Gallup: konemusiikin tekijöitä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä on yksi, tehny jo vuodesta 1999. Tyyli on back to basics, eli '80 luvun lopun Detroit Techno ja muu sekalainen konehumppa.

Tässä on yksi, tehny jo vuodesta 1999. Tyyli on back to basics, eli '80 luvun lopun Detroit Techno ja muu sekalainen konehumppa.

no ni!:D mul alko joskus 7-luokal ku fast tracker 2:sen sain kaverilta koneelle!:) vuosi tais olla jotai 97 eli aika ¨konkari¨ pitäis jo sen perusteella olla! (ei kyllä missää näy) Cubasella sit nykysin teen ja melodista trancee oon väännelly, mutta välillä innostuu aina jonku hitaamman biisin tekee välissä. Eihän sulla bodaaja missää ois musiikkia ladattavissa/kuunneltavissa?ois mielenkiinnosta ihan hauska kuulla mitä oot saanu aikaseks!

no ni!:D mul alko joskus 7-luokal ku fast tracker 2:sen sain kaverilta koneelle!:) vuosi tais olla jotai 97 eli aika ¨konkari¨ pitäis jo sen perusteella olla! (ei kyllä missää näy) Cubasella sit nykysin teen ja melodista trancee oon väännelly, mutta välillä innostuu aina jonku hitaamman biisin tekee välissä. Eihän sulla bodaaja missää ois musiikkia ladattavissa/kuunneltavissa?ois mielenkiinnosta ihan hauska kuulla mitä oot saanu aikaseks!

Eipä täällä näköjään muita ole:D

Mäkin suht kauan oon väsännyt, mutta en ole jotenkin päässyt tekee "kunnollista" matskua. Vaikeinta mulle on biisien miksaus, kun siin vaihees mielenkiinto kappaleeseen aina lopahtaa ja uutta alkaa työstää:( Sit koneel on kymmeniä raakile versioita joita ei ole koskaa saatu valmiiks. Itse pyrin yksinkertaiseen soundimaailmaan käyttämällä aitoja sampleja oikeista rumpukoneista ja syntikoista. Aikapaljon tulee käytettyä Rolandin TR808 ja "Paholaisen numeroa" 909iä ja klassisia analogisynia mm. MC202 "Ikkunansärkijä":D Noilla irtoo mulla aina parhaat melodiat ja struktuurit. Tyyli tosiaan melko vanhanaikainen beep techno a la 1986-1990. Laitteisto on täl hetkellä FL Studio 6, jota lähinnä käytän noiden samplejen kanssa en niinkään sen omien synien. Täl hetkellä ei ole missää kuultavissa, mutta laittelen tossa jossain vaiheessa esille:)

Trance on ihan ok jumppaa, mut ite olen aina mieltäny konemusan back to basics, eli 80 luvun lopun Detroitiin :) Mainittakoon "idoleina" vaikka Derrick May, Kevin Saunderson, Santonio Echols muutamia mainitakseni. Ikää herroilta löytyy jo 40+ eli veteraaneista voidaan puhua. Oisin kiinnostunu kuulee myös sun biisei jos on jossain.

Joskus trancea ja jotain hämärämpiä goavääntöjä ennen tehnyt. Nykyään vain ensimmäistä, mutta todela harvoin. Intrumentaalia tulee tehtyä lähes joka päivä kun koneella on ja enemmän beatintyylisiä, mutta omasävellyksin eikä samplaamalla.

Joskus trancea ja jotain hämärämpiä goavääntöjä ennen tehnyt. Nykyään vain ensimmäistä, mutta todela harvoin. Intrumentaalia tulee tehtyä lähes joka päivä kun koneella on ja enemmän beatintyylisiä, mutta omasävellyksin eikä samplaamalla.

Mä tarkotin samplella esim. yksittäistä kickiä:) En räkäsämpläämistä.

Niin siis kyllä sen ymmärsin, mutta tarkoitin omassani taas sitä, että esim. ei oteta valmiista biisistä rankalla kädellä pätkiä. Niinkuin musabisneksissä on tapana välillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No eipä niin mutta aika yleistä ja aika häilyvä se raja mikä on sallittua ja sallimatonta. Kaikki on ok niin kauan kuin ei jää kiinni.:D Mutta se on toinen tarina se ja keskitytään enemmin jonkin muuhun kuin mikä on oikeaa säveltämistä ja mikä ei.

