Gallup: konemusiikin tekijöitä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon sellanen saamaton tän musan suhteen, että satoja keskeneräisiä biisintynkiä leijuu jossain bittiavaruudessa.

mul on kans vinopino koneensyövereis kaikenlaisia alkuja/nuotinhaku sessioita. mut niit on pirun hyvä käyttää myöhemmin hyödyks ku osa sielki on ihan kelpo ideoita vaikka ei ihan sellasenaa käyttäskää.

Kuuntelin sulta Riddick69 tuon Nevermore-biisin ja tykkäsin. Hyvä oli ja yllätti se Puritanian pätkä siinä pariin otteeseen. Itteäkin kiinnostas tämmösen konemusiikin vääntäminen, mutta ei oikein hajua, että mistä pitäs lähtä alkuun. Mistä pitäis aloittaa, jos ei ole hajuakaan edes alkeista musiikin tällä saralla?

Kuuntelin sulta Riddick69 tuon Nevermore-biisin ja tykkäsin. Hyvä oli ja yllätti se Puritanian pätkä siinä pariin otteeseen. Itteäkin kiinnostas tämmösen konemusiikin vääntäminen, mutta ei oikein hajua, että mistä pitäs lähtä alkuun. Mistä pitäis aloittaa, jos ei ole hajuakaan edes alkeista musiikin tällä saralla?

Niin kuinkas on, kun itseänkin hieman kiinnostaisi edes kokeilla kuinka hankalaa puuhaa tuo omien biisien vääntäminen on. Saako noita ohjelmia ladattua ilmaiseksi ja ihan laillisesti jostain?

Kiitoksia paljon!:)aattelin siin et jos saisin toisest mielimusiikki kategoriasta ees pienen pätkän messii samplattuu ja ihan kivasti se onnistu.:D
musiikin teko on kyl aika haastavaa mutta jos malttia löytyy ja halua ni kyllä sitä oppii ku jaksaa käydä harjottelee. ite opettelin ekana käyttää fast tracker2:sta ja siitä siirryin fruity loops 2:see ja siitä sit reasonin kautta cubasee. toi reason vois olla alottelevalle ihan hyvä ohjelma ja se on vielä hyväki!Cubase menee jo nii helvetin hankalaks jos ei oo yhtää aikasemmi mitää tehny et hermot palaa ennenku mitää saa aikaseks!

Niin kuinkas on, kun itseänkin hieman kiinnostaisi edes kokeilla kuinka hankalaa puuhaa tuo omien biisien vääntäminen on. Saako noita ohjelmia ladattua ilmaiseksi ja ihan laillisesti jostain?

hankalaa se on!:D ohjelmia saa ladattua mutta laillisesti ei hirveesti mun mielestä ainakaa. trackereistä en tiiä ku en oo niitä pitkiin aikoihin käyttäny.

Jonkun verran tuota konemusiikin tekemistä tulee harrastettua. Käytössä Ableton Live 6, FL Studio 7 ja Reason 3. Pääasiassa ambienttia ja kaikenlaista kokeellista. Joskus break beattia ja industrial metalliakin on tullut yritettyä, mutta ei ole vielä mitään sellasta valmiina, mitä viitisin nettiin julkaista.

hankalaa se on!:D ohjelmia saa ladattua mutta laillisesti ei hirveesti mun mielestä ainakaa. trackereistä en tiiä ku en oo niitä pitkiin aikoihin käyttäny.

FL Studioita saa kräkättynä 7 asti imutettua P2P ohjelmilla ja torrenteilla:) laillisuus on toinen juttu, mutta eipä niitä lisenssejä kukaan kysele.

Kiitoksia paljon!:)aattelin siin et jos saisin toisest mielimusiikki kategoriasta ees pienen pätkän messii samplattuu ja ihan kivasti se onnistu.:D
musiikin teko on kyl aika haastavaa mutta jos malttia löytyy ja halua ni kyllä sitä oppii ku jaksaa käydä harjottelee. ite opettelin ekana käyttää fast tracker2:sta ja siitä siirryin fruity loops 2:see ja siitä sit reasonin kautta cubasee. toi reason vois olla alottelevalle ihan hyvä ohjelma ja se on vielä hyväki!Cubase menee jo nii helvetin hankalaks jos ei oo yhtää aikasemmi mitää tehny et hermot palaa ennenku mitää saa aikaseks!

Ok, kiitti. Pitää katella vaikka tuota Reasonia, josko näistä asioista pääsis edes pikkasen jyvälle.

Meikä on vääntäny musaa fastrackerillä, fruityllä ja reasonilla...Reasoniin en vaa oikeen oo jaksanu keskittyy, eli en oo niin sisällä siinä programis.

tuolt saa mun pari biisii kuunneltuu, eka biisi on jees, toka enemmän insideläppä

käykää tsekkaa: http://www.myspace.com/monniruubart

Eli "on he's" on se parempi yritys, jos joku kiksusta diggaa:whip:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu tuli sitten hankittua tuo FL Studio 7 tuossa eilen iltasella, eikä ole kyllä itsellä minkäänlaista käsitystä että pitäiskö tuon nyt sitten olla joku aloittelijaystävällinen ohjelma, vai jo pikkasen harjaantuneimmille sopiva? No niin tai näin, niin en nyt tuossa parin tunnin aikana ainakaan saanut yhtään mitään aikaseksi, mutta eiköhän se siitä lähde kun vain jaksaa harjoitella. Tuossa ohjelmassa on vielä se, että vaikka englanti ihan kelvollisesti taittuukin niin tuo musiikki sanasto on kyllä täyttä hepreaa...:(

Tuli tuossa joku päivä sitten ladattua itselle Jeskola Buzz -musanteko-ohjelma. Vähän on jo opittu käyttämään, mutta vielä pitää harjoitella ja varmaan aika paljon.

