Gallup-kalkkunaleike

Lidlin kalkkunaleike, hk ja snelmann!

Hyi helkkari, aattelin olla rohkee ja kokeilla pitkästä aikaa kalkkunaleikettä. Ostin 1% OHUEN OHUITA siivuja. Sit laitoin yhet semmoset sämpylän väliin ja hyi että toi maku tunkee läpi. :urjo: Miksen tykkää mistään tämmösist. Rahkakaa ei mee alas fun lightin kanssa ja palautusjuomat on yhtä helvettiä. :(

Kalkkuna- ja broilerileikkeleitä käytän leivän päällä ja silloin, kun en yksinkertaisesti jaksa/kerkeä ruveta paistamaan suikaleita tai pihvejä. Leikkeleiden kylkiäisenä tulevasta suolasta en ole ollenkaan huolissani, nimittäin mulla on niin matala verenpaine (eikä suola aiheuta turvotusta), ettei suolaa tarvitse mitenkään vältellä.

Jos oikein laitan elämän risaseksi ja haluan herkutella (eli mätän leikkeleeni sivistymättömästi suoraan paketista), hankin Snellmannin currykalkkunafileetä, hunajabroilerifileetä tai sitten Atrian Kultakalkkunaa. Leivänpäällysläpyskänä menee päivittäin joko Snellmannin ohuen ohuita kalkkunafileeviipaleita (kun olen rahoissani) tai saman puljun kalkkunaleikettä (kun täytyy yrittää hitusen pihistellä). Ja tosiaan, Lidlissä Kartanon kalkkunaleikkeen nimellä myytynä tuo Snellmannin leike on selvästi edullisempaa kuin muissa kaupoissa.

Olen aika monikalkkunaleikkeinen, yleensä valkkaamani kalkkunaleikkeen määrää hinta. Joten jos vaikka kaupan halvennushyllystä löytyisi joku parasta ennen -tuote tai sitten ostan Lidlin kalkkunaleikkeitä ja vetelen ne suoraan boksista ketsupin kera. :rock:

Mutta parasta kalkkunaleikettä on kuitenkin, myönnetään, HK:n kalkkunaleikkeet. Nam. Jotkut ovat nimittäin sellaisia kuivia leikkeleitä, jotka jäävät kitarisoihin kiinni, mutta toi HK:n on ollut tosi maukasta.

HK:n paksua kalkkunaleikettä AAAH! Varmaan menisi muutkin tosin en kovin suolaisesta pidä.
Harmi kun ei ole varaa syödä kalkkunaleikettä niin paljon kun haluaisi. Jos olisi varaa niin söisin n. 3 pakettia päivässä :D

Miksei kukaan mainosta Pirkka broilerinfileeleikettä?? :) Ei vaan, ei kyllä oo juuri mistään kotosin ja silti mä aina ostan sitä jostain syystä...eli lähinnä siksi että ne ohuen ohuet viipaleet on niin ohuita, että ne on aika ohuen hetken siellä boxissa ja kohta mun suussa! Sitten kun niitä yrittää laittaa leivän päälle niin ne on jotenkin uskomattoman vammasesti pakattu niin ettei niitä saa irti toisistaan! Toi yrttinen versio muuten kuulosti hyvältä, ostan sitä seuraavaksi kokeilumielessä.
Tossa pirkassa on myös näemmä hiilareita 4,0g/100g... Rasvaa on 2%. Viipaleet on tosiaan kivan paksuja.

meillä syödään tota kalkkunameetvurstia ja musta se maistuu ihan meetvurstille :D en kyllä enää muista miltä "aito" maistuu, mut kuvittelisin että samalle..

Mä olen syönyt viime kuukausina aika paljon noita kalkkunaleikkeleitä, kun olen pudottanut painoa. Mä syön vaihdellen joko Saarioisten Kultakalkkunaa tai Snellmannin kalkkunafileetä. Yritän valita sellaisen, missä on mahdollisimman paljon proteiinia. Kultakalkkunassa on 21 ja kalkkunafileessä 19.

Itse en enää syö mitään leikkelettä mutta suosittelen katsomaan tuoteselostetta ja valitsemaan sen missä on VÄHITEN LISÄAINEITA ja suuri lihapitoisuus !!
Pyrkisin välttämään erityisesti aromivahvennetta E621 ja karrageenia E407. Voi aiheuttaa mm. päänsärkyä eikä k.o. aineesta ole mittää hyötyä muutenkaan!

Snellmannin kalkkunafileet voisi olla hyviä!

Mikäs vois olla hyvä vastine kultakalkkunalle, dietin aikana tullu syötyy sitä niin mahottomasti ja meinaa ruveta välillä vähän tökkimään.. Aika suolaselta rupee maistua toi kultakalkkuna!
Vaihtelu virkistäs varsinkin dietillä!

Liputan snellmanin kalkkunaleikkeille. Tänään kaupasta tarttui jälleen mukaan paketti kun leikkeet olivat loppuneet. Näitä on tullut popsittua. E koodeja on kolme E450 ja E451 jotka on paketin mukaan stabilointiaineita sekä kolmantena säilöntäaine E250.

E250 natriumnitriitti on maa-ainessuola, jota käytetään elintarviketeollisuudessa säilöntäaineena sekä korostamaan liha- ja kalatuotteiden punaista väriä. Tällä lisäaineella tiedetään olevan terveydelle haitallisia vaikutuksia, sillä se muodostaa karsinogeenisiä yhdisteitä. ADI (0.06 mg/kg).
Lähde: Wikipedia (FI)

E450 dinatriumdifosfaatti, trinatriumdifosfaatti, tetranatriumdifosfaatti, dikaliumdifosfaatti, tetrakaliumdifosfaatti, dikalsiumdifosfaatti, monokalsiumdifosfaatti ovat synteettisiä fosfaatteja, joita käytetään elintarviketeollisuudessa emulgointiaineena sekä kalsiuminkorvaajana. Fosfaatit kuuluvat normaaliin ihmisen aineenvaihduntaan, mutta yliannostus voi heikentää aineenvaihduntaa merkittävästi, kun fosfaatit kertyvät elimistöön. Lähde: Wikipedia (EN) ja Food-Info.net

E451 pentanatriumtrifosfaatti, pentakaliumtrifosfaatti on käytössä säilöntäaineena ja kosteudensäilyttäjänä merenantimissa sekä lihatuotteissa. Lisäaine on sallittu myös USAssa, mutta tarkempaa tietoa sen vaikutuksista ei ole. Muita käyttäjiä tälle aineelle ovat keramiikka-, nahka-, kumi-, tekstiili- ja kemianteollisuus (antikorroosio, jäänesto, palonestoaineet)Lähde: Wikipedia (EN)

Back
Ylös Bottom