Ennen nykyisiä elämäntapojani söin erittäin huonosti, nukuin huonosti ja liian vähän enkä harrastanut liikuntaa riittävästi. Kärsin ylipainosta. Voin pääsääntöisesti huonosti - olin aina väsynyt, voimaton, nälkäinen, kiukkuinen sekä masentunut.

Nykyisin tilanne on toisin - Olen pirteä, iloinen sekä elämänhaluinen. En tunne suunnatonta nälkää tai ähkyä, koska syön säännöllisesti ja terveellisesti sopivan kokoisia aterioita (lautasmallin mukaan). Kroppa on paremmassa kunnossa painon putoamisen myötä. Olen oppinut asettamaan itselleni realistia tavoitteita ja kuuntelemaan kehoani. Itsetuntoni on parantunut huomattavasti, viimeinkin uskallan olla oma itseni!

:)

1. kaverit eivät suhtaudu kyllä mitenkään hyvin. Ainoastaan alkuvaiheessa oli positiivista kannatusta kun aloin treenata mutta nyt kun treenaan edelleen yhtä paljon, katson mitä syön ym. niin ärsyttävää kommenttia tulee koko ajan.. Ei voi puhua mistään itseä kiinnostavasta niiden kuullen kun heti aletaan aukoa päätä. mies onneksi kannustaa ja porukat on myös suht neutraalisti suhtautunut, ainoastaan päivitelly mun "isoja" painoja..

Joo, siinä ainakin rehellinen vastaus kaveripiirin suhtautumisesta... Jo olemassa olevat kaverit kyllä ymmärtää ja jaksaa joskus jopa kuunnella lyhyen tilityksen kireistä lihaksista tai ainaisesta nälästä. Mulla on sellanen tilanne että kun olen muuttanut pois kotoa niin uudessa paikassa en ole pystynyt edes luomaan mitään kaveripiiriä. Yksittäisiä kavereita on joita joskus näkee, mutta kaveripiirissä roikkuminen tarkoittaisi paitsi jokaviikonloppuista juomista, myös päivittäistä hengailua. Se juominen ei olekaan se suurin ongelma, vaan se että ollakseen piirissä sisällä pitäisi aina olla aikaa nähdä iltaisin ja lähteä kaikkialle mukaan. Olen tyytyväinen valintaani että mieluummin treenaan, mutta olisihan se kiva jos olisi sellaisia kavereita joiden kanssa voisi käydä vaikka yhdessä salilla. En halua jatkuvasti valita treenin ja kavereiden välillä, puhumattakaan siitä että aika monen ihmisen kanssa ollaan täysin eri henkisiä kun ne on sellaisia laiskoja sohvaperunoita joilla kuluu kaljaa samaa tahtiin kuin allekirjoittaneella maitoa.

Jee tämmöset on hauskoja :D

1. Miten elämäntyyliisi on suhtauduttu, miten olet sen itse kokenut?

Yläaste aikaiset parhaimmat ystävät ovat etääntyneet, koska ns. pelkäävät lajia. En heille kehtaa edes puhua lajista, koska he eivät kuuntele eikä heitä kiinnosta. Eivät ymmärrä sitä kun käyn salilla niin usein kuin neljä kertaa viikossa. En mielelläni luista treeneistä ja tämähän tietysti ärsyttää heitä. Juon harvoin, koska en tykkää krapulasta ja treenit menee mönkään monelta päivältä ja sen takia he ovat lakanneet kutsumasta minua omiin juhliinsa, koska: "ethän sinä kuitenkaan juo!" Lihakset on rumia jne.

Perhe suhtautuu ihan hyvin. He totta kai haluavat, että elän terveellisesti ja voin hyvin, mutta lisäravinteita he eivät ymmärrä. Avopuoliso treenaa ja voi jo arvatakin, että suhtautuminen on siis erinomaista molemmin puolin.

Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen tähän harrastukseen, koska entisellä tyylillä olisin varmaan iso vompatti ja ahmisin herkkuja kaikki päivät telkkaria töllöttäen.

2. Elämän tyylisi plussat ja miinukset?

+ parantunut itsetunto
+ parempi olo
+ perempi ulkonäkö
+ sairastelen harvemmin
+ uusia kavereita
+ itsekuri on parantunut ja tästä on seurannut:
+ pärjään koulussa paljon paremmin
+ organisointikyky on parantunut

- välillä on melko kiire ja tuntuu että elämässä on vain koulu ja sali
- eväiden pakkaaminen
- vanhat kaverit kaikkoavat...

3.Miten elämäsi on muuttunut aiemmasta?

Radikaalisti! Ennen nukuin, söin, nukuin, söin, olin koneella, söin ja nukuin. Näin kavereita useammin, mutta lihoin ja nukuin paljon. En ajatellut mitään ostaessani ruokaa. Mikä vain sattui hyvältä tuntumaan eli: joskus leivoksia tai karkkia tai suklaata tai mitä nyt sattui päähän juolahtamaan. Ei siis ainakaan vihanneksia tai hedelmiä tai kalkkunaleikettä. Koulu ei kiinnostanut, mutta juominen kylläkin. Aina tilaisuuden koittaessa. (Onneksi olin alaikäinen, niin se tilaisuus ei tullut ihan niin usein) Rokki soi ja olin liikunnanvihaaja.

Nykyään olen paremmassa kunnossa kuin koskaan. Syön hyvin ja suht. terveellisesti. Koko ajan on suunta parempaan. Mukavaa kun näkee muutoksia kehossa. Liikun vähintään neljä kertaa viikossa.

Suositut

Back
Ylös Bottom