GALLUP:Xbox, Ps2 vai Gamecube

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harde20
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
44
Itse olen tuossa harkinnut jonkin noista hankkimista niin ajattelin kysästä vähän muittenkin mielipiteitä että mikä noista olisi paras vaihtoehto. Itseeni uppoavat parhaiten rooli -urheilu sekä FPS-pelit. Sellaisen käsityksen olen saanut noita muita viestejä selaillessani että tolla Gamecubella pelit olisi suunnattu hieman nuoremmille?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
harde20 sanoi:
Itse olen tuossa harkinnut jonkin noista hankkimista niin ajattelin kysästä vähän muittenkin mielipiteitä että mikä noista olisi paras vaihtoehto. Itseeni uppoavat parhaiten rooli -urheilu sekä FPS-pelit. Sellaisen käsityksen olen saanut noita muita viestejä selaillessani että tolla Gamecubella pelit olisi suunnattu hieman nuoremmille?

X-box rules

:rock:

Itella ollu xpoksi jo pitempaan ja ainakin se on aivan saatanan kova! :curs: Jos en nyt hirveesti ala valehtelemaan niin taitaa olla suorituskyvyltaan ylivoimainen muihin konsoleihin verrattuna. Jossain vaiheessa oli puhetta etta pelintekijat eivat osaa ottaa kuitenkaan kaikkea iloa irti mita voisi ottaa. Korjatkaa joku jos puhun caccaa.

Sen verran apuja;
Minulla on PS2 ja kaverilla X-Box + molemmilla joku Ghost Recon peli.
Täytyy myöntää, että X-Boxilla ainakin ko. peli on paremman näköinen. Pehmeämmät ja tarkemmat grafiikat, muuten aikalailla sama.
Ei se ole paska PS2:llakaan, mutta eron huomaa.

Mut yleisesti ottaen helvetin hyvä peli toi Ghost Recon mun mielestä....

E: typoja

harde20 sanoi:

PS2:sella on Final Fantasyt! Ei siihen muita syitä tarvita. :rock:

PS2 löytyy täältäkin. GranTurimo rokkaa :rock:

Tomi sanoi:
X-Boxin ohjain = motti halkoja. Varmaan Ericssonin insinöörien suunnittelema. :rolleyes:

Äääh, sulla on naisten kädet :) Isompaan käpälään se ohjain on ihan passeli.

Ja itse galluppiin: xboxin ottaisin (tai otin), perusteluina mun pelimakuun parhaat pelit, parhaat grafiikat ja kätevä warettaa pelejä ;) (verkkopiuhaa pitkin suoraan kovalevylle)

Ite pudottasin gamecuben heti pois listoilta.
Xbox on teknisesti parempi ja jos pelkän koneen perusteella pitäs valita niin ottasin Xboxin.
PS2:lle toisaalta (korjatkaa jos olen väärässä) tulee enemmän pelejä ja parhaat konsolipelit ilmestyy yleensä ensin ps2:lle ja vasta myöhemmin muille. Esim. GTA Vice City tuli Xboxille jotain puol vuotta PS2 versiota jälessä, Gran Turismoja ei Xboxille ole tullut.
Nettipeli on Xboxilla julmaa rahastusta, PS2:lla käsittääkseni pelkän laajakaistan hinnalla.

Mutta tosiaan korjatkaa jos olen väärässä, en ole konsoli asioita vähään aikaan seurannnut.

PS2: paljon monipuolisia pelejä, ohjain hyvä ja sopii naisenkin käteen, eipä ole tuosta laitteesta mitään huonoa sanottavaa. Mä tykkään :)

H.C sanoi:
PS2:lle toisaalta (korjatkaa jos olen väärässä) tulee enemmän pelejä ja parhaat konsolipelit ilmestyy yleensä ensin ps2:lle ja vasta myöhemmin muille.
:anssi: http://www.gamespot.com/misc/top100_score.html?tag=gs_lnav_topscore

H.C sanoi:
Nettipeli on Xboxilla julmaa rahastusta, PS2:lla käsittääkseni pelkän laajakaistan hinnalla.
Tässä on vähän se että haluaako maksaa vuodessa 50€ toimivasta palvelusta, vai käyttääkö ilmaista "palvelua" joka ei toimi kunnolla ja jolle ei ole nettipelejä nimeksikään.