Täällä: Mikseri - Dxion

No eipä niin mutta aika yleistä ja aika häilyvä se raja mikä on sallittua ja sallimatonta. Kaikki on ok niin kauan kuin ei jää kiinni.:D Mutta se on toinen tarina se ja keskitytään enemmin jonkin muuhun kuin mikä on oikeaa säveltämistä ja mikä ei.

Täällä: Mikseri - Dxion

Mul on se ongelma, että saundeja joita käytän ei saa irti mistään tän päivän softasynista:) Kun äänet on peräisin hamalta 80-90 luvulta, niin pakko on sämpläillä basson palasia ja muita ääniä. Eipä tuolta softapuolelta löydy esim. Rolandin MC202sta emuloivaa tai Super Jupiteria niinikään. Pakko se on ottaa mistä saa napattua:)

Kyssäri. Milloin ootte parhaimmalla luomispäällä? :D Itsellä se on joku viikonloppuilta bissen kanssa äänimaailmaa maalaillen, ja toivoen että sais jotain aikaan. Suunnitteilla oli/on myös oma Underground levy yhtiö, joka julkasee justiinsa back to roots konejumppaa.

Mul on se ongelma, että saundeja joita käytän ei saa irti mistään tän päivän softasynista:) Kun äänet on peräisin hamalta 80-90 luvulta, niin pakko on sämpläillä basson palasia ja muita ääniä. Eipä tuolta softapuolelta löydy esim. Rolandin MC202sta emuloivaa tai Super Jupiteria niinikään. Pakko se on ottaa mistä saa napattua:)

ootko koittanu ihan trackkereillä tehä?sielhän on sampleja vaik kuin pirusti tarjolla
ku jaksaa vähän kaivaa!tai sit ponkaset vuosikymmenen ylöspäi ja käyt tekee vähän uudempaa matskuu!:D ei vaa sitähän se pitää tehä mistä tykkää!

Kyssäri. Milloin ootte parhaimmalla luomispäällä? :D Itsellä se on joku viikonloppuilta bissen kanssa äänimaailmaa maalaillen, ja toivoen että sais jotain aikaan. Suunnitteilla oli/on myös oma Underground levy yhtiö, joka julkasee justiinsa back to roots konejumppaa.

Kyllä ne biisit itsellä on joko syntynyt:

1. Pimeessä yksin keskellä yötä
2. Pimeessä yksin keskellä yötä kännissä
3. Armottomassa vitutuksessa/masennuksessa/synkässä mielentilassa
4. Kuluttaen aikaani jotenkin, joten hakeudun koneelle ja jostain tulee sävellettyä sitten teoksia
5. Jos joku elämäntilanne on mennyt huonosti niin heti biisiä tekemään
6. Väsyneenä päivällä
7. Juhlien jälkeen krapulassa illalla
8. Menossa juhlimaan, niin alkuillasta tulee sävellettyä

Itsekin samaa mieltä, että jos on liikaa tekemistä ja lian hyvin menee niin silloin ei voi saada inspiraatiota. Melkein mahdotonta. Kaverit sanoivat joskus noista parista, että niissä on suorastaan vihaa sävellyksissä.:evil:

toi vitamiinin make my day sopis hyvin johonki leffaa taustabiisiks!:D

Onhan noita joitain mennyt leffoihin. Lähinnä tuttujen omatekoisiin leffoihin, telkkariin asti sekä nettimainoksiin ja muihin musaprojekteihin. Kiitos vaan.:D

Amigalla trackerimusaa, pc:llä myös. Vaatehuoneessa olis midikeyboard ja on käyny mielessä et taasen kaivelis sen esille jos innostuis jotain tekeen.

Scream trackeria tuli aluksi veivattua joskus vuodesta oisko 95 eteenpäin. Fast tracker ja impulse tracker astui sitten kuvioihin. Nyt on ollut pari vuotta taukoa ja kutkuttelis alkaa taas duunaileen jotain, melodioita soi päässä jatkuvasti. Mitä hyviä(ilmasia) trackereita on saatavilla? Pelaako IT XP:ssä? Muistaakseni en sitä joskus saanut pelaamaan.

Joo, psytrancesta lähti ja päätynyt johonki progressiivisen psyken hämärille maille. Nyt on intin jälkeen jääny musan vääntäminen aika vähäiseksi. Viimesin biisi minkä kehtas laittaa mixeriin on parin vuoden takaa tuo "Sonic Transit" -> http://www.mikseri.net/artists/?id=52788

Joutu monitoritkin perkele myymään raha pulan takia :curs:

Oon sellanen saamaton tän musan suhteen, että satoja keskeneräisiä biisintynkiä leijuu jossain bittiavaruudessa.

Suositut

Back
Ylös Bottom