Gallup: Ohjaaja/vetäjä?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Celly
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Otsikko hieman pöhkö, mutta kysymys kuuluu:
Kuinka moni teistä vetää jotain jumppaa,pumppia, spinniä tms? Kuin usein ja millaisia (les mills tms)?
Kertokaa omia mielipiteitä, onko kivempi olla asiakas vai ohjaaja?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Celly sanoi:
Otsikko hieman pöhkö, mutta kysymys kuuluu:
Kuinka moni teistä vetää jotain jumppaa,pumppia, spinniä tms? Kuin usein ja millaisia (les mills tms)?
Kertokaa omia mielipiteitä, onko kivempi olla asiakas vai ohjaaja?

Mä vedän. Tällä hetkellä on bodya, intervallia ja pumppia. Nyt on vaan 5 tuntia viikossa, mutta syksy/kevätkausina n. 10 tuntia, joskus jopa enemmän.

RAKASTAN ohjata. Mutta asiaakkanakin on kiva käydä rentoutumassa silloin tällöin (kun vaan jaksaisi, nykyään tosi harvoin).

Olen puolisen vuotta vetäny spinning-tunteja 3 viikossa, tosin aika usein tulee sijaisuuksia joten kerrat nousee 4-5 tuntiin. Saan toivottavasti ensi kuussa pari vakkarituntia lisää :D Joskus tuntuu rankalta, sillä ohjaajana ei voi hellittää kun on siellä kaikkien silmätikkuna. Asiakkaana voisi laittaa vähemmän vastusta jos on paikat jumissa treenin jälkeen. Ja ylikunto uhkaa aina, kun tuohon päälle vielä pistää muut treenit ja aerobiset joita teen (yleensä väh. 16 tuntii vkssa liikuntaa...)

Mutta siis rakastan työtäni musiikin suunnittelusta tuntien pitämiseen. Ja se tunne kun joku tulee kiittämään tai näyttää tyytyväiseltä on korvaamaton. Välillä harmittaa, että tää voi viedä puhtia salitreeniltä, mutta kyllä tää on mun laji :haart: Ja niin pitkään kun voin harrastaa molempia ja kroppa sitä kestää, niin myös teen niin.

Ja hyvistä puolista jäi mainitsematta ilmainen salin käyttö ja henkilökunta-alet solariumista ja lisäravinteista. Että kannattaa ohjata ;)

Ite vetäny 2,5 vuotta...ihan kaikkea: Step, Koreografiset, Bodyt, Venytykset, Vesijumpat, Spinning, vesijuoksuu ja mitä nyt ikinä mieleen tulee :D

Itse voin sanoo, et kieltämättä ei tuu enää mentyy toisten jumppiin..on niin kivaa ku ite saa päättää millanen rääkki on tiedossa ja vielä musat ym. on mieleisiä. Eikä kieltämättä enää omien jumppien lisäks jaksa muiden tunneilla käydä. Sieltä tosin sais uusia vinkkejä...pitää yrittää jaksaa joskus :)

Työ tosin välillä stressaa, kun sinne on sitten pakko mennä pitää se tunti, vaikka tuntuis et kuolema on oven takana (melkein). Asiakkaana voi aina jäädä kotiin jollei huvitakaan...Mut sit taas aina vaik ois kuinka väsyny ni ite ainakin piristyn tunnilla niin, et oonki ihmeen energinen sen jälkeen ja päivä voi jatkuu paljon iloisempana :rock:

Kaippa jokaisessa työssä ym. on puolensa. Oli se kivaa olla vaan asiakkaanakin joskus ku huoletta pysty menee tunnille ku tunnille...mut sit taas ku tottuu oleeki siellä edessä ni ei osaakaan enää mennä sinne takariviin..ehhe :D

NIIN JA MITÄ TUOLLA MUUTKIN ON JO SANONU NI SE ET ASIAKKAILLA ON HYMY NAAMALLA KU LÄHTEVÄT POIS JA KIITTÄVÄT, ON KORVAAMATONTA!!!!

