Gallup: nettisi nopeus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sonera ADSL 1024/512

Käytännössä maksimissaan jotain 108KB/s eli 864kbps sisään. En tiedä, mikä syö osan kaistasta. Ehkä paska USB-modeemi tai TCP/IP asetukset päin persettä kun 20KB/s lähtee kylmästi pois. :confused:

Originally posted by Energia
Sonera ADSL 1024/512

Käytännössä maksimissaan jotain 108KB/s eli 864kbps sisään. En tiedä, mikä syö osan kaistasta. Ehkä paska USB-modeemi tai TCP/IP asetukset päin persettä kun 20KB/s lähtee kylmästi pois. :confused:

No mitä odotit? 200KBps?

Tuon testin mukaan:
Maksimi siirtonopeutesi: 14069 Kbps
(1724.1 K bytes/sec)

Ihan mukavasti 12€/kk hintaiselta internet-yhteydeltä :D .

Elisan 512/512

Taitaa tosin vaihtua Soneraan tulevien irtisanomisten myötä.
En ole Elisalla hommissa, mutta protestiksi on tullut mieleen :curs:

Maksimi siirtonopeutesi: 5291.8 Kbps
(648.5 K bytes/sec)

Ihan normaali Welho Pro kaapelimotukka. Tällä alueella tää on ollu aina aika nopsa. ;)

rsturbo, ehdit edelle. Juuri haeskelin tuota kuvaa itsekkin :lol2:

10/10 Mbittinen täällä.

Testin mukaan: Maksimi siirtonopeutesi: 3481.2 Kbps
(426.6 K bytes/sec)

Tuolla testillä ei paljoa ole merkitystä, aikaisemmin testasin samalla niin oli alle 100 Kb/s. Joskus olen päässyt yli megan download nopeuksiin.

Originally posted by VahvaJussi
No mitä odotit? 200KBps?
:confused:

Siis teoreettinen maksimi pitäisi olla 1024kbps sisään, mutta käytännössä tulee enintään 864kbps sisään. Pointti oli se, että onko normaalia, että noinkin paljon menee oheistietoihin matkan varrella?

Siis teoreettinen maksimi pitäisi olla 1024kbps sisään, mutta käytännössä tulee enintään 864kbps sisään. Pointti oli se, että onko normaalia, että noinkin paljon menee oheistietoihin matkan varrella?

Eiköhän tuo 864 kbps ole ihan hyvä tulos - tuo 1024 on teoreettinen maksimi, nopeuteen vaikuttaa muu liikenne, mistä latailet noita kilobittejä

samalla tavalla mulla auton ajotietokone näyttää keskinopeudeksi 38 km/h - teoreettinen maksimi Suomessa kesäaikaan 120 km/h

No moniko 56k modeemi imee 7kt/s? :wall:

Originally posted by sama
Eiköhän tuo 864 kbps ole ihan hyvä tulos - tuo 1024 on teoreettinen maksimi, nopeuteen vaikuttaa muu liikenne, mistä latailet noita kilobittejä

samalla tavalla mulla auton ajotietokone näyttää keskinopeudeksi 38 km/h - teoreettinen maksimi Suomessa kesäaikaan 120 km/h
No olen testannut useilla testisivuilla ja ladannut useista paikoista ja tuo 864 kbps on suurin huippunopeus, mitä olen koskaan saanut. Selain päivittää sen hetkistä nopeutta eli ei ole kyse keskiarvosta. Ja tuo "vähennys" taitaa olla aika vakio kun:

256kbps nopeudella 27KB/s oli maksimi, 32KB/s luvattu
512kbps nopeudella 54KB/s oli maksimi, 64KB/s luvattu
1024kbps nopeudella 108KB/s oli maksimi, 128KB/s luvattu

Jos riippuisi liikenteestä niin tuskinpa suhteessa noin vakiona erot pysyisivät.

Autolla liikkuminen ei taida olla oikein verrattavissa kaapelissa heijastavaan valon kulkuun jo pelkästään erilaisten liikennesääntöjen takia. ;)

No moniko 56k modeemi imee 7kt/s? :wall:
Eipä ole verrattavissa suoraan 56k modeemiin kun häiriöt ovat hiukan eri luokkaa.

Tämä kaikki valitus vain siksi, koska epäilen jonkun asian syövän kaistaa enemmän kuin pitäisi. Ehkä USB-modeemi on perseestä. Ja maksan tuosta liittymästä aivan liikaa kuukaudessa, joten pientä vainoharhaisuutta on ihan normaalia olla olemassa. Mutta tuossa on paras hinta/nopeussuhde, joten siksi ei riitä 14 euroa edullisempi vaihtoehto, joka on minimihinta joka tapauksessa ainakin tässä kylän pahasessa.

Eli kunhan kysyin vain, että onko kaikilla muillakin samanlaisia nopeuden tippumisia verrattuna luvattuun nopeuteen? En sen enempään.

Ensinnäkin, se 1024kbps on teoreettinen maksiminopeus minkä se liittymä pystyy missään olosuhteissa saavuttamaan. Se ei ole mikään luvattu nopeus. Seuraapa windows xp:n task managerilla sitä "networking":ia, niin huomaat, että kyllä se sen maksiminopeutensa saavuttaa aina silloin tällöin, mutta tippuu taas nopeasti sen alle. Muutenkin imunopeus vaihtelee hurjasti jatkuvasti, ohjelmat näyttävät aina enemmän tai vähemmän keskiarvoa joltain tietyltä aikaväliltä.

Voit nukkua yösi rauhassa, sillä todettakoon, että tämä elisan 256/256 -paskiainenkin imee korkeintaan vaan sellasta 28kt/s:ssa. Sun liittymäs on ihan kunnossa, eikä sitä kaistaa mene yhtään sen enempää hukkaan kuin kellään muullakaan. :) (<=pakollinen hymiö.)

Voit nukkua yösi rauhassa, sillä todettakoon, että tämä elisan 256/256 -paskiainenkin imee korkeintaan vaan sellasta 28kt/s:ssa. Sun liittymäs on ihan kunnossa, eikä sitä kaistaa mene yhtään sen enempää hukkaan kuin kellään muullakaan. :) (<=pakollinen hymiö.) [/B]
:5: Kiitos :5:

Kone jota mä yleensä käytän kun omaa ei ole niin tässä on sonera 512.
Aikasemmin oli puolet nopeempi, käytännössä eroa mä en pahemmin huomannut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom