Gallup-kalkkunaleike

Olen lueskellut nuita treenipäiväkirjoja ja päivän syömisiä ja moni syö (dieetillä) paljon tuota kalkkunaleikettä. Ootte varmaan maistelleet läpi kaikki merkit . Mikä on parasta. Onkos kukaan maistanut nuita tulip? kalkkuna- tai kanaleikkeitä(en muista kumpia)Miksi syötte mielummin leikkeleitä, kuin oikeaa kanaa tai kalkkunaa .Eikö niistä kerry päivän mittaan aika paljon suolaa?

Kalkkunaleikkeistä paras on ohuen ohut snelmannin currykalkkunaleike. Rasvaa oli vissiin 3% .
Leikkeitä syön niitten helppouden takia. Pelkästään vaikka kun katon telkkaria tai töissä. :D Aina ei jaksa eikä ehi paistamaan kanaa yms.
Tuosta suolan määrästä. Minun käsityksen mukaan tuollasista määristä ei ole niinkään haittaa terveellä ihmisellä joka hikoilee päivittäin. Tietysti jos on verenpaine korkealla ja sohvaperuna niin suosittelen välttään. :rolleyes:

HK;n 2% kalkkunaleike.. on HERKKUA.
Tosiaan,on tullut maisteltua jos jonkulaista kalkkunaleikettä läpi,pidän vaan eniten HK;n mausta. Jotkut 1% pros. leikkeet :urjo:
Leikkeet leivän päälle,kanat riisin kera.
Ja kerran vuodessa,jouluna siis,kalkkunarulla :hyper:

Syön kerran päivässä tietyn määrän leikettä,joten suolan määrä jää aika pieneksi.

Saarioisten kultakalkkuna on minusta parasta. Leikkelettä sen takia, että kanafileestä on vaikeeta saada leivälle sopivaa siivua. Muuten varmaan menisikin ihan ehtaa, se on paljon halvempaakin.

Kertyyhän tuota suolaa, mutta vastaavasti en syö kovin paljon muita suolaisia ruokia. Kyllä suolaa saa ja pitää kohtuudella syödä, kun ei ole verenpaineen tms. kanssa ongelmia. Suolahysteria on musta ihan turhaa, käskyt rajoittaa koskevat niitä, jotka saavat sitä _liikaa_, ei kaikkia, jotka syövät kohtuullisia määriä jotain voimakkaasti suolattua yksittäistä tuotetta.

mä tahon tähän kehua semmosta ku, olikohan se nyt atrian valmistama yrttinen broilerileikkelle. Aivan tajuttoman hyvää! Laitoin sitä salaattiin ja toi mukavasti yrttisen maun! kannattaa kokeilla!

Kaikki ohuen ohuet kalkkunat on nam!

Ei suolaa tarvitse välttää. Etenkin kuumalla ilmalla paljon liikkuvan ja hikoilevan ja vettä juovan ihmisen on syytä ihan tarkkailla, että saa tarpeeksi suolaa. Itse saatan kovina hellepäivinä lisätä esim kourallisen suolapähkinöitä salaattiin.

Ei suolaa tarvitse välttää. Etenkin kuumalla ilmalla paljon liikkuvan ja hikoilevan ja vettä juovan ihmisen on syytä ihan tarkkailla, että saa tarpeeksi suolaa. Itse saatan kovina hellepäivinä lisätä esim kourallisen suolapähkinöitä salaattiin.

:offtopic: Näin juuri. Meillä juodaan aina kovilla helteillä oikeaa vissyä, sitä Olvin punaetikettistä (pitää tukea yläsavolaista panimoa ;)).

Kalkkunaleikkeestä: olen syönyt sitä aikoinani niin paljon, ettei enää oikein uppoa, mutta kyllähän se helppo ja proteiinipitoinen välipala tai leivänpäällys toki on. Eri merkeillä en ole juurikaan eroja havainnut, paitsi että tuohon Tulipiin suhtaudun hieman epäilyksellä, koska ko. merkin keittokinkku on IMO lähinnä niljakasta:urjo:

HK:n kalkkunaleike on parasta, vois syödä paljaaltaan koko paketin..:rolleyes:
Sitten ne Tulipin classic broilerin fileet (sellaset ohuet siivut, onks paketis joku 150g) on kans hyvä lisä salaattiin.