:offtopic: Millasta palkkaa tollasista saa? Elättääkö sillä hommalla ittensä? Mietiskelen tässä alan vaihdosta vaan. Olis niin mukava tehä työtä jolle on omistautunut 110 prosenttisesti. Mut jos sillä palkalla ei saa leipää pöytään niin täytyy harkita uudestaan..

Mä olen ohjannut viimeset 8 vuotta kaikenlaisia tunteja ja suurin rentoutus on päästä joskus jonkun muun tunnille :) mut ihan vapaalla sitä ei oo silloinkaan vaan imee itseensä kaikki uudet ideat mitkä irti saa :thumbs:
Tällä hetkellä ohjattavaa 21 tuntia viikossa joista luojan kiitos ei kaikki niin fyysisiä vaan joukossa myös pari saliohjausta (circuittia). Palkka ei päätä huimaa, mutta vakituinen virka on kuitenkin turvallinen. Olen siis kaupungilla töissä nykyään. Ennen tuli tehtyä paljon yksityisille saleille ja niiden palkat vaihtelee mielettömästi :eek:

:offtopic: Millasta palkkaa tollasista saa? Elättääkö sillä hommalla ittensä? Mietiskelen tässä alan vaihdosta vaan. Olis niin mukava tehä työtä jolle on omistautunut 110 prosenttisesti. Mut jos sillä palkalla ei saa leipää pöytään niin täytyy harkita uudestaan..

Normaalipalkka on noin 20e/h, mutta monessa paikassa palkka menee sen mukaan kuinka kauan on ohjannut ja mikä on koulutus ym. Tuon palkan saan nyt 2,5 vuoden kokemuksella. Elixiassa vuosi sitten sain 17e/h. Eli ei sillä elätä, ellet pysty saamaan tunteja noin 20h viikkoon ja vielä jaksat tehdäkin ne :) Itse tosin aion elättää itseni tällä suurimmaksi osaksi, mutta pakko on keikkahommia tehdä muualle (ei liikuntajuttuja). Se on myös ehkä harmittavaisin juttu, että kukaan tuskin maksaa sun koulutusta alussa ja itsellä on eri koulutuksiin mennyt noin 5000e (tosin mukana on kuntosaliohjauskoulutuskin). Siinä saa aika monta vuotta tienata, et menee plus minuus nolla ensin tuon osalta. Mutta ei kai kukaan tätä työtä sinänsä rahan takia tee...vaan siks et nauttii siitä :D

Zone-sarja -42%
Just siks ajattelinki alanvaihtoa. Sais nauttia työstä. Vaikka pystysin kyllä nykysen työn ohellakin tekemään noita hommia, joten eiku kouluun.:hyper:

Mulla palkka oli alkujaan 20e/tunti kun ei ollut kokemusta (valmentajana tosin oli, mut silti eri juttu) eikä paljoa koulutustakaan. Sittemmin palkka on jo isompi parin vuoden vetämisen jälkeen ja Helsingissä se vaihtelee, parhaissa paikoissa liksa on jopa 50e/tunti (firmajumpat ym)!!!

Jos haluaa kroppansa ihan rikki, tällä varmaan eläisi. Itse teen valmennusduunia ohessa, ja se on tällä hetkellä päätyö. Lisäksi vedän liikuntaleikkikouluja lapsille ja hieron satunnaisesti. Haluan kuitenkin panostaa omaan treeniinkin, joten enempää tunteja en halua enkä jaksa ottaa.

Vielä Voimaton: Miksi et jätä "omia" aerobisia pois, kun sulla on kuitenkin jo sitä ihan sopivasti omissa ohjauksissasi?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla palkka oli alkujaan 20e/tunti kun ei ollut kokemusta (valmentajana tosin oli, mut silti eri juttu) eikä paljoa koulutustakaan. Sittemmin palkka on jo isompi parin vuoden vetämisen jälkeen ja Helsingissä se vaihtelee, parhaissa paikoissa liksa on jopa 50e/tunti (firmajumpat ym)!!!