Aikaisemmin tuli imutettua myös Cubase SX, mutta jostain syystä se aiheutti ongelmia koneella.

Mutta mukava kuulla, että täällä on muitakin kiinnostuneita, ja jotkut ovat jo saaneet jotain aikaiseksikin.

Juu tuli sitten hankittua tuo FL Studio 7 tuossa eilen iltasella, eikä ole kyllä itsellä minkäänlaista käsitystä että pitäiskö tuon nyt sitten olla joku aloittelijaystävällinen ohjelma, vai jo pikkasen harjaantuneimmille sopiva? No niin tai näin, niin en nyt tuossa parin tunnin aikana ainakaan saanut yhtään mitään aikaseksi, mutta eiköhän se siitä lähde kun vain jaksaa harjoitella. Tuossa ohjelmassa on vielä se, että vaikka englanti ihan kelvollisesti taittuukin niin tuo musiikki sanasto on kyllä täyttä hepreaa...:(

ne ei kyllä heti aukea mutta maltilla se lähtee!mulla meni muutama vuos ennenku sain jotain mielestäni hyvää aikaseks.nykysin ku niitä kuuntelee ni aivan kauheitahan ne on enkä tosiaankaan pidä itteeni edelleenkään minään mestarina ajan kanssa sitä oppii!

Jos kyseessä on ostettu FL Studio, niin kannattaa katsoa videotutorialit FL Studion sivuilta. Siinä on perustjutut ainakin aloittelijoille.

Latasinpa minäkin muutama tunti sitten tuon samaisen FL Studio 7:n, ja olen jo melkein oppinut käyttämään sitä. Ensin tuli räpellettyä jotain pientä ja kun tarpeeksi olin harjotellut, niin aloin tekemään "kunnon" biisiä. Paskahan siitä oikeasti tuli. Noh, siinä kävikin sitten niin, että kun yritin tallentaa tekelettäni, niin tuo homo-ohjelma herjasi, että "Saving is not allowed in demo version." Arvatkaa vituttiko, kun olin tehnyt sitä noin kaksi tuntia! :itku:

Mutta en kuitenkaan lannistunut siitä, vaan tökkäsin mikrofonin koneeseen kii ja nauhoitin biisini windowsin ääninauhurilla, pitäen mikkiä kaiuttimen vieressä! :david: :down:

Mä oon tota fl-studiota käyttäny ja siin on mun mielest kaks tapaa duunaa.. Toinen tapa on tehdä yksittäisiä patterneja ja ladella niitä sit sinne playlistiin päällekkäin. Toinen tapa, jota itse enemmän käytän on edetä patterni patternilta ja rakentaa jokainen tuleva patterni kokonaisuutena. siinä tarvii vaan suunnitella etukäteen vähä enemmän.. Mut selkeempi tapa mun mielest.

Latasinpa minäkin muutama tunti sitten tuon samaisen FL Studio 7:n, ja olen jo melkein oppinut käyttämään sitä. Ensin tuli räpellettyä jotain pientä ja kun tarpeeksi olin harjotellut, niin aloin tekemään "kunnon" biisiä. Paskahan siitä oikeasti tuli. Noh, siinä kävikin sitten niin, että kun yritin tallentaa tekelettäni, niin tuo homo-ohjelma herjasi, että "Saving is not allowed in demo version." Arvatkaa vituttiko, kun olin tehnyt sitä noin kaksi tuntia! :itku:

Mutta en kuitenkaan lannistunut siitä, vaan tökkäsin mikrofonin koneeseen kii ja nauhoitin biisini windowsin ääninauhurilla, pitäen mikkiä kaiuttimen vieressä! :david: :down:

:D mul kävi kans joskus fasttrackeril et kyhäsin yhtä biisii jonku nelisen tuntia ja sit katkes sähköt kämpästä!enhänmä pässi ees sillo tajunnu tallennella siinä välis..:itku: tuli parin kuukauden tauko sit koko musantekemisestä.opinpahan että varmuuskopiot on aikas tärkeitä..

Meikä on vääntäny musaa fastrackerillä, fruityllä ja reasonilla...Reasoniin en vaa oikeen oo jaksanu keskittyy, eli en oo niin sisällä siinä programis.

tuolt saa mun pari biisii kuunneltuu, eka biisi on jees, toka enemmän insideläppä

käykää tsekkaa: http://www.myspace.com/monniruubart

Eli "on he's" on se parempi yritys, jos joku kiksusta diggaa:whip:

Nyt vasta huomasin:) Kovaa tavaraa! Itekin vääntelen Hardcorea, tosin vanhaa, mutta todellakin kehityskelposta tavaraa toi sun. Meitsi lähetti läpällä demon Hollantiin viimekesänä, mutta mitään ei kuulunu, arvatenkin:D

Ei saatana, kait se on munkin Pakkodancea alkaa väsää uudellee vakavasti, laitetaa tänne sit haukuttavaks.

Suositut

Back
Ylös Bottom