Kaikki ohuen ohuet kalkkunat on nam!

samaa mieltä sekä suolasta että kalkkunasta :D
Ohuen ohuet on parhaat :D Paitsi saan ne aina repeämään kun haluaisin ehjänä leivälle..

Snellmannin kalkkunaleike on mun perussuosikki. Tuo yrttiversio puolestaan, joka tulikin tuolla aikaisemmin mainituksi, on sitä Herkkukalkkunaa, mitä tulee syötyä aivan liikaa aina, kun sitä jääkaapista löytyy.... :rolleyes: :)

Atria uppoaa mulle, sekä ohuen ohut että se paksumpi versio. Merkkiin päädyin muistaakseni siksi, että oli lähikaupan halvin... Kieltämättä vähäsuolaiseen ruokaan tottuneelle hieman tyjyn makuinen eväs, mutta käytänkin sitä lähinnä leivänpäällysteenä.

:offtopic: Noissa leikkeleissä jurppii se järjetön muovimäärä, joka pakkauksiin on käytetty :curs: Noihin pitäisi saada joku pantti-palautus-systeemi, vievät turhan paljon tilaa roskiksessa ja kuormittavat turhaan ympäristöä.

Snellmannin hunajabroilerfilee-leike on aivan ehdottoman parasta, samoin curryversio. Pakkaukset vaan on niin onnettoman pieniä, että kestää tasan sen päivän.

Meille ostetaan melkein poikkeuksetta aina Snellmannin kalkkunaleikettä tai Lidlistä Kartanon kalkkunaleikettä. Taitaa olla kyseessä sama tuote, arvot ainakin: 24g proteiinia, 0.1g hiilaria (yllättävän monia leikkeleitä on täydennetty jollain ihmeen perunatärkkelyksellä) ja rasvaa 1g. Toinen tosi hyvä on tuo Kultakalkkuna, sitä voi helposti vedellä sen paketillisen yhdeltä istumalta... ja siinä on kans todella hyvät arvot.

Tuo HK:n kalkkunaleike maistuu hyvältä, mut siinä on vain 14g proteiinia ja bonuksena vielä 4g hiilaria per 100g. Atriassa taas on rasvaa 3.5g per 100g. Hö.

Hinta/proteiinisuhteeltaan Kartanon on ehdottomasti ykkönen! :)

Hinta/proteiinisuhteeltaan Kartanon on ehdottomasti ykkönen! :)

Jeps, niin on. Tuo Forssan kalkkunaleike (vai file?) muistuttaa myös tosi paljon Kartanon kalkkunaleikettä. Oon luullut samaksi tuotteeksi, mutta tajusin just, että niissähän on eri ravintoarvot.

Hiilarin määrä leikkeleissä/lihoissa taitaapi olla maistuvuuden (ja säilyvyyden?) vuoksi lisättyä glukoosia, eli mitä vähemmän hiilaria, sitä laadukkaampaa lihaa!

Snelmannia menee täälläkin päivittäin reilusti ohuen ohuena ja juuri ravintosisällön takia. Olen niin tykästynyt tuohon Snelmanniin, että kun se oli lähikaupasta loppu ja jouduin ottamaan HK:n versiota, en edes tykännyt mausta enää, se oli lisäksi jotenkin niljakasta (ja liian vähän protskuja).

Kultakalkkuna, nimenomaan pieni! Naminaminami :)

Tulip oli vähän pettymys, taisin syödä sitä Romanesco-juttua, ehkä se oli virhe.

Eniten tulee kyllä nykyään syötyä niitä Kariniemen Sisäfileitä (kanaa, siis), ne vaikuttaa jotenkin enemmän "oikealta ruoalta" kuin leikkeleet jostain syystä.

Back
Ylös Bottom