Mulla on nyt jäejestyksessään kolmantena konsolina x-box ja olen tyytyväinen. Aikaisemmin omistin PS ja nykyistä konsolia ostaessani kokeilin PS2 ja X-boxin pelejä. G-cuben rajasin pois lähinnä pelivalikoiman ja jokaisen erikseeen ostettavan nippelin ja nappelin vuoksi. Vertailessa sekä PS2:lle ja x-boxille:lle ilmestyneitä samoja pelejä ovat boxin versiot ainakin minun mielestäni järjestään näyttävämpiä. Lisäksi boxiin oli ostaessani, ja taitaa olla vieläkin hyviä tarjouksia tyyliin konsoli+kaksi ohjainta+pelejä parin sadan euron pintaan. Monet ovat vierastaneet boxin isoja ohjaimia mutta itse suht pienikätisenäkin pidän niistä. Ne ovat mielestäni hyvin käteen sopivia ja tukevia. Pieni ohjain tuntuukin nyt käteen aivan oudolta neiti ohjaimelta. Itse olen ostanut jopa varastoon pari isompaa ohjainta koska niitä näyttää olevan yhä vaikeampi löytää kaupoista.

Pelien suhteen ostopäätös itselläni kallistui myös boxin suuntaan. FPS ja muut toimintapelit ovat boxilla hyvin edustettuina ja koska tykkään pelata niitä niin valinta oli selvä. Nykyään näyttäisi siltä että vain harvat pelit pysyvät jonkun tietyn konsolin yksinoikeutena ja useimmat käännetään ennemmin tai myöhemmin muillekkin mikäli se teknisesti on mahdollista. Niin että sen puoleenkaan ei enää ole "pakko" tyytyä pleikkariin. Lisäksi boxin takana on niin iso organisaatio että pelejä luulisi riittävän tulevaisuudessakin.

Livea ei boxilleni ole mutta kaverilla kokeiltuna voin todeta että helvetin sujuva ja vaivaton. Suosittelen. Hinnoista en osaa sanoa. Boxin parhaita puolia ovat olleet useissa FPS peleissä mahdollistuva lähiverkon kautta kavereita vastaan pelaaminen. Onko PS2:lla vastaavia mahdollisuuksi, sitä en osaa sanoa.

Peleistä vielä sen verran että kannattaa kokeilla eikä vain uskoa muiden hehkutuksia. Itse ole runsasti eri koneilla pelanneena rankannut esim. Halon aivan FPS pelien kärkeen, toiset taas ovat lähinnä pettyneet kaiken hypen jälkeen. Itselleni vastaavasti GTA3 ja VC tuottivat pettymyksen kaiken sen pleikkari miesten hypetyksen jälkeen. Lähinnä tunne oli että "tässäks tää nyt on". Makuja on monenlaisia. Boxille eri peli genreistä kaipaisin lähinnä strategia pelejä tyyliin Steel Panthers, Warcraft etc. Mikähän siinä mättää ettei noita ilmesty kuin PC:lle? Onko tekniikasta kiinni vai eikö sovi boxin ja gatesin imagoon?

Ääni Cubelle. Graffat on samat / paremmat kuin boksissa. Cubelle ei suolleta tuubaa, vain asia pelit käännetään. Ja sitten on vielä Residen Evil sarja sekä Eternal Darkness :) Lisäksi saat Cuben yhden pelin hinnalla.

Tietenkin XBox 160gigan lätyllä ja Evolla tuo pisteitä boxille ;)

Itsellä on ps2 ja olen tyytyväinen. Pelaaminen on itselleni sellaista pois arjesta rentoutumista. En ole kovin nirso peligrafiikan suhteen enkä muutenkaan. Pelejä löytyy käytettynä suht hyvin ja jos vaan aina jaksaa odottaa niin uutuus pelit löytyvät jo muutaman kuukauden päästä ilmestymisestä käytettynä puoleen hintaan.

X-box. Modauksen jälkeen se on todellinen olohuoneen monitoimikone....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom