SUPERCARB 1kg -40%

GALLUP: Hyviä drinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juulia
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Oon käyttänyt nykyään maustamatonta protskua (on niin paljon edullisempaa kun maustetut), sekoitan siihen kaakaota ja hyvin menee alas, muutenhan se on aika pahaa.. :kippis1:

Minä olen vielä toistaiseksi raskinut ostaa maustettuja, mutta seuraava resepti käy kyllä maustamattoman kanssa myös:
(Tämä on hyvä iltapala)
- maitorahkaa
- pakastemarjoja, esim. mansikoita, kohmeisena
- rasvatonta maitoa
- protskua
- maun mukaan makeutusjauhetta
- jos haluaa tosi tuhtia syötävää, mukaan kaurahiutaleita/leseitä

Muutoin minäkin hörppään protskun vedellä ja mahdollisesti kaakaojauheella maustettuna. Esim. nyt menossa oleva vaniljanmakuinen protsku kaipaa vähän lisämakeutusta kaakaosta.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Oma peruspirtelöni näyttää about seuraavalta:

PROTEIINIPIRTELÖ a la Kutri
2 dl rasvatonta maitoa
1 dl rasvatonta, maustamatonta jugurttia
1 annos (yleensä 0,5 dl) proteiinilisää (maustamaton tai vanilja, nyt menossa Whey 3)
100 g pakastemarjoja
1-2 dl vettä
(1-2 rkl sokeria tai makeutusainetta)

Kippaa kaikki aineet vettä lukuunottamatta blenderiin tai tehosekoittimeen (tai kulhoon, jos käytät sauvasekoitinta). Sekoita. Jos juoma näyttää liian paksulta, lisää vettä (ensin 1 dl, jos sekään ei auta, vielä 1 dl). Huomaa, että pakastemansikoiden kanssa kannattaa aluksi käyttää "jäänmurskaus"-toimintoa (jos sellainen on blenderissäsi). Nauti.

Ilman sokeria: 235 kcal, joista 40 % hiilareista, 51 % proteiinista ja 8 % rasvasta (23 g hiilareita, 30 g proteiinia ja 2 g rasvaa)
Sokerilla: 331 kcal, joista 58 % hiilareista, 36 % proteiinista ja 6 % rasvasta (hiilareita 47 g).

Juon sokerilla maustetun lihastreenin jälkeen ja maustamattoman tai makeutusaineella maustetun muina aikoina.

Jugurttina käytän asidofilus/bifidus-bakteereita sisältävää maustamatonta, rasvatonta jugurttia mahan yleisen terveyden takia. Illalla saatan käyttää yömaitoa, jos on ongelmia nukahtamisen kanssa. Mustaherukassa on paljon kuitua ja C-vitamiinia, karpalo parantaa virtsateiden happamuutta. Mansikan kanssa tarvitsee vähemmän sokeria, kun se on makeampaa.

rakkaudella
Kutri

maidoton drinksu

Mie en juo maitoa ja yritän välttää kaikkia maitotuotteita (kai sen oon jo jossain täällä palstallakin toitottanut?). Vaihtoehdot on siis vähissä, ja arvatkaa miltä maistuu 92 soijaproteiinijuoma veteen tehtynä :urjo:

Olen siis koekeittiössäni (olen se pelätty "en mä tiedä mitä tästä tulee, mut kokeillaan nyt" -kokki :D ) kehittänyt seuraavan juoman joka täyttää mun vatimukset ja on jopa hyvää (Nobelin kemianpalkintoa odottelen).

2 dl kauramaitoa tai vastaavaa (soija- tai riisijuomaa)
1 dl vettä
3 kukkuraruokalusikallista 92 soijaproteiinia
1 rkl Fun Light tai vastaavaa lightmehutiivistettä
maun mukaan makeutusjauhetta (1 rkl on osoittautunut parhaaksi määräksi)

Sekoitetaan ensin nesteet , lisätään soija ja makeutusjauhe. Kannattaa sekoittaa ensin haarukalla ja sitten sauvasekoittimella, mixerissä ei oikein tunnu onnistuvan. Ja maukas juoma on valmis!

protskuista

>tiinuli

Onko sulla joku allergia vai miks maito ei käy

Mulla on kaamee lakstoosi-intoleranssi ja oon joutunu ettiin sopivaa protskua, Nutri Plussan Best Whey kaakaon makusena on ollu tosi kiva vaihtoehto,eikä maistukkaan kamalalle.
Suosittelen kyllä muillekkin, 800 g:n pussukka maksaa 18-25 € riippuen ostopaikasta ikivireä kaupasta oon saanu elle 20 salilla tais maksaa 25
protskua 79.7
hiiluja 8,8
rasvaa 6,5
joten aika sopiva sekotus. Lisäksi oon tietty laittanu joukkaan maltoa desin verran:kippis1:

Re: protskuista

Originally posted by pomppu
>tiinuli

Onko sulla joku allergia vai miks maito ei käy

Uskokaa tai älkää, mutta maidoton ruokavalio paransi uhkaavan masennuksen... Lisäksi maidottomana PMS oireet (turvotus, vitutus, makeanhinku) on kadonneet kokonaan. En ole kokeillut herajuttuja, koska nekin tulee lehmästä :D

En tiedä miten homma toimisi muilla, mutta mulle se on sopinut kuin naula päähän.