Totta! Helsingissä on eri taksat kuin Turussa! Turussa alottelijoita lähinnä ei edes oteta vetään muualla kuin Jumppalassa, missä tuntiliksa on 7e eka vuosi!!! Sen jälkeen voi pyrkiä muualle, jossa maksetaan toivottavasti enemmän :D Helsingissä on ohjaajista pulaa, enemmän kalliita saleja ja tosiaan noita yrityksiä myös ja siksi maksetaankin enemmän, mutta myös monessa paikassa sidotaan ohjaajat yhteen paikkaan, mikä mielestäni on *piip*:stä!! Tietty, jos tarjotaan paljon tunteja, niin on kivempaa olla yhdessä paikassa, mut jos saa vain pari tuntia viikkoon, on turhauttavaa, kun ei saa tehä tunteja muualla. Mutta töitä tosiaan Hesassa riittää!!! Turussa niitä saa usein polvillaan parkua...(sijaistuksia kyllä joskus saa)

Oon kanssa vetänyt palttirallaa 6v erilaisia bickejä. Toissa syksynä kun "tein lopputyötä", vedin n. 14 tuntia viikossa hyvän tuntipalkan ja asiakkailta saadun loistavan palautteen takia, joitain tuurauksia vielä päälle. Siinä sitten meni mm. polvi ylikunnon takia, kun piti vielä omat reenit tyhmyyttäni päälle tehdä :wall: . Kepeillä köpöttelin puoltoista kuukautta, ja jatkuva flunssakierre päälle. Siinä muutenkin tuntui jumppien veto jo pakkopullalta, ja ressi iski aina, kun oli ohjelmien vaihtoaika. Yhtäkkiä ois pitänyt jostain repiä kaikille tunneille koreografia, ja pää löi tyhjää. Ja kun kipeenä oli, ei saanut sairastaa kunnolla sijaispulan takia, mistä taas seuras sairastelukierre... Sillo tuntui kyllä hyvältä ratkaisulta, että en ihan ainoaksi työkseni tätä valinnut :evil: .

Vieläkin jumppia vedän, tosin oon vähentänyt tunteja huomattavasti ja ottanut vain tunteja, joita haluan eniten vetää. Nyt on ihanaa, kun voi keskittyä SALIREENIIN, ja jumppia vetää vähän niinkuin harrastuksena :thumbs: .

Eli tuon sepostuksen tarkoituksena kai oli sanoa, että kohtuus kaikessa :D .

Tuosta palkasta sen verran, että olen töissä Espanjassa joten tätä ei voi suoraan verrata Suomen palkkoihin, mutta salillani saa jokaisesta tunnista (oli se spinningiä, stepiä tms.) 13e/tunti, ja palkka on tässä kaupungissa yksi parhaista. Olen kyllä kuullut, että suuremmissa kaupungeissa voi saada 17-20e/tunti.

Olin vielä tämän vuoden opiskelija, joten tuo oli hyvä lisätulo. Tänään sain opinnot päätökseen ja nyt kesän aion tehdä tuota ainoana työnäni, mutta ohjaajana tuskin saan ikinä riittävästi rahaa yksin elämiseen.

Tosin palkkoja ei siis voi verrata suoraan Suomen palkkoihin, sillä täällä on palkkataso huomattavasti alempi.

Vielä Voimaton: Miksi et jätä "omia" aerobisia pois, kun sulla on kuitenkin jo sitä ihan sopivasti omissa ohjauksissasi?

No tarkoitin noilla "omilla" aerobisilla lähinnä kävelyä, koska kävelen yleensä kotoa salille ja takaisin kotiin joka päivä, yhteensä n. 1,5 tuntia ihan reipasta vauhtia, ja kyllä se ihan aerobisesta käy. Käyn myös aamukävelyllä aina kun on mahdollista, mutta kyllä luistan aamulenkistä jos olo on liian väsynyt. Vielä en ole siis mitään jättänyt pois sillä tällä hetkellä en ole niin poikki. Spinning on kuitenkin niin kovaa aerobista, ettei tuo kävely tunnu sen vierellä oikein miltään, vaikka sekin tietenkin on urheilua...

Tuosta palkasta sen verran, että olen töissä Espanjassa joten tätä ei voi suoraan verrata Suomen palkkoihin, mutta salillani saa jokaisesta tunnista (oli se spinningiä, stepiä tms.) 13e/tunti, ja palkka on tässä kaupungissa yksi parhaista. Olen kyllä kuullut, että suuremmissa kaupungeissa voi saada 17-20e/tunti.

Itse olen töissä Barcelonassa ja palkka on 10e/h - 15% veroa. Täällä taas asuminen on hemmetin kallista, että ei noilla palkoilla pysty täällä elämään, mut hyvä lisätienesti kyllä silti :D

Itse olen töissä Barcelonassa ja palkka on 10e/h - 15% veroa. Täällä taas asuminen on hemmetin kallista, että ei noilla palkoilla pysty täällä elämään, mut hyvä lisätienesti kyllä silti :D

:hyper: Oh my god, toi on jo aika paha. Itse vedän jumppia myös, ja kieltämättä on se siistiä. Tottakai sillon tällöin väsyttää, mutta kun sinne kansan eteen pääsee, niin jotenkin kaikki muut murheet, huolet ja väsymys blokkautuu pois. Mikään ei ole hienompi näky, kuin liikkuva ryhmä. :D Päivääkään ei kaduta, että joskus aloitti ohjaamaan!

Oh my god, toi on jo aika paha. Itse vedän jumppia myös, ja kieltämättä on se siistiä. Tottakai sillon tällöin väsyttää, mutta kun sinne kansan eteen pääsee, niin jotenkin kaikki muut murheet, huolet ja väsymys blokkautuu pois. Mikään ei ole hienompi näky, kuin liikkuva ryhmä. Päivääkään ei kaduta, että joskus aloitti ohjaamaan!

Toi on myös huono puoli, itse olen monta kertaa kipeenä vetänyt tuntia kun ei siellä ihmisten edessä tunne sitä pahaa oloa kun ei vaan voi...

:eek: en sit osannu lainata tota tekstiä *blondi*

Hehe, no mä vähän katsoinkin, että "ihan on samat aatokset, kuin itselläni".:D Mutta paha juttu tuokin, että jos ei huomaa siellä edessä olevansa kipeä. :rolleyes: Ja yleensä fyysinenkin kipu unohtuu siellä edessä kummasti, jolloin se levon tarvekin helposti vääristyy.

Juu, unohtui mainita että täällä ei sitten ole kuin vastaanoton työntekijöillä työsopimukset... Että tuo 13e/tunti on pimeetä palkkaa, muutenhan se olisi huomattavasti pienempi. Joten samoissa numeroissa pyöritään, ei pelkällä ohjauksella kovin pitkään missään päin maailmaa taida elää.

:offtopic: Mutta jos joku nyt kommetoi, että mitäs jos tapahtuu jokin onnettomuus tunnin aikana tms. niin vakuutus korvaa siis salin asiakkaiden tapaturmat ainakin osittain. Itse en siis ole vastuussa. Jos taas mulle käy jotain, niin en tiedä kuka siitä on vastuussa. Varmaan minä itse, kun kerta ihan itse olen päättänyt olla ilman sopimusta töissä. Mutta maassa maan tavalla...

Kiva kuulla mielipiteitä, yllättävän vähän on ohjaajia tms. täs joukossa. Itse oon pari vuotta sit vetäny spinningiä ja nyt olis mahis aloittaa uudestaan, mutta jotenkin tuntuu, et on mukavempi harrastella itsekseen ja olla sitoutumaton mihinkään aikatauluun. Silloin ku veti spinniä, niin tympi kyl joskus lähteä tunnille, ku olis mieli tehny salille. Mut olihan toki useimmin kiva mennä, ku toisinpäin:D

Latest posts

Back
Ylös Bottom