Tiinuli: oletko yrittänyt analysoida, auttoiko nimenomaan maidon pois jättäminen vai soijan lisääminen ruokavalioon? Tuumin, jos soijan fytoestrogeenit auttavat (tod.näk.) vaihdevuosioireisiin, miksi ne eivät tehoaisi pms:ään.

Originally posted by Nee
Tiinuli: oletko yrittänyt analysoida, auttoiko nimenomaan maidon pois jättäminen vai soijan lisääminen ruokavalioon? Tuumin, jos soijan fytoestrogeenit auttavat (tod.näk.) vaihdevuosioireisiin, miksi ne eivät tehoaisi pms:ään.
Tota en ole tullut ajatelleeksi, voipi olla soijakin joka olotilat on parantanut. Mitään tieteellistä selitystä maitotuotteettomuudelleni mulla ei ole, mutta olo on niin hyvä että se on pääasia. Toki popsin kalsiumtabletteja ettei tule luukatoa... :)

Testasin tuota Naten ohjetta ja tuli niin herkkutuotos, että tukka pois!!

MUTTA.. Kun tuli tosi äkkiä heikko olo ja nälkä. Mitä siis pitäisi tehdä toisin? Leseitä en siihen mukaan heittänyt, mutta aikeissa olen tänään ostaa.

Käytin sitä ohjetta niin, että:

100g pakastemansikoita
1dl ykkösmaitoa
1dl vettä
100g rasvatonta rahkaa
2rkl light mehutiivistettä
5g protskujauhoa
(5g kreatiinia, jos ei ole treenipäivä)

---

Lisää rasvaa? Vai auttaako ne leseet?

Niin siis toihan on noin 200 kcalin proteiinipirtelö. Vähän riippuen siitä, miten paljon päivässä kulutat kaloreita, miten paljon ja kuinka kauan aikaisemmin olet syönyt, seuraavaa nälkää voit odottaa 1-3 tunnin kuluttua (hullut 1500 kcalin dieetillä laihduttajat voivat pärjätä pelkästään tolla kolmekin tuntia, minä, 1800 kcalia syövä 2 tuntia ja enemmän syövät epäilemättä vähemmän aikaa -- itse juon aamupirtelön yleensä noin tunnin aamumurojen jälkeen. Silloin kahden aamupalan yhteiskalorimäärä on noin 400 ja nälkä pysyy poissa pirtelön juonnin jälkeen vielä 3 tuntia, koska "pohjalla" on vielä noi murot. Jos joisin noin kevyen pirtelön treenin jälkeen söisin yleensä alle tunnin sisällä lisää).

Niin että neuvoisin syömään jotain ton kanssa, lisäämään siihen proteiinia ja sokeria tai hyväksymään sen, ettei noin vähäkalorinen ateria pidä nälkää mitenkään kohtuuttoman kauan poissa (varsinkaan treenin jälkeen). Leseet eivät juurikaan lisää kaloreita, mutta periaatteessa auttavat pitämään verensokerin tasaisena = pitkittävät kylläisyyttä. Rasva toisi lisää kaloreita, mutta sitä ei varmaan kannata lisätä käyttämällä rasvaisempaa maitoa ja rahkaa (kun niissä on sitä "huonoa" tyydyttynyttä rasvaa). Haa, tästä sainkin itse idean lisätä saksanpähkinäöljyä omaan pirtelööni. Saa nähdä miten sekoittuu ja miltä maistuu (en meinaa saada riittävästi hyviä -- tai ylipäätään mitään -- rasvoja alas).

rakkaudella
Kutri

Mä aattelin rasvana lesitiiniä sekaan. Se kai on aika mautonta ja hyvää rasvaa.

Mulla tuo juoma ei pitänyt kylläisenä edes tuntiakaan. Joku puoli tuntia meni ja alkoi tulla sellainen heikko olo (ei kuitenkaan nälkäinen olo). Zone sanoisi, että siinä oli liian vähän hiilareita ja mun mies sanoi, että kun ne on nopeita hiilareita ni ei pidä kylläisenä pitkään.

Leseethän voisi siis toimia siihen, että pitäisi pidempään kylläisenä.

Ihan sumuherkkua se oli! Siis aivan mieletön herkku!! Itse ajattelin vetäistä tuollaisen illalla. En viiti mahavaivojen takia syödä illalla mitään kovin sulatettavaa, joten tuollainen juoma on tosi hyvä idis.

Minäkin laitoin tuossa keväällä nimenomaan lesitiinirakeita sekaan tuohon rahkasörsseliin. Leseet/kuitukaurahiutaleet lienevät hyvä lisä jos haluaa pitää nälän pois pitempään. Mulla tuo on toiminut illan viimeisenä ateriana, ja tunnin sisään nukkumaan.

Tuohon voi lisätä melkein mitä vain, esim. jogurttia tai vähärasvaista jäätelöä. Marjoja voi vaihdella, tai laittaa hedelmiä tai vauvanruokapurkin. Kukin mielensä ja mielihalunsa mukaan :hmmm:

Suositut

Back
Ylös Bottom